Şimdi Ara

LPG GİTTİ ELEKTRİKLİ DÖNÜŞÜM GELDİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
3
Favori
37.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Son zamanlarda epey şirket bu araçları elektrikli dönüştürmeye başladı bu rakamlar 9-10 bin tl den başlıyor. ama güvenilir çok ciddi imkan sunan firmalarda bu ekmeğin kaymağını yemek istiyor. onlarda 10 bin dolar gibi başlangıç fiyatları sunuyor. sizlerinde yakın gelecekte 150 bin üstü paralar veripde elektrikli araçmı almak mantıklı olacak yoksa 30-40 bin tl verip kendi aracınızı elektikliye dönüştürmek mi olacak.

    Elektrikli Araç Dönüşümü


    Devimsel Teknoloji’nin faaliyet alanlarının en önemli kısmını Elektrikli ve Hibrit Araçlar ve araç kitleri oluşturur. Devimsel FEV programı kapsamında projeye özel çalışma yapılarak elektrikli araç dönüşümü gerçekleştirilmektedir.

    Araçlar için özgün şarj istasyonları da şirketimiz tarafından üretilmektedir. 1500 kg altındaki ticari ya da binek araçlarda dönüşüm gerçekleştirme olanak ve yeteneklerine sahibiz.

    Örnek uygulamalarımızdan birini görmek için Devimsel TV sayfasındaki ilgili videoyu izleyebilirsiniz. Teknik ve finansal detay bilgiler için lütfen e-posta ile temasa geçiniz.

    Elektrikli araç dönüşümlerinde genellikle araştırma geliştirme maksatlı ve kampüs/fabrika içi mekik araçları için proje geliştirmekteyiz ve trafiğe çıkış ve belgelendirme süreçleri tarafımızdan gerçekleştirilmemektedir.



    Sık Sorulan Sorular

    1. Şehir içi arabam var elektrikliye çevirmek istiyorum. Mümkün müdür?

    Evet, normal arabaları elektrikliye çevirebiliyoruz. Fakat gündelik kullanımdaki bir aracın elektrikli araca dönüşümü günümüz batarya fiyatları değerlendirildiğinde yüksek bedellerle gerçekleşmektedir. Bu nedenle günümüz teknolojisi ile sadece kampüs / fabrika içi ve belirli bir mekik hattındaki araçlara dönüşüm yapmak ticari açıdan makul olmaktadır.


    2. Bu işlemin fiyatı ne kadar?

    Devimsel Elektrik Tahrik sistemlerinin maliyeti ortalama bir sistem için 9000 USD dolaylarından başlamaktadır. Projede kullanılacak araç ya da araçların ağırlığı ve istenen menzile bağlı olarak nihai teklif bedeli çıkarılır.


    3. Dönüşüm süresi kaç gün?

    Bu bilgi, araç modeli ve projeye bağlı olarak değişmektedir. Teklifle birlikte kesin süre bildirilmekle birlikte normal bir otomobilin dönüşüm süresi test süreçleri de dahil olmak üzere yaklaşık 2 hafta sürmektedir.


    4. Dönüşüm işlemi nerede gerçekleştirilmektedir?

    FEV dönüşüm atölye çalışmaları Kocaeli/Yarımca Sanayi Sitesindeki atölyemizde gerçekleştirilmektedir.


    5. Yakıt tasarrufu yapmak için dönüşüm planlıyorum ne önerirsiniz?

    Şehir içi günlük kullanım gerçekleştiren bir otomobil sahibi iseniz FEV dönüşüm sizin için ekonomik bir plan olmayabilir. Bunun için lütfen ERB projesini takip edin.

    ERB DÖNÜŞÜM:

    LPG GİTTİ ELEKTRİKLİ DÖNÜŞÜM GELDİ
    LPG GİTTİ ELEKTRİKLİ DÖNÜŞÜM GELDİ

    Günümüzde enerji geri kazanımı sağlayan frenleme sistemleri, genellikle üretim aşamasındaki elektrikli ve melez kara taşıtlarının belli bir kısmına eklenebilen bir özellik olarak kabul görmektedir. Oysa Devimsel tarafından geliştirilen sistem şu an Türkiye’de dolaşımda olan 12 milyonu aşkın, EMEA sahasında 500 milyonu aşkın petrol ve türevi yakıt kullanan araca eklenebilir durumdadır.


    ERB projesi kapsamında son ürün fiyatı konusunda rekabetçi, sistem öğeleri bakımından basit, minimum sistem parçası ithalatı gerektirecek ve küresel pazara çıkabilecek bir enerji geri kazanım sisteminin tasarımı ve üretimi gerçekleştirilmiştir.


    Tüm ana yazılımlar ve patent başvurusu yapılmış / yapılmakta olan alt teknolojilerin şirketimize ait olduğu ERB sisteminde ABD ve Güney Kore'nin önemli teknoloji firmaları ile NDA ile imza altına alınmış kısmi çözüm ortaklıkları kurulmuştur.


    Sistem 2 ayrı alt parçadan oluşmaktadır. Parçalardan biri tüm süreç yönetimini gerçekleştiren ve sistemin beyni sayılabilecek, tamamen elektronik alt sistemlerden oluşan ESM/RCU modülü diğeri ise elektromekanik sistemlerden oluşan PT modülüdür.




    Ürün, pist testlerinde muhtelif sürüş rejimlerinde %20 - %50 bandında değişen oranlarda yakıt tasarrufu sağlamıştır.


    Sistemin ilk uygulaması Türkiye pazarının %21'i olan yarım otobüsler ve kamyonetler için seri üretime hazırlandı. Haftanın 5 günü dolaşımda olan bir araç için yaklaşık amortisman süresi 3-5 ay arası olarak ön görülmüştür.


    Ürünümüzün R1 üretimlerinin ilk satışı 2012 yılı içinde gerçekleşmiştir. Ürün iyileştirme, yerlilik oranı arttırma ve seri üretim için finansman arayışı süreçleri devam etmektedir.

    aşağıdaki linkleri incelemenizi tavsiye ederim. eski bir proje ama bugünlerde güne getirme sebebim ciddi mesafeler katetmiş olmaları.

    KAYNAK

    KAYNAK 2


    ERB DÖNÜŞÜM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TSY -- 6 Ekim 2017; 15:31:16 >







  • Elektrikli araç dönüşümü yıllardır yapılmaktadır. Yeni bir şey değildir. Dünyanın çeşitli ülkelerinde hazır kitler de bulunmaktadır. Parça parça da toplanabilmektedir.

    Dünyanın gelişmiş ülkelerinin önemli bir kısmında yaptığınız dönüşüm belli bir standarda uygunsa denetlemeden geçer ve trafiğe uygunluk alınır. Mesela Almanya, Hollanda'da TÜV'e gidersin. Bu iş için belirlenen standartlara uygun olduğu onlarca belgelenir. Aracın elektrikli olarak onanır. Trafiğe çıkarsın.

    Fransa'da dönüşüm ile ilgili kanun hala çıkmadığı için Fransa'da mümkün değil mesela. Aynı Türkiye gibi, seri üretim yapacakmış gibi belli bir araca onay alıp, sonra o araca birebir aynı şekilde (onay aldığı şekilde) uygulama yapıp ruhsat değişikliği yapılabiliyor. Bu da kullanıcıların ellerindeki aracı elektrikliye çevirmesini engelliyor. Bu abilerin Türkiye'de ikinci el bulması en kolay birkaç araca onay aldıklarını düşünüyorum. Yani, ben Subarumla gitsem, dönüşümün yetkili merciler tarafından onanması için gereken tüm masrafı bana yüklerler. O da az buz bir maliyet olmaz.

    Aracınızı evin altında da elektrikliye çevirebilirsiniz. Çok zor değil. Ben bir ara kafaya takmıştım. Bir Honda CRX alıp, elektrikliye çevirecektim. Bu konuda bilgi içeren bir konu başlığı hala duruyordur forumda. Arasanız bulursunuz. Sonra evlenmeye karar verdim. Zaman ve para kalmadı.

    Kendi araçlarını elektrikliye çevirenlerin forumu:http://www.diyelectriccar.com/forums/

    Derya deniz bilgi, envai çeşit araç, farklı amaçlar için farklı dönüşümler bulabilirsiniz. 1970'lerden cabrio Porsche da var. Vosvos da var. Saab 900 de var. CRX de var. Gaza basınca şaha kalkan ve 0-100 hızlanması 2.5 saniye olan bir Smart da var... Kit araçlara elektrik kuranlar da var. 1963 GT40'ın kitini alıyor mesela. Kit dediğimiz kendi arabanı kendin yap modeli. Çok pahalı olan, ender bulunan araçlara kit üreten firmalar var. Manyağın teki bu kitlerden birini alıp, 1963 GT40 görünümlü elektrikli araba yapıyor mesela...

    Görüldüğü gibi, bu çok eski ve çok yaygın bir şey. Hazır dönüşüm kitleri de var. Bunları müşteriye uygulayan dükkanlar da var. Ancak bu işin yaygın yürümesi için mevzuatın geliştirilmesi gerekiyor. Türkiye'deki mevzuat gelen herhangi bir aracı elektrikliye çevirmeye uygun değil. Ben CRX'i yapsaydım, kayıt falan olmadan, benzinliymiş gibi gezecektim. Muhtemelen hiçbir polis anlamazdı zaten...
  • sümbülümle sıraya giriyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli araç dönüşümü yıllardır yapılmaktadır. Yeni bir şey değildir. Dünyanın çeşitli ülkelerinde hazır kitler de bulunmaktadır. Parça parça da toplanabilmektedir.

    Dünyanın gelişmiş ülkelerinin önemli bir kısmında yaptığınız dönüşüm belli bir standarda uygunsa denetlemeden geçer ve trafiğe uygunluk alınır. Mesela Almanya, Hollanda'da TÜV'e gidersin. Bu iş için belirlenen standartlara uygun olduğu onlarca belgelenir. Aracın elektrikli olarak onanır. Trafiğe çıkarsın.

    Fransa'da dönüşüm ile ilgili kanun hala çıkmadığı için Fransa'da mümkün değil mesela. Aynı Türkiye gibi, seri üretim yapacakmış gibi belli bir araca onay alıp, sonra o araca birebir aynı şekilde (onay aldığı şekilde) uygulama yapıp ruhsat değişikliği yapılabiliyor. Bu da kullanıcıların ellerindeki aracı elektrikliye çevirmesini engelliyor. Bu abilerin Türkiye'de ikinci el bulması en kolay birkaç araca onay aldıklarını düşünüyorum. Yani, ben Subarumla gitsem, dönüşümün yetkili merciler tarafından onanması için gereken tüm masrafı bana yüklerler. O da az buz bir maliyet olmaz.

    Aracınızı evin altında da elektrikliye çevirebilirsiniz. Çok zor değil. Ben bir ara kafaya takmıştım. Bir Honda CRX alıp, elektrikliye çevirecektim. Bu konuda bilgi içeren bir konu başlığı hala duruyordur forumda. Arasanız bulursunuz. Sonra evlenmeye karar verdim. Zaman ve para kalmadı.

    Kendi araçlarını elektrikliye çevirenlerin forumu:http://www.diyelectriccar.com/forums/

    Derya deniz bilgi, envai çeşit araç, farklı amaçlar için farklı dönüşümler bulabilirsiniz. 1970'lerden cabrio Porsche da var. Vosvos da var. Saab 900 de var. CRX de var. Gaza basınca şaha kalkan ve 0-100 hızlanması 2.5 saniye olan bir Smart da var... Kit araçlara elektrik kuranlar da var. 1963 GT40'ın kitini alıyor mesela. Kit dediğimiz kendi arabanı kendin yap modeli. Çok pahalı olan, ender bulunan araçlara kit üreten firmalar var. Manyağın teki bu kitlerden birini alıp, 1963 GT40 görünümlü elektrikli araba yapıyor mesela...

    Görüldüğü gibi, bu çok eski ve çok yaygın bir şey. Hazır dönüşüm kitleri de var. Bunları müşteriye uygulayan dükkanlar da var. Ancak bu işin yaygın yürümesi için mevzuatın geliştirilmesi gerekiyor. Türkiye'deki mevzuat gelen herhangi bir aracı elektrikliye çevirmeye uygun değil. Ben CRX'i yapsaydım, kayıt falan olmadan, benzinliymiş gibi gezecektim. Muhtemelen hiçbir polis anlamazdı zaten...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 6 Ekim 2017; 12:30:13 >




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    şuanda birkaç tane firma kosgeb tarafından desteklenip bu işin uygulamalarını ağırlıklı olarak taksicilere yapıyor ki bunlarda haberlere çıktı. bu dönüşümüde yaptırmamak için engel herhangi bir kanun yok. tse uygunluğu olan her firmadan bunu ücreti karşılığı yaptırabiliyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    şuanda birkaç tane firma kosgeb tarafından desteklenip bu işin uygulamalarını ağırlıklı olarak taksicilere yapıyor ki bunlarda haberlere çıktı. bu dönüşümüde yaptırmamak için engel herhangi bir kanun yok. tse uygunluğu olan her firmadan bunu ücreti karşılığı yaptırabiliyorsunuz.

    TSE uygunluğu bildiğim kadarı ile araç modeli üzerinden veriliyor. Öyle değilse gene bir derece iyiymiş. Standart kullanıcıya hitap eder.

    Dünyanın genelindeki uygulama biraz daha farklı. Firmalara muhtaç bırakmıyor. Uygulamacı bir Firma olacaksa TSE uygunluğu falan alması da gerekmiyor. TÜV'de elektrikliye çevrilmiş aracı muayene etmek için bir mevzuat oluyor. Sen onaylı projen ve arabanla muayeneye gidiyorsun. Orada inceliyorlar. Yapılan mevzuata uygunsa onay alıyorsun. İş bitiyor. LPG gibi aynı.

    Ama şimdiki mevzuatta uygunluğu olan adama yaptırmak zorundasın. O da işi benim gibi hobiciler için saçmalatıyor biraz. Çünkü benim için motor sürücü devresi getirtmek falan çocuk oyuncağı işler. Parçaları toplarım, bu adamlara giderim. Olur mu o iş? Olmayabilir.




  • Elektrikli kit taktırma çarpar diyenler olur buna da Lpg ye patlar denildiği gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FreudeAmFahren -- 6 Ekim 2017; 13:11:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    Elektrikli kit taktırma çarpar diyenler olur buna da Lpg ye patlar denildiği gibi

    öyle değilde ince uçlu şarj aleti soranlar olabilirşaka bi yana yolda kalma garanti.çekicilerle kanki olunur,tüpçülerin pompacılarla olduğu gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bırak dönüşümü şimdiki fabrikasyon üretim elektrikli araçların bile pek çoğu mantıklı değil. Pek çoğu elektrikli araç için özel tasarlanmış bir şasi kullanmıyor, tesla’ya bakarsak adam aracın altını pille donatmış, mevcut markalar ise abuk subuk aralara pil sokuşturmakta, vites kutusunun boşluğuna pil sokuşturup elektrikli araç yaptık demek ne kadar makulse artık...

    Bu iş dönüştürüp yarım yamalak yapılan arabayla olmaz, baştan düzgün ve verimli hacim kullanımına sahip bir şasi üzerinde çalışılmalı, kaldı ki öyle bir şasi sayesinde ön taraftaki oldukça boş alanda fiziki güvenlik adına çok daha faydalı geliştirme yapmak için büyük bir hacim elde edilebilecektir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hybrid olaydı iyiydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    Elektrikli kit taktırma çarpar diyenler olur buna da Lpg ye patlar denildiği gibi

    Vallaha hiç acımaz, çok fena çarpar. Süründürmez ama, direkt öldürür. En dandik elektrikliya çevrilmiş araçta 72V sistem olur. Kalp sağlamsa o öldürmez.

    Ancak 108V ve üzeri sistemler öldürür vallaha. DC AC'ye benzemez. Adamı götürür. Benim hayalimdeki sistem 172V idi. İki kutupa aynı anda dokun. Ertesi gün Karşıyakadan ikindiyi müteakip

    Elektrikli araçların farklı riskleri olacak tabii ki. Yangın riski başta olmak üzere... Çarpılma riski ustanın riski daha çok. Kullanıcının riski değil. Kullanıcı aynı zamanda hobici ise, tabii ki risk var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adieu

    Bırak dönüşümü şimdiki fabrikasyon üretim elektrikli araçların bile pek çoğu mantıklı değil. Pek çoğu elektrikli araç için özel tasarlanmış bir şasi kullanmıyor, tesla’ya bakarsak adam aracın altını pille donatmış, mevcut markalar ise abuk subuk aralara pil sokuşturmakta, vites kutusunun boşluğuna pil sokuşturup elektrikli araç yaptık demek ne kadar makulse artık...

    Bu iş dönüştürüp yarım yamalak yapılan arabayla olmaz, baştan düzgün ve verimli hacim kullanımına sahip bir şasi üzerinde çalışılmalı, kaldı ki öyle bir şasi sayesinde ön taraftaki oldukça boş alanda fiziki güvenlik adına çok daha faydalı geliştirme yapmak için büyük bir hacim elde edilebilecektir.

    Elektrikliye dönüştürülen araçların menzili kısa oluyor zaten. Şehir içi araçları oluyor bunlar. O yüzden pek önemli değil. Taksi bile güç bela oluyor. Günde 200 küsür km yol yapan taksi var...

    Harbici araba olarak kullanılmaz bu araçlar. Mesela, bana gündelik iş görecek, bankaya git, büroya dön, işe git, eve gel, mal bir araba lazım. İyi araba var. Ama kullanan sayısı çok. İki kişinin işi çıksa bende araba kalmıyor. Bu durumda gidip düzgün araba alacak değilim. Leş bir araba alacağım mesela.

    Eğer ihtiyacım bu kadar kısıtlı olmasaydı, "bu leş arabayla şehir içinde günde 100km yol yapacağım" deseydim aynı leş aracı elektrikli isteyebilirdim. Mantık bu yani. Çok kısıtlı bir kitleye hitap eder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    Elektrikli kit taktırma çarpar diyenler olur buna da Lpg ye patlar denildiği gibi

    yeminle çok haklısın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Emir

    Hybrid olaydı iyiydi

    hibrit dönüşümlerde mevcut ama pek bu işi elektrikli dönüşüm kadar kaliteli yapan yok bilgim kadarıyla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST


    quote:

    Orijinalden alıntı: Adieu

    Bırak dönüşümü şimdiki fabrikasyon üretim elektrikli araçların bile pek çoğu mantıklı değil. Pek çoğu elektrikli araç için özel tasarlanmış bir şasi kullanmıyor, tesla’ya bakarsak adam aracın altını pille donatmış, mevcut markalar ise abuk subuk aralara pil sokuşturmakta, vites kutusunun boşluğuna pil sokuşturup elektrikli araç yaptık demek ne kadar makulse artık...

    Bu iş dönüştürüp yarım yamalak yapılan arabayla olmaz, baştan düzgün ve verimli hacim kullanımına sahip bir şasi üzerinde çalışılmalı, kaldı ki öyle bir şasi sayesinde ön taraftaki oldukça boş alanda fiziki güvenlik adına çok daha faydalı geliştirme yapmak için büyük bir hacim elde edilebilecektir.

    Elektrikliye dönüştürülen araçların menzili kısa oluyor zaten. Şehir içi araçları oluyor bunlar. O yüzden pek önemli değil. Taksi bile güç bela oluyor. Günde 200 küsür km yol yapan taksi var...

    Harbici araba olarak kullanılmaz bu araçlar. Mesela, bana gündelik iş görecek, bankaya git, büroya dön, işe git, eve gel, mal bir araba lazım. İyi araba var. Ama kullanan sayısı çok. İki kişinin işi çıksa bende araba kalmıyor. Bu durumda gidip düzgün araba alacak değilim. Leş bir araba alacağım mesela.

    Eğer ihtiyacım bu kadar kısıtlı olmasaydı, "bu leş arabayla şehir içinde günde 100km yol yapacağım" deseydim aynı leş aracı elektrikli isteyebilirdim. Mantık bu yani. Çok kısıtlı bir kitleye hitap eder.

    zaten şehiriçi kullanımın doğurduğu yüksek tüketimlerin önünü açmak yapılan iş. mahalle taksicisine şehiriçi küçük nakliyat yapana dobloya fiorinoya gibi öncelikleri mevcut zaten. evinde tek arabası olup yol yapan biri yaptırmaz zaten. bugün 2000 model polo tarzı araba alıp bu sistemi yaptırıp tüm şehiriçi işlerini çok uyguna görmek isteyenlere hitap ediyor. tabiki gelişmeler olacak belki ilerleyen zamanda prins gibi kaliteli firmaların çok uzun menzilli güvenilir dönüşüm sistemleri ortaya çıkacak. belki çoğumuz elektrikli araba almaktansa dönüşümle devam edecek. mesela bizim ailecek kullandığımız w202 var dağa taşa ava şehiriçine her türlü işte eşek niyetine kullanıyoruz değeri 30 bin filan. şimdi ben bunun yerine bu işler için kalkıp 200 bin verip elektrikli almam 10-20 bin neyse verir elektrikliye dönüştürmeyi daha mantıklı bakarım. aslında kullanıcı kitlesi kısıtlı değil lpg gibi yaygınlaşma göstersin iyi reklamla piyasada inanılmaz derecede dönüşüm sayısı yakalanır. belki jeep birşeyler alırız bunu satıpda şimdilik 5000 cc almak mantıklı değil ama dönüşüm olursa yeni eşek niyetine öyle birşeyler kesinlikle düşünürüm.


    kısacası zaman gösterecek. lpg dönüşümleride ilk başladığında merdiven altıydı oydu buydu derken bugünlere geldi. elektriklide zamanla aynı derecede yaygınlaşacak. yoksa milyarlarca sayıdaki aracın oluşturacağı bir çöplük dünya üzerinde mümkün olmayacaktır. ben dönüşüme daha mantıklı bakanlardanım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST


    quote:

    Orijinalden alıntı: Adieu

    Bırak dönüşümü şimdiki fabrikasyon üretim elektrikli araçların bile pek çoğu mantıklı değil. Pek çoğu elektrikli araç için özel tasarlanmış bir şasi kullanmıyor, tesla’ya bakarsak adam aracın altını pille donatmış, mevcut markalar ise abuk subuk aralara pil sokuşturmakta, vites kutusunun boşluğuna pil sokuşturup elektrikli araç yaptık demek ne kadar makulse artık...

    Bu iş dönüştürüp yarım yamalak yapılan arabayla olmaz, baştan düzgün ve verimli hacim kullanımına sahip bir şasi üzerinde çalışılmalı, kaldı ki öyle bir şasi sayesinde ön taraftaki oldukça boş alanda fiziki güvenlik adına çok daha faydalı geliştirme yapmak için büyük bir hacim elde edilebilecektir.

    Elektrikliye dönüştürülen araçların menzili kısa oluyor zaten. Şehir içi araçları oluyor bunlar. O yüzden pek önemli değil. Taksi bile güç bela oluyor. Günde 200 küsür km yol yapan taksi var...

    Harbici araba olarak kullanılmaz bu araçlar. Mesela, bana gündelik iş görecek, bankaya git, büroya dön, işe git, eve gel, mal bir araba lazım. İyi araba var. Ama kullanan sayısı çok. İki kişinin işi çıksa bende araba kalmıyor. Bu durumda gidip düzgün araba alacak değilim. Leş bir araba alacağım mesela.

    Eğer ihtiyacım bu kadar kısıtlı olmasaydı, "bu leş arabayla şehir içinde günde 100km yol yapacağım" deseydim aynı leş aracı elektrikli isteyebilirdim. Mantık bu yani. Çok kısıtlı bir kitleye hitap eder.

    zaten şehiriçi kullanımın doğurduğu yüksek tüketimlerin önünü açmak yapılan iş. mahalle taksicisine şehiriçi küçük nakliyat yapana dobloya fiorinoya gibi öncelikleri mevcut zaten. evinde tek arabası olup yol yapan biri yaptırmaz zaten. bugün 2000 model polo tarzı araba alıp bu sistemi yaptırıp tüm şehiriçi işlerini çok uyguna görmek isteyenlere hitap ediyor. tabiki gelişmeler olacak belki ilerleyen zamanda prins gibi kaliteli firmaların çok uzun menzilli güvenilir dönüşüm sistemleri ortaya çıkacak. belki çoğumuz elektrikli araba almaktansa dönüşümle devam edecek. mesela bizim ailecek kullandığımız w202 var dağa taşa ava şehiriçine her türlü işte eşek niyetine kullanıyoruz değeri 30 bin filan. şimdi ben bunun yerine bu işler için kalkıp 200 bin verip elektrikli almam 10-20 bin neyse verir elektrikliye dönüştürmeyi daha mantıklı bakarım. aslında kullanıcı kitlesi kısıtlı değil lpg gibi yaygınlaşma göstersin iyi reklamla piyasada inanılmaz derecede dönüşüm sayısı yakalanır. belki jeep birşeyler alırız bunu satıpda şimdilik 5000 cc almak mantıklı değil ama dönüşüm olursa yeni eşek niyetine öyle birşeyler kesinlikle düşünürüm.


    kısacası zaman gösterecek. lpg dönüşümleride ilk başladığında merdiven altıydı oydu buydu derken bugünlere geldi. elektriklide zamanla aynı derecede yaygınlaşacak. yoksa milyarlarca sayıdaki aracın oluşturacağı bir çöplük dünya üzerinde mümkün olmayacaktır. ben dönüşüme daha mantıklı bakanlardanım.

    Ben de benzer şeyleri düşünüyorum. Ancak Elektrikliye dönüşüm maliyeti 20 bine bitmez onu kesinlikle söyleyebilirim. Yıllar geçmesi lazım bu işin ucuzlaması için. Bizim gibi kullanıcılara hitap eder hale gelene kadar, eski araçlarımız hurda olur.

    Şöyle söyleyeyim, Dolar 2.70 iken benim sağdan soldan parça toplayarak, orta-üst performanslı, 120km menzilli bir dönüşüm yapmam 24.000TL'ye falan mal oluyordu. Burada çıkma elektrikli motor, çıkma motor sürücüsü, akü grubu da gümrük vergisiz hesaplanarak çıkan maliyet. Buna bir de şarj aletini eklediğinizde 26.500TL'yi buluyordu.

    Yani, bugün yapmaya kalksam, akü fiyatları düşmüş olmasına rağmen, dolar arttığı için 35-36'yı bulur maliyet. Tabi benim yaptığımın sonunda 0-100 hızlanması 7.5 saniye olan bir CRX olacaktı. Motoru zayıflatsan, aküyü kıssan, sürücüyü küçültsen, hızlanmayı gebertsen 26-27'ye mal olur. O da dediğim gibi, ikinci el motor, ikinci el sürücü ile falan...

    Bunu sıfır parça kullanımı ile, gümrük vergili ve kar marjlı yapınca bu işin hiç de ucuza yapılamayacağı ortaya çıkıyor. Ama 10 yıl içinde aküler ucuzlarsa, dediğiniz yere geliriz. Ama o zamana elimizdeki araçlar hurda olur. Başka eski araçlara yaparız biz de...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST


    quote:

    Orijinalden alıntı: Adieu

    Bırak dönüşümü şimdiki fabrikasyon üretim elektrikli araçların bile pek çoğu mantıklı değil. Pek çoğu elektrikli araç için özel tasarlanmış bir şasi kullanmıyor, tesla’ya bakarsak adam aracın altını pille donatmış, mevcut markalar ise abuk subuk aralara pil sokuşturmakta, vites kutusunun boşluğuna pil sokuşturup elektrikli araç yaptık demek ne kadar makulse artık...

    Bu iş dönüştürüp yarım yamalak yapılan arabayla olmaz, baştan düzgün ve verimli hacim kullanımına sahip bir şasi üzerinde çalışılmalı, kaldı ki öyle bir şasi sayesinde ön taraftaki oldukça boş alanda fiziki güvenlik adına çok daha faydalı geliştirme yapmak için büyük bir hacim elde edilebilecektir.

    Elektrikliye dönüştürülen araçların menzili kısa oluyor zaten. Şehir içi araçları oluyor bunlar. O yüzden pek önemli değil. Taksi bile güç bela oluyor. Günde 200 küsür km yol yapan taksi var...

    Harbici araba olarak kullanılmaz bu araçlar. Mesela, bana gündelik iş görecek, bankaya git, büroya dön, işe git, eve gel, mal bir araba lazım. İyi araba var. Ama kullanan sayısı çok. İki kişinin işi çıksa bende araba kalmıyor. Bu durumda gidip düzgün araba alacak değilim. Leş bir araba alacağım mesela.

    Eğer ihtiyacım bu kadar kısıtlı olmasaydı, "bu leş arabayla şehir içinde günde 100km yol yapacağım" deseydim aynı leş aracı elektrikli isteyebilirdim. Mantık bu yani. Çok kısıtlı bir kitleye hitap eder.

    zaten şehiriçi kullanımın doğurduğu yüksek tüketimlerin önünü açmak yapılan iş. mahalle taksicisine şehiriçi küçük nakliyat yapana dobloya fiorinoya gibi öncelikleri mevcut zaten. evinde tek arabası olup yol yapan biri yaptırmaz zaten. bugün 2000 model polo tarzı araba alıp bu sistemi yaptırıp tüm şehiriçi işlerini çok uyguna görmek isteyenlere hitap ediyor. tabiki gelişmeler olacak belki ilerleyen zamanda prins gibi kaliteli firmaların çok uzun menzilli güvenilir dönüşüm sistemleri ortaya çıkacak. belki çoğumuz elektrikli araba almaktansa dönüşümle devam edecek. mesela bizim ailecek kullandığımız w202 var dağa taşa ava şehiriçine her türlü işte eşek niyetine kullanıyoruz değeri 30 bin filan. şimdi ben bunun yerine bu işler için kalkıp 200 bin verip elektrikli almam 10-20 bin neyse verir elektrikliye dönüştürmeyi daha mantıklı bakarım. aslında kullanıcı kitlesi kısıtlı değil lpg gibi yaygınlaşma göstersin iyi reklamla piyasada inanılmaz derecede dönüşüm sayısı yakalanır. belki jeep birşeyler alırız bunu satıpda şimdilik 5000 cc almak mantıklı değil ama dönüşüm olursa yeni eşek niyetine öyle birşeyler kesinlikle düşünürüm.


    kısacası zaman gösterecek. lpg dönüşümleride ilk başladığında merdiven altıydı oydu buydu derken bugünlere geldi. elektriklide zamanla aynı derecede yaygınlaşacak. yoksa milyarlarca sayıdaki aracın oluşturacağı bir çöplük dünya üzerinde mümkün olmayacaktır. ben dönüşüme daha mantıklı bakanlardanım.

    Ben de benzer şeyleri düşünüyorum. Ancak Elektrikliye dönüşüm maliyeti 20 bine bitmez onu kesinlikle söyleyebilirim. Yıllar geçmesi lazım bu işin ucuzlaması için. Bizim gibi kullanıcılara hitap eder hale gelene kadar, eski araçlarımız hurda olur.

    Şöyle söyleyeyim, Dolar 2.70 iken benim sağdan soldan parça toplayarak, orta-üst performanslı, 120km menzilli bir dönüşüm yapmam 24.000TL'ye falan mal oluyordu. Burada çıkma elektrikli motor, çıkma motor sürücüsü, akü grubu da gümrük vergisiz hesaplanarak çıkan maliyet. Buna bir de şarj aletini eklediğinizde 26.500TL'yi buluyordu.

    Yani, bugün yapmaya kalksam, akü fiyatları düşmüş olmasına rağmen, dolar arttığı için 35-36'yı bulur maliyet. Tabi benim yaptığımın sonunda 0-100 hızlanması 7.5 saniye olan bir CRX olacaktı. Motoru zayıflatsan, aküyü kıssan, sürücüyü küçültsen, hızlanmayı gebertsen 26-27'ye mal olur. O da dediğim gibi, ikinci el motor, ikinci el sürücü ile falan...

    Bunu sıfır parça kullanımı ile, gümrük vergili ve kar marjlı yapınca bu işin hiç de ucuza yapılamayacağı ortaya çıkıyor. Ama 10 yıl içinde aküler ucuzlarsa, dediğiniz yere geliriz. Ama o zamana elimizdeki araçlar hurda olur. Başka eski araçlara yaparız biz de...

    mesela f10 xdrive a yaparız :D zaten kişi kendisi 9000 usd den başlayan fiyatlarla diyor. yaklaşık 30 bin civarına yapıyorlar. zamanla bu sistem seri üretimden dolayı dahada aşağılara iner diye düşünüyorum. bugün ortalama 100-200 km şehiriçi yapan kişi için bu halde bile mantıklı. zamanla 4-5 bin usd seviyelerine düşecektir. eh birde tatmin edici menzil sunarsa lpg gibi uzun yolda 400-500 km garanti olursa tadından yenmez. daha fazlasını isteyen elbette diğer seçeneklere bakıcaktır. daha 1 ay öncesine kadar açıklanan rakama göre ülkemizde ortalama araba yaş grubu 12 yaştı. bu ortalama ile kalkıp kaç kişi 200 bin verip elektrikli alacak. bence ülkemizde bu sistem öncelikli tutar diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Elektrikli araç dönüşümü yıllardır yapılmaktadır. Yeni bir şey değildir. Dünyanın çeşitli ülkelerinde hazır kitler de bulunmaktadır. Parça parça da toplanabilmektedir.

    Dünyanın gelişmiş ülkelerinin önemli bir kısmında yaptığınız dönüşüm belli bir standarda uygunsa denetlemeden geçer ve trafiğe uygunluk alınır. Mesela Almanya, Hollanda'da TÜV'e gidersin. Bu iş için belirlenen standartlara uygun olduğu onlarca belgelenir. Aracın elektrikli olarak onanır. Trafiğe çıkarsın.

    Fransa'da dönüşüm ile ilgili kanun hala çıkmadığı için Fransa'da mümkün değil mesela. Aynı Türkiye gibi, seri üretim yapacakmış gibi belli bir araca onay alıp, sonra o araca birebir aynı şekilde (onay aldığı şekilde) uygulama yapıp ruhsat değişikliği yapılabiliyor. Bu da kullanıcıların ellerindeki aracı elektrikliye çevirmesini engelliyor. Bu abilerin Türkiye'de ikinci el bulması en kolay birkaç araca onay aldıklarını düşünüyorum. Yani, ben Subarumla gitsem, dönüşümün yetkili merciler tarafından onanması için gereken tüm masrafı bana yüklerler. O da az buz bir maliyet olmaz.

    Aracınızı evin altında da elektrikliye çevirebilirsiniz. Çok zor değil. Ben bir ara kafaya takmıştım. Bir Honda CRX alıp, elektrikliye çevirecektim. Bu konuda bilgi içeren bir konu başlığı hala duruyordur forumda. Arasanız bulursunuz. Sonra evlenmeye karar verdim. Zaman ve para kalmadı.

    Kendi araçlarını elektrikliye çevirenlerin forumu:http://www.diyelectriccar.com/forums/

    Derya deniz bilgi, envai çeşit araç, farklı amaçlar için farklı dönüşümler bulabilirsiniz. 1970'lerden cabrio Porsche da var. Vosvos da var. Saab 900 de var. CRX de var. Gaza basınca şaha kalkan ve 0-100 hızlanması 2.5 saniye olan bir Smart da var... Kit araçlara elektrik kuranlar da var. 1963 GT40'ın kitini alıyor mesela. Kit dediğimiz kendi arabanı kendin yap modeli. Çok pahalı olan, ender bulunan araçlara kit üreten firmalar var. Manyağın teki bu kitlerden birini alıp, 1963 GT40 görünümlü elektrikli araba yapıyor mesela...

    Görüldüğü gibi, bu çok eski ve çok yaygın bir şey. Hazır dönüşüm kitleri de var. Bunları müşteriye uygulayan dükkanlar da var. Ancak bu işin yaygın yürümesi için mevzuatın geliştirilmesi gerekiyor. Türkiye'deki mevzuat gelen herhangi bir aracı elektrikliye çevirmeye uygun değil. Ben CRX'i yapsaydım, kayıt falan olmadan, benzinliymiş gibi gezecektim. Muhtemelen hiçbir polis anlamazdı zaten...

    Adım adım örnek değişim,

    http://www.diyelectriccar.com/forums/showthread.php/wattson-datsun-510-171402.html




  • LPG li araca hybrid takmak istiyoruz, bizim ülkede anca keser.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unknownartist -- 6 Ekim 2017; 20:35:41 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dönüşümden sonra mtv si sıfırlanıyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    dönüşümden sonra mtv si sıfırlanıyor mu?

    ruhsata ne olarak işlenirse sanırım mtv yi ona göre ödüyorsun
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.