Şimdi Ara

Opel Astra K 1.4T Piston Kırma Problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
115
Cevap
10
Favori
99.429
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar forumda da bu sorundan dolayı arabası motor arızası veren astra K sahipleri artmaya başladı.
    Opel Türkiye yeni araç veya yeni motor taleplerini kesinlikle kabul etmiyor. Piston Sekman ve yatakları değiştirip motorunuzu rektifiye edip size teslim ediyorlar.
    Benim tecrübeme göre bu arızanın belirtileri şunlar.
    Motor gücünde düşüş
    Siyah duman atma
    Rolantide sarsıntı ve titreme
    Devirlenirken tekleme
    En son olarak motor arıza ışığı yanması ve motor gücünde muazzam bir kayıp ve son.
    Sonrasında piston ve sekmanın şekli şu hale geliyor.

    Opel Astra K 1.4T Piston Kırma Problemi

    Herkese geçmiş olsun







  • "oznl" isimli kullanıcı şöyle bir yazı paylaştı astra k sayfasında, bilgi olunsun diye buraya da almak isteidm.

    Sorun motorda değil, pistonda da değil. Küçük hacimli turbo motorlarda fizik kuralları gereği oluşan bir durum. Ford'un küçük hacimli Ecoboost motorlarında da aynı durum var.

    Araç yüksek vites ve düşük devirdeyken veya aşırı yüklüyken gaza aniden yüklendiğinizde yanma odasındaki benzin-hava karışımı benzin lehine bozuluyor, yanma odasında fazlaca bulunan benzin de sıcaklık ve basınca da bağlı olarak yanma zamanlamasını beklemeden kendi kendine alev alıp patlıyor. Knocking dedikleri durum bu. Bu durum çok şiddetli olduğunda da piston kırılıyor. Benim bilgim bu şekilde, yanlış birşey söylediysem bilen arkadaşlar düzeltsin lütfen. Dizel motorlarda bu durumun görülmemesinin sebebi de bu, dizel yakıt parlayıcı olmadığı için kendi kendine alev alıp yanma zamanlamasını bozamıyor.

    Aracı bu belirttiğim duruma düşürmezseniz sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. Derseniz ki "ben bunlara dikkat etmek zorunda mıyım", siz de haklısınız. Ama motor bu şekilde çalışıyor, seçim sizin. Ayrıca çekinceniz varsa Dexos 1 Gen 2 yağ konusunda da bastırmakta fayda var, parça numarası bile belli. Sipariş vermek istediğinizde getiremeyiz diyeceklerini sanmıyorum.
    Herkese iyi forumlar,

    Bu konuda bir mühendis özet bir teknik yazı yazarak durumu çok güzel özetlemiş. Aşağıda bu yazının bağlantısını paylaştım. Ben de herkes gibi “çıt çıt çıt” yani vuruntu sesinin ilerde piston kırılacağının göstergesi olmasından korktuğumdan bu mühendis beye bu durumun bir süreçle mi işlediğini yoksa anlık mı meydana geldiğini sordum. O da anlık oluştuğunu, vuruntu sesini duymamızın pistonların kötü durumda olduğu manasına gelmediğini, ancak o sesi duyduğumuz anda piston kırılma riski olduğunu söyledi.



    Özetle her vuruntu sesi gelen araç illa piston kıracak diye bir durum olmadığı gibi, ses duyulmayan araçların da kırmayacağı kesin değil, tamamen nasip kısmet denk gele debilir 100 bin km sorunsuz gide debilir. Piyasadaki bütün düşük hacim turbo beslemeli yüksek beygir araçlarda hele hele direk enjeksiyonlularda( ki sorunun temeli burda yatıyor) bu risk var. Astra k larda rakiplerine göre fazla görülmesinin sebebi ise rakipleri 125 beygirlerdeyken astra nın 150 beygir olması ve motor tasarımının bunu oldukça az tolere edilcek şekilde tasarlanmış olması. Mesela vw cc 1.4 Tsi motorlarda da bu sorun baya olmuş diye duydum. Çünkü bu motorlar şişirme motorlar. Bu hacimlerin hakkı olmayan beygirler turbo ile elde ediliyor ve malesef böyle sıkıntılar meydana geliyor.



    Bunu önlemek için opel servisleri bazı yazılım güncellemeleri yapmaya ve dexsos 1 gen2 yağ kullanmaya başladı, kaliteli yakıt da önerilenler arasında ancak bunlar sorunu ortadan kaldıracak tarzda çözümler değil malesef, aslına bakarsak bu sorunu ortadan kaldıracak tek çözüm yeni motor tasarlanıp araçlara takmak, yani çözüm yok, sadece riskleri azaltacak bazı kullanım şekilleri var. Bu riski olabildiğince azaltmak içinse yapmamız gereken, düşük devirlerdeyken gaza çok yüklenmemek. Sabit ivme ile yavaş yavaş hızlanmak gerekiyor. Ani hızlanmalarda ise vitesi manuel olarak küçültüp, devri yükseltip ondan sonra gazla hızlanmak gerekiyor. Dip gaz yapmak zaten hiçbir turbo beslemeli araçta önerilen bir durum değilken, küçük hacimlilerde, hele hele astra k’larda aklın ucundan bile geçirilmemeli. Detaylı teknik bilgi için:



    Küçük Hacim Turboşarj Benzinli Motorlarda Görülen Tehlike : LSPI - LinkedInhttps://www.linkedin.com › pulse › küçük-...
  • Sorunun adı "LSPI" Düşük hızda gerçekleşen erken patlama.
    Malesef yüklenmiş turbo motorlar için olası bir risk, ama stok arabalarda görülmesi ise Opelin ayıbı!
    (https://en.0wikipedia.org/index.php?q=aHR0cHM6Ly9lbi53aWtpcGVkaWEub3JnL3dpa2kvTG93LXNwZWVkX3ByZS1pZ25pdGlvbg)
  • Aynı problem bende de yaşandı, motorun birden çok parçası değişti. Servisten çıktıktan 1 gün sonra ise araç motor arızası verdi, götürdüm tekrar bir borusu çıkmış geri taktılar. Şu an problem yok görünüyor arabada. Ama süreçte insan arabadan soğuyor ne yazık ki.
  • Servise tekrar götürdüm, basit bir boru çıkması olduğunu ve aracın bu sebepten güçten düştüğünü söyleyip düzelttiler. Yaklaşık yarım saat sürdü, şu an bir sıkıntı yok görünüyor. Motorun parçalarının büyük kısmının değişmesi ise öncelik olarak tamire, olmazsa motoru yenilemeye o da olmazsa aracın yenilenmesine giden sürecin ilk basamağı anladığım kadarıyla. Motor parça değişimi ile ilgili de benden onay alındı ve sürekli telefonla bilgilendirildi.

    Ben servisteyken birileri de 6 ayda soyulan direksiyonu garantiden yaptırmaya çalışıyordu ama anlamsız bir şekilde o kişiye garanti kapsamında yardımcı olamayacaklarını söylüyordu servis elemanları.

    Reis oto için genel olarak iyi şeyler söylenmiyor ama ben ciddi bir problem yaşamadım açıkçası, süreçte de yardımcı oldular. 15.000 km bakım fiyatı da opal'dan daha ucuz olduğu için tercih etmiştim sırf, 100 tl kadar bir fark vardı. Sonuçta yetkili servis olmasından dolayı kalite olarak aralarında uçurum olacağını düşünmüyorum ama burası Türkiye, Opel Türkiye servis standartlarını ne kadar denetliyordur bilemiyorum. Opak için iyi şeyler söyleniyor fakat başka bir şey için uğradığımda opak'a bir lakaytlık görmüştüm ben, belki de sadece bana denk geldi.

    Aracın değer düşüklüğü ile ilgili servis ile genel bir konuşma yaptım ama tramerde bu işlemlerin görünmeyeceğini söylediler. Aracı satmak ve bazı volkswagen kullanıcıları gibi ikinci elde kar elde etmek için almadığımdan tramerde çıkıp çıkmaması çok da önemli değil benim için. Zaten eğer satış yapacaksam, esnasında bu durumu belirteceğim.

    Yalnız forumdan birkaç kişiyle de konuştuk, problem kronikleşmeye başlamış olabilir 1.4 150 hp'lerde. Çok severek ve beğenerek aldığım araçtan bir soğuma oldu açıkçası. Her an problem tekrarlayacakmış tedirginliği yaşıyorum. Alırken sırf bu yüzden iki kere düşünmenizi tavsiye ederim. Ben aldığımda araç fiyatı 76.000 TL gibi bir şeydi, şu an hükümet politikaları sonucu kur ve ötv zammı ile birlikte 100.000 TL'lere çıkmış; kimse kolay para kazanmıyor. O yüzden emin olmak gerekiyor.




  • "oznl" isimli kullanıcı şöyle bir yazı paylaştı astra k sayfasında, bilgi olunsun diye buraya da almak isteidm.

    Sorun motorda değil, pistonda da değil. Küçük hacimli turbo motorlarda fizik kuralları gereği oluşan bir durum. Ford'un küçük hacimli Ecoboost motorlarında da aynı durum var.

    Araç yüksek vites ve düşük devirdeyken veya aşırı yüklüyken gaza aniden yüklendiğinizde yanma odasındaki benzin-hava karışımı benzin lehine bozuluyor, yanma odasında fazlaca bulunan benzin de sıcaklık ve basınca da bağlı olarak yanma zamanlamasını beklemeden kendi kendine alev alıp patlıyor. Knocking dedikleri durum bu. Bu durum çok şiddetli olduğunda da piston kırılıyor. Benim bilgim bu şekilde, yanlış birşey söylediysem bilen arkadaşlar düzeltsin lütfen. Dizel motorlarda bu durumun görülmemesinin sebebi de bu, dizel yakıt parlayıcı olmadığı için kendi kendine alev alıp yanma zamanlamasını bozamıyor.

    Aracı bu belirttiğim duruma düşürmezseniz sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. Derseniz ki "ben bunlara dikkat etmek zorunda mıyım", siz de haklısınız. Ama motor bu şekilde çalışıyor, seçim sizin. Ayrıca çekinceniz varsa Dexos 1 Gen 2 yağ konusunda da bastırmakta fayda var, parça numarası bile belli. Sipariş vermek istediğinizde getiremeyiz diyeceklerini sanmıyorum.




  • 1.4 BENZİNLİ 150HP ASTRA K TURBO(B14XFL, LE2) OTOMATİK VİTES ARAÇ SAHİBİYİM.ARACAIM 45 GÜNLÜK..ŞU ANKİ KİLOMETRESİ 1200 KM DİR.İNTERNETTE 1.4 150 HP TURBO ARAÇLARA AİT MOTORLARIN SORUNLU OLDUĞU VE PİSTONLARIYLA İLGİLİ SIKINTILAR YAŞANDIĞINA DAİR PAYLAŞIMLARLA KARŞILAŞTIM.
    BEN ARACIMDA BÖYLE BİR OLUMSUZLUK YAŞAMADIM AMA YAZILAN YORUMLARI OKUDUKTAN SONRA TEDİRGİN OLMAKTAYIM.
    1) 1.4 TURBO 150 HP ARAÇLARIN LPSİ NEDENİYLE PİSTONLARINDA SORUN YAŞANDIĞI DOĞRUMU?
    2) DOĞRU İSE ,
    DEXOS 1 GEN 2 MOTOR YAĞININ BU SORUNU ORTADAN KALDIRDIĞI YAZIYOR...OPEL SORUNLU MOTORLARDA ,MEVCUT YAĞLARIN DEXOS 1 GEN 2 MOTOR YAĞI İLE DEĞİŞTİRİLMESİ İÇİN ARAÇLARI SERVİSE ÇAĞIRACAKMI?

    BU KONULARDA BİLGİ ALABİLİRSEM MEMNUN OLURUM..İYİ ÇALIŞMALAR..


    Talebiniz için teşekkür ederiz.
    En kısa sürede sizinle iletişime geçeceğiz.

    ARKADAŞLAR OPELE E-POSTADAN BU MESAJI GÖNDERDİM..CEVAP GELDİĞİNDE SİZLERLE PAYLAŞACAM..




  • benimde son zamanda gaz yuklendigimde ufak uafak tekleme basladı..sorun kesinlikle bumudur ,yoksa atesleme samzıman (otomatik) dan kaynaklı olabilirmi ?
  • Opel Astra K 1.4T Piston Kırma Problemi

    Opel Astra K 1.4T Piston Kırma Problemi




  • Motoru garanti kapsamında değişmeyi rektifiye yapılması büyük sorun, rektifiye ile adla eski gücüne ulaşmaz motor, üstelik her rektifiye yapan ustanın standardı farklıdır. Devamlı sorun çıkmasını bekleyerek araç surulmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gidakontrol

    Motoru garanti kapsamında değişmeyi rektifiye yapılması büyük sorun, rektifiye ile adla eski gücüne ulaşmaz motor, üstelik her rektifiye yapan ustanın standardı farklıdır. Devamlı sorun çıkmasını bekleyerek araç surulmez

    Bence böyle bir performans arabasında motorun rektefiye edilmesi kabul edilemez. Tamam araç değiştirilmeyebilir fakat motorun değiştirilmesi gerekli.

    Problem yaşayan arkadaşlara çok geçmiş olsun. Bence motor değişimi olmayacaksa direk tüketici mahkemesine aracın günümüz değeri ile iade edilmesi için dava açılmalı. Ben olsam böyle yapardım.

    Umarım sonuç alırsınız. Opelin türkiyedeki imajı zaten iç açıcı değil. İyice yerin dibine sokuyorlar.
  • Bu iş için mahkemeye gidecek arkadaşlar aracın motorunun açılmasını kabul etmemeleri gerekiyor. Ya da açıldıktan sonra da bir yerde tamiri durdurmaları gerekiyor.
    Garanti kapsamında tamiri kabul ederseniz haklarınızdan feragat etmiş oluyorsunuz.
    Tüketici hakları şurada
    http://www.tevratduran.com/otomobiliniz-arizalandiginda-tuketici-olarak-ne-gibi-haklariniz-vardir/
  • piston kırmak nedir allah allah ya
    muazzam bir hata.
  • M4N68T-MV2 M kullanıcısına yanıt
    Opelden ne bekliyordun ki?
  • bence bu 1.4 Turbo motorlar ile alakalı
    audi A3 ile ilgili de ekşisözlükte muazzam hatalar var.
  • https://www.facebook.com/opelastramotormagdurlari

    Motor mağduru arkadaşlar grup kurduk.

    O arabalar öyle ya da böyle değiştirilecek.
  • Peki bu problem daha önceki kasalardaki 1.4 140bglik serilerde mevcutmuydu, bilgisi olan varmı?
  • Selamlar, 2016 model 1.4 150 HP AT aracım servis esc yani motor hatası verdi. E-5 te giderken gaza hafif bastığımda birden titreme hissettim ve gazdan çektiğimde ekranda uyarı çıktı ve ayrıca çarpışma ikaz sisteminin çalışmadığı uyarısı da vardı. gaza az bastığımda titreşim yapıyordu, çok bastığımda devir yükseltiyor ve sorun olmuyordu. gaza az basmadaki titreşim dışında başka bir sorun yoktu. hemen servise götürdüm ve tabi servis bakana kadar nette araştırdım, ingiltere forumlarında pistonlardan birinin arızalı olduğundan bahsediliyordu ve aynı şeyi serviste de bana söylediler. Araç 24.000de yep yeri aracın böyle arızalanması canımı sıktı. Bakalalım Opel Türkiye p.tesi günü ne yapılacağı konusunda bilgi verecekmiş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mikoli88

    Selamlar, 2016 model 1.4 150 HP AT aracım servis esc yani motor hatası verdi. E-5 te giderken gaza hafif bastığımda birden titreme hissettim ve gazdan çektiğimde ekranda uyarı çıktı ve ayrıca çarpışma ikaz sisteminin çalışmadığı uyarısı da vardı. gaza az bastığımda titreşim yapıyordu, çok bastığımda devir yükseltiyor ve sorun olmuyordu. gaza az basmadaki titreşim dışında başka bir sorun yoktu. hemen servise götürdüm ve tabi servis bakana kadar nette araştırdım, ingiltere forumlarında pistonlardan birinin arızalı olduğundan bahsediliyordu ve aynı şeyi serviste de bana söylediler. Araç 24.000de yep yeri aracın böyle arızalanması canımı sıktı. Bakalalım Opel Türkiye p.tesi günü ne yapılacağı konusunda bilgi verecekmiş..

    içini açıp bakacağız diyecek. Sakın onay vermeyin.




  • Ne yapalım peki? Yeni aracı bırak daha ikame araç vermediler, motor değişimi yapmıyorlar. Ne yapalım arabayı bırakıp dava peşinde mi koşalım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eevvoox


    quote:

    Orijinalden alıntı: mikoli88

    Selamlar, 2016 model 1.4 150 HP AT aracım servis esc yani motor hatası verdi. E-5 te giderken gaza hafif bastığımda birden titreme hissettim ve gazdan çektiğimde ekranda uyarı çıktı ve ayrıca çarpışma ikaz sisteminin çalışmadığı uyarısı da vardı. gaza az bastığımda titreşim yapıyordu, çok bastığımda devir yükseltiyor ve sorun olmuyordu. gaza az basmadaki titreşim dışında başka bir sorun yoktu. hemen servise götürdüm ve tabi servis bakana kadar nette araştırdım, ingiltere forumlarında pistonlardan birinin arızalı olduğundan bahsediliyordu ve aynı şeyi serviste de bana söylediler. Araç 24.000de yep yeri aracın böyle arızalanması canımı sıktı. Bakalalım Opel Türkiye p.tesi günü ne yapılacağı konusunda bilgi verecekmiş..

    içini açıp bakacağız diyecek. Sakın onay vermeyin.

    Ne yapalım peki? Yeni aracı bırak daha ikame araç vermediler, motor değişimi yapmıyorlar. Ne yapalım arabayı bırakıp dava peşinde mi koşalım?




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.