Şimdi Ara

Kışa Hazırlık: Sadece lastiğin değişimi mi yoksa jant+lastik değişimi mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
5.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba.
    Çalıştığım yerlerin çok ağır kış şartları altında kalmaması sebebiyle yıllarca kış lastiği alma olayını salladım. Gün geldi evden çıkmadım, toplu taşıma kullandım. Lastik almadım.
    Bu kış sezonu kış lastiği taktırma meselesini kafaya koydum. CrossClimate gibi ortaya karışık lastikleri de pek kanıksayamadım. Bu sebeple kış hazırlığını detaylı bir araştırma yaparak kısa bir zamanda sonlandırmak istiyorum.
    Aklıma takılan ufak tefek birkaç husus var.
    Tecrübeli arkadaşların bilgilerini paylaşması dileğiyle sormaya başlıyorum.

    1-Kış lastiğinde keyif haricinde farklı bir ebat seçimi yapmak gerekliliği söz konusu olur mu? Yazlık lastiklerin ebatları ne ise aynısından taktırmak yeterli olacak mıdır? İnternette gezinirken lastiğin sürtünmesi, su/çamur içerisindeki dairesel hareketi gibi şeyleri göz önünde bulundurup çap/yanak değişimini tavsiye edenler olduğunu gördüm. Özellikle yağmurlu havalarda su dolu çukurları görmediğimiz için yanağı yükseltmeyi tavsiye edenler olmuş. Ben fabrika çıkışının, dizayn değerlerinin her zaman esas olduğunu düşünen birisi olarak bu soruyu yöneltmek istedim.

    2-Belki ilk soru ile biraz bağlantılı olduğu yerler var ama daha detaylı anlamak gerektiğini düşündüğüm bir husus var. Bütçeyi göz önünde bulundurmazsak eğer lastik+jant takımı şeklinde kış hazırlığı yapmanın bir faydası/zararı olur mu? Sadece kışlık lastik almak ile lastik+jant almanın depolama avantaj-dezavantajları var mıdır?

    3-Bu kış lastiği meselesini 2. El lastiklerle halledip geçmek ne kadar mantıklıdır? Kış lastiği tak-çıkar yaptıkça hamur özelliği kaybolur, performansı düşer gibilerinden çeşitli yerlerde yorumlar mevcut.

    4-Gözüme bilindik bir markanın kış lastiklerini kestirdim. 4 lastik aşağı yukarı 3000’e patlıyor. Kış lastiğinde marka faktörüne verilen bedel performans olarak geri dönüş verir mi? Yoksa adını duymadığım bir markanın 4 lastiğini alıp geçmeli miyiz?

    5-lastiklerimizi lastik otellerine emanet etmek ya da etmemek ve lastiği evde saklamak hususunda fikir ve görüşleriniz nelerdir? Evde saklamak istersek lastiği kundaklayıp, pamuklara sarıp, beraber mi yatmamız lazım? 2-3 günde bir çevirmek mi lazım? Yan mı yatırmak lazım, dik mi tutmak lazım? Bu konu iki koldan incelenebilir belki. Jant ile birlikte lastiği barındırmak ve sadece lastiği barındırmakta farklar mevcut mudur?

    6-Run-Flat meselesini de biraz kurcalamakta fayda olabilir. Kışlık run-flat lastiğin performansı normaline göre aynı mıdır?

    —-

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Gerek gördükçe editlerim.

    İyi forumlar. Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • sırayla cevaplamak gerekirse

    1 ve 2 - aracınızdaki yaz lastikleri 18" jant ve dar yanaklı ise aracın kapı içlerinde yazan diğer geniş yanaklı lastik ölçülerine göre kış lastiği alınabilir.

    eski aracımda kışlık 225/40 r18 ölçülü yaz lastikleri vardı. bu lastiklere kış lastiği almak yerine katalogdaki diğer ölçü 225/45 r17 ile kışlıklara geçiş yaptım. orjinal çıkma jant aldım. daha ucuza geldi. çalıştığım şirketin müsait kapalı yeri var. herkes lastiklerini oraya koyuyor. 2 takım jant-lastik kullanmanın faydaları ise montaj sırasında oluyor. lastik söküp takma derdi yok. kendiniz bile yaparsınız. ancak ilk değişimi lastikçide yaptırıp jant balansları yapılsın. mevcut jantlara farklı ölçüde lastik takmak genelde doğru değildir. genelde ara ölçü kabul edilen lastiklerden ne fark eder denip geçiş yapılıyor. 215/55 r16 yerine 205/55 r16 gibi.

    3.el kış lastiği şu durumda alınır. mevcut aracı seneye elden çıkarma niyetiniz vardır. 1 yıl idare edecek şekilde alınabilir. ancak uzun süre kullanacaksanız sıfır alın kafanız rahat eder.

    4- bilindik marka michelin ve continental ise almayın derim. gereksiz yüksek fiyatları var. kış lastiğinde nokian fiyat/performans olarak ideal tercihtir. alternatif olarak goodyear ultra grip serisi. daha uygun yollu isterseniz kumho ve hankook. petlas, lassa, bridgestone almayın çok sert hamurları var.

    5- evde yan yatırıp üst üste koyuyorum. lastikçilerde lastik poşetleri var onun içinde duruyor. ekstra bir önleme gerek yok.

    6- arada fark yok denecek kadar azdır. ancak kışlık rft pahalıdır.




  • sadece lastik değişimi yeterli

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında bütün soruların tek bir cevabı var:

    Nokian Weathetproof.



    Biraz araştırırsanız kanıksayacağınızdan eminim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1- Hocam benim arabanın kitapçığında tabanın daraltılabileceği yazıyordu kışlık lastik için. Orijinal ebat 195/55R15 iken 185/60R15 gibi bir ebat tavsiyesi hatırlıyorum. Dilerseniz yarın kitapçığa bakabilirim.

    2- Ben jant + lastik yapıyorum. Zaten evde depolayacaksanız tek lastik de olsa ciddi yer tutuyor. Üstelik evde depolamak anlamsız oluyor tek lastiği. Ben 3 farklı evde bulundum, hepsinde de evin kullanılmayan bir köşesinde sakladım. Jant + Lastik saklamanın avantajı ise, istediğiniz anda 1-1,5 saatlik bir uğraş sonucu değişimi yapabiliyorsunuz. Hem değişim için para vermiyorsunuz, hem evinizin önünde değişim yapabiliyorsunuz, hem balans v.b problemleri olmuyor, hem de bir sonraki değişimde öndeki lasitği arkaya / arkadaki lastiği öne alabiliyorsunuz.

    3- Valla hocam ben 2007 üretimli kış lastiği ile 3 kış çıkardım. Bu yıl 4. kış olacak. 2. El almıştım lastiği jantın üstünde. Lastikler Bridgestone Blizzak LM25 modeli ve kış koşullarında gayet güzel performans gösterdi. Yani tabii "Zımba" gibi değil ama kullanım için özel bir dikkat, özel bir çaba gerektirmiyor, güvensizlik yaşatmıyor. Ha dediğim gibi ben jant lastik takım olarak aldım, hatta sadece jant parasına aldım, üstündeki lastikleri çıkarır atarsın demişti satıcı, ama lastikler güzel performans verince devam ettim ben de.

    4- Valla hocam Bridgestone Blizzak LM25'ler sadece bende 4. kışını görecek (Benden önce çok yol yapmamış, dişleri falan gayet iyi), marka lastiklerin performansı daha uzun süre sürdürdüğü bir gerçek. 2-3 kışta çöp olan lastikler biliyorum.

    5- Evde saklayacaksanız yatay durumda üst üste saklayabilirsiniz. Ben lastikleri büyük poşetlere koyarak 4'ünü de üst üste koydum sakladım. Hiç de sıkıntı yaşamadım. Diğer bir alternatif ise 'janttan' olmak kaydıyla asmak ki gereksiz bir aksiyon olur. Sadece en alt lastiğin atlına bir karton v.b koyabilirsiniz o kadar. Jant ile birlikte saklamak daha iyi oluyor, zaten evde jantsız lastik saklamak çok gereksiz oluyor. Çünkü takabilmek için lastikçiye götürmeniz gerekecek. Ayrıca jantla sakladığınızda lastiğin bozulma şansı (Dikine saklamazsanız) kalmaz.

    6- Run Flat konusunda bilgim yok.

    Kışa Hazırlık: Sadece lastiğin değişimi mi yoksa jant+lastik değişimi mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 14 Ekim 2017; 3:40:54 >




  • Hocam bende senin durumundaydım
    her kış/yaz lastik değişiminde hem jantıma hem de lastiğime zarar verme ihtimaline karşın
    jant+lastik yaptım
    mevcut lastik ebatım 215/60R17 ama kış lastiği takımını 215/65R16 yaptım zaten aracımın bir alt versiyonunda bu ebat kullanılıyor yine nette ebat değişimi hesaplamaları mevcut +/-%3 üstü sorun deniliyordu
    lastik markası falken eurowinter alacağım
    nokian da güzel marka ama yaşadığım şehirdeki kış şartları o kadar ağır olmadığı ve fazla km yapmayacağım için seçtim bu markayı
    Kış lastiğinde marka faktöründen ziyade ben kullanıcı yorumu ve lastik etiketlerini göz önünde bulundurdum
    Michelin misalen yumuşak kauçuğundan dolayı uzak dur denilmişti michelin kötü marka mı hayır
  • Cevaplarınız için çok teşekkür ediyorum.



    18 inç yerine Aracımın izin verdiği ölçülerde 17 inç Jant+Nokian lastik araştırmasına başlıyorum derhal.



    İyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • a1g0rithm kullanıcısına yanıt
    yetkili servislerde jant-lastik takımları için kampanya oluyor. bir sorun isterseniz.
  • Çok ağır kış şartlarınız yok ise

    4 Mevsim kaliteli bir lastik alın .

    Kurtulun , her açıdan avantajlıdır
  • Ağır koşullar yoksa pahalı lastiğe gerek yoktur. Kış lastiği sıcak iklimde özelliğini daha çabuk kaybeder.
    Kışlıkta dar taban daha iyi baskı ve tutunma sağlar. 185 taban 195 den daha iyi tutunur. Yazlık lastiklerde tam tersidir.
    İkinci el lastik fiyatına göre 2-3 yıllık ise alınabilir. Bazıları aracını kışlık lastik ile satmıyor ayrı satıyorlar. Kış lastiğinde yumuşaklık diş derinliğinden daha önemlidir. Lastikçilerde diş derinliği iyi fakat kütük gibi lastikler vardır, ellemeden almayın.
    Lastiğin özelliğini kaybetmesinin sebebinin içideki bitkisel yağın uçması olduğu söylenir. Kış lastiği kışın kullanmaktan çok yazın sıcak yerde beklemesinden dolayı özelliğini kaybediyor. Kışlık lastiklerimi söktürdüğümde yıkar kurutur boya fırçası ile ayçiçek yağı sürerim. Sonra sera streç ile hava almayacak şekilde sararım. Serin ve güneş görmeyen bir yerde beklerler.
    Araştırmıştım, jantsız lastik dik olarak saklanır, balans bozulmasın diye bir kaç ay bir yarm çeyrek tur çevrilir diye hatırlıyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.