< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TSY -- 6 Ekim 2017; 15:31:16 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TSY -- 6 Ekim 2017; 15:31:16 > |
Elektrikli kit taktırma çarpar diyenler olur buna da Lpg ye patlar denildiği gibi
|
Elektrikli araç dönüşümü yıllardır yapılmaktadır. Yeni bir şey değildir. Dünyanın çeşitli ülkelerinde hazır kitler de bulunmaktadır. Parça parça da toplanabilmektedir.
Dünyanın gelişmiş ülkelerinin önemli bir kısmında yaptığınız dönüşüm belli bir standarda uygunsa denetlemeden geçer ve trafiğe uygunluk alınır. Mesela Almanya, Hollanda'da TÜV'e gidersin. Bu iş için belirlenen standartlara uygun olduğu onlarca belgelenir. Aracın elektrikli olarak onanır. Trafiğe çıkarsın. Fransa'da dönüşüm ile ilgili kanun hala çıkmadığı için Fransa'da mümkün değil mesela. Aynı Türkiye gibi, seri üretim yapacakmış gibi belli bir araca onay alıp, sonra o araca birebir aynı şekilde (onay aldığı şekilde) uygulama yapıp ruhsat değişikliği yapılabiliyor. Bu da kullanıcıların ellerindeki aracı elektrikliye çevirmesini engelliyor. Bu abilerin Türkiye'de ikinci el bulması en kolay birkaç araca onay aldıklarını düşünüyorum. Yani, ben Subarumla gitsem, dönüşümün yetkili merciler tarafından onanması için gereken tüm masrafı bana yüklerler. O da az buz bir maliyet olmaz. Aracınızı evin altında da elektrikliye çevirebilirsiniz. Çok zor değil. Ben bir ara kafaya takmıştım. Bir Honda CRX alıp, elektrikliye çevirecektim. Bu konuda bilgi içeren bir konu başlığı hala duruyordur forumda. Arasanız bulursunuz. Sonra evlenmeye karar verdim. Zaman ve para kalmadı. Kendi araçlarını elektrikliye çevirenlerin forumu:http://www.diyelectriccar.com/forums/ Derya deniz bilgi, envai çeşit araç, farklı amaçlar için farklı dönüşümler bulabilirsiniz. 1970'lerden cabrio Porsche da var. Vosvos da var. Saab 900 de var. CRX de var. Gaza basınca şaha kalkan ve 0-100 hızlanması 2.5 saniye olan bir Smart da var... Kit araçlara elektrik kuranlar da var. 1963 GT40'ın kitini alıyor mesela. Kit dediğimiz kendi arabanı kendin yap modeli. Çok pahalı olan, ender bulunan araçlara kit üreten firmalar var. Manyağın teki bu kitlerden birini alıp, 1963 GT40 görünümlü elektrikli araba yapıyor mesela... Görüldüğü gibi, bu çok eski ve çok yaygın bir şey. Hazır dönüşüm kitleri de var. Bunları müşteriye uygulayan dükkanlar da var. Ancak bu işin yaygın yürümesi için mevzuatın geliştirilmesi gerekiyor. Türkiye'deki mevzuat gelen herhangi bir aracı elektrikliye çevirmeye uygun değil. Ben CRX'i yapsaydım, kayıt falan olmadan, benzinliymiş gibi gezecektim. Muhtemelen hiçbir polis anlamazdı zaten... |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 6 Ekim 2017; 12:30:13 > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FreudeAmFahren -- 6 Ekim 2017; 13:11:9 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unknownartist -- 6 Ekim 2017; 20:35:41 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|