Şimdi Ara

BMW 1.16i - Kısa İncelemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
950
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık bir ay kadar önce arkadaşım, benim ona sattığım Cruze'u başka bir arkadaşıma satarak BMW'ye terfi etti.

    40000 kilometrede, 2013 model, Bmw 1.16i, otomatik ve ışık paketli aracın kısaca özelliklerini aktarmaya çalışacağım:

    Dış Tasarım

    BMW ile özdeşleşmiş böbrek ızgara ön bölüme agresif bir görünüm katıyor. Araç yandan bombeli ve hoş bir tasarıma sahip. Arka yüzü ise biraz "naif" kalıyor. BMW 1 serisi eskiyen yüzüne rağmen hala oldukça şık.

    İç Tasarım

    Tasarımın arkaya doğru daralması sebebiyle arka koltukta klostrofobik bir hava hakim. Bagaj da aynı sebepten sınıf standartlarının altında. BMW bu yönleri de kuvvetli bir araç çıkarsa bu sınıfı açık farkla domine ederdi.

    Ön konsol ve "kokpit" ise şiir gibi. Direksiyonun dokusu, malzeme kalitesi, konsol yerleşimi... Her şey olması gerektiği gibi. Ergonomik bir sıkıntı bulunmayan konsol estetik açıdan da kusursuza çok yakın.

    Sürüş

    BMW en iddialı olduğu alanda "en ucuz" arabasıyla dahi harikalar yaratmış. Aracın arkadan itişli olması başlıca bir zevk unsuru. Arkadan itişin de etkisiyle gaza çöküldüğünde koltuğa yapışma hissi insanı mest ediyor.

    Motor oldukça hevesli ve verimli. Basmazsanız savurgan olmayan motor, basarsanız hakkını veriyor. Normalde 136 beygir gücünde olan bu motor yazılımla 150 beygire yükseltilmiş. BMW'nin kullandığı hafif ve aerodinamik açıdan başarılı şasesinin de yardımıyla araç 8 saniyenin altında hızlanabiliyor.

    Şanzıman için tek kelime kullanacağım: "mükemmel"

    Sürüş modları arabanın üç ayrı karakterde olmasını sağlıyor:

    EcoPro: 1.6 atmosferik tadinda. Pedallar hissiz. Araç pek de gitmek istemiyor.
    Konfor: 1.4 turbo ayarında. Her ihtiyacı karşılar.
    Sport: İşte BMW burada devreye giriyor. Her şey bir hot-hatch havasına bürünüyor. Gaza dokununca şahlanıyor, frene dokununca zamklaniyor.

    Yol tutuş için de tek bir kelime uygundur: "eğlenceli" . Araba kendini hiç bırakmadan yola adeta yapışıyor. Şerit değiştirmek makasla ray değiştiren tren gibi güvenli, roller coaster gibi zevkli.

    Ön tasarımdaki uzun kaputun da etkisiyle araç selektör yaptıklarınıza "Ben 1 serisiyim." havası vermiyor. Kaputun heybetli görüntüsü ve şimşek gibi uzunları abileri ile aynı saygıyı görmesini sağlıyor. Arabanın benzinini başkası koysa sırf zevk için sürülür. 170 beygirlik Insignia'm ile bu araçtan aldığım sürüş zevkini alamıyorum.

    Konfor

    Ön tarafta her şey iyi. Süspansiyonlar sert olsa da kaliteli olduğundan ham hissettirmiyor. Arka tarafta rahat etmek içinse biraz kısa boylu olmak şart. Arkada yolculuk yapamadığından bu kısmı ileride editlemek üzere şimdilik noktalıyorum.

    Yalıtım iyi. Rüzgar ve yol sesi iyi yalıtılmış. Motor sesi ise bence biliçli şekilde pek yalıtılmamış. Motorun çok iştah açıcı bir homurtusu var.

    Trim sesi az da olsa göstergeler civarından geliyor bozuk yollarda.

    Yakıt

    Seçilen moda göre müsrif de olabiliyor makul de. Uzun yolda sabit hızlarla 6 litre mümkün. Şehiriçinde agresif olacağım, denirse 15 litre de kaçınılmaz. Ortalama tüketim için 8 litre öngörülebilir.

    Sonuç

    Bekar; yeni evli ve belki bir çocuklu aileler için çok ideal bir araç 1 serisi. Hala şık, hala çekici. Hem güvenli hem keyifli. Sadece bir ulaşım aracı değil bir keyif makinesi.

    Premium C sınıfı içinde alınacak tek araba diyebilirim. Mercedes A bir Mercedes gibi değilken, A3 kalite eklenmiş bir Golf iken; 1.16i yalnızca küçük boyutlarda, sapına kadar bir "BMW" .

    Arka koltukları ve bagajı biraz daha aileye hitap eder hale getirilir ve sürüş özelliklerinden ödün verilmezse 1 serisinin bir sonraki nesli piyasayı açık ara domine edecektir.

    Türkiye şartlarında, bu kondisyonda bir araba, 86000 liraya her şekilde değer...


    BMW 1.16i - Kısa İncelemesi

    BMW 1.16i - Kısa İncelemesi

    BMW 1.16i - Kısa İncelemesi


    BMW 1.16i - Kısa İncelemesi


    BMW 1.16i - Kısa İncelemesi

    BMW 1.16i - Kısa İncelemesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egelidost -- 20 Temmuz 2017; 12:29:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Elinize sağlkk güzel olmuş yazı. 2013 modeller pahalı hocam. 2007-2008 modelleri bizim bütçeye uygun ama baktıklarım hep gençlerin elinde ya da ağır hasar kayıtlı. Temizini bulamaz mıyız anlamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arka tasarımı naif mi diyorsunuz bilemiyorum da bence kötü oldukça kötü. Makyaj ile onu çözdüler ama bu sefer de 1.18i deki 170 Ps lik motoru aldılar. Yani eldeki bulgurdan da olduk hikayesine döndü iş.

    Ben de 2012-2013 düşük Km li 1.18i 170 beygir bakıyorum ama yok düşük km yok. Bir de 170 beygir 1 serisi BMW kullanıcı kitlesi bu parametreleri yan yana koyunca 2.el alamıyor insan korkuyor

    Bir de bu yeni 1 serisinin önden çekişli olma ihtimali var diyorlardı bir ara o iş ne oldu ? Öyle olursa BMw hayallerimiz de biter
  • Öncelikle hayırlısı olsun, F20 Kasalar da şuanda bir çok kişinin bilmediği bir kronik sorun mevcut; Triger seti gibi belli km veya zaman aşımından sonra mutlaka değişmesi gereken devir daim sistemi parçaları mevcut değişmediği takdirde turbo yemeye kadar gidenleri bir çok kez gördüm ve duydum.
  • Çok para be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mevzu BMW ise;

    Arabaya binene kadar dış tasarıma bakarsın, görecelidir. Seversin sevmezsin.

    Arabaya bindiğinde de spor moda alana kadar iç tasarıma bakarsın, yine görecelidir. Seversin sevmezsin değişir.

    Spor moda alıp, gazlamaya başladığında ise yemişim içini dışını, ordan şu kadarlık(ne kadar bütçen varsa) bmw sarsana abi dersin satıcıya.
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    "Naif" kelimesini olumsuz anlamda kullandım. Öndeki sert görünüm arkada yok ne yazık ki...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.