Şimdi Ara

Diğer markalar neden Tesla gibi tam elektrikli araba yapmayı beceremeyip hybrid yapıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
755
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi areels -- 6 Mart 2020; 0:18:45 >



  • Nissan Leaf tam elektrikli seri uretim,Avrupa da deli gibi satiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Becerememek mi yapmamak mı ? Önce buna karar verelim.
  • Fisker vardı Teslayla kafa kafaya gidiyorlardı ama sonrasında Tesla boy boy fark açtı, geleneksel üreticiler olaya pazar ve ölçek ekonomisi olarak bakıyorlar, Tesla nın yıllık satışı dişlerinin kovuklarını doldurmaz, Ar Ge maliyetleri çok yüksek (üretici ayağı), şarj istasyonu sıkıntısı menzil gibi sıkıntılar, ilk alım maliyeti gibi konular başlı başına iş (tüketici ayağı), ayrıca devletlerin verdiği destekler teşvikler kısacası bürokrasi vb. vb. diye gider. Sayfalar dolusu yazılabilir ama sorunun kısaca cevabı kar maliyet hesabı ve satış rakamları. Zaten Amerikada Tesla alan elit tabakanın garajında 3-5 tane daha otomobil SUV benzeri taşıt yüksek ihtimalle vardır.
  • Becerememek diye bir sey argesi olan cogu buyuk marka icin mumkun degil. Bu teknoloji icin oyle uzaya gondermek icin roket tasarlayacak teknolojiye falan gerek yok. Sadece cogu icten yanmali motor ureten markalarin halihazirda kurulu olan duzenlerini sil bastan yeniden kurmasi bu markalar icin kolay bir adim degil. Hali hazirda daha karsiligi alinmamis argeler var. Bir cok maliyet hesaplamasi sonucunda buna karar verebiliyorlar.



    Oyle "aha ben elektrikli motor yaptim kapatin turkiyedeki, mexicodaki fabrikalari uretim bantlarini hurdaciya satin her seyi sifirdan kuracaz" diyemez hicbir uretici

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli otomobilde ortak paylaşımlara gidilmedikçe kazanç az olur..Hatta zarar bile edersin ki tesla Şuan o durumda..

    Bir diğer örneği Fiat 500e, Sergio marchione almayın 20.000$ zarar ediyoruz demişti araç başı..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • batarya lazım, batarya içinde bakır lazım , o kadar çok bakır lazımki anlatamam,, bu bakırlar li-ion bataryanın içinde saç telinden daha ince,, hatta insan derisinin en ince tabakası kadar oluyor,, alan genişletiyor , daha hızlı şarj ve daha doğru enerji akratımı elde eiliyor,,

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hibrit bence daha mantıklı şu an çünkü köy yollarında bile benzin istasyonu var. Bazı petrollerde lpg veya dizel satılmıyor ama benzin neredeyse tüm Türkiye'de var. Elektrikli olsa talep ve satış daha düşük olacaktır şarj problemi yüzünden. Ama hibrit bir aracın hibrit olduğunu bile söylemeden şehir içi 4 lt benzin yakıyor bu diye reklam yap, düz benzinlilerden daha çok satılır.
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi areels -- 6 Mart 2020; 0:18:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesele yapamamak değil, el mecbur yapmamak. Çünkü diğer markaların kendine ait kalan tek şeyi motor teknolojisi. Arabanın diğer bütün parçalarını taşerona yaptırmak mümkün. Motorunu yapmazsa kendi ayağına sıkmış olur. Eğer tamamen elektrikliye dönerlerse bir süre sonra fabrikalarını kapatıp iflas ederler. Bu nedenle Türkiye'nin bu elektrikli otomobil piyasasında şansı var, çünkü kendine ait bir teknolojisi yok. Tabi kafayı kullanıp gerçekten iyi bir iş çıkarırlarsa.
  • diğer firmalar hesap kitap işi yapıyorlar. Elon Musk ise tam bir çılgın, idealleri olan bir insan. Musk yapmadan önce hayal ediyor, diğerleri ise hayal bile edemiyor. sofistike bir fark var burada.
  • Tesla her ürettiği araçtan zararla çıkan bir firma, diğer otomotiv firmaları hesabını kitabını yaptığı kazandıkları paraya baktıkları için bu işe girmiyorlar. Elektrikli araç (Batarya) teknolojisi istediğimiz konumda değil şu an. Lakin biriler de şimdiden öncü olacak ki gelişsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugun en ucuz tesla 114.000€ yani 820800 tl



    La bunun her tarafi bedavaya gitse ne olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesla sadece şov peşinde. 55 litrelik benzin deposu büyüklüğünde bir batarya ile 1000 km yapabilen ve bu bataryayı max 1 saate dolduran bir teknoloji gelişirse pek ihtimal vermiyorum içten yanmalı motor üretimi ciddi seviyede azalır.



    Günümüzde en verimli elektirikli araçlar bence plug in hybrid araçlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Becerememek mi yapmamak mı ? Önce buna karar verelim.
    Konuyu gördüm yine aynısını yazacaktım. Aylar önce yazmışım zaten

    Bu aralar niye hep böyle eski konular uplanıyor ? Forumda hata var sanırım bazen eski konuları gösteriyor mobilde falan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Konuyu gördüm yine aynısını yazacaktım. Aylar önce yazmışım zaten

    Bu aralar niye hep böyle eski konular uplanıyor ? Forumda hata var sanırım bazen eski konuları gösteriyor mobilde falan

    Alıntıları Göster
    benim de dikkatimi çekti eski konular.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.