Şimdi Ara

BWM 2014 - 3.20 iED - Acil yardim lutfen.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.943
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba,
    http://www.dod.com.tr/arac-detay/BMW/SERIES-3/173406877?search=1

    Bu araci almayi planliyorum. 118 bin TL, 62 binde, degisen, hasar kaydi, boya yok. Iki tamponda bir rotus var.

    Servis gerekiyor, arka fren balatalari degismeliymis. Onceki aracim 2011 A5 idi, yag yakmasi bezdirdi ve sattim.

    Ne dersiniz, kronik problemleri vs. var midir?

    Tesekkurler yorumlar icin.



  • Araçta herhangi bir line donanımı yok görebildiğim kadarı ile 16 inch türbine jantlarına kadar düz Türkiye paketi, ilk sahibi olduğum 50000km.de sport line 320 ied'de kronik sorun olarak; sudan geçerken eğer su egzoz yalıtımına gelirse şişme yapmasından ötürü şafta sürtüyor ve inanılmaz bir titreme yapıyor (yaygın olduğundan servise bununla ilgili aksiyon gelmişti garantiden sorun çözüldü 2014'lerde bu soru varmı bilmiyorum), motor kaputu altında kalan sağ üst taraftaki su tahliyesi borusu tıkanmaya müsait olduğundan yağışlı havada suyu tahliye edemediği için torpido tarafından halıya su sızması oluyormuş (benim başıma gelmedi ama servis danışmanım bununla ilgili aksiyon geldiğini ve ücretsiz tıkanmayan yeni dizaynlı parça ile değiştireceklerini söyleyerek servise çağırdı o da halloldu). Bunun haricinde kronik sorun hatırlamıyorum. Servis rakamları olarak da 850-900TL gibi rakamlara standart yağ bakımı yapılıyor, geçtiğimiz ilkbaharda arka balataları değiştirdim (yaklaşık 1000 TL), 15 gün önce de standart bakım+ön diskler+ön balatalar+klima gazı yenilenmesi için 3500TL ödedim (borusan). Aracın rakamı 110000 TL gibi rakamlara çekilse daha makul olur sanki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deeper_inside

    Araçta herhangi bir line donanımı yok görebildiğim kadarı ile 16 inch türbine jantlarına kadar düz Türkiye paketi, ilk sahibi olduğum 50000km.de sport line 320 ied'de kronik sorun olarak; sudan geçerken eğer su egzoz yalıtımına gelirse şişme yapmasından ötürü şafta sürtüyor ve inanılmaz bir titreme yapıyor (yaygın olduğundan servise bununla ilgili aksiyon gelmişti garantiden sorun çözüldü 2014'lerde bu soru varmı bilmiyorum), motor kaputu altında kalan sağ üst taraftaki su tahliyesi borusu tıkanmaya müsait olduğundan yağışlı havada suyu tahliye edemediği için torpido tarafından halıya su sızması oluyormuş (benim başıma gelmedi ama servis danışmanım bununla ilgili aksiyon geldiğini ve ücretsiz tıkanmayan yeni dizaynlı parça ile değiştireceklerini söyleyerek servise çağırdı o da halloldu). Bunun haricinde kronik sorun hatırlamıyorum. Servis rakamları olarak da 850-900TL gibi rakamlara standart yağ bakımı yapılıyor, geçtiğimiz ilkbaharda arka balataları değiştirdim (yaklaşık 1000 TL), 15 gün önce de standart bakım+ön diskler+ön balatalar+klima gazı yenilenmesi için 3500TL ödedim (borusan). Aracın rakamı 110000 TL gibi rakamlara çekilse daha makul olur sanki.

    Hocam naçizane fikrinizi almak istiyorum,2015-2016 makyajlı 3 serisi alma arifesindeyim ancak 3.18i ile 3.20 i ed arasında kaldım,performans odaklı araç kullanan biri değilim ancak 1.5 136 Bg.deneyimledinizmi ve bu güncel motor hakkında ne düşünüyorsunuz,Teşekkürler.
  • Kıymetli kardeşim, aracımı kış-yaz lastik değişimi, yıllık boya koruması ve periyodik bakım da dahil olmaz üzere devamlı yetkili servise sokarım, gitmeden 1 ay kadar önce de danışmanıma bilgi veririm ki ikame araç ayarlansın, her seferinde de farklı bir araç talep ederim ve genellikle 2 gün kadar bende kalır. şu ana kadar f30 316i (1.6 136 hp), f30lci 318i (1.5 136 hp), 418i gran coupe, f10 520i ve son olarak g30 520d xdrive araçları kullandım, içlerinde performans açısından en kötü olanları sırasıyla 418i ve 318i idi. yakıt tüketimi açısından dikkat etmeden ve tapa gaz gitmeden kullandığımda 7.5-8 lt civarında tüketimleri var, motor sesleri kesinlikle 320ied'den daha farklı, sakin kullanırken daha sessiz ve bastığınızda daha hoş bir ses veriyor. çekiş açısından hiçbir şekilde sorun yok son derece yeterli, 160-170 km/s hıza kadar iyi hızlanıyor sonrasında tabi nefesi yetmemeye başlıyor. ilginç bir şekilde 316i ile aynı motor gücüne sahip olmasına rağmen 316i üst devirlerde özellikle 4000d/d'den sonra kesinikle daha atak. 320ied'ye gelirsek yakıt tüketimi açısından aman aman fark yok 8-8.5 lt. ile geziyorum ancak 320ied nin gidişi başka tabi. İşin diğer bir tarafı da 3 silindirli 1.5 litrelik motor güncel i8 de de kullanılıyor ve 320 ied'deki N13 kodlu motora göre teknolojik açıdan daha güncel. Ankarada iseniz bilirsiniz çayyolundan inceğe çıkan bulvar vardır epeyce dik, orada bir 418i coupe ile gayet kafa kafaya tırmanmıştık yolun sonundaki trafik ışıklarında durduğumda camı açıp delikanlıya aracına ne yaptığını sorduğumda sadece bilindik bir markanın chip tuning işlemi yaptırdığını söylemişti (box değil). yani kısa bir işlemle 1.5 lt.'lik motor da 320 ied performansına geliyor. sonuç olarak performans vazgeçilmeziniz ise 320 ied, performans o kadar önemli değil güncel motora sahip bir aracım olsun ancak basınca da gitsin derseniz 318i+chip, ya da performans önceliklerim arasında değil derseniz de düz 318i derim ben. bu arada ilginç bir dip not eğer 318i alırsanız arkasındaki yazıyı söktürün serviste, çünkü 318i ve 418i kullanırken hayatımda yemediğim kadar sellektör yedim, özellikle accent, egea vb. bilimum dizel kullanıcıdan, muhtemelen aracın o kadar yürümediğini bildiklerinden devamlı sıkıştırmaya çalışıyorlardı ve işin kötüsü o motorla ne 318 ne de 418 bahsettiğim araçları ayıramıyordu yolda devamlı peşimden gelmeye devam ediyorlardı :)
    Yeni aracınız şimdiden hayırlı olsun.
  • Yorumlariniz icin cok tesekkurler.
  • deeper_inside D kullanıcısına yanıt
    Ne güzel yorumlamıssın hocam, çok net olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deeper_inside

    Kıymetli kardeşim, aracımı kış-yaz lastik değişimi, yıllık boya koruması ve periyodik bakım da dahil olmaz üzere devamlı yetkili servise sokarım, gitmeden 1 ay kadar önce de danışmanıma bilgi veririm ki ikame araç ayarlansın, her seferinde de farklı bir araç talep ederim ve genellikle 2 gün kadar bende kalır. şu ana kadar f30 316i (1.6 136 hp), f30lci 318i (1.5 136 hp), 418i gran coupe, f10 520i ve son olarak g30 520d xdrive araçları kullandım, içlerinde performans açısından en kötü olanları sırasıyla 418i ve 318i idi. yakıt tüketimi açısından dikkat etmeden ve tapa gaz gitmeden kullandığımda 7.5-8 lt civarında tüketimleri var, motor sesleri kesinlikle 320ied'den daha farklı, sakin kullanırken daha sessiz ve bastığınızda daha hoş bir ses veriyor. çekiş açısından hiçbir şekilde sorun yok son derece yeterli, 160-170 km/s hıza kadar iyi hızlanıyor sonrasında tabi nefesi yetmemeye başlıyor. ilginç bir şekilde 316i ile aynı motor gücüne sahip olmasına rağmen 316i üst devirlerde özellikle 4000d/d'den sonra kesinikle daha atak. 320ied'ye gelirsek yakıt tüketimi açısından aman aman fark yok 8-8.5 lt. ile geziyorum ancak 320ied nin gidişi başka tabi. İşin diğer bir tarafı da 3 silindirli 1.5 litrelik motor güncel i8 de de kullanılıyor ve 320 ied'deki N13 kodlu motora göre teknolojik açıdan daha güncel. Ankarada iseniz bilirsiniz çayyolundan inceğe çıkan bulvar vardır epeyce dik, orada bir 418i coupe ile gayet kafa kafaya tırmanmıştık yolun sonundaki trafik ışıklarında durduğumda camı açıp delikanlıya aracına ne yaptığını sorduğumda sadece bilindik bir markanın chip tuning işlemi yaptırdığını söylemişti (box değil). yani kısa bir işlemle 1.5 lt.'lik motor da 320 ied performansına geliyor. sonuç olarak performans vazgeçilmeziniz ise 320 ied, performans o kadar önemli değil güncel motora sahip bir aracım olsun ancak basınca da gitsin derseniz 318i+chip, ya da performans önceliklerim arasında değil derseniz de düz 318i derim ben. bu arada ilginç bir dip not eğer 318i alırsanız arkasındaki yazıyı söktürün serviste, çünkü 318i ve 418i kullanırken hayatımda yemediğim kadar sellektör yedim, özellikle accent, egea vb. bilimum dizel kullanıcıdan, muhtemelen aracın o kadar yürümediğini bildiklerinden devamlı sıkıştırmaya çalışıyorlardı ve işin kötüsü o motorla ne 318 ne de 418 bahsettiğim araçları ayıramıyordu yolda devamlı peşimden gelmeye devam ediyorlardı :)
    Yeni aracınız şimdiden hayırlı olsun.

    Teşekkürler yorum için,Muhtemelen Audi A3 dizel otomatikten sonra 1.5 136 Bg. bana Ferrari gibi gelecektir ve zaten çok performans aramayan biriyim,tek düşüncem rahatlık ve konfor hususunda ve birde çokça Spotify'dan müzik dinlediğim için BMW'nin standart ses sistemini pek bilmiyorum,acaba Audi'yle aynımıdır,iki aracı test etme şansınız oldu mu?
  • Audi A3 deneme ya da kullanma şansım hiç olmadı ancak BMW'lerin standart müzik sistemi toplam 6 hoparlör (4 kapı+2 koltuk altı sub) olmasına rağmen oldukça kötü, dolayısıyla ben alpine upgrade (1 amfi+ön kapı hoparlörlerinin değişimi+ ön direklere tweeter+ koltukaltı subların HK ile değişimi) yaptım epey tatmin edici bir ses sistemi oldu, toplam maliyeti ise 2015'de 3000TL civarındaydı güncel rakamlar nedir bilemiyorum.
  • Gus Fring kullanıcısına yanıt
    Yapmayın kıymetli kardeşim, hiçbir şekilde audiophile değilim ama standart ses sistemi ciddi ciddi kötü, ayrıca bu durum ne yazık ki bizim f30'lara özgü de değil, f10 ve g30 da rezil, arkadaşın bahsettiği gibi A3 ile kıyaslama şansım olmadı ancak kız arkadaşımın 2011 trendline golf 6'sında bulunan ses sistemi bile f30'dan kat be kat üstün özellikle baslarda. sizin aracınızda hi-fi opsiyonu olmasın? çünkü ses sistemi standart, hi-fi, HK olarak yükseliyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.