Şimdi Ara

Partikül Filtresi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
6.907
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar,

    Euro 5 TDCİ araca sahibim yarın servise davet edilmeme rağmen sizlere`de danışmak istediğim hususlar var.
    Araç 2014 model Focus, DPF olan araçta siyah duman çıkışı normal kabul edilebilir mi ? (Tolerans boyutu nedir)

    Dpf olan emsal araçları incelediğimde duman ve egsozda kurum görmüyorum. Örnek; ( VAG Grubu TDİ - Reno - Nissan DCI )
    motor teknolojleriyle TDCİ teknolojisi arasında DPF farklılığı var mı

    Egsoz terlediğinde böyle çirkin bir görüntü çıkıyor
    Partikül Filtresi


    Araç 2014 model
    Euro 5
    Shell harici yakıt alınmadı
    2 bakım gördü
    Genellik uzun yol yapar 2300 devirde kullanırım
    Enjektör temizleyici attım 2 kez Würth ve Liqui Moly malsef çözüm olmadı.

    Gece arkadaki aracın farında duman fark edilir seviyede.

    Herkese teşekkür ederim.
    Saygılarımla
    https://youtu.be/ZdzU-wv5eME



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pasha37 -- 5 Ekim 2017; 23:28:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Merhaba, DPF'niz dolmuş anlattıklarınıza göre. Dolan bir DPF'yi maalesef enjektör temizleyici katkılarla boşaltamazsınız. Sanayide veya yetkili serviste açılıp temizlenecek veya yenisi takılacak. Şu an bir DPF yok gibi bir duman atıyor anlattıklarınıza göre. Aracımda DPF yok gaza bastığımda gaz bulutunu bende görüyorum ve hiç enjektör temizleyici kullanmadım. Kilometrem ise 130bin. Örnek olması açısından bunu da söylemek istedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Merhaba, DPF'niz dolmuş anlattıklarınıza göre. Dolan bir DPF'yi maalesef enjektör temizleyici katkılarla boşaltamazsınız. Sanayide veya yetkili serviste açılıp temizlenecek veya yenisi takılacak. Şu an bir DPF yok gibi bir duman atıyor anlattıklarınıza göre. Aracımda DPF yok gaza bastığımda gaz bulutunu bende görüyorum ve hiç enjektör temizleyici kullanmadım. Kilometrem ise 130bin. Örnek olması açısından bunu da söylemek istedim.

    Araç DPF temizliğide yapmıyor, fan açmıyor devir yükseltmiyor. Rolantide ki tüketim artmıyor.

    Arıza lambası yakmıyor. Temizlemeye çalışmıyor bile uzun zamandır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha fazla enjektor temizleyici atmayın. Temizleyiciler görevini yapmis. 4000km de bir atılması öneriyorlar zaten mazot katkılarında da benzer ürünler var.



    Araçta yag eksiltme var mi ?

    Çekiş düşüklüğü?



    Yeni DPF biraz pahali olabilir.





    Şu şekilde bazi uygulamalar var, servise gidip bunu Dpf filtresine koyup rejenarsyon yapmasını söylüyorsunuz.





    Bu arada sizin arabanızın durumu biraz fazla DPF tıkanıklığı bir sorun olabilir ama asıl sorunun ne olduğunu da bulmanız lazım uzu. Vadede tekrarlamaması icin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araçta yağda eksiklik yok fakat seviye biraz yüksek gözüküyor. Bakımdan sonra bakmıştım normaldi ama yükselmiş gibi duruyor anormal şekilde.

    Araç 185 Km son hıza kadar çıkabiliyor.

    Tüketim normal.

    Araç garanti kapsamında yıl sonuna kadar Ford araçlara opetten yakıt almamız gerektiğini söylüyormuş ben Shellden alıyorum yakın diye bir problem yaratırlar mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fazla yağ az yağdan daha zararlıdır.



    Problem bu olabilir.

    Araci düz zeminde olduğundan emin olun ve tekrar yag seviyesine bakin.



    Eğer fazla yag varsa yag ve filtre degisimi yapin.



    mobil1 5w30 ESP ile ya da motul X-clean 5w30 kullanabilirsiniz, aracin tam modeline gore eni lubricant sitesinden ne kadar yag alması gerektiğini görebilirsiniz.



    Yag seviyesinin 2 çizginin (max-min) arasinda olmasını tavsiye ederim. Bu esnada Yag filtrenizinde degisimi iyi olacaktir.





    Böylelikle daha güvendiğiniz bir yag ve yag fazlalığının bu duruma yol acabilecegini kafanızdan elemiş olursunuz.(servisde yalnis yag da konmuş olabilir). Orjinal Ford parcasini bayiden alarak bir speedy , bosch gibi eli yüzü düzgün bir yere iscilik karşılığında yaptirabilirsiniz. Onemli olan ne kadar koyduğunuzda bakmak.



    Min ile Max seviyeleri arasi 750cc ile 1Litre arasıdır.



    Gelelim yakit konusuna, Opet'in yakit kontrol mekanizmasına güvendikleri icin ve aynı grup şirketi olduğu icin boyle bir garanti veriliyor doğrudur. Eger siz Shell istasyonunuza güveniyorsanız sorun yok.



    Ben SHELL PETROL A.S. işletmesinde olan bayilerden yakit alirim tum araçlarda da (euro3 -euro6) sorunsuz ama Mahmut Petrol adında shell bayisi ne satar bilmem.



    Kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araca iki bakımdada
    Castrol Magnatec A5 Prof 5w30 koymuşlar bu yağ aracın gereksinimlerini ( Dpf ) gibi sistem gereksinimlerini karşılıyor mu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pasha37 -- 26 Eylül 2017; 21:29:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • WSS-M2C913-C veya WSS-M2C913-D onaylı yağ olması gerek. Marka pek de mühim değil.

    Bende de Focus var 2015. Egzosda siyahlık var, bi duman yok ya da ben farketmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pasha37

    Araca iki bakımdada
    Castrol Magnatec A5 Prof 5w30 koymuşlar bu yağ aracın gereksinimlerini ( Dpf ) gibi sistem gereksinimlerini karşılıyor mu ?

    normalde Dpfli araçlar C3 gibi C sertifikalı yağ kullanırlar.Fordda bu iş A5 nasıl oluyor bir garip.Ford genel merkezine mail atın benim araçta dpf var neden A5 yağ kullandırıyorsunuz diye.büyük ihtimal bu yağ tıkadı dpfyi.
  • Serviste bu durumun normal olduğunu belirtti.

    MasterTech ekibinden konuştuğum şahıs markayı en yüksek teknik personel boyutundan temsil etsede, karşısındaki insanı dinlemeden ben daha iyisini biliyorum bu işin kitabını yazdım tarzında konuşmaları ile beni markadan soğutmuş bulunmaktadır.

    İnsanlar iletişim kurarken birbirlerini dinler karşındakinin sözü bitince konuşmaya dahil olup son kullanıcıya gerçek bilgileri aktarır.

    Ama ego malesef ki her yerde kendini belli ediyor.



    Marka karalama operasyonu olmadan şirket içerisindeki personellerin davranışlarından yaşadığım ve marka imajını zedeleyen davranışın sadece para kazanalım

    müşteri para getirsin akşam eve gidim olmamalıydı.





    Eğer Vw hile yapıp aracın emisyonlarını o halde gizleyip kat ve kat daha yüksek olan emisyon değerini egsozdan kurum ve duman olarak belli etmeden hile yapmışlarsa o adamlar gerçekten kullandıkları teknoloji ve yedek parçalar Kat ve kat bizim aracın parçalarından daha kaliteli ve işini doğru yapan bir parçadır.

    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pasha37 -- 27 Eylül 2017; 15:41:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kardeş paraya kıyıp Motul SPECIFIC Ford 913 D yağı kendin alıp serviste kattır arabaya.
    en azından bu yağlar dpf için uygundur diyor açıklamasında.castrolde böyle bir açıklama yok.

    http://www.opieoils.co.uk/c-1251-ford-wss-m2c913-c-engine-oil.aspx
  • Yağamı ekleniyor ? Yoksa değişim mi yapmalıyız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motul firması markalara özel yağ üretiyor.bu da ford için ürettiği partikül filtresine uygun motor yağı.değişim yapılması lazım.
    araba bakıma gireceğinde yağı kendin alıp götür.
  • Pasha37 kullanıcısına yanıt
    Bak arkadaş ne güzel belirtmiş Motul specific Ford D913 bulabilirsen ne ala.



    Masterbatech arkadaşa soyle Magnatech A5 çıktıysa senin arabandan sana bunu yazil kagit i versinler, sen de Bunu al ford turkiye firmasina gonder,sor bakalim olur muymuş ?

    Cevap uyumsuz gelecektir.

    Senin 5 6binlitalik DPF filtrenin canini okumuslar DPF den once manifolda bağlı varsa katalitik convertor ve EGR de hasamat olmuştur.

    Sonra gelen cevabı servise göster, konuşarak halledebiliyorsan et.

    Aksi takdirde noterle ihtar cekip o serviste harcadığın paraları ve faiziyle geri ve Noter Masrafını ve Yeni DPF filtresi talep et.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 28 Eylül 2017; 18:0:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araca yazılım güncellediler fakat araç eskiden kontağı basılı tutmadan çalışırken şimdi Tofaş gibi marş alana kadar kontak anahtarını bırakamıyorum..

    İleri gideceğine geri gidiyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pasha37 kullanıcısına yanıt
    Dp f filtrenin canini okumuşlar arkadaşım Euro 6 emisyonlu bir araca iki servis periyodunda Benzinli arac yagi koyamazsın bu devirde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pasha37 kullanıcısına yanıt
    Forddan gelen cevaba gore(hatta gerek.bile yok FORD WSS M2C 950A onayı spesifik bir onay Magnatech A5 B5 ise onda bu onay olması imkansız.)

    ihtarnamede yeni motor takılmasını bile talep edebilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 29 Eylül 2017; 0:49:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • burda sorun ford türkiyede sanırım.ford avrupanın dpfli araca magnatec a5 önereceğini sanmıyorum.tahminim orda dpf olmadan satılan bu araç burda dpf ile satılıyor ancak uygun yağ güncellenmiyor(eğer varsa tabi).forda böyle basit hatalar yakışmıyor.muhtemelen kullandıkları motor da fi tarihinden kalma.
    şu konuda vezir nikli arkadaşa danışırsan kendisi daha iyi bilgi verebilir.

    https://forum.donanimhaber.com/motor-yagi-ile-ilgili-tum-paylasimlar--6792166
  • Arkadaşlar araca iki bakımdada konulan yağ aynı yağ marka ve model.

    Araç 2014 model makyajlı focus ve araç Euro 5



    1 Bakım
    Partikül Filtresi



    2 Bakım

    Partikül Filtresi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pasha37 -- 28 Eylül 2017; 20:29:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • senin araç euro 5 değil euro 6 bence.makyajlı kasa diyorsun makyajla birlikte motoru da güncellemişler.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.