Şimdi Ara

[VİDEO] Volkswagen'in kuruluşunu anlattım

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.086
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese selamlar,

    Bilenler bilir, forumda neredeyse 10 senelik üyeyim. Daha önce çeşitli konularda fikirlerimi belirtmiş veya siz değerli forumdaşlarımın bilgilerine başvurmuştum. Gerek forumda gerekse dış dünyada otomobile dair öğrendiğim bilgileri daha yaratıcı (ve tercih edilen) şekilde paylaşmak adına görüntülü günlükler çekmeye karar verdim. Amatörce ve keyfe keder oluşturduğum bu serinin ilk videosu aşağıda; olumlu-olumsuz tüm eleştirilerinizi, önerilerinizi, izlemek istediklerinizi duymak isterim. İyi seyirler





    Edit: Video linki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneyy1905 -- 1 Ekim 2017; 22:5:10 >



  • Benim daha cok ilgimi eski CEO Martin Winterkorn cekiyor. Mesela bu adamin maasi CEO oldugu tarihten itibaren duzenli olarak asiri derecede artiyor. Yillik 17 milyon € civarinda iken hileli yazilim olayi patliyor. Butun sucu bu adam ustleniyor ve istifa ediyor. Istifa ettigi halde VW bu adama sozlesmesinin 2016 sonunda doldugu gerekcesiyle halen maas odemeye devam ediyor. Ustelik 2016 sonunda sirketle tum ilisigi kesildikten sonra VW Martin amcaya araba tahsis ediyor ve kendisine gunluk 3100€ emekli maasi baglaniyor. Ayrilirken aldigi kidem tazminatini falan telaffuz bile etmiyorum.



    Kisaca bu adam VW yonetiminin pisligini temizleyen adam olarak yonetimden takdiri aldi. Buyuk ihtimalle hile olayi zaten Martin'in aklina geldi. Bunu yonetime sundu. Fikir kabul gordu ve denendi. Hile dunya capinda anlasilmayinca VW olmayan teknoloji ile euro6 motorlar uretmis gibi piyasaya araba satti. Bu sayede inanilmaz gelirler elde edilirken Martinin cebi doldu. Maaslar katlandi. En son olay patlak verince yonetim Martin'e sus payini verdi ve Martin gunah kecisi ilan edilirken olay kapandi.



    Demek ki gelecekte VW nin yumusak plastik kalitesinin asbest'ten geldigi ortaya cikarsa bakalim hangi CEO bu pisligi ustlenerek hayatini garantiye alacak? Ha millet kanser mi oluyormus bosver canim yumusak plastik daha onemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baltalı_ilah -- 1 Ekim 2017; 23:54:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baltalı_ilah kullanıcısına yanıt
    Vw nin araçlarında kullandığı plastiğin asbest içerdiği ve kanser yaptığı iddianızı belgelerle desteklerseniz sevinirim. Ailemizle biniyoruz sonuçta orasına burasına dokunuyoruz aracın. Şimdiden teşekkürler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baltalı_ilah kullanıcısına yanıt
    Asbest iddianız hakkında bir bilgim yok, daha önce herhangi bir mecrada karşıma çıkan bir konu değil, o sebepten yorum yapamayacağım. Ancak, kısmet olursa bir diğer videoda da Volkswagen'in emisyon olayına (nasıl, nerede, ne zaman, kim tarafından) değinmeyi düşünüyorum.
  • baltalı_ilah kullanıcısına yanıt
    Adamlarda asbest yasağı çok daha eskiden beri vardır muhtemelen. Biz genelde bu tip olaylarda avrupadan 20-30 yıl geriden gideriz. Daha detaylı açıklama yapabilir misiniz konu ile ilgili? Balatada bile kullanılmayan malzemeyi elimizin altına koyma cesareti göstermeleri bana mantıklı gelmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konunun gelişimini takip edenler için ufak bir ekleme yapayım,

    Asbest konusuna üstünkörü bir göz attım, ancak asbest malzemesinin iç kısımda kullanıldığına dair herhangi bir emare yok. (Ne Volkswagen'de ne de bir başka markada). Kaldı ki, asbest gibi çok sert bir malzemenin (fren balatalarında kullanılırdı eskiden, sertliği ve ısıya dayanıklılığı sebebiyle) iç mekanda kullanılması arabanın yumuşak plastiği ile ne kadar ilgilidir, bilemiyorum.

    Daha önceki yıllarda (45-75 arası tahminen), asbestin Beetle'ların iç mekanında kullanılıp kullanılmadığına dair sorular sorulmuş, ama bu soruları da konuyla alakalı olan Beetle kullanıcıları "yok" şeklinde yanıtlamışlar .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneyy1905 -- 1 Ekim 2017; 22:50:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    Benim daha cok ilgimi eski CEO Martin Winterkorn cekiyor. Mesela bu adamin maasi CEO oldugu tarihten itibaren duzenli olarak asiri derecede artiyor. Yillik 17 milyon € civarinda iken hileli yazilim olayi patliyor. Butun sucu bu adam ustleniyor ve istifa ediyor. Istifa ettigi halde VW bu adama sozlesmesinin 2016 sonunda doldugu gerekcesiyle halen maas odemeye devam ediyor. Ustelik 2016 sonunda sirketle tum ilisigi kesildikten sonra VW Martin amcaya araba tahsis ediyor ve kendisine gunluk 3100€ emekli maasi baglaniyor. Ayrilirken aldigi kidem tazminatini falan telaffuz bile etmiyorum.



    Kisaca bu adam VW yonetiminin pisligini temizleyen adam olarak yonetimden takdiri aldi. Buyuk ihtimalle hile olayi zaten Martin'in aklina geldi. Bunu yonetime sundu. Fikir kabul gordu ve denendi. Hile dunya capinda anlasilmayinca VW olmayan teknoloji ile euro6 motorlar uretmis gibi piyasaya araba satti. Bu sayede inanilmaz gelirler elde edilirken Martinin cebi doldu. Maaslar katlandi. En son olay patlak verince yonetim Martin'e sus payini verdi ve Martin gunah kecisi ilan edilirken olay kapandi.



    Demek ki gelecekte VW nin yumusak plastik kalitesinin asbest'ten geldigi ortaya cikinca bakalim hangi CEO bu pisligi ustlenerek hayatini garantiye alacak? Ha millet kanser mi oluyormus bosver canim yumusak plastik daha onemli.

    Ayrica dediklerinizde olabilite olsa da vw hileli yazilimi euro5 motorda kullandi, ve euro6 motorlarda hile olmaksizin emisyon degerlerini zaten tutturuyordu. Yani o teknolojiden fazlasi zaten mevcut, yapamadiklarindan degil yapmadiklarindan hileye basvurulmus oldugu sonucuna variliyor, bu da pek tabii maliyetten kisma amacini ortaya cikariyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Belgelerle destek istenmis de, emisyon olayinda koskoca EPA bile firmanin hile yaptigini kanitladigi halde once aciklama istedi. Ve son noktaya kadar VW hileyi reddetti. Simdi benim bahsettigim durumun belgesini internette mi istiyorsunuz? Hayat internet degil halen dunya endustrisi cok gizli muhurlu zarflarin firmalardan firmalara ozel kuryelerle iletildigi bir bicimde ilerliyor. Sunu bilin ki Almanlar makinacilikta ileridir. Ancak ondan daha cok kimya ve gida endustrisinde ileridir. Isin ilginc yani da hem kimya hem de gida endustrisinde standartlari en iyi manipule etme teknolojisine de Almanlar sahiptir. Bir isin hilesinin teknolojisini kendilerinden iyi bir paraya satin alabilirsiniz. Boyle bir satin almanin icinde bulundum oradan biliyorum.



    Cok komiktir ki bu nefret edilen somurgeci Amerikanlar insan sagliginin mevzubahis oldugu durumlarda cok daha katilar. Buna kimya ve gida da dahil. Yaptiklari arabalar dokuluyor olabilir ancak bir standardin set tarihinden sonra uretilmis her urun o standardi karsilar. Dunya teknoloji gelisiminde Amerikan endistrisinin rolu ve hatalarina bir bakin. Amerikada hata yaparsaniz bedeli agir olur. Ornegin Mcdonnel Douglas buna ornektir. Dc10 larin kargo kapilarini ureten sirketin uyari mektubu mcdonnel'in arsivinden ciktigi anda is bitmistir. Simdi Almanlara donelim. Bosch VW'e uyari gondermis mi hileli yazilimla ilgili? Evet deniliyor. Ancak tum olanlara ragmen Alman hukumeti VW nin arkasinda mi? Sonuna kadar evet. Ne alaka diyebilirsiniz. Birinde 300 kisi bir anda olur. Digerinde milyonlarca kisi biraz daha zehirlenir. Aradaki temel fark budur. Asbest de yavas yavas zehirler. Bir anda toplu katliam yapmaz. Ancak endustriyel urununuzde kullanirsaniz size yerine gore buyuk avantajlar saglayabilir. Peki neden olmasin? Montaj kalemine bakinca en Alman, en Avrupali gorunen VW firmasinin bir araya getirilen parcalarinin uretim menseine bakildiginda Peugeot'tan daha az Avrupali oldugunu biliyor musunuz?



    Size evrak ve kanit sunamam. Asbest konusunda da iddami ispat niteliginde hicbir kanitim yoktur. Yazdiklarim tamamen hayal urunu olabilir. Ancak Dunya uzerinde basari basamaklarini 3 er 5 er atlayan firmalardan korkulmalidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneyy1905

    Konunun gelişimini takip edenler için ufak bir ekleme yapayım,

    Asbest konusuna üstünkörü bir göz attım, ancak asbest malzemesinin iç kısımda kullanıldığına dair herhangi bir emare yok. (Ne Volkswagen'de ne de bir başka markada). Kaldı ki, asbest gibi çok sert bir malzemenin (fren balatalarında kullanılırdı eskiden, sertliği ve ısıya dayanıklılığı sebebiyle) iç mekanda kullanılması arabanın yumuşak plastiği ile ne kadar ilgilidir, bilemiyorum.

    Daha önceki yıllarda (45-75 arası tahminen), asbestin Beetle'ların iç mekanında kullanılıp kullanılmadığına dair sorular sorulmuş, ama bu soruları da konuyla alakalı olan Beetle kullanıcıları "yok" şeklinde yanıtlamışlar .

    Asbest sert degil tok bir malzemedir. Gevrek degil sunektir. Kullandiginiz yere gore fiziksel nitelikleri rahatca degistirilebilir. 2010'dan sonra utetilmis cin menseili bir aracin italya uzerinden avrupa'ya ithal edilen modellerinde de tespit edilmis ve o model ve markanin satisi avrupada hemen durdurulmustur. Bu bahsettigim markanin vw ile hicbir bagi yoktur yanlis anlasilma olmasin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baltalı_ilah -- 1 Ekim 2017; 23:55:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.