Şimdi Ara

Bu toyota Tam otomatik mi Yarı Otomatik(MMT)mi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
21.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-boyasiz-sadece-23-bin-de-tam-otomatik-corolla-1.6-advance-487740758/detay

    arkadaşlar bu corolla tam otomatik mi Yarı Otomatik(MMT)mi

    özelliklerinde yarı otomatik yazıyor, açıklamada tam otomatik yazıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spider58 -- 10 Ekim 2017; 22:14:32 >



  • İkisi de değil. CVT vites kutusu var bu araçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALFAXQ

    İkisi de değil. CVT vites kutusu var bu araçta.

    Bunu ilanlardan nasıl anlayabilirim acaba? CVT sorun çıkartır mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spider58


    quote:

    Orijinalden alıntı: ALFAXQ

    İkisi de değil. CVT vites kutusu var bu araçta.

    Bunu ilanlardan nasıl anlayabilirim acaba? CVT sorun çıkartır mı

    İlanlardan anlayamazsınız. Toyotalarda 1.6 benzinli motorda cvt-manuel 1.4 dizellerde mmt-manuel 1.33 benzinli motorda sadece manuel seçeneği sunuyor.

    Cvt farklı bir şanzumandır. Dişli sistemi yerine kasnaklarla çalışır. Aracı sabit devirde tutarak hızlandırma prensibi vardır. Normal kullanımda çok sıkıntı olmaz ama performanslı kullanımda sevilen bir şanzuman değil. Genel olarak sorunsuz bilinir.
  • Şu anda satılan çoğu araçta hatta hepsinde belkide tam otomotik şanzıman yok.Tam otomotik şanzımanlar çok fazla yakıt tükettiği için kullanılmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Müşavir75

    Şu anda satılan çoğu araçta hatta hepsinde belkide tam otomotik şanzıman yok.Tam otomotik şanzımanlar çok fazla yakıt tükettiği için kullanılmıyor.

    millet olarak da garibiz kardeş valla. 3 kuruş yakıtı fazla tüketiyor diye dünyanın sorununu çıkartan yarı otomatik şanzumanlı arabaları almak için kuyruktayız.

    al işte önümüzdeki DSG sorunu, geçmişte fordda yaşanan CVT sorunu vs...

    şimdi ben tam otomatik 65 binliraya kadar benzinli bir araç almak istesem ne tavsiye edersiniz
  • Tork konververlü alın onlar da tam otomatiktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • spider58 S kullanıcısına yanıt
    CVT vites, tam otomatik vitesten daha ekonomik bir sürüş sağlar.

    Honda, Jazz modelinde 2002-2008 arası bu şanzımanı kullandı. 200-300 bin km.ye gelen bu araçlarda halen sorunsuz kullanılıyor.

    Dikkat edilmesi gereken tek nokta 60.000 Km.de bir şanzıman yağının değiştirilmesi.

    Toyota'da yanılmıyorsam 2013 yılından sonra benzinli 1.6 motor Corolla ve Auris'te CVT kullanmaya başladı. Yaris'te de CVT kullanılıyor ama başlangıç yılından tam olarak emin değilim. Büyük ihtimal o da 2013'te başlamış olabilir.

    CVT'nin tek olumsuzluğu seri olmaması. Gaza bastığınızda olması gereken tepki daha yavaş geliyor. Aslında belirlenmiş vites oranı olmadığı için vites geçişlerinde silkeleme gibi konforu baltalayan durum yaşanmıyor.

    Konforlu, bakımlarını aksatmadığınız sürece sorunsuz ve ekonomiktir.

    Tork konventörlü de denilen tam otomatik şanzımanı kullanan güncel modelleri bildiğim kadarıyla yazayım.

    Opel Astra, yanılmıyorsam 2013 ve sonrasında 6 ileri tam otomatik kullanıyor.

    Hyundai'de Elantra ve Accent Blue'da tam otomatik kullandı. Ama hangi yıllar tam emin değilim. Çünkü biraz karıştırdı. Mesela 2017 model benzinli Blue'da CVT'de var. 2016 Dizel Blue'da 6 ileri tam otomatik te. 2016 veya 2017 dizellerde 6 ileri çift kavrama DCT'de.

    Citroen ve Peugeot 2016 yılı ortalarında EAT6 kodlu 6 ileri tam otomatik şanzıman kullanmaya başladı. Benzinli araçların fiyatına göre bir kısmında bu şanzıman bir kısmında ise ETG5 kodlu 5 ileri tek kavrama robotize şanzıman var. Ancak EAT6 şanzıman dizellerde kullanılıyor mu tam olarak emin değilim.

    Honda Civic modelinde uzun yıllardır 6 ileri tam otomatik kullanıyor.

    Mitsubishi Lancer ve Mazda-3, 4 ileri otomatik vites kullanıyordu. Lancer'in üretimi bitti.

    Bir ekleme yapayım 1.8 Lancer'de CVT kullanıldı. Ancak bu motor vergi politikası nedeniyle ülkemize çok sınırlı sayıda girdi.

    Mazda-3 ise, yeni kasada 6 ileri otomatik vites kullanmaya başladı.

    Sorduğun araç 1600 cc. 132 Bg. güç üreten atmosferik bir motora göre kağıt üstünde vaat ettikleri tatmin edici bir alet. CVT performansı bir miktar törpülese de, dizel bir araçtan bu araca geçmeyeceksen seni rahatsız etmez. Aksine bir süre sonra alıştığında diğer şanzımanları yadırgayacaksın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehmet Serdar K. -- 11 Ekim 2017; 8:53:48 >
  • spider58 S kullanıcısına yanıt
    308 1.2 130hp eat6 tam otomatiktir az yakar çok kaçar. Mazda3 de tam otomatiktir az yakar az kaçar ama arabaya biniyorum dersiniz. Cvt toyota da motorla uyumlu çalışan sorunsuz bi şanzımandır. Efendi giderseniz az yakar basarsanız çok yakar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.