< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 12 Temmuz 2017; 16:36:40 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 12 Temmuz 2017; 16:36:40 > |
Hocam son dönemlerin en güzel inceleme yazılarından birisi olmuş
Kaldı ki merak edilen bir modeldi çok sevindim bu konuya. Ben de merak edilebilir diye 1-2 ek bilgi girmek isterim. VESTEL REGAL FINLUX markalı ürünlerde montajda 15 metreye kadar aluminyum boru ücretsizdir, buna paralel 5 metre bakır boru hakkı da mevcuttur ankastre tesisatlar için. Flora model ürün aslında uzun zamandır hem eleştirip hem de beklediğimiz YENİ KASA ürün gurubundandır. Sizin de belirttiğiniz üzere 2018 yaz sezonuna daha geliştirilmiş hali ile 18 24 lük kabin tipi de sahaya sürülmüş olacaktır. LG kompresörden alınan iyi geri dönüşlere istinaden bu üründe de LG kompresör kullanılmıştır. Tasarım tamamen fabrikadaki mühendis arkadaşlarımıza aittir. Ben ürününüzü iyi günlerde kullanmanızı diliyorum. Madem o kadar masraf etmişsiniz sizden ricam lütfen 140TL daha verin ve 4 yıl ek garanti yaptırın ürününüze. |
Öncelikle, bu değerli incelemeyi yapan ve bizimle palaşan @cabriyo ve görüşlerini bizimle paylaşan @Ado ustaya teşekkürlerimi sunuyorum.
Hemen şunu belirteyim: 1993 yılında evlendiğimizde satın aldığımız Vestel buzdolabını halen kullanıyoruz, ciddi bir sorunumuz yok, memnunuz. Yine 1993 yılında satın aldığımız Vestel Efsane televizyonumuz, o zamanlar birkaç yaşında olan oğlumun masatla ekrana vurarak zedelemesine rağmen, 2014 yılına kadar kullandık. Ve yine 1993 yılında satın aldığımız Vestel marka çamaşır makinası, çok küçük bir kaç parça değişimi ve Van Yetkili Servisi Rahmi Usta'nın gayretleriyle, 2010 yılına kadar kullanabildik. Ancak, taşındığımız Kırıkkale'de arızalanınca, usta tamir edemediği için elden çıkarmak zorunda kaldık. Yani, Vestel'e karşı kesinlikle olumsuz değil, bilâkis olumlu önyargım var. Yani, biz Vestel'i seviyoruz, başarılı olmasını can-ı gönülden isteriz. Tüm bu duygularla, artık yaşlanıp sıcağa karşı daha hassas olduğumuz için, bir klima arayışına girdik. Maddi olarak çok büyük bir sıkıntımız ve kısıtımız olmadığı için, piyasada satılan hemen bütün marka ve modellere baktık. Özellikle @Ado ustamın "garanti süresine dikkat, varsa ekstra garanti uzatmasını yaptırın" tavsiyelerini ve @cabriyo'nun bu incelemesini de gördükten sonra, Vestel Flora 12000 BTU Klimasını almaya karar verdik. Ve sorunlar başladı. KEŞİF 20 Temmuz 2017 Perşembe Karabük Vestel Yetkili Servisi'ne gittim. Keşif istedim. Aşırı yoğun olduklarını söylediler. Yetişemiyorlarmış. "Sipariş vermek için, keşife gelmenizi bekliyorum" diye vurguladım. "Bugün mümkün değil, yarın (Cuma) öğlenden önce gelmeye çalışırız" dediler. Düğün işlerimiz olduğunu, acelemiz olduğunu belirttik. Bekledik. 21 Temmuz 2017 Cuma Kimse gelmedi. Tekrar yetkili servise gittik. "Yoğunduk, gelemedik" cevabını aldık. "Bu akşam belki gelebiliriz" dediler. O akşam müsaid değildik, kabul edemedik. Gelemediler. 24 Temmuz 2017 Pazartesi Sabah yine telefonla aradım. Çok yoğun olduklarını, keşfi yapacak olan Y. Bey'in henüz gelmediğini belirttiler. Sipariş vermek için onların keşfini beklediklerini belirttik. 2 kişi geldi. "Y. Bey siz misiniz?" diye sordum. "Y. Bey seminere gitti, gelemiyor" cevabını aldım. 10 dakika baktı. Güney cephesi olmayan 30 m2 bir salona 24.000 BTU klimanın ancak yetebileceğini söyledi. Ancak, 2017 üretimi Vestel Flora Klima dışında almayı düşünmüyorum ve bu modelin de 24.000 BTU kliması yok, sadece 9.000 BTU ve 12.000 BTU modelleri var. SİPARİŞ Hemen, internetten Vestel Flora 12.000 BTU siparişi verdim: http://urun.gittigidiyor.com/ev-elektronigi/vestel-flora-12000-btu-inverter-12-a-klima-294242007 1.999,99 TL; kredi kartına 6 taksit; ücretsiz kargo; ücretsiz montaj. Bu, benim için çok uygun. Zira, ben klima için bütçeyi artık 8.000 TL civarına kadar yükesltmiştim. Üstelik bu klima 7 yıl garantili Vestel'di. MONTAJ Hemen yetkili servisi aradım. Montaj için randevu almak istedim. "Klima elinize geçmeden randevu veremeyiz" cevabını aldım. "Klima gelince hemen gelebilecek misiniz?" dedim. "Hayır, klima elinize geçtikten 2-3 gün sonra ancak sıra gelir" cevabını aldım. "Acelemiz var, şimdiden Çarşamba gününe randevu veremez misiniz?" dedim. "Mümkün değil" dediler. 0850 222 4 123 numaralı telefondan Vestel'i aradım. Montaj için randevu talebinde bulundum. Not aldılar. Yetkili Servisin bizi arayacağını söylediler. Yetkili servisten N. Bey aradı. Hemen ertesi gün sabah saat 09:00'da geleceklerini söylediler. Mesaimiz olduğunu, o saatte evde hiç kimseyi bulamayacaklarını söyledim. "Biz böyle kararlaştırdık, değiştiremeyiz" cevabını aldım. Akşam mesai çıkışı 17:30'dan sonra kendilerini beklediğimi söyledim. "Biz sizi tekrar ararız" cevabını aldım. 25 Temmuz 2017 Salı Ne arayan, ne de gelen olmadı. 26 Temmuz 2017 Çarşamba 0850 222 4 123 numaralı telefonu tekrar aradım. Durumu izah etmeye çalıştım. "Yetkili servis sizi arayacak" dedi. Biraz sonra yetkili servis tekrar aradı. "Cuma sabahından önce gelmemiz imkansız, işlerimiz çok yoğun" dediler. Cuma günü düğün işlerimiz olduğunu, Pazartesi gününden beri randevu almaya çalıştığımızı, Salı günü de aramadıklarını belrttim. "Yapabileceğim bir şey yok" cevabını aldım. Memnun kalmadığımı, klimayı iade edeceğimi söyledim. Perşembe günü öğleden sonra sıkıştırmaya çalışacaklarını söylediler (daha önce de Salı akşamı sıkıştıracaklardı). Perşembe öğlen saat 12:00'ye kadar montajı tamamlayamazlarsa, klimayı iade edeceğimi söyledim. "Gelemeyiz" dediler. İADE Satın aldığım GittiGidiyor'dan iade sürecini başlattım. Satın aldığım firmadan A. Bey telefonla aradı. Olanları anlattım. "Ben onları ararım, yaptırmaya çalışırım" dedi. "A. Bey çok teşekkür ederim. Keşke daha önce arasydınız. Benim Vestel'e güvenim kalmadı. Diyelim şimdi klimayı takacaklar. Arızalanınca, kaç günde gelecekler?" dedim. "Siz yine de müsaade edin, yarına kadar" dedi. Peki dedim. 27 Temmuz 2017 Perşembe Vestel Müşteri Hizmetlerinden aradılar. Aynı şeyleri anlattım. "Klima elinize geçtiği gün montajını yapmaları gerekirdi" dediler. Bugün, bu klimayı almaya karar verdiğimin 8. günü, ve halen montajı yapılamadı. KISACA: Türk mühendisler ne kadar iyi tasarım yaparsa yapsın, Türk işçilerle birlikte ne kadar iyi ürünler üretirlerse üretsinler, satış sonrası hizmete önem vermedikçe, olamıyor. Sümerbank mantığıyla bu işler yürümüyor. Okulların tatil olduğu ve gençlerin boşta gezdiği şu günlerde, "yetişemiyoruz" mazereti geçerli değil. Hele de, üniversitesinde iklimlendirme bölümü olan ve öğrencilerinin staj yapacak yer aradığı bir şehirde, hiç değil. GÜVEN / İMAJ Doğru ya da yanlış, tartışılır. İnsanlar, aşağı yukarı eşdeğer donanımdakinin 2-3 katı parayı verip iphone alıyorsa, bunu sadece fan-boy'luğa, prestij yatırımına, sonradan görmeliğe bağlayamazsınız. Telefon satıcısının söylediği şu: "Hemen her marka telefon satıyoruz. Koşulsuz müşteri memnuniyeti gerçekten sadece iphone'da var. gönderdiğimiz telefonun hemen hepsi, yenisi ile değişiyor. Ama diğer markalar ya hemen kullanıcı hatası deyip ürünü garanti dışı bırakıyor, ya da çamura yatıyor, sürüncemeye bırakıyor" diyor. (Hiç iphone telefonum olmadı, almayı da düşünmüyorum, o başka.) SONUÇ Türkiye Vestellen(em)iyor! |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 12 Temmuz 2017; 17:26:41 > |
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adalet mülkün temeli -- 2 Ağustos 2017; 11:44:31 > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|