|
Bildirim
|
"oznl" isimli kullanıcı şöyle bir yazı paylaştı astra k sayfasında, bilgi olunsun diye buraya da almak isteidm.
Sorun motorda değil, pistonda da değil. Küçük hacimli turbo motorlarda fizik kuralları gereği oluşan bir durum. Ford'un küçük hacimli Ecoboost motorlarında da aynı durum var. Araç yüksek vites ve düşük devirdeyken veya aşırı yüklüyken gaza aniden yüklendiğinizde yanma odasındaki benzin-hava karışımı benzin lehine bozuluyor, yanma odasında fazlaca bulunan benzin de sıcaklık ve basınca da bağlı olarak yanma zamanlamasını beklemeden kendi kendine alev alıp patlıyor. Knocking dedikleri durum bu. Bu durum çok şiddetli olduğunda da piston kırılıyor. Benim bilgim bu şekilde, yanlış birşey söylediysem bilen arkadaşlar düzeltsin lütfen. Dizel motorlarda bu durumun görülmemesinin sebebi de bu, dizel yakıt parlayıcı olmadığı için kendi kendine alev alıp yanma zamanlamasını bozamıyor. Aracı bu belirttiğim duruma düşürmezseniz sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. Derseniz ki "ben bunlara dikkat etmek zorunda mıyım", siz de haklısınız. Ama motor bu şekilde çalışıyor, seçim sizin. Ayrıca çekinceniz varsa Dexos 1 Gen 2 yağ konusunda da bastırmakta fayda var, parça numarası bile belli. Sipariş vermek istediğinizde getiremeyiz diyeceklerini sanmıyorum. |
Sorunun adı "LSPI" Düşük hızda gerçekleşen erken patlama.
Malesef yüklenmiş turbo motorlar için olası bir risk, ama stok arabalarda görülmesi ise Opelin ayıbı! (https://en.0wikipedia.org/index.php?q=aHR0cHM6Ly9lbi53aWtpcGVkaWEub3JnL3dpa2kvTG93LXNwZWVkX3ByZS1pZ25pdGlvbg) |
Herkese iyi forumlar,
Bu konuda bir mühendis özet bir teknik yazı yazarak durumu çok güzel özetlemiş. Aşağıda bu yazının bağlantısını paylaştım. Ben de herkes gibi “çıt çıt çıt” yani vuruntu sesinin ilerde piston kırılacağının göstergesi olmasından korktuğumdan bu mühendis beye bu durumun bir süreçle mi işlediğini yoksa anlık mı meydana geldiğini sordum. O da anlık oluştuğunu, vuruntu sesini duymamızın pistonların kötü durumda olduğu manasına gelmediğini, ancak o sesi duyduğumuz anda piston kırılma riski olduğunu söyledi. Özetle her vuruntu sesi gelen araç illa piston kıracak diye bir durum olmadığı gibi, ses duyulmayan araçların da kırmayacağı kesin değil, tamamen nasip kısmet denk gele debilir 100 bin km sorunsuz gide debilir. Piyasadaki bütün düşük hacim turbo beslemeli yüksek beygir araçlarda hele hele direk enjeksiyonlularda( ki sorunun temeli burda yatıyor) bu risk var. Astra k larda rakiplerine göre fazla görülmesinin sebebi ise rakipleri 125 beygirlerdeyken astra nın 150 beygir olması ve motor tasarımının bunu oldukça az tolere edilcek şekilde tasarlanmış olması. Mesela vw cc 1.4 Tsi motorlarda da bu sorun baya olmuş diye duydum. Çünkü bu motorlar şişirme motorlar. Bu hacimlerin hakkı olmayan beygirler turbo ile elde ediliyor ve malesef böyle sıkıntılar meydana geliyor. Bunu önlemek için opel servisleri bazı yazılım güncellemeleri yapmaya ve dexsos 1 gen2 yağ kullanmaya başladı, kaliteli yakıt da önerilenler arasında ancak bunlar sorunu ortadan kaldıracak tarzda çözümler değil malesef, aslına bakarsak bu sorunu ortadan kaldıracak tek çözüm yeni motor tasarlanıp araçlara takmak, yani çözüm yok, sadece riskleri azaltacak bazı kullanım şekilleri var. Bu riski olabildiğince azaltmak içinse yapmamız gereken, düşük devirlerdeyken gaza çok yüklenmemek. Sabit ivme ile yavaş yavaş hızlanmak gerekiyor. Ani hızlanmalarda ise vitesi manuel olarak küçültüp, devri yükseltip ondan sonra gazla hızlanmak gerekiyor. Dip gaz yapmak zaten hiçbir turbo beslemeli araçta önerilen bir durum değilken, küçük hacimlilerde, hele hele astra k’larda aklın ucundan bile geçirilmemeli. Detaylı teknik bilgi için: Küçük Hacim Turboşarj Benzinli Motorlarda Görülen Tehlike : LSPI - LinkedInhttps://www.linkedin.com › pulse › küçük-... |
sorun yasayan arkadaslara uzuldum, umarim sorunlari hallolmustur.
downsizing sorunlara gebe oldugunu dusunenlerdenim. piston kirma olmasa bile uzun vadede mutlaka baska sorunlar cikacaktir. bizi buna iten vergi sistemine nalet olsun. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|