Şimdi Ara

2011 Mazda 3 1.6 dizel vs 2016 Vw Golf 1.6 tdi dsg kapışma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
3.696
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Aslında teknik verilerde golf daha üstün ama vites değiştirmeden yapılan yarışlarda mazda 3 motorunun biraz daha ciğeri olduğunu düşünüyorum ama 7 oranlı dsgye yetişmek mümkün değil malesef herkese iyi seyirler

    İki aracın da zeperfs verilerini ekliyorum. (zeperfs dünya üzerindeki saygın otomotiv dergilerinin ölçümlerini toplayan bir sitedir. Sürelerin üstünde hangi dergilerin ölçtüğü görülebilir.)
    http://www.zeperfs.com/en/fiche6516-vw-golf-vii-1-6-tdi-dsg.htm
    http://www.zeperfs.com/en/fiche2946-mazda-3-1-6-cdvi.htm

    Bu değerler de bizim testimizi doğruluyor. Başta mazda 3 alıyor, daha sonra golf peşinden yetişiyor ve geçiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmg02 -- 25 Eylül 2017; 23:37:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Link düzeltildi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel denemeler olmuş Beygirler ve kiloların neredeyse aynı olduğunu varsayarsak Golf'ü tebrik etmek lazım.

    Golf'ün avantajı motorun gücünün devir bandına çok iyi yayılmış olması. 1.500 - 3.000 devir arası torku, 3.200 - 4.000 devir arası ise beygir gücünü veriyor. DSG'nin kalkışta pek bir avantajı yok, Mazda'yı kullanan siz iseniz manuel şanzımanlı aracı gayet iyi kaldırıyorsunuz, dsg dururken dipgaz yaptığınızda 1 saniyelik bir gecikme yaşatıyor, araç ondan sonra hızlanmaya başlıyor, manuel şanzımanlı aracı yarım debriyaj ve gaz vererek devir sabitleyip kaldırınca dsgye karşı bir dezavantajınız kalmıyor hatta avantajlı oluyorsunuz Eğer golfte manuel olsaymış, vites değiştirmeden yapılan yarışlarda daha heyecanlı olabilirmiş, dsgnin oranları çok kısa çünkü
  • Focusla aynı motor acaba Focus olsa geçermiydi bu eski tdc ve hdi motorlar aşırı tıkırtılı ve gürültülü çalışıyor sanki gaz verince boğuluyormuş gibi oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Mazdayı kullanan benim hocam. Dsgnin kalkışta öyle bir dezavantajı var, videoda bahsettik aslında aslında Frenle biraz doldurup kaldırabilirdi ama arabaya kıyamadık dsg şanzımanın 7 ileri olması çok fark ediyor, bende 6. Vites olsa son hızda 210u geçebilirdim diye düşünüyorum. Ama iki aracında çok iyi kondisyonda olduğunu söyleyebilirim. Dsg iyi durumdaydı, olabilecek en hızlı şekilde kavrama yapıyor. Bunun yanında golf hatchback ama sürtünme katsayısı oldukça düşük, o konuda iyi bir araba. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otobilge kullanıcısına yanıt
    Focusla aynı motor, yani benzer olurdu hocam. İki araba arasında çok fark yok, özellikle son hızda. Bence zamanına göre çok iyi bir motor,o yıllarda 1.9 tdi 1.7 dti gibi motorlar vardı hatırlatırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben ayni motorlu ve agır olan s40 la a3 sedan 1.6 tdı leon 105 tdi motorlu araçları alıyorum turbonuzda sorun olabilir bence baktırın viraj olda golfün hiç şansı yoktu saygılarımla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Bence o geçtiğiniz araçlarda sıkıntı var teknik verilere göre imkansız. Hele s40 bunlara göre gitmiyor sayılır zaten. Golf mazda 3e göre şanzımandan yana avantajını kullanarak daha hızlı olan bir araba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşim dsg 0-100 de avantaj sağlar kesinlikle 1.6 dizel psa motoru 16 valf olduğu için overboost sayesinde çok daha ciğerlidir tdi dan geçemiyorsanız sizin araçta sıkıntı vardır net

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    İyi de saydığınız tüm özellikler golfde de var? Dsgnin oranları birbirine daha yakın olduğu için 100den sonra da avantajı oluyor. Bizim mazda servisimiz var, şuan piyasadaki en iyi mazda 3lerden biri. Km düşük ve daha yeni bakıma girdi, motul yağ kullandık, dpf sıvıları değişti. Fabrika verilerine göre golfün son hızı ve hızlanması daha iyi zaten. Golf 110 beygirlik euro 6 motor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ara hızlanmada tork değerleri önemli golf kesinlikle vaat edileni veremiyor bunu zaten emisyon skandalındada gördük psa nın 1.6 dizeli kesinlikle tdi dan daha başarılı lakin siz hem erken vites değiştirmişsiniz hemde vgt turbonuzda sıkıntı olabilir son olarak 100 den sonra şanzıman değil güç ve tork önemlidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Ara hızlanmada tork değerleri önemli golf kesinlikle vaat edileni veremiyor bunu zaten emisyon skandalındada gördük psa nın 1.6 dizeli kesinlikle tdi dan daha başarılı lakin siz hem erken vites değiştirmişsiniz hemde vgt turbonuzda sıkıntı olabilir son olarak 100 den sonra şanzıman değil güç ve tork önemlidir

    Hocam marka Ön yarısıyla yaklaşıyorsunuz olaya. Overboost teknolojisi anlık bir olay, sürekli çalışmaz. Hem bana erken vites değiştiriyorsun diyorsunuz hem de tork daha önemli diyorsunuz. Son hız yarışında beygir ve vites oranı daha önemlidir, zaten bu arabaların her devirde gayet iyi torkları var. Herşey bir yana zaten golf bizden daha güçlü 109/110-240/250, fark var yani. 1.6 tdci veya tdi için 4300 devir civarını geçmenin bir anlamı yok çünkü güç bitiyor. Bakın biz iki arabayı da bilen birisi olarak böyle uzun ve deyaylı karşılaştırma videosu çekmişiz ve telefonla haberleşip önceden vitesi ve hızı ayarlayıp bu testi yapmışız. Eğer trafikte karşılaştığınız, tanımadığınız araçları geçtiğiniz için ben daha hızlıyım diyorsanız bu yanlıştır, orda bir sürü şey olabilir. Diğer sürücü sizin kadar süremiyoe olabilir vs. Ama sürücü arkadaşınızsa siz de bir video çekin görelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski bir 109 luk s40 kullanıcısı olarak söylüyorum 105 lik Jetta ve golfü rahat geçiyordum

    105 lik fluence çok zorluyordu ama geçemiyordu

    Ancak golf dsg 110 lük ile sonuç bu oluyor .video ve arkadaşlarda hiçbir sıkıntı yok

    Ayrıca Mazda da turbo sorunu Yok bence

    Golfü 136 ilk Astra ve 130 lük megane geçiyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • akifsari A kullanıcısına yanıt
    Yorumunuz için teşekkür ederim. Vw grubunun 1.6 tdi motorunu ilk defa 110luk euro 6 haliyle dsg golfde kullandım. Yani genel olarak güzel bir motor, ben beğendim. Bunda golfün de payı var ama 1.6 tdi tdci nasıl geçer falan bu tarz laflar gereksiz zaten fabrika verileride kullanırken hissettikleri de benzer. Bir iki boy farkın lafı olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel denemeler olmuş. Forumdaki onca boş konudan sonra zevkle izledim.
    Yukarıda da belirtildiği gibi dsg vites arttırma ve düşürme olarak şiir gibi olsa da kalkışta eğer fren ile doldurulmadan kaldırılırsa yarım saniye gibi bir bekleme yaşatıyor. Denemelerde de yaşanmış bu durum. Tabi arabada launch olmadığı için bu yapılırsa da şanzımana baya yük bindiriyor ki sizde belirtmişsiniz kıyamadık diye. Sözün özü; dsg fren desteği ile başlasaydı kalkıştan itibaren alır yürürdü diye düşünüyorum, inanılmaz hızlı atıyor.
    Mazda 3'ün çok iyi bir kondisyonda olduğu belli, en ufak bir gecikme ve kaçırma görmedim ben videoda. Pilotajınızda oldukça iyi.
    136'lık cdti astra k ile 110'luk tdi golfle baya oynamışlığım da oldu bu arada.
  • Efective kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ediyorum. Forumun eski halini özlüyorum cidden. Eski konular benimkinden çok daha iyiydi. Makale gibi tek tek yazardı konuyu açan kişi ama şimdi ekşi sözlük gibi tek cümlelik konular, yorumlarka dolu forum.

    136lık astra golfüde mazdayı da ham yapar. Çok güzel bir motor bu araba benim değil, teyzemin aslında. Gündelik kullandığım bir araba olmadığı için elimden gelenin en iyisini yaptım, pilota konusunda iltifatınız için teşekkür ederim aslında aynı iş yerinde bi tane 1.6 dizel civic var ama onun sahibi annem yaşında bir hanım, vermez bize heralde inşallah daha güzel videolar gelecek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel ve objektif bir kapışma testi olmuş elinize sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 16 valf Tdci motorun pmi değeri daha yüksek ve sıkıştırma oranıda keza öyle o yüzden yüksek devirde daha fazla tork üretiyor bir kere teknikten anlamadığınız belli 5000 rpm de ürettiği güç 80 hp belki ama vites degiştirdiğinde bi sonraki vitese daha yuksek devir bandından başladığı için yine daha fazla güç üretmiş olursunuz böyle manuel arabaları spor kullanmayı bilmeyen insanların eline verirseniz sonuç bu olur

    Ayrıyetten s40 ın 0 100 ü 11.3 saniye civarlarında ama 1348 kg lık focusun 10.7 saniye ki sizin arac focustanda hafif o yüzden bence vites değiştirmeyi öğrenin öyle deneyin



    Örnek 115 hp 270 torkluk tdci ın güçlü olmasına rağmen 109 hp likten hızlı olmamasının sebebi ne siz açıklayın muhabbeti ona göre devam ettiricem yoksa konuşmanın lüzumu yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Böyle konuşarak cevabı hak etmiyorsunuz ama ben size hodri meydan diyorum. Maksimum gücünü 4 bin devirde veriyor bu dizeller, zaten sürerken bile 4500 devir geçmek istemediğini anlarsınız arabanın. Dyno verisini bulunca ekleyeceğim, dizeller de özellikle maksimum Güç devrinden sonra dramatik bir güç düşüşü olur, bu yüzden o devirleri zorlamanın anlamı yoktur. Sizin 5000 devire kadar çevirdiği için bir sonraki viteste maksimum Güç devrine daha yakın olacağı için, daha iyi bir süre elde edeceğimiz iddiası ise görünürde doğru gibi dursa da yanlıştır. 5000 devirde gelene kadar geçilen süre ile bir sonraki vitese 4200 civarında geçilmesi arasındaki süre farkı çok fazladır. Ama siz 5000 devirde bir vites değiştirin, benden daha hızlı kullanın aynı şartlarda bir video çekin ben de sizden özür dileyeyim. Yok eğer yapamıyorsanız, yapacak bir şey yok.(5000 olmasın 4800 olsun, devirle ilgili ben 5000 demedim falan demeyin)



    115lik motorun daha yavaş olduğunu kim söyledi? Kendi arabanız S40 olduğu için örnek veriyorum, 109 bg motoru için 0-100 değeri 12sndir, son hızı 190dır.(https://www.ultimatespecs.com/tr/araba-teknik-ozellikler/Volvo/1104/Volvo-S40-II-16-D.html ), makyajlı S40 da kullanılan 115lil motor için de 0-100 11.4, son hızı fabrika verilerine göre aynıdır.



    Benim kullandığım arabanın muadili focus 2dir, focus 2 sedan 1310 kg ve 0-100 değeri 11 saniye, son hızı 190dır.(https://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=7332 ) benim arabamın ise 0-100ü 11 sn ve son hızı 188dir.



    Madem kötü kullandığımızı düşünüyorsunuz, vites atmayı bilmediğimizi iddia ediyorsunuz.

    İddiamı tekrarlıyorum, siz de kanıt sunun. Kendinizi kanıtlayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmg02 -- 24 Eylül 2017; 21:30:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Verdiğin sitelerdeki değerler kullanıcılar tarafından girilir ve gerçeği yansıtmıyor s40 1. Nesil 1.6 benzinli 109 hp aracın 0-100 değeri 12 saniyedir onunla kariştiriliyor ayni güç olduğu için ..

    kataloglarından bulup en kısa sürede yükleyeceğim bu işin ilmini bilen biri olarak dayanaksiz teknik cevaplarının benim nezdimde önemi yok



    1) s40 1.6d 109 hp ile d2 motorun 0-100 ve son hız değerleri aynıdır

    2) focus tdci 10.7 saniyedir katalogda yazan değeri

    3) bu süreyi hesaplamış gibi hiçbir sayısal dayanagi olmadan devirle alakalı yapılan yorum tamamen farazi ve saçmadır fizikte hislere yer yoktur

    4) dizel motorlar çalişma prensibi gereği güç toleransı benzinli motorlara göre çok daha fazla olan motorlardır 7-8 hp yüksek sıkıştırma oranından ötürü hissedilir fark yaratmaz

    5) tdci motor 1. Viteste vestgate ayarları yüksek devirde açılmaya göre ayarlanmıştır patinaj yapmasın diye 5000 rpm de vites değiştirnediğin takdirde geride kalırsın

    6) beygir tork grafiği belli olmadan şu motor daha iyi veya daha kötü denemez bu ancak vw fanboyluğu olur

    7) 136 beygirlik dizeller tabikide her türlü 110 hp lik dizelleri yer





    Gerçi westgate falan diyoruzda turbonun hacimsel debisini ve makine kinematiğinin güç toleranslarını bu forumda anlayabilecek bi kaç kişi var sizinde anlamanızı beklemiyorum zaten 8 valf dizel motorun aynı güçte 16 valf dizel motoru geçeceğini düşünmek hayaldir net

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.