Şimdi Ara

yeni başlayanlar için

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • sa beyler bayanlar motora yeni başlıyacağım b sınıfı ehliyetim var ve bütçem 125e uygun oludug için 125lik motor düşünüyorum ve öncelikli sorum a1 ehliyet alırken b sınıfı yenilenip a da mı ekleniyor ücretleri masrafları kurs ilk yardım kursu falan işleri nasıl olucak yazılı sınav ve onun kursuna gitmek zorunda mıyım herşeyi 0dan mı yapıcam yoksa b oldugu için daha kolay mı olucak? birde ruhsat plaka sigorta v.s işleri içi yardım istiyorum son olarakta tavsiyelerinizi bekliyorum ( vitesli motor kullanmayı biliyorum sadece tecrübem yok) sürüş için trafik için vitessiz ve debriyajsız vitesli motor kullanmıştım çok kısa süre.
    boyum 1.70 65kiloyum cbr 125 düşünüyorum super sport tarzı seviyorum motor oneriside olabilir ama bütçem max 13bin motor için
    birde ekipman için 1.5bin yeterli midir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caresiz00 -- 9 Ağustos 2017; 13:14:21 >



  • B ehliyetiniz olduğu için yazılı sınav veya derse girmiyorsun. Sadece direksiyon sınavına girersin. Sınavda kullanacağınız motosiklet 125-150 cc vitesli bir motosiklettir, tecrübe yoksa eğitime gitmenizde fayda var. Ekipman motosiklet almak kısmı en son düşünmen gereken şeydir o kısım kolay, parayı verip alırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eyv sağolasın ilk motoru 0 alma diyor çoğu kişi peki motor kullanan tanıdığım yok hiç 2.el almak istesme nelere dikkat etmem gerekir
  • usttekı arkadasımız gayet guzel ıslemlerı anlatmıs bende motor ve butce hakkındakı fıkrımı kendımce onereyım.

    anladıgım kadarıyla total butce 14500..

    sımdı ıkı noktada gerı adım atıp tavız verme,nedır onlar.

    1 bır egıtım kurumundan honda yada yamaha okulları olur mısal,sevıye 1 egıtım al maksımum 1000 lıra

    gelelım 2.ye ,motoru alırsın satarsın,sıkılırsın,sıkılmazsın,yeter yetmez yetmemeye baslar,bır ıkı yılda degıstırılır bu sebeple ekıpman senle yıllar boyu gelecegı ıcın ekıpmanı ıyı al,kafana ne kadar paha bıcersın bılemem fakat 2500e guzel bır ekıpman duzulur.

    kaldı 11.500

    guzel motor alınırmı,evet ama ılk motorda surtulur,cızılır,devırılır,kaldırıma kastırılır o yuzden onerım parca fıyatı can yakmayacak vede pıyasada bol bulunan bır model secılmelı

    burada benım onerım kesınlıkle oto vıteslı bır scooter olur cunku once motorun debrıyajına,yokusta ne yapacagına degıl tamamen yola dıkkatını verebılırısn.

    parca fıyatlarında kazancını bılemem ama 2015-2016 yamaha nmax , pıaagıo medley , honda pcx kesınlıkle alınır ve 125 cc baslangıc ıcın bıcılmıs kaftandır.param yetıyor dıye gıdıp 250 lık alma bunuda nacızane sart olarak onerırım.

    ılla vıteslı dersende sahsı onerım EFSANE YBR NIN YERINI ALACAK OLAN YS125 onerırım ,nakıt 10.000e alabılırsın.suzukı van van yıne orıjınal guzel bır motordur , zevkıne gore.

    ama ekıpmandan kısma gaza gelıp 11-12 bını sadece 0 km motora basma.

    ..............

    elındekı butce bende olsa kafam karısmaz,gıder yamaha n max alırım,guzel bır topcase takar ,seleyıde konfor sele ıle degıstırır 5 yıl bınerdım.




  • 125lik çok yetersiz kaçman gerektiğinde kaçamıyorsun tehlikeye düşüyorsun. Daha yüksek birbşey bakın bence 250 gibi fazlası da tehlikeli olur tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyler sağolun hepiniz şimdi düşündümde cbr125 2.el çok temiz olanlar var 8 bin tl civarında onları almak daha mantıklı hem parçası kolay bulunuyor hemde ucuzmuş (araştırma yaptım) 2.el alınca plaka ruhsat işleri nasıl oluyor bilmiyorum ama zaten düşündüğüm bütçeden çokça kalacak 8bin motor 1bin ehliyet 1bin eğitim 2bin ekipman yapsam güzel olacak gibi. bu arada super sport dışında motor sevmiyorum cbr125 düşünüyorum şuan araba kullandıgım için trafik bilgim var zaten bulunduğum şehir küçük bir şehir ve trafiği olmayan bir şehir.
  • caresiz00 C kullanıcısına yanıt
    2. Elde plaka ruhsat zaten çıkmış oluyor, notere gidip 5 dk da üzerine alıyorsun. Sonra sigorta yaptırıp trafik tescilden adına ruhsatın bir sayfasını alıyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maliyetli iş değil yani eyv sağolasın. son bir sorum var b sınıfı ehliyeti beklediğim kadar mı beklicem bu ehliyetinde sınava girip kazandıktan 5 ay sonra elime ulaşmıştı ehliyet yani bi 5 ay sonraya trafikten randevu vermişlerdi
  • A1 niye alıyosun anlamdım? Yaşın tutuyosa A, tutmuyorsa A2'ye almayı dene bence. A1 ile sürebileceğin motosiklet sayısı çok az, seneye 250cc alayım desen tekrar ehliyet alman gerekecek.
  • caresiz00 C kullanıcısına yanıt
    Sınav tarihleri önemli ne kadar zaman sonra alacağın belli olmaz. Emniyetten randevu yine alacaksın. Detayları sürücü kursuyla konuşman lazım. B ehliyeti olduğuna göre direkt a2 alabilirsiniz. A ehliyeti tecrübesiz olarak alman zor her sürücü kursu da vermiyor. Sınava 700cc motorla girmen gerekiyor. Kalma ihtimali var,a2 yeterli zaten, gidip de 600 cc motor almayacaksan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cervinff -- 10 Ağustos 2017; 12:10:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yaşım 21 125 cbr almayı düşünüyorum sadece a2 için 250 veya 600lük motorla sınava sokmuyorlar mı uğraşmak yerine sadece a1 alıp 125likle sınava girsem olmaz mı a2de kaçlık motorla sınava giriyoruz ve a1 den a2 yükseltirken tekrar herşeyi baştan mı yapıyoruz yine sınavlara v.s yoksa kolay şekiled yükseltebliyo muyuz yine aynı şekildeyse a2 almam daha mantıklı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caresiz00 -- 10 Ağustos 2017; 15:15:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caresiz00

    yaşım 21 125 cbr almayı düşünüyorum sadece a2 için 250 veya 600lük motorla sınava sokmuyorlar mı uğraşmak yerine sadece a1 alıp 125likle sınava girsem olmaz mı a2de kaçlık motorla sınava giriyoruz ve a1 den a2 yükseltirken tekrar herşeyi baştan mı yapıyoruz yine sınavlara v.s yoksa kolay şekiled yükseltebliyo muyuz yine aynı şekildeyse a2 almam daha mantıklı

    Direk A2 ye gir. A1 e girmenin mantigi yasin 16 ise. Degilse 18 yasindan sonra A1 e girmen cok sacma . Kursa soylersen de sacma bulur zaten seni direk A2 ye yazarlar.

    A2 ile A1 de sinava girecegin motorlar arasinda ucurum yok. 600lukle kimse A2 sinavi yapmaz.

    A1in max siniri 11kw A2 nin max siniri 35KW. Bu yuzden Genelde kurslar 11KW gucu gecip o civarda kalan motorlar kullaniyor A2 sinavinda. Zaten onlar da 180cc-200cc motorlar olur. Yani adamlara en az maliyet cikaracak motoru aliyorlar.

    A ehliyet icin de MT07 kullanirlar genelde. Cunku 35kw i gecip fiyati en uygun olan motorlardan biridir. Ancak son zamlardan sonra biraz degisti durum da eskiden oyleydi. Ama anladigim kadariyla sen A sinifi ehliyet oldugunu bilmiyorsun. En ust sinifi A2 saniyorsun. A sinifi ehliyeti simdi almak istesen de alamazsin ama. 2 sene A2 veya 24 yasinda olma kosulu var alabilmek icin.



    Keske burada konu acana kadar yakininda bi ehliyet kursuna danissan boyle seyleri. Surekli mevzuat degisiyor. En iyi bilen ehliyet kursundaki adamlar olur. Burdan bilmeyen biri yanlis biseyler yazar kafan karisir yanlis yaparsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • caresiz00 C kullanıcısına yanıt
    Bir kaç sürücü kursu ile yüz yüze görüşmede fayda var. Ya da en iyisi eğitime katıl, bütün soruların cevabını eğitimde bulursun. Geriye sürücü kursu ve sınava girmek kalsın. Cbr125 fikrin de değişebilir kendini şartlama. Ss motorları başlangıç için tavsiye etmem.
    Ehliyeti sadece bir belge olarak görmeyin, eğitim almazsanız trafikte sıkıntı çekersin, yalan yanlış kulaktan dolma bilgilerle ya da kendi kendine motor aldıktan sonra kullanmayı öğrenmeye çalışmak doğru değildir. Ayrıca baştan söyleyeyim b ehliyeti var diye kolay kullanırım sanmayın, motosiklet kullanmak göründüğü kadar kolay değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cervinff -- 10 Ağustos 2017; 17:46:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gecen sene A1 aldım,b vardı,sınavdan 15 gun sonra sertıfıka kursa gelmıstı aldım,emnıyettende randevu aldım hemen o gun elden ehlıyetı aldım,kısaca sınav gunu ıle ehlıyetı cuzdana koymam arasında 1 ay bıle gecmedı.

    ben sınava cbf 150 ıle gırdım , a2 ler 180cc lık bır tane yukı mı mondıal mı ,dandık bırsey onunla gırdıler.

    bu kursa baglı elınde mevzuata uyan motorlar hangılerıdır degısır,ama genelde 11 kw yı ucu ucuna gecen motorlar alıyorlar malıyet acısından.buyuk bır ıhtımal sende a2 ye 180cc yada 200cc ıle gırersın.

    ben a1 aldıgıma pısman degılım fakat bugun gırsem a2 ye gırerdım ,neden ?

    motor secenegınden falan degıl,ben a1 ın sınavı daha kolay olur dıye dusundum halbukı a1 ve a2 sınavı bırebır herseyıyle aynı,aynı okul bahcesınde , aynı 8 cızımı aynı parkur.O acıdan a2 alırdım ılerde a1 den a2 ye gecersen yıne sıfırdan kurs parası sınav harcı ehlıyet harcı bagıs vs odeyeceksın,ve her sene uzerıne 300-500 eklenıyor toplamda masrafların.

    devlet sanırım motorcu camıasını , motoryat tekne camıası ıle bır sanıyor.


    son olarak baslangıc ıcın ss sınıfı motor en ıdealı degıldır,ıdealıde degıldır.Baslayan baslar ama bence son tercıh olmalı,oturus pozısyonu ıtıbarıyle tecrubesızler ıcın bir tık daha riskli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Crauls -- 10 Ağustos 2017; 20:45:56 >




  • hepinize teşekkürler arkadaşlar zaten honda veya yamahanın eğitimlerinede gitmeyi düşünüyordum o zaman a2 ehliyete başvurayım ben bulunduğm şehir zaten trafiği olan kalabalık bir şehir değil zaten b sınıfı ehliyetim var trafiği kuralları v.s biliyorum vitessiz ve yarı otomatik motor kullanmışlığımda var o yüzden s.s motor yani cbr125 düşünüyorum hem parçaları kolay bulunup ucuzmuş.
  • hacım vitesli motosiklet kullanış mekanikleri olarak arabadan daha zor olarak görüyorum zaten ben küçümsemiyorum contra olsun vites küçültürken devir ayarı olsun az çok biliyorum zaten sadece tecrübem yok kullanmışlığım var
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.