Şimdi Ara

VOLVO S60 D2 Sogutma Sıvısı Az - Emniyetli Durun Uyarisi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
1
Favori
22.581
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Volvo S60 D2 motor, 2015 model 55000 km de bir aracım var. Geçenlerde aracı kullanırken soğutma sıvı seviyesi düşük - emniyetli durun uyarısı aldım. Kenara çekip kaputu açıp baktığımda genleşme kabındaki soğutma sıvının hiç kalmadığını gördüm. Genleşme kabının kapağını açmam ile birlikte sıvı kaba doldu ve min-max seviye aralığına kadar yükseldi. Aracı tekrar çalıştırdığımda alarmın gitmiş olduğunu gördüm fakat 2 dk sonra tekrardan aynı uyarıyı aldım. BP den 4 mevsim soğutma sıvısı aldım ve kaba max seviyeye gelecek şekilde ekleme yaptım ve aracı sorunsuz bir şekilde 1 ay kadar kullandım.
    Bu sürede herhangi bir kaçak olmasına karşın hep kontrol ettim fakat bir kaçak ile karşılaşmadım ve ara ara gerektiği kadar ekleme yaptım.

    Malesef dün itibariyle aynı uyarıyı aldım ve durup baktığımda seviyenin 2-3 cm kadar minumumun altında olduğunu gördüm, genleşme kabının kapağını açtım sıvı seviyesinin tekrardan yükseldiğini gördüm. Ne olur ne olmaz diye ekleme yaptım fakat aynı uyarıyı dünden beri 4 kez aldım. Birkaç yetkili servisi aradım (mezcar, grup volvo ..) durumu anlattığımda aracı servise getirmem gerektiğini söylediler fakat mezcardaki usta bu tür arızaların genelde motor silindir kapağından dolayı kaynaklandığını ve eğer durum öyle ise aracın en az 20 iş günü serviste kalması gerektiğini ve en az 10000 TL tutarında bir masraf olacağını söyledi.

    Şuan ne yapacağımı bilmez durumdayım ve aracımın garantisi de bitmiş durumda. Aranızda önceden böyle bir durum ile karşılaşan oldu mu? Herhangi bir tavsiyeniz var mi?





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozbyl -- 25 Temmuz 2017; 23:29:20 >







  • Merhaba,

    Ben de aynı dertten muzadiripim.

    Siz nasıl çözdünüz?
  • 2013 ve sonrasında bu sıkıntı çok sık görülüyor, kronik sıkıntı desek yeridir.

    Yetkili servislerde silindir kapağı sökülüyor, kapaktaki ve bloktaki eğim ölçülüyor.

    Belirli bir toleransın içinde ise silindir kapağı ufak bir rektefiye olup yeni conta takılıp deneniyor.
    Yine de düzelmez ise komple sandık motor değişimine kadar gidiyor iş.


    Fakat aracınızın bakımları yetkili serviste düzgün ve eksiksiz yapılmış ise bu sorunu garanti dahilinde hallediyorlar, herhangi bir masraf çıkartmıyorlar.

    Bakımlara gitmediyseniz yada yetkisiz kurumlarda yaptırdıysanız maalesef ciddi faturalar ile karşılaşabiliyorsunuz.
  • Merhabalar. Bende s60 1.6d ( 2014-2015) alma arifesindeyim.

    Bu sorunu çevremde iki üç kişiden daha duyunca korktum açıkcası.

    Konu sahibi arkadaş ve bu konuda sıkıntısı olanlar bu olayı nasıl çözdüler.

    Aldığım araçta garanti olmayacak büyük ihtimal böyle birşey başıma gelirse servislerin bana tutumu ne olur merak ediyorum.

    Aldığımdada en az 4-5 sene binmeyi düsünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar sakin olun çözüm basit, uyarıyı alıyorsanız ya soğutma suyunu max ın üstünde doldurdunuz yada eksiktir. Komple boşaltıp geri doldurun düzelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samiyusuf2014

    Arkadaşlar sakin olun çözüm basit, uyarıyı alıyorsanız ya soğutma suyunu max ın üstünde doldurdunuz yada eksiktir. Komple boşaltıp geri doldurun düzelir.

    İlk sefer arıza veriyorsa üstüne eklemek doğru fakat ayda bir, iki ayda bir bu hatayı veriyorsa kaçak testi yapmak gerekiyor.

    2013 ve sonrası 1.6 dizel Volvolarda kronik silindir kapak sorunu mevcut, yetkili servise bu sorun ile gittiğinizde su ekleyip basınçlı kaçak testi yapıyor.

    Hortumlarda, radyatörde, termostatta, taşırma kabında kaçak görürse müdahale ediyor.

    Kaçak görülmezse silindir kapağını söküp, motor bloğu ve silindir kapak ölçümlerini yapıp gerekirse rektefiyeye gönderiyor veya komple sandık motor ile değişim yapıyor..

    Gerek görmezse silindir kapak contasını değişiyor gönderiyor.

    Bu maalesef kronik sorun olmaya başladı, 2013 ve sonrasındaki her 1.6 dizel risk içinde.

    Yetkili servislerde claim depolarında çıkma motorlar, bloklar dolu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 2 Mart 2018; 10:24:50 >




  • Sorununuza bir çözüm bulabildiniz mi? Aynı uyarıyı bugün bende aldım. Antifiriz seviyesi minimum görünüyor ama kapağı açınca maksimuma yükseliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,

    Öncelikle kusura bakmayın başlığa cevap yazamadığım için. Eğer sık sık bu uyarıyı alıyorsanız aracı kesinlikle servise götürmelisiniz.Aracı bu şekilde kullanmak daha büyük sorunlara yol açabilir. Ben aracımı Grup Volvo (zeytinburnu) yetkili servisine götürdüm. Serviste kaçak testleri yapıldı ve herhangi bir dış kaçak görülmedi. Bu sebeple iç kaçak olabileceği söylenip silindir motor kapak contasına yöneldiler. Motorun üst bloğu söküldü, conta değişimi yapıldı ve rektifiye işlemi yapılıp araç test edildi. Bu işlemler sonrasında aracımı Eylül 2017 den beri kullanmaktayım ve bir daha bu sorun ile karşılaşmadım. Sorunum yetkili servis tarafından çözüldü.

    Yaz sezonu ve servisteki yoğunluktan dolayı aracım serviste 45 gün kadar kaldı. Aracımın tüm bakımları yetkili serviste yapıldığı için yapılan tüm işlemler garanti kapsamında yapıldı ve rektifiye ücreti dışında (150 tl) bir ücret ödemedim.Aracım 2015 yılı Mart ayında trafiğe çıkmıştı ve bu sorun ile karşılaştığımda 3. yılın içinde idi. Garantisi bitmişti fakat Volvo tarafından bir iyi niyet gösterildi. Bu durum anlamadığım bir şekilde servisten servise değişiyor çünkü Mezcar aynı sorun için aracımın garantisinin bittiğini söyleyip onarım için 10-15 bin arası ücret talep etti.

    Özetle D2 motorlarda bu sorun kronik gibi duruyor ve servislerde bu durumun farkında. Conta değişimi ile sorun gideriliyor fakat onarımın garanti kapsamında yapılıyor olması lazım aksi takdirde baya bir masraf çıkartıyorlar.




  • Benim aracımdaki sorunda aynı çıktı. 2014 S80 D2 67.000 Km. Yetkili serviste (Mezcar) düzenli bakım yaptırmama rağmen, 2 yıl normal ve 1 yıl uzatılmış iyi niyet garantisi bittiği için sadece Volvo merkezden destek talep edebileceklerini söylediler. O da %10 ile %30 arasında destek veriyormuş. Toplam masraf 8 bin lira civarı imiş.
    Bende özel bir Volvo servisi ile görüştüm. 2.500 - 3.500 arası bir masrafımın çıkacağını söylediler. Yaptıkları işleme 1 yılda garanti veriyorlar.
    Demek ki garanti bitince yetkili serviste bakım yaptırmanın hiçbir anlamı ve mantığı yok. Garantisi yeni bitmiş 67.000 km olan bir araçta yardımcı olmayacaklarsa ben neden 500 liraya yaptıracağım bakım için her bakımda 1.200 lira vereyim?
    Aracımı 1 hafta sonra teslim alacağım. Farklı bir gelişme olursa yine buraya yazarım.
  • pervane2 P kullanıcısına yanıt
    Aynen, sen servise güvenip bütün bakımlarını yaptır kronik bir sorun tekrarlasın ama gelip ücreti senden talep etsinler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar Merhaba,

    Uluslararası forumlarda bu konuyu araştırdığımda genellikle problemin soğutma suyu pompası kaynaklı olduğunu gördüm.
    Soğutma suyu pompasının orjinali (valeo) yeni kurlar (09/2018) ile 300TL civarında. Ancak değişimi biraz meşakatli. Genleşme tankının ve soğutma sıvısının tamamen boşaltılması, triger kayışının çıkarılması, pompanın sökülüp yeni pompanın takılarak parçaların yeniden montajı gerekiyor.

    Ancak soğutma pompası arızası nedenli yükselen motor bu şekilde yürütülmeye devam edilmişse, akabinde motor bloğunda çatlaklar oluşmuş, hasar büyümüş olabilir.

    Saygılarımla,
    B.

    VOLVO S60 D2 Sogutma Sıvısı Az -  Emniyetli Durun UyarisiVOLVO S60 D2 Sogutma Sıvısı Az -  Emniyetli Durun Uyarisi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosyo_b -- 13 Eylül 2018; 15:19:27 >




  • Benim de başıma geldi bu uyarı muhabbeti. Radyatör hortumlarında kaçak vardı. Sonra hortum tamamen yarıldı. Hortumları değişince düzeldi şükür. Kesinlikle kaçak testi yaptırın. Hemen üst kapak vs diyenlere itibar etmeyin.

    Ayrıca radyatör de zamanla sızdırma yapabilir.
  • Merhabalar. Biraz geç katılmak ile birlikte, benm de içinde bulunduğum problemdir. Bir kaç kez sanayi de bir tanıdığa götürdüm.

    Sıvı ekliyoruz şu anlık, detaylı baktırmadım. Max seviyesine kadar koyunca iş düzeliyor. arabayı bırakamadığım için yaptırma şansım olmadı. Ama en kısa sürede ben se teste götüreceğim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar aynı problemi S90 la yaşadım. Hortum yarılmış, hortumlar değiştirildi ve problem bitti.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.