Şimdi Ara

1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
3
Favori
13.503
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
78 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar 2016 model Toyota Yaris 1.0 Life sahibiyim. Bu aracı almak isteyenlere fikir verme açısından dün bitirdiğim tatil yolculuğumdaki yakıt tüketimini ve diğer deneyimlerimi paylaşmak istiyorum.

    İstanbul’ da depoyu fulleyip yola çıkarken KM 3412 yi gösteriyordu.
    20 gün sonra dün tekrardan istanbula geldim depoya fulledim ve km sayacına baktım 7597 KM
    Toplam 216.5 Litre benzin alıp, 4185 KM yol yapmışım. Hesapladığımda 4185 KM yol da 100km/ 5,17 Lt benzin tüketmişim. Bu yolun da nereden baksanız %20-25 si şehir içi tüketim. Ve özelikle Antalya tarafları bol rampalı virajlı yollardan oluştu. Yakıt tüketimimi tamamen depo hesabı yaptım. Yanıltıcı yol bilgisayarı verisi değil, gerçek değerlerdir.

    Bu yapmış olduğum güzergahın ana hatları
    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme


    Aldığım benzinler
    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme

    Bilinmesi gereken bir konuda tatile girerken klimayı açtım ve tatil bitene kadar neredeyse hiç kapatmadım. Ortalama hızım 90-105 km arasında seyretti, bazen sıkıldım 120 km de çıktım. Virajlı yollarda tempomu da yükselttim. Genel olarak yakıt rekoru kırmak için kasmasam da sürekli gaz pedalı döşemede de sürmedim.
    Adana ya giderken tek kişiydim ama arka koltuklar yatık full dolu bagaj ile gittim. Gitar, kitap, amfi, monitor, kıyafetler, valiz derken dikiz aynasından arkayı zor görüyordum resmen.

    Bana göre ülkedeki en sıkıcı yol bu, Tuz gölünden Adana ya giderken.
    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme



    Adana da şehir içinde baya bir gezdim, Orada ne kadar km yaptığımı hatırlamıyorum. Daha sonra Ürgüpe geçtim, Ürgütpte 2 kişi ve tek küçük boy valizim vardı.

    Ürgüpten bir kaç kare ekleyim bari, gitmediyseni mutlaka gidin, mağara otellerde bir gece kalın.


    Bu kaldığım otel, solda eski bir BMW motosiklet te durmasa, sanki orta çağdasınız gibi, bu mağara otel konseptini çok sevdim.
    Çok otantik bir havası var.

    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme


    Burası aşıklar tepesi. Sabahın 4 ünde güneşin doğmasını bekliyoruz. Bir de balonların havalanmasını.
    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme

    Güneş doğmaya başladı, bu arada karasal iklimin nasıl bir şey olduğunu hatırladım. Temmuz ayında sabah saatinde o ne soğutku öyle
    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme


    Güneş doğduktan sonra panorama çektim.

    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme
    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme


    Ürgüpten Adana ya geldikten sonra, 3 yetişkin, 2 bavul 3 çanta Antalya tatiline çıktık. Marmariste 2 kişiye düştük ve o şekilde geri istanbula geldik.

    Burası Yunanistan olsa beğenirdiniz ama burası Antalya Kaputaş plajı :)
    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme

    İki mini japon bir birini kesiyor
    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme



    Aracın kliması çalıştığında, genel performansı çok az düşürüyor, Eski 1.3 cdti astramda klimayı açtığımda sanki arabanın tekerleri patlamış gibi performansa etki ediyordu. Klimanın soğutma performansından çok memnun kaldım. Adananın Temmuz Ağostos sıcağında ayarı biraz fazla açınca üşütmeye başlayacak derecede etkiliydi. Tabi bunda llumar cam filmininde etkisi var azıcık 

    Kemer Çıralı da kaldığımız Bangolov evler. İnanmazsınız ama içinde kliması var :)

    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme


    Bangolov dan sahile giden yol.

    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme



    Burası da Çıralı daki sahil. Denize girdiğimiz yer taş olmasaymış daha iyi olacakmış. Ama acayip sakin huzur dolu bir yer. Kafa dinlemek için en iyi yer burası.
    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme


    Saat 6 ya 10 var. Acıkmaya başlıyoruz. Suyun berraklığını görmeniz açısından ekliyorum bu fotoğrafı. Tabiki Marmarisin koyları kadar berrak değil. Bu fotoğraftan sonra aksiyon kameramın (xiaomi yi) su geçirmez kabını duşta tuzlu suyunu yıkarken düşürüp kırdım. Sonraki tatil yerlerindeki ne güzel kareleri kaçırdım bu yüzden :(

    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme


    Gece sahile gittik. Tabiki aydan başka ışık kaynağı yok. Hava bulutlu olduğu için yıldızlar da görünmüyor. Önce çok zorluk çektik. Ama zamanla gözlerimiz alıştı. Bu fotoğrafı da Gecenin bir yarısı o ışıksız ortamda cep telefonu ile çektim. Nasıl olur ya demeyin :)

    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme

    Tamam nasıl çektiğimi anlatıyorum. Telefon xiaomi mi5. ayarları manuele alıp, Enstantene yi 8 sn ayarladım. Yani 8 saniye sürdü bu kareyi elde etmek.


    Aracın viraj performansı sınıfın standardını belirleyecek cinsten değil elbet, neticede klasik Toyota. Sürerken çok ta güven vermese de çizgiyi iyi tutturunca gayet yeterli bir viraj performansı var. 14 inçlik jantlarla da ancak bu kadar zaten. Ama ne viraj ne konfor yönünden rahatsız etmedi.



    Anlamsız fotoğraflar dan biri daha. Çok sevdiğim güneş gözlüğüm yolculuk öncesi kırılınca. Kendime idareten Decathlon dan bunu aldım. Zaten esmerim, etrafta bok böceği gibi gezdim durdum. :) Bu gözlüğün renk geçişleri yüzünden her yeri instegram filtresi kullanıyormuş gibi gördüm :)

    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme


    Antalya kaş, otelin teras katı.

    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme


    Uzun yol dediysek te Antalya taraflarında bu tarz yollardan da az gitmedik hani.
    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme


    Gelelim herkesin en çok dalga geçtiği, bu aracı almak isteyenlerin merak ettiği konuya, rampalar..
    Güzergahım boyunca bir çok rampa ile karşılaştım. Gerek Adana Pozantı daki uzun soluklu rampalar, gerekse Marmaris çıkışı %8 eğimli rampalar.
    Evet araç düz yolda çok hissetirmese de rampada, Merhaba ben 1.0 atmosferik motor diyerek sürekli kendini hatırlattı. Rampada hızınızı kaybettiniz mi, dizel ya da turbo benzinli arabalar gibi geri hız kazanmanız mümkün değil. Hızlanma çok yavaş gerçekleşiyor. Ve bu sırada bol devirler çevirmeniz gerekiyor. Ama aracın motorunu unutmadan, virajlara uygun hız ve uygun viteste girerseniz evet sol şeridin hakimi olamıyorsunuz ama, en sağda kamyonların arkasına da takılmıyorsunuz.
    Marmaris çıkışı %8 eğimli (tableda öyle yazıyordu) 2 kişi + bagaj klima açık. 3. Viteste ortalama 70-80 km ile rampaları tırmandım mesela.

    Antalya Göcek Merkez, Bu amca o sıcakta nereye koşuyordu merak ettim doğrusu.

    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme


    Göcek te kaldığımız butik otel. Havuz başı, böyle etraf ta çim içinde zeytin ağaçları, dağ manzarası falan. Çok güzel değil mi

    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme



    Rampa performansını özetleyecek olursam; çok iyi değil, ama sıkıntı çıkarmadan çıkıyor işte araba. Şehir içinde çok yeterli gelen motoru, uzun soluklu rampalar da ah şimdi altımda turbo benzinli bir araba olacaktı dedittiriyor elbette. Ama size rampayı çıkarken yolda bırakıp, dörtlüleri yakarak sağda çekici beklemek zorunda da bırakmıyor yani. Bu lafım o araba rampa çıkmazcılar için 
    Son olarak: Evet biliyorum 1.6 benzinli araba da şehir dışında bu kadar benzin yakıyor. Ama şehir içinde yakıt farkı daha çok açılıyor.


    Hadi olmaz da ilerde bir gün zengin olursam, villamı tam olarak buraya yaptıracağım. Evet Tony Stark tan gördüm :)

    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme


    Marmaris tekne turu, çok güzel masmavi koylar var. Yolunuz düşerse mutlaka yapın.
    1.0 69 BG 4000 km tatil yolculuğu yakıt tüketimi ve mini inceleme



    2. Son olarak notum. 1.0 mış, 2.0 tdi ymış falan boşverin akradaşlar. Paranızın dibini görüpte super araba alacağınıza, rahatlıkla gezebileceğiniz bir otomobil alın. Gidin tatile çıkın, Ülkemiz cenet gibi tadını çıkartın.




    Saçma sapan yorumlar yapmazsanız sevinirim. Bu konuyu 1.0 araba almak isteyenler ya da merak edenler için açtım. Cinsel problemlerini otomobiller üzerinden başkalarını aşağılayarak tatmin edenler için değil. Yoksa herkes uzun yolda küçük motorun hiç bir avantajının kalmadığını biliyor zaten.


    Edit : Konuya sadece bir kaç göstermelik fotoğraf eklemiştim. Ama çok güzel olumlu tepki gelince fotoğrafların saysını arttırdım. Hepinize çok teşekkür ediyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Selçuk ALAGÖZ -- 13 Ağustos 2017; 22:37:51 >



  • 1.0 arabanın uzun yolda tüm avantajlarını kaybettiğini zaten 2-3 kez değindim. Bu kısımlar gözünüzden kaçmış olacak ki Golf ün yakıt değerini falan yazmışsınız. Herkesin bildiği bir konu bu. 1.0 yaris şehir içinde avantaj sağlar. Şehir dışında değil. Zaten sürekli uzun yol yapacak olan kişi değil B sınıfı, D sınıfı yüksek BG bir otomobil satın alır. Hemen hemen aynı yakıtla çok daha konforlu ve hızlı yolculuk yapar.

    Mantık ve saygı çerçevesinde herkes elbette dilediği yorumu yapabilir. Yapıcı eleştiriye karşı değil, hatta sevinen bir insanım. Ama saygısızca dalga geçer gibi cevap yazanlara hitaben son paragrafı yazdım.
    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    1-bazen 120'ye çıktığında ortalama hızın 90-105 arası olmaz. zaten bir tane ortalama hız vardır. ben de en son tatile çıktığımda ortalama hızım 97 idi ki yol bulduğumda 160-170 kaptırdım da ancak ortalama 97'yi yakalayabildim. 120'ye kadar basan biri ortalama 70km'yi geçemez.
    2-5,17 çok ta matah bişey değil. ben yukarıda söylediğim hızda o rakamı yakaladım golf ile. üç kişiydik ve bagaj full doluydu. ayrıca golf daha ağır bir araç. ve ben de aynen istanbul-antalya yaptım.

    1.4 c sınıfı aracım b sınıfı 1.0 motorlu araç kadar yakıyor hem de çok daha hızlı gittiğim halde. yani demem o ki hem gitmiyor hem de çok öyle feci tasarruflu bir araç değil.

    son paragrafın da hiç hoş olmamış. forumda bir başlık açmışsın. herkes yorumunu yapar.

    Vw nın yol bilgisayarına gıvenmemenı onerırım.

    onu test ettim.

    test yapma usulünde kimya bilgin gibiyse fena
  • İnceleme için tşk ben de maraş alanya tatili yaptum yeni ama siz her yeri gezmişsiniz tekrar gaza getirdinizbeni[ özetle samimi ve doğal vir test olmuş gerçekçi mütevazi bir değerlendirmenizden dolayı tşk...Eşime 1.0 yaris 2.el almayı düşünüyordum bu açıdan da verimli bir değerlendirme oldu benim için sağolun
  • Çok güzel inceleme, teşekkürler.

    Benim de hep savunduğum insanlar çoluğundan çocuğundan, mutfağından, gezmesinden kısaca herşeyinden kesip iyi arabalara binmeye çalışıyor.

    Bi arkadaşım var 50bin tl civarı kredi çekerek tek maaşla 2016 1.4tsi passata biniyor ama pek binemiyor. Haftasonu sadece yıkatmaya bir de ufak tefek gezmeye gidebiliyor. Hem arabanın bi yerine bişey olacak diye korkup markete pazara gidemiyor. Hem de yakıtı düşünmekten rahat rahat gezemiyor.

    Daha dün turbo motorun ne olduğunu bilmezken şimdi herkes "atmosferik motora kim atlanır yea" tarzında yorumlar sıklıkla duyulmaya başladı. Eskiden rampaya gelince vites düşürüp devir verip rampa tırmananlar şimdi turbo olmayan motorların rampa çıkamadığını söylüyor. Hatta ben bile turbonun tadını aldıktan sonra atmosferiğe dönmeyi düşünmüyorum ama eğer imkanlar elvermezse atmosferik+lpg ye dönebilirim o ayrı. Önemli olan kendini bütçe olarak zorlamayan araca binmek. Hele ki ülkemizde otomobillerin çok yüksek fiyatlara satıldığını düşünürsek.

    Bir de "Bana göre ülkedeki en sıkıcı yol bu, Tuz gölünden Adana ya giderken" yorumunuza kesinlikle katılıyorum. O yola iş gereği çok gidip geldim ve dümdüz ve sağda solda hiç ağaç vs. olmayan acayip sıkıcı bir yoldur o yol. Otoban başlayınca biraz hız artabilir ama orda da pozantının bol rampaları ve kamyonların yoğunluğu nedeniyle rahat bir otoban yolculuğu yapılamıyor.
  • benim merakettiğim, yaris 1.0 -polo 1.0 arasında motor olarak düşünürsek hangisi daha iyi
  • 1-bazen 120'ye çıktığında ortalama hızın 90-105 arası olmaz. zaten bir tane ortalama hız vardır. ben de en son tatile çıktığımda ortalama hızım 97 idi ki yol bulduğumda 160-170 kaptırdım da ancak ortalama 97'yi yakalayabildim. 120'ye kadar basan biri ortalama 70km'yi geçemez.
    2-5,17 çok ta matah bişey değil. ben yukarıda söylediğim hızda o rakamı yakaladım golf ile. üç kişiydik ve bagaj full doluydu. ayrıca golf daha ağır bir araç. ve ben de aynen istanbul-antalya yaptım.

    1.4 c sınıfı aracım b sınıfı 1.0 motorlu araç kadar yakıyor hem de çok daha hızlı gittiğim halde. yani demem o ki hem gitmiyor hem de çok öyle feci tasarruflu bir araç değil.

    son paragrafın da hiç hoş olmamış. forumda bir başlık açmışsın. herkes yorumunu yapar.
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Sen yorum yapmasan olurmuş, ama duramamışsın yine. Şu forumda bir tane düzgün mesajın var mı merak ediyorum.

    Peh, çok da matah değil, hız sabitleme gereksiz gibi laflardan gına geldi de.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 12 Ağustos 2017; 19:18:45 >
  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam, Tamamen şehir içi için yapılmış bu araç eşiniz için oldukça mantıklı olabilir. Tatil güzel şey gerçekten :)
  • n a v y_35 N kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam, Aynen öyle bizim millet otomobilde gösterişi seviyor. Ama ulaşım aracı olan bu vasıtayı maalesef amaç haline getiriyorlar.

    Yoksa kim istemez D sınıfı 200 hp araçlar kullanmayı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    benim merakettiğim, yaris 1.0 -polo 1.0 arasında motor olarak düşünürsek hangisi daha iyi

    Yaris 69 BG
    Polo yanlış hatırlamıyorsam 75 BG
    Arada 6 BG fark var. Kiloları ise hemen hemen aynı. O 6 BG de illaki sürüşe azda olsa yansıyacaktır. Ayrıca Polo nun iç mekanı daha kaliteli, yarisin ise daha geniş, açıkçası Polo da düşünülebilinir hocam. Polo yu da severim.
  • Hocam helal olsun. Boyut olarak ufak güç olarak diğer araçlara nazaran daha güçsüz bir araç ile 4000kmden fazla bir yol yapmak.. helal olsun. Benim yemezdi :)
  • Bana göre artık bu 1 litre araçların çekmiyor gitmiyor muhabbeti geride kaldı. Şimdi herkes ehliyeti aldığından beri farklı araçlar kullanıyor göreceli olarak hızlı veya yavaş. Bir insan 2 litre dizelden bu araca geçip 10 km gidip abi bu gitmiyor heheh höhööhöh diyebilir. Ancak bu aracın performans odaklı olmadığını düşünürseniz süper araç bile diyebilirsiniz.

    Astra 1.3 Dizel demişsiniz mesela evet onda da klima açınca falan yokuşlarda ölüp bitiyordu ama zaten onu bilerek kullandıktan sonra Şehir içi 5.5 litre şehir dışı 3.7 litre tüketen araçtan daha güzel bir şey olabilir mi ? İstediği kadar gitmesin çok da umrumdaydı o zamanlar kimseyle kapışmadan rahat rahat koklata koklata gidioyrdum mazotu

    İhtiyacınız 1 litre araç mı ? O zaman onu alın İhtiyacınız WRX STi mi ? Holdinginiz yoksa almayın .


    Edit : Türkiye'de yaşayıp Ürgüp gitmeyen varsa Türkiye'de yaşıyorum demesin gidin görün gezin dehşet bir yer. Yazın balon turları pahalı olsa da Mart gibi falan 200 TL ye düşüyor. İlla binecek değilsiniz elbet mağaralara da girebilirsiniz ama gidin görün



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 12 Ağustos 2017; 19:26:44 >
  • Güzel yazı olmuş hocam, zevkle okudum

    Ben de malatyadan izmirde dönerken konya civarında 2 saat hız sabitleyiciyi açıp dümdüz gittim, gerçekten sıkıcı. En son başka bir araç ile vakit geçirmek adına arka arkaya gittik, bir o geçti bir ben geçtim sırf sıkılmamak için
  • Cok güzel gezi ve paylaşım olmuş.Zamanında çok benzer bir rota ile Kocaeli'nden çıkıp Mersin ilk durak yapıp Konya ya dönüp Antalya oradan kemer......... Gibi devam Edip dağ bayır kahverengi bütün tabelaların tozunu alıp 2 bebekle ( birisi 8 aylık diğeri 2.5 yaşında) 4000 km lik bir gezi yapmıştık ne günlerdi ya.

    Aracımiz 60 HP 1.0 LPG li Corsa 1.0 idi.

    Bagaj full dolu (bebeklerin malzemeleri ile) yetmedi on koltukta bagaj olmuştu.

    Ama inanılmaz güzeldi.

    Alahan yokuşunu klima açık çıkarken arabaya resmen saygı duymuştum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    1-bazen 120'ye çıktığında ortalama hızın 90-105 arası olmaz. zaten bir tane ortalama hız vardır. ben de en son tatile çıktığımda ortalama hızım 97 idi ki yol bulduğumda 160-170 kaptırdım da ancak ortalama 97'yi yakalayabildim. 120'ye kadar basan biri ortalama 70km'yi geçemez.
    2-5,17 çok ta matah bişey değil. ben yukarıda söylediğim hızda o rakamı yakaladım golf ile. üç kişiydik ve bagaj full doluydu. ayrıca golf daha ağır bir araç. ve ben de aynen istanbul-antalya yaptım.

    1.4 c sınıfı aracım b sınıfı 1.0 motorlu araç kadar yakıyor hem de çok daha hızlı gittiğim halde. yani demem o ki hem gitmiyor hem de çok öyle feci tasarruflu bir araç değil.

    son paragrafın da hiç hoş olmamış. forumda bir başlık açmışsın. herkes yorumunu yapar.

    Vw nın yol bilgisayarına gıvenmemenı onerırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    1-bazen 120'ye çıktığında ortalama hızın 90-105 arası olmaz. zaten bir tane ortalama hız vardır. ben de en son tatile çıktığımda ortalama hızım 97 idi ki yol bulduğumda 160-170 kaptırdım da ancak ortalama 97'yi yakalayabildim. 120'ye kadar basan biri ortalama 70km'yi geçemez.
    2-5,17 çok ta matah bişey değil. ben yukarıda söylediğim hızda o rakamı yakaladım golf ile. üç kişiydik ve bagaj full doluydu. ayrıca golf daha ağır bir araç. ve ben de aynen istanbul-antalya yaptım.

    1.4 c sınıfı aracım b sınıfı 1.0 motorlu araç kadar yakıyor hem de çok daha hızlı gittiğim halde. yani demem o ki hem gitmiyor hem de çok öyle feci tasarruflu bir araç değil.

    son paragrafın da hiç hoş olmamış. forumda bir başlık açmışsın. herkes yorumunu yapar.

    Vw nın yol bilgisayarına gıvenmemenı onerırım.

    onu test ettim.
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    1.0 arabanın uzun yolda tüm avantajlarını kaybettiğini zaten 2-3 kez değindim. Bu kısımlar gözünüzden kaçmış olacak ki Golf ün yakıt değerini falan yazmışsınız. Herkesin bildiği bir konu bu. 1.0 yaris şehir içinde avantaj sağlar. Şehir dışında değil. Zaten sürekli uzun yol yapacak olan kişi değil B sınıfı, D sınıfı yüksek BG bir otomobil satın alır. Hemen hemen aynı yakıtla çok daha konforlu ve hızlı yolculuk yapar.

    Mantık ve saygı çerçevesinde herkes elbette dilediği yorumu yapabilir. Yapıcı eleştiriye karşı değil, hatta sevinen bir insanım. Ama saygısızca dalga geçer gibi cevap yazanlara hitaben son paragrafı yazdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    1-bazen 120'ye çıktığında ortalama hızın 90-105 arası olmaz. zaten bir tane ortalama hız vardır. ben de en son tatile çıktığımda ortalama hızım 97 idi ki yol bulduğumda 160-170 kaptırdım da ancak ortalama 97'yi yakalayabildim. 120'ye kadar basan biri ortalama 70km'yi geçemez.
    2-5,17 çok ta matah bişey değil. ben yukarıda söylediğim hızda o rakamı yakaladım golf ile. üç kişiydik ve bagaj full doluydu. ayrıca golf daha ağır bir araç. ve ben de aynen istanbul-antalya yaptım.

    1.4 c sınıfı aracım b sınıfı 1.0 motorlu araç kadar yakıyor hem de çok daha hızlı gittiğim halde. yani demem o ki hem gitmiyor hem de çok öyle feci tasarruflu bir araç değil.

    son paragrafın da hiç hoş olmamış. forumda bir başlık açmışsın. herkes yorumunu yapar.

    Vw nın yol bilgisayarına gıvenmemenı onerırım.

    onu test ettim.

    test yapma usulünde kimya bilgin gibiyse fena
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EuroAsia

    Hocam helal olsun. Boyut olarak ufak güç olarak diğer araçlara nazaran daha güçsüz bir araç ile 4000kmden fazla bir yol yapmak.. helal olsun. Benim yemezdi :)

    Hocam yılda bir kez çıktığım bir yolculuk, mecbur katlandık :) . Sürekli uzun yol yapsam alacağım araç Honda Accord 2.0 LPG olurdu :)

    Şimdi bir sene şehir içinde kısa mesafelerde takılacağım.
  • Aldığınız benzini toplayınca 247 litre civarı yapıyor, zaten 5,17 / 100 km imkansız bir değer 4000 km lik yol boyunca. Sıkıntıdan patlarsınız. Eski 1,33 lük Yaris ile 5,9 - 6,0 Litre İstanbul - İzmir yapardım, 6 saat civarı sürerdi yolculuk, ama yollar ıssızken sabah çıkardım trafiğe girmeyim diye.
    Değerleriniz normal, tsi 1.4 le (leon) arkadaşım benim güzergahımı benzer sürede 6,5 litreyle tamamlıyordu.
    Edit = benzin hesabını şimdi anladım, ilk aldığınız benzini tabloya kattığınız için şaşırdım. İnanılmaz az yakmış ve sanırım siz de çok sabırlıymışınız.Güle güle kullanın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crash_bandicoot -- 12 Ağustos 2017; 19:57:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    1.0 arabanın uzun yolda tüm avantajlarını kaybettiğini zaten 2-3 kez değindim. Bu kısımlar gözünüzden kaçmış olacak ki Golf ün yakıt değerini falan yazmışsınız. Herkesin bildiği bir konu bu. 1.0 yaris şehir içinde avantaj sağlar. Şehir dışında değil. Zaten sürekli uzun yol yapacak olan kişi değil B sınıfı, D sınıfı yüksek BG bir otomobil satın alır. Hemen hemen aynı yakıtla çok daha konforlu ve hızlı yolculuk yapar.

    Mantık ve saygı çerçevesinde herkes elbette dilediği yorumu yapabilir. Yapıcı eleştiriye karşı değil, hatta sevinen bir insanım. Ama saygısızca dalga geçer gibi cevap yazanlara hitaben son paragrafı yazdım.

    +1 dilinize sağlık
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.