Şimdi Ara

Osmangazi köprüsünden garantinin yarısı kadar araç geçmedi,zarar vatandaşın cebinden çıkacak..

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.482
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • KARAYOLLARI Genel Müdürlüğü, CHP İstanbul Milletvekili Onursal Adıgüzel’in Başbakanlık İletişim Merkezi’ne (BİMER) başvurusu üzerine Osmangazi Köprüsü ve bağlantı yollarının 13 aylık verilerini açıkladı.
    Osmangazi köprüsünden garantinin yarısı kadar araç geçmedi,zarar vatandaşın cebinden çıkacak..
    11 Temmuz 2016’da ücretli geçişe açılan köprüyü, Temmuz 2017 sonuna kadar 7 milyon 662 bin 105 otomobil eşdeğeri araç kullandı. Köprü ve bağlantı yollarının 2016 geliri, 194 milyon 776 bin 117 lira oldu. CHP’li Adıgüzel, yap-işlet-devret projesinde 12 aylık bilançonun, garanti edilen 14 milyon 600 bin otomobil eşdeğeri geçişin yarısını bile bulmadığını belirterek, 8 milyon araçlık maliyetin Hazine’den karşılanacağını belirtti.

    YILLIK HESAPLANIYOR

    Osmangazi Köprüsü’nde geçiş ücreti otomobil, kamyonet ve minibüsler için 65 lira 65 kuruş, ikinci sınıf minibüs, kamyonet ve otobüsler için 105 lira 5 kuruş, üçüncü sınıf otobüsler için 124 lira 70 kuruş, dördüncü sınıf kamyonlar için 165 lira 40 kuruş, beşinci sınıf kamyonlar için 208 lira 75 kuruş ve motosikletler için 45 lira 95 kuruş olarak uygulanıyor. Köprü ve bağlantı yollarını işleten şirketlere devletin araç garantisi ise otomobil geçişine eşdeğer ücret üzerinden hesaplanıyor. Karayolları, BİMER aracılığıyla “Sözleşmeye göre ‘köprü ve otoyoldaki tüm gişelerden elde edilen gelirlerin toplamı, garanti edilen araç sayılarına karşılık hesaplanan gelirden düşük olması halinde aradaki fark genel bütçeden görevli şirkete ödenecektir’ maddesi gereğince senede bir defa ödenmektedir” bilgisini verdi

    6 AYDA 194 MİLYON LİRA

    Verilen bilgiye göre, Osmangazi Köprüsü’nden Temmuz 2016’da 1 milyon 502 bin 420 ücretsiz, 312 bin 607 ücretli, Ağustos 2016’da 482 bin 222, Eylül 2016’da 476 bin 567, Ekim 2016’da 302 bin 86, Kasım 2016’da 278 bin 743, Aralık 2016’da 271 bin 671, Ocak 2017’de 380 bin 814, Şubat 2017’de 408 bin 856, Mart 2017’de 483 bin 885, Nisan 2017’de 546 bin 444, Mayıs 2017’de 649 bin 327, Haziran 2017’de 698 bin 352 ve Temmuz 2017’de 868 bin 111 otomobil eşdeğeri araç geçti. Buna göre köprü ve bağlantı yollarını 13 ayda 7 milyon 662 bin 105 otomobil eşdeğeri araç kullandı. 2016’da 6 aylık dönemde elde edilen gelir 194 milyon 776 bin 117 lira oldu.
    CHP’li Adıgüzel, köprüden otomobil eşdeğeri araç garantisinin günlük 40 bin, yıllık 14 milyon 600 bin olduğunu, ancak 12 ayda ücretli araç sayısının 6 milyon 159 bin 685’te kaldığını vurguladı. Adıgüzel, “Geçmeyen 8 milyondan fazla aracın parası yine vatandaşın cebinden çıkacak. Yani, vatandaş talep etmediği hizmetin bedelini cebinden ödeyecek” dedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Şifon -- 3 Ekim 2017; 13:0:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • %20'si bile geçtiyse ne olayım.

    Yap işlet devret olanların hepsi sinek avlıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 3 Ekim 2017; 12:59:26 >
  • Birilerinin kâri vardir o iste garanti verilmez yoksa o kadar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

    Birilerinin kâri vardir o iste garanti verilmez yoksa o kadar

    Yapılan inşaat çalışmalarında görev alan şirketlerin isimleri ortada ama bir şey dediğin zaman hain oluyorsun.

    Geçsek de geçmesek de ödüyoruz Deli dumrul version 2017.
  • geçenlerinde aradaki farkı devlet ödüyor+geçmeyenlerin tamamını.



    halay ekibini osmangaziye alalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyidir iyi...Bize böylesi lazım...
  • gebzede ikamet ediyorum, eskihisara indikçe şöyle bir bakarım köprüye.
    yapılması büyük bir hizmet ancak işletmesi tam bir fiyasko.
    ido ve istanbul lines firmalarının gidiş dönüş 70 tl kampanyasından sonra köprüdeki gişe memurları tavla oynamaya başladılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907

    gebzede ikamet ediyorum, eskihisara indikçe şöyle bir bakarım köprüye.
    yapılması büyük bir hizmet ancak işletmesi tam bir fiyasko.
    ido ve istanbul lines firmalarının gidiş dönüş 70 tl kampanyasından sonra köprüdeki gişe memurları tavla oynamaya başladılar.

    Ben de Gebze taraflarına giderken Osmangazi yol ayrımına bakıyorum o tarafa 3 araç gidiyorsa 1 tanesi dörtlüleri yakıp geri dönüyor

    Veya 3.köprü için Şile yolundan ayrım var Sarıgazi-SAncaktepe'nin orada. 1.2. köprüyü kullanan binlerce kişi varsa o 3.köprü yoluna sapan 2 kişi ya var ya yok. 3.köprüye de gitmek şart değil üstelik kestirme olarak 2.köprü de gidebilirsin ama giden yok işte.




  • amerikalı ünlü ekonomist john perkins’in “bir ekonomik tetikçinin itirafları” adlı kitabından birkaç alıntı;

    * kendi otomobilini üretemeyen ülkeye borç para verip otobanlar, yollar yaptırırız..
    * sonra onlara arabalarımızı satarız..
    * daha sonra bankalarını satın alırız..
    * o bankalardan halka ucuz krediler verip daha çok araba almalarını sağlarız..
    * böylece verdiğimiz o krediyi arabamızı satarak geri alırız, hem de faiziyle..

    o ülkeye dünya bankası ya da kardeş kurumlardan bir kredi ayarlarız. ayarlanan kredi asla o ülkenin hazinesine gitmez. o ülkede ‘proje’ yapan bizim şirketlerimizin kasasına girer.

    enerji santralleri, sanayi alanları, limanlar, dev havayolları yapılır..
    aslında insanların işine yaramayan bir yığın beton yığınları oluşur ve bizim şirketlerimiz kazanır..
    o ülkedeki birileri de nemalandırılır. toplum bu düzenekten hiçbir şey kazanmaz. ama ülke büyük bir borcun altına sokulmuş olur. bu o kadar büyük bir borçtur ki ödenmesi imkânsızdır. plan böyle işler..

    sonunda ekonomik danışmanlar/tetikçiler olarak gider onlara deriz ki;
    “bize büyük borcunuz var. ödeyemiyorsunuz. o zaman petrolünüzü satın, doğal gazı bize verin, askeri üslerimize yer gösterin!
    askerlerinizi birliklerimize destek olmaları için savaştığımız bölgelere gönderin, birleşmiş milletlerde bizim için oy verin!.
    elektrik, su, kanalizasyon sistemlerinizi özelleştirin! onları amerikan şirketlerine ya da diğer çok uluslu şirketlere satın!”
    ve bu arada;
    sosyal hizmetleri, teknik sistemleri, eğitim kurumlarını, sağlık kurumlarını hatta adli sistemlerini ele geçiririz..
    bu, ikili üçlü dörtlü bir darbeler serisidir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • %15 yapılacak mtv zammının neden %40 olduğu şimdi anlaşıldı...
  • Osmangazi kadar gereksiz bir kopru yok.Yok erken vardirtiyormus yok para tasarrufuymus bilmem ne bilmem ne.



    Tamam yaparsin eyvallah bu zamanlarda vatandasin cebinde 5 kurus yokken niye kopruyu 65tl ile 105 arasinda fiyat bicersin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Osmangazi köprüsünden garantinin yarısı kadar araç geçmedi,zarar vatandaşın cebinden çıkacak..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçenlerde viaportun ordan 3. köprü yoluna girdik,fsm yönünde dönünce gişeler geldik hop 8.5 tl.devam ettik ilerde ogs yine bipledi kaçpara düştü göremedim.ümraniyeden çıktım ama soyuldum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Heh 35 dolar çarpı 8 milyon geçmeyenler için.



    Birde geçen 6 milyon 18 dolar ödeyerek geçti 6 milyon çarpı 17 'di de oradan.



    382 milyon dolar gençler. Bu köprüyü savunanlardan değil bizden alıyorlar.



    Para ise direkt havuz medyasına gidiyor.



    Benim vergim ile Haşmet manken peşine düşüyor. Allah belanızı versin ne diyeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir halkın gözü nasıl bu kadar kör olabilir? Şimdi gelirler yine tüp sırası, ekmek sırası, hastane diye zırlamaya.
  • Aslında bu ülkeye hiç yatırım yapmayacaksın, yaranamazsın.
    Zaman içerisinde doğru yol bulunur, piyasa arz talep kuralına göre işler ve isabetli fiyat uygulanır.
    İnsanlar direkt şu kadar zarar var, cepten çıkıyor diye düşünüyor. Aradaki ödenen farkı hesaplayın ve o fark kadarını bilmem kaç ile çarpın ve halen köprünün yatırım maliyetini kaç senede çıkaracak hesaplayın. Yatırımı yapan ve işleten firma bu işi hayır amacıyla yapmıyor, elbette garanti alacak.
    Devlet kendisi bu yatırımı yapsa şimdi ve sonraki yıllarda aradaki farkı ödediği tutarın kaç mislini ödeyecekti bunu düşünen yok. Devlet bu köprüyü kendisi yapsa aslında o köprünün yine vergilerle yapılacağını düşünen yok.
    Köprü hiç yapılmasın ne gerek var deniliyorsa o zaten başka bir şey.
  • köprü ve otoyolların toplam maliyeti 8 milyar dolar,

    verilen devlet garantisi toplamı 19,5 milyar dolar,

    projenin iç getiri oranı dolar bazında yıllık %10,1,

    böyle bir proje için piyasa faizi %5,

    yatırımcının net getirisi %5,

    yatırdığı para 0,

    aldığı risk 0,

    kısaca senede net 400 milyon dolar, 20 yıl boyunca birilerine pompalanacak.

    bu hesaplamalara otoyol kenarındaki benzinlik ve avm gelirleri de dahil değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dodomoco


    quote:

    Orijinalden alıntı: WarSaw

    amerikalı ünlü ekonomist john perkins’in “bir ekonomik tetikçinin itirafları” adlı kitabından birkaç alıntı;

    * kendi otomobilini üretemeyen ülkeye borç para verip otobanlar, yollar yaptırırız..
    * sonra onlara arabalarımızı satarız..
    * daha sonra bankalarını satın alırız..
    * o bankalardan halka ucuz krediler verip daha çok araba almalarını sağlarız..
    * böylece verdiğimiz o krediyi arabamızı satarak geri alırız, hem de faiziyle..

    o ülkeye dünya bankası ya da kardeş kurumlardan bir kredi ayarlarız. ayarlanan kredi asla o ülkenin hazinesine gitmez. o ülkede ‘proje’ yapan bizim şirketlerimizin kasasına girer.

    enerji santralleri, sanayi alanları, limanlar, dev havayolları yapılır..
    aslında insanların işine yaramayan bir yığın beton yığınları oluşur ve bizim şirketlerimiz kazanır..
    o ülkedeki birileri de nemalandırılır. toplum bu düzenekten hiçbir şey kazanmaz. ama ülke büyük bir borcun altına sokulmuş olur. bu o kadar büyük bir borçtur ki ödenmesi imkânsızdır. plan böyle işler..

    sonunda ekonomik danışmanlar/tetikçiler olarak gider onlara deriz ki;
    “bize büyük borcunuz var. ödeyemiyorsunuz. o zaman petrolünüzü satın, doğal gazı bize verin, askeri üslerimize yer gösterin!
    askerlerinizi birliklerimize destek olmaları için savaştığımız bölgelere gönderin, birleşmiş milletlerde bizim için oy verin!.
    elektrik, su, kanalizasyon sistemlerinizi özelleştirin! onları amerikan şirketlerine ya da diğer çok uluslu şirketlere satın!”
    ve bu arada;
    sosyal hizmetleri, teknik sistemleri, eğitim kurumlarını, sağlık kurumlarını hatta adli sistemlerini ele geçiririz..
    bu, ikili üçlü dörtlü bir darbeler serisidir.

    Bizde amerikan arac tutmaz agam biz dotu almana sey ettirmeyi seviyoruz

    1960'larda ülkede her yer Amerikan arabasıydı. Ona ithaf olabilir.




  • Verdikleri yanlış kararlarla benim maaşımdan, benim ödediğim faturalardan attığım adımdan kestikleri vergileri buralara harcayanların hiçbirine hakkım helal olmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ntv zammı ile buranın açığı da kapatılır raad olun

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.