Şimdi Ara

Uretımden kalkmış marka,model,motor hakkındakı dusuncelerınız?...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
820
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • veya ulkemızde zamanında satılmıs,artık satılmayan markalar hakkında ne dusunuyorsunuz,alıp kullanılabılır mı?forumda kullananlar var mı?mesela proton daewoo veya 1.8 v6 mx3 almıs olsak bunun rutın bakımı nasıl yapılacak,
    bu aracın pıyasası yok bıle dense temkınlı yaklasıyoruz, saablara falan bınenler nasıl bınıyor,subaru nun h6 motoru hala uretılıyor mu?
    Anadolu da yasasak neyse de ıstanbul da artık bunlar sorun degıldır herhalde...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bosch servisler bu araçlara bakım yapabilir belki. Ama hem diğer mekanik parçalar hem gövde parçaları hem elektronik parçalar bulunamayabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hep mx3 veya maxıma v6 ıstemısımdır,zamana ayak uydurup legacy falan dusunuyordum ama macera herhalde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir aracın üretim hattında kaldığı yıl 10 yıl atıyorum. Yedek parça üretimi 20-25 yıl.
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Hocam her arabada geçerli değil , üreticiye de bağlı.Mesela benim fiat marea nın türkiye de (2002-2007) üretildiği yıllara ait olan araçların yedek parçaları üretilmiyor.Arka far , tavan çıtası , iç trim malzemeleri gibi.

    Fakat italyan üretimi olanlar ki 98 yılında felan üretilmiş olurlar, yedek ve orjinal parçası bol bol var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir

    Hocam her arabada geçerli değil , üreticiye de bağlı.Mesela benim fiat marea nın türkiye de (2002-2007) üretildiği yıllara ait olan araçların yedek parçaları üretilmiyor.Arka far , tavan çıtası , iç trim malzemeleri gibi.

    Fakat italyan üretimi olanlar ki 98 yılında felan üretilmiş olurlar, yedek ve orjinal parçası bol bol var.

    +1. Marea'cılar aralarında organize olup arka stop üretmeye kafa yordular hatta.
  • Alfa 159'a hala içim gider sırf bu sebepten...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.0 legacy boxer subaru lar nasıldır? dızel veya benzınlı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 159 ların ne gıbı sorunları varmıs?motorla ılgılı bı sorunu yoktur tahmınımce,1.9 dızel olan motoru hala var sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çocukken yıllarca bir Alfa 75'in arka koltuğuna oturdum. Büyüyünce yıllarca Saab 900 kullandım. Sonra Volvo çok satılmaz iken, Volvo S60 kullandım. Arkadaşım uzunca bir süre Rover 200 Si kullandı. Şu anda da Subaru kullanıyorum...

    Cins araba mı dediydin? Babamın Alfa'dan önceki arabası Buick Regal'di. Fotoğraflar var. Ben pusetli bebeğim. Ben, annem, babam, abim, anne-babamın arkadaşları olan bir karı-koca ve onların iki çocuğu hep birlikte İstanbul'a gitmişiz. 4 yetişkin. 3 çocuk, 1 bebek. 2 kapılı bir Buick Regal... Genetiğimde var cinslik. Cinsliğe doğdum ben... O yüzden sorun varsa, yolla!

    Şaka bir yana, araç eskidikçe cins araba meraklısı değilsen uğraşılacak iş değildir. Meraklısı isen ama uğraşılır. Parçası da bulunur. Bulunmaz değil. Çok abartmazsan sorun olmaz. Bir Maserati alırsan duruma göre parça bekleyerek yatabilir araba. Ama Saab kolayına yatmaz mesela. Zor şer bulunur. Bir Rover'ın parçası çok daha kolay bulunur ama.

    Bu araçlardan anlayan ustalar büyük şehirlerde mevcuttur. Anlamayana kaput bile açtırılmaz. ASLA!




  • dddr D kullanıcısına yanıt
    Bir sorunu yok bildiğim kadarıyla. Üretimden kalktı araç. Piyasadaki 2. ellerin çoğunun kilometresi de almış başını gidiyor. Temizini bulmak günden güne zorlaşıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    selamlar,bu konuya sızın cevabınızı da beklıyordum aslında,kullandıgınız subaru nedır? legacy mı?

    Allah nasıp ederse bırkac aya kadar bı durum var,maddı durumum ıyılesebılır,outback ya da legacy dusunuyorum,ama bı ara nerde okudum gordum bılmıyorum,h6 motorlarda bazı sıkıntılar var dıye aklımda kalmıs,ortadan ıkıye bolunme gıbı,ortadan ıkıye bolunme heralde bızım araclarda ust kapak contası oluyo... xv modelındede pıstonlar yanıyodu heralde neyse olurda bı arac bulabılırsem kı temız bulmak da zor,kullanıcısı olarak,danısabılırmıyım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dddr

    selamlar,bu konuya sızın cevabınızı da beklıyordum aslında,kullandıgınız subaru nedır? legacy mı?

    Allah nasıp ederse bırkac aya kadar bı durum var,maddı durumum ıyılesebılır,outback ya da legacy dusunuyorum,ama bı ara nerde okudum gordum bılmıyorum,h6 motorlarda bazı sıkıntılar var dıye aklımda kalmıs,ortadan ıkıye bolunme gıbı,ortadan ıkıye bolunme heralde bızım araclarda ust kapak contası oluyo... xv modelındede pıstonlar yanıyodu heralde neyse olurda bı arac bulabılırsem kı temız bulmak da zor,kullanıcısı olarak,danısabılırmıyım

    Bildiğim kadarı ile yeni motorlar yakıt katkılarına biraz hassas. Shell benzinliklerinin bazılarında katkı işlerinin suyunu çıkardılar, birkaç Subaru segman arızası ile sanayiye damladı bu sebepten. H6 motoru hakkında olumsuz, kronik bir arıza duymadım. Ancak hakim de değilim. Emin değilim. Sorar, öğrenirim.

    Bende bildiğiniz 2.0i motoru var. Kaya gibi. Motorun ortadan yarılması ne demek bilemedim. Bu araçlar Boxer motor. pistonlar yanlara doğru çalışıyor. 4 silindir motorda iki silindir bloğun sağında, iki silindir solunda çalışıyor. Dolayısı ile çift kapak var. 90 derece yatık çalışıyor pistonlar. H6'da da 3 silindir sağda, 3 silindir solda.

    https://www.youtube.com/watch?v=cgCKAm9cfVU

    Bu motor 90 derece çevrilmiş. normalde bu pistonlar yanal hareket ediyor. Aynısından ayna simetrik da diğer tarafta var. Dolayısı ile çift kapak var.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.