Şimdi Ara

VESTEL FLORA Klima İNCELEME 2017 seri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
133
Cevap
4
Favori
39.480
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vestel flora inverter 12.000 btu A++ aldım. bu gün öğlen kuruldu 3-4 saattir açık kullanmaktayım. şu anda 9btu ve 12btu var piyasaya çıkalı 1 ay oldu deniliyor. seneye 18btu ve 24btu da çıkacak deniliyor. florayı tartışmak isteyenler sorun yaşayan memnun kalan tavsiye edenler fikirlerini buradan paylaşabilirler.

    şunu en başa koyim:
    National Geografic Channel Mega Fabrikalar= VESTEL bölümü. yazıyı yazarken denk geldi izledimde güzel olmuş vakti olana tavsiye ederim. https://www.youtube.com/watch?v=FrIAapAWMY0


    bu ön incelemede önceki kullandığım klimalarıda yazayım neye göre yorum yaptığımı anlayın

    1- diamond marka 9btu klasik 15 yıl kullanıldı 7 taneden 2 tanesi 12-13 yıl sonra bozuldu. diğerleri halen kullanılmakta.
    2- mitsubishi krigamine zen inverter A+++, ve delux inverter A++. ikisindende memnundum. 3 yıl kadar kullanıldı. krigamine zen yazın hiç durmaz hep çalışırdı.
    3- demirdöküm 12btu 10 yıl kullanıldı buz tuttu su akıttı ama 6-7 yıl kadar yazın 3 ay hiç susmadan çalışırdı hiç arıza yapmadı. halen çalışıyordu. mediamarketten en ucuz diye almıştım zamanında.
    4- beko 2016da takıldı 22,000btu. çok ses yapıyor soğutması iyi sayılır.
    şunu ekleyim
    5- ofiste kaset tipi mitsubishi var 15 yıllık kadar. 3tane var 1i komple bozuk tamir olamıyor diğerleri tamir olup olup çalışıyor. 30 yıllık mitsubişi servis geldi bunlar o sıralarda türkiyede satılmıyordu bunu alan adam uçakla yurtdışından getirtmiştir falan dedi. ki dediği doğrudur ofis eski ihracat firmasına aitti, firmanın eski sahibide almandı. böyle enteresan mallarla meraklı bir tipti.

    bunlar yazın 35-40 derece ve %85-90 nem olan bölgede çalıştırıldı.

    yerli malı diye ilk kez vestel dekoratif gaz ocağı aldık, son dönemlerde malum avrupa kıllık yapınca ispanyol teka markası yerine yerli malı/yerli markası tercih ettik. vestel gaz ocağından memnun kalınca klimada da samsung lg bosh mitsubishi daikin seg demirdöküm vs... yerine vesteli tercih ettik. ki flora serisi 2017nin serisiymiş servis daha 1 ay oldu takmaya başlayalı dedi. buda etkili oldu. yoksa demirdöküm vs alabilirdim.

    MONTAJ HIZ SERVİS KALİTESİ MASRAF
    yani klimayı internetten "başka şehirden" saat 16,00 da aldım. sabah servis 11de kapıya gelince şaşırdım gerçekten. daha 1 gün önce başka şehirden internetten saat 16,00 da almışım düşünün. evde tesisat önceden kurulu idi. o yüzden serviste kırma dökme işi olmadı. sadece küçük tırtıklama oldu hepsi bu kadar. dış ünite ayak aralığı vesteli tutmadığı için yatay demir kızak alıp getirdiler 60tl o tuttu ekstra. birde klima aliminyum petekleri temizleyici sprey aldım 60tlde o 120tl cepten çıktı. onun dışında kutu içinden 4metre bakır/aliminyum boru çıkıyor, su tahliye hortumu vs çıkıyor. genel montaj için ek ücret ödemedim. elektrik+bakırboru+su tahliyesi yani alt yapı işi evde hazır vardı. olmasa bile servis ücretsiz yapıyor ama dediğim gibi bakır boru 4 metre. fazlası gerekliyse ek ücret ödersiniz. ha bendeki alt yapıyı mitsubişi yaptı. açıkçası vestelden çıkan borularla mitsubişideki boruları kıyaslayınca mitsubişi resmen 2 misli daha kaliteli duruyor. ki bir klimacı bana dediğine göre sadece mitsubişi saf bakır boru kullanıyormuş. diğer tüm markalar aliminyum alaşımlı bakır boru kullanıyormuş. montaj 1 saatte bitti. servise ne sorsam açık ve net cevap verdi. eksi olarak biraz iç ünitenin içindeki aliminyum petekleri çok hafif eğdiler. görmezden gelinebilir şekilde olduğundan birşey demedim. heralde tutup kaldırırken oldu oda. onun dışında bir eksi yok. ayda bir filtreyi temizle dediler, youtube müşteri videosunda 15güne bir temizle diyor.



    SES
    gayet sessiz. sessiz modda hiçbirşey duymuyorum. son fan ayarında ise 10 yıl önceki klimaların orta fan ayarında gibi ses çıkıyor. yani fazla değil. şu anda mitsubishi krigamine zen in ses seviyesinde diyebilirim ki krigamine mitsubishide sesi 21 desibel olan en sessiz 2. klimadır. grafik aşağıda. zıngırdama tıngırdama yok. ha zamanla olurmu göreceğiz. ki mitsubishide bir iki tıkırdama çıkırdama oluyordu, bir iki tokat çekince düzeliyordu. yani bana kimse daikin/mitsubishyi kral yapmasın. eksik olarak dış ünitesi bana sesli çalışıyor gibi geldi. yani balkonda dış ünite çalışırken oturmak rahatsız edici olur. ama şu anda 2-3 metre mesafedeyim dış ünite sesi içeri gelmiyor. (ekleme= dışarıdan dinleyince dış ünitenin bir vınıldama gibi sesi var pencereyi açarsanız uğuldama sesi içeriye geliyor ama zaten komşunuzdaki dış ünite eminim zangırdıyordur onun dış ünite sizinkini bastırır ve pencereyi de açmazsınız heralde yazın klima çalışırken )) ha dağdakiler tarladakiler için bahçede otururken dış ünite ses yaparki dağda taraladaki adam klimayı bulduğuna şükretsin. şaka şaka ) tutupta dış üniteyi bahçede oturduğunuz yere hemen kafanızın üstüne taktırmayın derim ki bunu zaten hiçbir servis yapmaz heralde. ille ses olarak eksik diyeceksek dış ünite biraz sesli çalışıyor diyelim.)

    VESTEL FLORA Klima İNCELEME 2017 seri



    GÜÇ
    şu anda ev içi sıcaklığı 32 derecede iken çalışmaya başladı. evde mantolama var. doğu batı cephe. az bir güney az bir kuzey cepheyide görüyor. salon mutfak bir arada 100m2 yerde çalışıyor. salon tarafı 7-8 metre komple cam olan yerden batı güneşini güneş batana kadar görüyor. hani soğutuyormu derseniz 3-4 saattir çalışıyor, üşüteccek kadar değil ama şu anda içerisi terlemeyecek kadar soğudu.(ekleme:sabaha kadar 22 derecede çalışınca içeriyi gerçekten soğuttu yani yaşlı birisi üşüyecek kadar soğudu ki ben kışın 10 derecede falan pencere açık yatarım üşümem kolay kolay) yemek yer çayınızı terlemeden içersiniz. ama içerisi ile dışarısı arasında bariz fark var. dışarıya çıkarken birlikte alnınızda tişörtünüzde 5dakikada terler görünüyor. ama hemen 30dakikada soğutsun beklemeyin. 90m2 güneş gören yer için 12btu diyoruz, içerideki eşyalar zaten 2-3 günde soğur. neticede 2060tl 9 taksit verdik. 90m2 için en az olması gereken mitsubishi 21btu = 7000tl idi. ama hiç kapatmayı düşünmüyorum gece gündüz çalışsın yavrucan. 5000 lirayı peşin mitsubishiye bayılacağıma, vestel alırım hiç kapatmam elektrik parası bayılırım ufak ufak en azından devletime gider daha iyi dedim. ha 21.000 btu mitsubishide çalışırken su yakmayacak elbet o da var. 7000+elektrik parası demek oluyor buda. sizin anlıyacağınız 5000-7000tllik klima alıp aç kapa yapacağınıza 2000 tllik klima alın bırakın sürekli açık kalsın daha ekonomik soğuyor ortam. bunu demirdöküm 12 lik klima ile 7-8 yıl tecrübe ettim. elektrik parasıda 3-5 katı gelmiyor. birde anladığım kadarı ile turbo modunda 12,000 btu nun üzerine çıkıyor heralde 13,000 btu da çalışıyor yandaki etikette 12-13btu yazıyor yada ısıtması 13btu onu tam anlamadım. (ekleme= hani mitsubishide nominal 21btu diyor ama minimum 18btu maksimum 24 falan diyor açıklama yerinde. bu klima normalde 21 btu da çalışlıyor sen turboya basınca kapasiteyi zorluyor 24btuya çıkarıyor demek gibi birşey oluyormuş. tabi satan mitsubişi bayi bunu 24btu diye satıyor aslında 21btu o klima, yani sana 24btu mitsubişi 7000tl diyor hayır, 21btu mitsubişi klima 7000tl, bazende satıcılar bu 13.000btu diyor hayır, o ısıtma 13,000btu soğutma 12,000 btu yazıyor klimada. yada 9btu soğutma klimayı ısıtması 12olduğundan 12btu diye satıyor yalan değil doğru ama buna ayak oyunu derler. bunlara mutlaka dikkat edelim. ayık olun antenler sürekli açık olsun sonra mesaj geldi tatil kazandık diye dolandırılmayın :)))

    GÖRÜNTÜ
    aşağıda resimler var. ben sade çiçeksiz böceksiz tasarımları severim. modern/klasik derseniz modernciyim. evin duvarı kirli beyaz olduğundan mutfakta krem vs uyumlu oldu. kapalıyken en az arçelik beko gibi kaliteli bir duruşu var. açıkken üstündeki led derece göstergeside üstün kaliteli bir görüntü katmış. bir mitsubishi daikin gibi duruyor. o led gösterge olmasaydı orta sınıf bir klima gibi dururdu. led gösterge ile bir üst sınıf görüntü oluşmuş. (ekleme: gece o led göstergenin görüntüsü şahaneydi, resmen hafif gece lambası gibi etrafınıda buz mavisi aydınlatıyordu resmen dekor gibi görünüyor. ki göstergeside öyle karınca duası gibi değil kcoaman olduğundan tutupta kaç derecede çalışıyor bu kumanda nerede diye kumandaya bakmaya gerek yok 5 metreden ne olduğunu klimanın üstünde o koca led ışıktan anlayabiliyorsunuz)

    BOYUT
    boyutları ayrıca belirtim çünkü bazı klima yerleri dar olduğundan en başta çoğu markanın modelleri eleniyor. benim bu taktırdığım yerde böyle çoğu klimanın modelleri zaten buraya olmazdı. boyut olarak 82cmlik yer kaplıyor sağdan sola. bu iyi en küçük mitsubishi heavy birde bir markada daha gördüm 75cm idi. ancak onlarda A++ değildi. ya A idi yada A+ idi ve 9btu fiyatıda 3500tl idi. genelde 90 cm yer kaplıyor 12btu lar. boyut açısından gayet ideal fazla yer kaplamıyor.

    ÖZELLİK
    - sessiz mod var. hiç ses yok. elinizi önüne koyunca soğuk hava gelince çalıştığını anlıyorsunuz.
    - klima önündeki dijital gösterge ne yazıkki sadece klima derecesini gösteriyor. anlık ortam sıcaklığını göstermiyor. bu bir problem değil ama eksikler arasında sayabiliriz.
    - kumanda ışıklı. oh be en sonunda biri şunu akıl etmiş. evet ışıklı. hemde 2 renk ) 16 milyon rgb değil tabiki ama sıcakta turuncu ışık var soğukta mavi ışıkla yanıyor. yani 50 metreden kumandaya bakarak sıcak mı soğuk mu açtığınızı anlarsınız. isterseniz ışığı kapatabiliyorsunuz. mitsubishi krigamine zen de kumanda ışıksızdı yatmadan önce klimayı açim ayarlayım falan eziyetti. mecbur ışığı açıp öyle kumandaya basıyorduk. hele gece uyandını falan oda lambası kesin açılacak gözler mayışacaktı. sen krigamine zen yap ama kumandaya bir ampülü esirge )
    - kumandası çok şık. allengirli tuşlar içeride. bas soğut bas ısıt tuşları kolayda. gayet iyi olmuş. ben tasarımını çok beğendim hani mitsubişi daikin arçelik vs kumandalarının yanında bu vestelin kumandası akıllı cep telefonu gibi duruyor. tuşların üstündede koca koca türkçe yazıyor. yani seneye bu tuş ne işe yarıyordu unuttum diyip servis kitabını açıp ders çalışmaya son. tek eksisi beyaz klimaya neden siyah kumanda koymuşlar onu anlamadım.
    - turbo mod var. 30 dakika son güçte soğutup eski ayara geri dönüyormuş bu mitsubishide de vardı çok kullandım. bazen oda fazla ısındımı dereceyi düşürsen fanı artırsan 1 saat sonra üşüyorsun bunun yerine turboya basıyordum 25 dakika buz üflüyor ortam soğuyor sonra eski normal ayara dönüyordu. bu özellik klimayı aç kapa yapan türünde kullananlar içinde faydalı. geldiniz oda hamam gibi basarsınız önce bir sıcaklık kırılır ilk 30 dakika oturulacak düzeye gelşir sonra soğutmaya devam eder makine. gayet kullanışlı.
    - favori mod var. yani bir ayarınız var yapıp favoriye alıyorsunuz kim kumanda ayarını kurcalarsa kurcalasın siz favori düğmesine basınca sizin ayarınıza geçiyor klima. kalabalık yerler için iyi özellik. halk dili ile çoluk çocuk gelip sizin eşyalarınızı kurcalayan tipteyse, avrat sizin bilgisayardaki sizin profilin fotosunu değiştiriyorsa kesin bu klimada bu özellik işinize yarar :)
    - zaman ayarı var hayatta hiç kurcalamadım.
    - iyonizer var. kötü kokuları gideriyor. mitsubişide yoktu bu. veya vardı ben bilmiyordum.
    - karbon filtre var. halk dili ile fukara bir filtre koymuşlar, +18 hani 50 yaşından sonra hapsız yamuk yumuk duran adam gibi aynı ;) mitsubişidekini al arabaya hava filtresi diye koy(7000tl hatırlatim :)). bununda rengi yeşil içeriği mitsubishi ile aynı görevini yaparmı yapar ama daha çok elbezine benziyor. var mı var bitti gitti.
    - kendini temizleme özelliği var kumandadan basıp çalışıyor. servisin anlattığına göre biryerleri önce nemlendirip sonra o neme yapışan tozları dışarı atıyormuş. hiç kullanmadım ama mutlaka faydası olur diye düşünüyorum.
    - hisset modu var. bu moda basınca klima sürekli çalışmak yerine kendisi otomatik açıp kapatıyormuş. yani evde yoksunuz adam kapatıyor kendini gibi. faydası ne kadar olur bilmem hiç kullanmadım.
    - A++ enerji ekonomisi yapıyor. şu anda piyasada en fazla A+++ var. o da arçelik bekoda yok. vestelde 1 modelde sadece 9btu da var. mitsubishide sadece krigamine serisi A+++. daikindede A+++ var 9btu 8-9bintl. o yüzden enerji ekonomisi olarak 2000tl lik fiyata sahip vestel gayet iyi bir fiyat sunuyor.

    FİYAT
    A++ olarak emsallerinden samsung lg bosh dan 300-400tl ucuz. seg demirdöküm vs bunlardan da 100-200 tl pahalı. mitsubişi daikin filan zaten 2000 liralık vestele karşılık 4500-5000 tllik fiyatlar var. şu anda piyasada indirimdir kampanyadır şudur budur falan 9btu 1700tl, 12btu 2000tl, 18 btu 3000tl, 24btu 3500tl gibi. bu A+ değil A++ olur fiyat 200-300 artar, markasına göre 100-200 azalır falan. daikin 2500tlden başlıyor 9btu A. A+ bile değil.

    KALİTE
    Kalite olarak eminim bir samsung lg den aşağı değildir. bir daikin mitsubişi olmasada bir arçelik bekodan daha kötü olabileceğini düşünmüyorum ki arçelik beko vestel 2000 lirayken arçelik 3000 lira gibi. yani arada 1000 liralık kalite farkı olduğunu düşünmüyorum.

    YERLİ MALI YERLİ MARKA
    Artık sadece fiyat performans değil bir ürünün yerli malı olmasıda aranan bir özellik ki vestel fabrikası avrupanın en büyük fabrikası durumundaymış yukarıdaki linkte belgeselden öğrendiğim. ülkemizde yerli diyebileceğimiz marka olarak ilk akla gelen 2 markamız var arçelik ve vestel. yurtdışına bile gittiğimizde burada türk lokantası varmı diye muhattap olabileceğimiz arayan bizler için yerli marka ile muhattap olmak derdimi yerli markaya anlatmak her zaman bizim dna mıza daha uygundur.

    EKSİLER
    açıkçası iç dış ünite bakır boruları kalitesini yetersiz buldum. daha düzgün bir malzeme koyabilirlermiş. ha maliyeti artırır ama benim görüşüm bu. klimanın üzerinde veya kumanda üzerindede olabilir anlık oda sıcaklığını gösteren özellik olabilirdi. sağ sol üfleme ayarı elle yapılıyor. otomatik olabilirdi ama hani bana pek gerekli değil açıkçası.

    SONUÇ
    uzun dönemde ne oalcak göreceğiz ama malzeme vs bilgisi olan bir mühendis olarak hani teknoloji süpriz yumurta derler ya mala şöyle bir bakınca öyle süpriz bir durum dışında kronik bir problem yaşayabilirim ön yargısı oluşmadı. fiyatı/performans olarak fiyatını sonuna kadar hak ediyor. bilmiyorum belki yeni seri yayılsın diye de fiyatını biraz düşük tutuyor olabilirler. Vestel marka oalrakta oturmuş bir marka. öyle 15-20 yıl öncenin vesteli değil. şikayet var.com da %77 ile en son müşteri memnuniyeti ile 60,000 marka arasında 29. sıradaydı ki samsung cep telefonu %17 memnuniyette düşünün. aşağıdaki fotolarda görüşdüğü üzere birde iç ünite aliminyum petek temizleyici sprey aldık. servis yanında getirdi tanıtım yaptı bende ürettilerse mutlaka faydası vardır diye 60tlye aldım. traş köpüğü gibi yapısı var. ıslaklık leke bırakmıyor hafif naneli bir kokuda yayıyor. adam 1-2 yıl gider dedi. ha klima bakımı temizliği yılda en az 1 kere yapmaya çalışıyorum (ki 30-40tlye dışını bezle silip giden temizledim diyen servisler var) ama bebek çocuk hamilelik astım hastalığı temizlik hijyen gibi durumlarda fazladan titiz hareket etmek isteyenler için hoş bir durum. seneye 18 ve 24 lüğüde çıkacakmış. bakim eğer bir sorun yaşamazsam büyük klimadada bu flora 24lüğü yada 18 liği tercih edebilirim. bu yaz bununda idare ederim şurada 1,5-2 ay kaldı zaten. bir maşşallah diyelim fazla övmüş gibi oldum klimayı ama durum bu. benimde beklentimin üzerinde çıktı açıkçası.

    bu yazı bir yorumdan çok başlı başına bir konu yazısı gibi olduğundan bununla ilgili vestel flora 12btu inceleme diye ayrı bir konuda açacağım aşağıya linkini koyarım.



    VESTEL FLORA Klima İNCELEME 2017 seri

    VESTEL FLORA Klima İNCELEME 2017 seri

    VESTEL FLORA Klima İNCELEME 2017 seri

    VESTEL FLORA Klima İNCELEME 2017 seri

    VESTEL FLORA Klima İNCELEME 2017 seri

    VESTEL FLORA Klima İNCELEME 2017 seri

    VESTEL FLORA Klima İNCELEME 2017 seri

    VESTEL FLORA Klima İNCELEME 2017 seri

    VESTEL FLORA Klima İNCELEME 2017 seri

    VESTEL FLORA Klima İNCELEME 2017 seri

    VESTEL FLORA Klima İNCELEME 2017 seri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 12 Temmuz 2017; 16:36:40 >



  • Hocam son dönemlerin en güzel inceleme yazılarından birisi olmuş
    Kaldı ki merak edilen bir modeldi çok sevindim bu konuya.

    Ben de merak edilebilir diye 1-2 ek bilgi girmek isterim.

    VESTEL REGAL FINLUX markalı ürünlerde montajda 15 metreye kadar aluminyum boru ücretsizdir, buna paralel 5 metre bakır boru hakkı da mevcuttur ankastre tesisatlar için.

    Flora model ürün aslında uzun zamandır hem eleştirip hem de beklediğimiz YENİ KASA ürün gurubundandır. Sizin de belirttiğiniz üzere 2018 yaz sezonuna daha geliştirilmiş hali ile 18 24 lük kabin tipi de sahaya sürülmüş olacaktır.

    LG kompresörden alınan iyi geri dönüşlere istinaden bu üründe de LG kompresör kullanılmıştır.

    Tasarım tamamen fabrikadaki mühendis arkadaşlarımıza aittir.


    Ben ürününüzü iyi günlerde kullanmanızı diliyorum.

    Madem o kadar masraf etmişsiniz sizden ricam lütfen 140TL daha verin ve 4 yıl ek garanti yaptırın ürününüze.
    Öncelikle, bu değerli incelemeyi yapan ve bizimle palaşan @cabriyo ve görüşlerini bizimle paylaşan @Ado ustaya teşekkürlerimi sunuyorum.
    Hemen şunu belirteyim:
    1993 yılında evlendiğimizde satın aldığımız Vestel buzdolabını halen kullanıyoruz, ciddi bir sorunumuz yok, memnunuz.
    Yine 1993 yılında satın aldığımız Vestel Efsane televizyonumuz, o zamanlar birkaç yaşında olan oğlumun masatla ekrana vurarak zedelemesine rağmen, 2014 yılına kadar kullandık.
    Ve yine 1993 yılında satın aldığımız Vestel marka çamaşır makinası, çok küçük bir kaç parça değişimi ve Van Yetkili Servisi Rahmi Usta'nın gayretleriyle, 2010 yılına kadar kullanabildik. Ancak, taşındığımız Kırıkkale'de arızalanınca, usta tamir edemediği için elden çıkarmak zorunda kaldık.
    Yani, Vestel'e karşı kesinlikle olumsuz değil, bilâkis olumlu önyargım var.
    Yani, biz Vestel'i seviyoruz, başarılı olmasını can-ı gönülden isteriz.
    Tüm bu duygularla, artık yaşlanıp sıcağa karşı daha hassas olduğumuz için, bir klima arayışına girdik.
    Maddi olarak çok büyük bir sıkıntımız ve kısıtımız olmadığı için, piyasada satılan hemen bütün marka ve modellere baktık.
    Özellikle @Ado ustamın "garanti süresine dikkat, varsa ekstra garanti uzatmasını yaptırın" tavsiyelerini ve @cabriyo'nun bu incelemesini de gördükten sonra, Vestel Flora 12000 BTU Klimasını almaya karar verdik.
    Ve sorunlar başladı.

    KEŞİF
    20 Temmuz 2017 Perşembe
    Karabük Vestel Yetkili Servisi'ne gittim.
    Keşif istedim.
    Aşırı yoğun olduklarını söylediler.
    Yetişemiyorlarmış.
    "Sipariş vermek için, keşife gelmenizi bekliyorum" diye vurguladım.
    "Bugün mümkün değil, yarın (Cuma) öğlenden önce gelmeye çalışırız" dediler.
    Düğün işlerimiz olduğunu, acelemiz olduğunu belirttik.
    Bekledik.

    21 Temmuz 2017 Cuma
    Kimse gelmedi.
    Tekrar yetkili servise gittik.
    "Yoğunduk, gelemedik" cevabını aldık.
    "Bu akşam belki gelebiliriz" dediler.
    O akşam müsaid değildik, kabul edemedik.
    Gelemediler.

    24 Temmuz 2017 Pazartesi
    Sabah yine telefonla aradım.
    Çok yoğun olduklarını, keşfi yapacak olan Y. Bey'in henüz gelmediğini belirttiler.
    Sipariş vermek için onların keşfini beklediklerini belirttik.
    2 kişi geldi.
    "Y. Bey siz misiniz?" diye sordum.
    "Y. Bey seminere gitti, gelemiyor" cevabını aldım.
    10 dakika baktı.
    Güney cephesi olmayan 30 m2 bir salona 24.000 BTU klimanın ancak yetebileceğini söyledi.
    Ancak, 2017 üretimi Vestel Flora Klima dışında almayı düşünmüyorum ve bu modelin de 24.000 BTU kliması yok, sadece 9.000 BTU ve 12.000 BTU modelleri var.

    SİPARİŞ
    Hemen, internetten Vestel Flora 12.000 BTU siparişi verdim:
    http://urun.gittigidiyor.com/ev-elektronigi/vestel-flora-12000-btu-inverter-12-a-klima-294242007
    1.999,99 TL; kredi kartına 6 taksit; ücretsiz kargo; ücretsiz montaj.
    Bu, benim için çok uygun.
    Zira, ben klima için bütçeyi artık 8.000 TL civarına kadar yükesltmiştim.
    Üstelik bu klima 7 yıl garantili Vestel'di.

    MONTAJ
    Hemen yetkili servisi aradım.
    Montaj için randevu almak istedim.
    "Klima elinize geçmeden randevu veremeyiz" cevabını aldım.
    "Klima gelince hemen gelebilecek misiniz?" dedim.
    "Hayır, klima elinize geçtikten 2-3 gün sonra ancak sıra gelir" cevabını aldım.
    "Acelemiz var, şimdiden Çarşamba gününe randevu veremez misiniz?" dedim.
    "Mümkün değil" dediler.
    0850 222 4 123 numaralı telefondan Vestel'i aradım.
    Montaj için randevu talebinde bulundum.
    Not aldılar.
    Yetkili Servisin bizi arayacağını söylediler.
    Yetkili servisten N. Bey aradı.
    Hemen ertesi gün sabah saat 09:00'da geleceklerini söylediler.
    Mesaimiz olduğunu, o saatte evde hiç kimseyi bulamayacaklarını söyledim.
    "Biz böyle kararlaştırdık, değiştiremeyiz" cevabını aldım.
    Akşam mesai çıkışı 17:30'dan sonra kendilerini beklediğimi söyledim.
    "Biz sizi tekrar ararız" cevabını aldım.

    25 Temmuz 2017 Salı
    Ne arayan, ne de gelen olmadı.

    26 Temmuz 2017 Çarşamba
    0850 222 4 123 numaralı telefonu tekrar aradım.
    Durumu izah etmeye çalıştım.
    "Yetkili servis sizi arayacak" dedi.
    Biraz sonra yetkili servis tekrar aradı.
    "Cuma sabahından önce gelmemiz imkansız, işlerimiz çok yoğun" dediler.
    Cuma günü düğün işlerimiz olduğunu, Pazartesi gününden beri randevu almaya çalıştığımızı, Salı günü de aramadıklarını belrttim.
    "Yapabileceğim bir şey yok" cevabını aldım.
    Memnun kalmadığımı, klimayı iade edeceğimi söyledim.
    Perşembe günü öğleden sonra sıkıştırmaya çalışacaklarını söylediler (daha önce de Salı akşamı sıkıştıracaklardı).
    Perşembe öğlen saat 12:00'ye kadar montajı tamamlayamazlarsa, klimayı iade edeceğimi söyledim.
    "Gelemeyiz" dediler.

    İADE
    Satın aldığım GittiGidiyor'dan iade sürecini başlattım.
    Satın aldığım firmadan A. Bey telefonla aradı.
    Olanları anlattım.
    "Ben onları ararım, yaptırmaya çalışırım" dedi.
    "A. Bey çok teşekkür ederim. Keşke daha önce arasydınız. Benim Vestel'e güvenim kalmadı. Diyelim şimdi klimayı takacaklar. Arızalanınca, kaç günde gelecekler?" dedim.
    "Siz yine de müsaade edin, yarına kadar" dedi.
    Peki dedim.

    27 Temmuz 2017 Perşembe
    Vestel Müşteri Hizmetlerinden aradılar.
    Aynı şeyleri anlattım.
    "Klima elinize geçtiği gün montajını yapmaları gerekirdi" dediler.

    Bugün, bu klimayı almaya karar verdiğimin 8. günü, ve halen montajı yapılamadı.

    KISACA:

    Türk mühendisler ne kadar iyi tasarım yaparsa yapsın, Türk işçilerle birlikte ne kadar iyi ürünler üretirlerse üretsinler, satış sonrası hizmete önem vermedikçe, olamıyor.
    Sümerbank mantığıyla bu işler yürümüyor.
    Okulların tatil olduğu ve gençlerin boşta gezdiği şu günlerde, "yetişemiyoruz" mazereti geçerli değil.
    Hele de, üniversitesinde iklimlendirme bölümü olan ve öğrencilerinin staj yapacak yer aradığı bir şehirde, hiç değil.

    GÜVEN / İMAJ
    Doğru ya da yanlış, tartışılır.
    İnsanlar, aşağı yukarı eşdeğer donanımdakinin 2-3 katı parayı verip iphone alıyorsa, bunu sadece fan-boy'luğa, prestij yatırımına, sonradan görmeliğe bağlayamazsınız.
    Telefon satıcısının söylediği şu:
    "Hemen her marka telefon satıyoruz. Koşulsuz müşteri memnuniyeti gerçekten sadece iphone'da var. gönderdiğimiz telefonun hemen hepsi, yenisi ile değişiyor. Ama diğer markalar ya hemen kullanıcı hatası deyip ürünü garanti dışı bırakıyor, ya da çamura yatıyor, sürüncemeye bırakıyor" diyor.
    (Hiç iphone telefonum olmadı, almayı da düşünmüyorum, o başka.)

    SONUÇ

    Türkiye Vestellen(em)iyor!
  • Hocam son dönemlerin en güzel inceleme yazılarından birisi olmuş
    Kaldı ki merak edilen bir modeldi çok sevindim bu konuya.

    Ben de merak edilebilir diye 1-2 ek bilgi girmek isterim.

    VESTEL REGAL FINLUX markalı ürünlerde montajda 15 metreye kadar aluminyum boru ücretsizdir, buna paralel 5 metre bakır boru hakkı da mevcuttur ankastre tesisatlar için.

    Flora model ürün aslında uzun zamandır hem eleştirip hem de beklediğimiz YENİ KASA ürün gurubundandır. Sizin de belirttiğiniz üzere 2018 yaz sezonuna daha geliştirilmiş hali ile 18 24 lük kabin tipi de sahaya sürülmüş olacaktır.

    LG kompresörden alınan iyi geri dönüşlere istinaden bu üründe de LG kompresör kullanılmıştır.

    Tasarım tamamen fabrikadaki mühendis arkadaşlarımıza aittir.


    Ben ürününüzü iyi günlerde kullanmanızı diliyorum.

    Madem o kadar masraf etmişsiniz sizden ricam lütfen 140TL daha verin ve 4 yıl ek garanti yaptırın ürününüze.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Olağanüstü bir inceleme, yorum olmuş. Ellerinize sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok çok uzun tartışmaya girmeyeceğim ama bazı katılmadığım yanlışların var.

    1- vestel şu anda bir arçeliktir. karşında avrupanın en büyük fabrikasına sahip bir markadan bahsediyorsun. ve şikayetvar.comda arçelikten önde. bak link verdim yukarıda national geografic belgesel çekmiş vestel fabrikasında izlede önce bi vestel ne olmuş öğren. annemlerde 22,000 beko var zangır zungur iç ünite dedim siz bu gürültüde nasıl uyuyorsunuz? hiçte öyle arçelik gibi bir kalite yoktu.

    2- elektronikte 40-50 yıl tecrübeye gerek yok. ne kadar yatırım yaparsan o kadar iyi iş çıkar. ki vestel 1983de kurulmuş ille zaman istiyorsan sana 35yıllık tecrübesi var daha ne istiyorsun tekerlek icadından bu yana tecrübemi arıyorsun.

    3- klimada eskiden abd malı white westinghouse 1 numara idi uzmandı hani nerede şimdi ne oldu? buzdolabında siemens eskiden üstündü bir araştırdım siemens/bosh çift kapılıları 10 yıldır lg üretiyormuş bu yıl değişti artık daewoo üretiyor dediler. vazgeçtim gittim samsung aldım. elektrik süpürgesi araştırdım bir baktım samsung dyson ın aynısını yapmış yarı fiyatına satıyor samsung aldım. süpürgede rowenta ve dyson en popüler marka ama durum değişmiş. ütüde tefaldir popüler baktım filips tefalden 2 gömlek üstün filips aldım. şu marka iyi bu marka kötü yok artık hepsi rekabet içinde. samsung süpürgemi üretti 40 yıl hayır ama baktım dyson kadar başarılı süpürge üretmiş aldım. tamam bir dyson etmez ama samsung 1000 liraya satarken dyson da 2500tl etmez. vestel bunu 2000tlye satıyorsa ME de4500tl etmez. benim gözümde arçelik 2500tl eder ME 3000tl eder. 3500TL vermem bu ME ye bu piyasada. sen 4500tl ver neymiş ME iyi klima üretiyormuş sen vestele ver 4500tl bak gör vestel sana ne klima üretir. sanki bana aynı fiyatta iki mal da, gidip daha uzman markayı tercih edelim... ki uzman dediğin markalar hep başka bir yerlere ürettiriyor artık. zara gömlek antepte üretiliyor lacoste armani aç bak made in türkiye görürsün mesela... yani toyota C-HR jip üreten bir ülkenin markasıdır vestel. tutupta ME ye karşı çok ezme yani..

    4- her şeyi uzmanından almak bende isterim ama dyson süpürgeye 3000 lira yerine aynı özelliklerde samsung süpürge 1000 lira daha iyi değilmi? sana 150-250tl arasında süpürgeden bahsetmiyorum arada 2000tl fark var. ME klima bende almak isterim ama amaç havayı soğutmaksa al 4500-5000 liralık ME nin yapacağı işi 2000 liralık vestel yapıyor. sanki bana 250lira değilde 300liraya satılan bir malmış gibi markacılık yapmaya gerek yok. 2000 lira vestel yerine 2500lira samsung/lg/bosh, 3000 lira arçelik, yada 4500 liraya mitsubishi 12btu A++ klimadan bahsediyoruz. 2500 lira değil o ME, 4500 lira!!. o zaman git 10,000tl 55" sharp tv al, 5000tl miele çamaşır makinesi, 15000tl gaganiu buzdolabı al, 3000tlye teka mutfak lavabosu al, 3500tl dyson süpürge al.... nerden akıyor bu para elime kova alim gidip bekleyim orada.

    neden dyson süpürgeye bu kadar fark verilmiyorda ME klima bu kadar farkı hak ediyor bana bunu anlat. birisini sadece yazın çalıştıracaksın aç kapa düğmesinden başka sana yük olacak birşey yok, diğeri ise sürekli elinde her hafta evin hijyeni temizliği ile ilgili bir ürün. hatta ütü... her çamaşırdan sonra ütü şart, her hafta 12 ay kullandığın ütüye 1500 lira verilmezken 200-300 lira verilir ama klima dedinmi 5000-10000tl ler ME ye gider? neden klima bu kadar farkı hak ediyor? bence etmiyor bu kadar basit. bir evde bu kadar farkı hak eden başka bir sürü ürün var. 10-15 yıl önce klasik inverter olayı vardı az elektrik yakmak isteyen mecbur ME daikine giderdi. zamanla aradaki farkı az elektrik yakarak azaltırdı. şimdi hepsi aynı artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 12 Temmuz 2017; 17:26:41 >
  • bu üründe kaç yıl garanti var hocam 7 mi 3 mü
  • ryujinjakka kullanıcısına yanıt
    7 sadece kompresör garantisi , komple 3 yıl ..

    komple 7 yıl için 140 tl civarı ücret isteniyormuş sanırsam .
  • Guzel bir inceleme yazısı olmuş elinize sağlık. Lakin klimaların nasıl oldugunu tam olarak anlayabilmek icin 6 ay-1 sene kullanmak gerek genellikle yeni takılan cogu klima performanslı calisir asil kalitesini zamanla anlayabiliriz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • meeb kullanıcısına yanıt
    Hocam bir üyemiz 119TL ye +4 Yıl yaptırdığını yazmış ancak baktım sistemde halen 140TL görünüyor. Enteresan.
  • Öncelikle, bu değerli incelemeyi yapan ve bizimle palaşan @cabriyo ve görüşlerini bizimle paylaşan @Ado ustaya teşekkürlerimi sunuyorum.
    Hemen şunu belirteyim:
    1993 yılında evlendiğimizde satın aldığımız Vestel buzdolabını halen kullanıyoruz, ciddi bir sorunumuz yok, memnunuz.
    Yine 1993 yılında satın aldığımız Vestel Efsane televizyonumuz, o zamanlar birkaç yaşında olan oğlumun masatla ekrana vurarak zedelemesine rağmen, 2014 yılına kadar kullandık.
    Ve yine 1993 yılında satın aldığımız Vestel marka çamaşır makinası, çok küçük bir kaç parça değişimi ve Van Yetkili Servisi Rahmi Usta'nın gayretleriyle, 2010 yılına kadar kullanabildik. Ancak, taşındığımız Kırıkkale'de arızalanınca, usta tamir edemediği için elden çıkarmak zorunda kaldık.
    Yani, Vestel'e karşı kesinlikle olumsuz değil, bilâkis olumlu önyargım var.
    Yani, biz Vestel'i seviyoruz, başarılı olmasını can-ı gönülden isteriz.
    Tüm bu duygularla, artık yaşlanıp sıcağa karşı daha hassas olduğumuz için, bir klima arayışına girdik.
    Maddi olarak çok büyük bir sıkıntımız ve kısıtımız olmadığı için, piyasada satılan hemen bütün marka ve modellere baktık.
    Özellikle @Ado ustamın "garanti süresine dikkat, varsa ekstra garanti uzatmasını yaptırın" tavsiyelerini ve @cabriyo'nun bu incelemesini de gördükten sonra, Vestel Flora 12000 BTU Klimasını almaya karar verdik.
    Ve sorunlar başladı.

    KEŞİF
    20 Temmuz 2017 Perşembe
    Karabük Vestel Yetkili Servisi'ne gittim.
    Keşif istedim.
    Aşırı yoğun olduklarını söylediler.
    Yetişemiyorlarmış.
    "Sipariş vermek için, keşife gelmenizi bekliyorum" diye vurguladım.
    "Bugün mümkün değil, yarın (Cuma) öğlenden önce gelmeye çalışırız" dediler.
    Düğün işlerimiz olduğunu, acelemiz olduğunu belirttik.
    Bekledik.

    21 Temmuz 2017 Cuma
    Kimse gelmedi.
    Tekrar yetkili servise gittik.
    "Yoğunduk, gelemedik" cevabını aldık.
    "Bu akşam belki gelebiliriz" dediler.
    O akşam müsaid değildik, kabul edemedik.
    Gelemediler.

    24 Temmuz 2017 Pazartesi
    Sabah yine telefonla aradım.
    Çok yoğun olduklarını, keşfi yapacak olan Y. Bey'in henüz gelmediğini belirttiler.
    Sipariş vermek için onların keşfini beklediklerini belirttik.
    2 kişi geldi.
    "Y. Bey siz misiniz?" diye sordum.
    "Y. Bey seminere gitti, gelemiyor" cevabını aldım.
    10 dakika baktı.
    Güney cephesi olmayan 30 m2 bir salona 24.000 BTU klimanın ancak yetebileceğini söyledi.
    Ancak, 2017 üretimi Vestel Flora Klima dışında almayı düşünmüyorum ve bu modelin de 24.000 BTU kliması yok, sadece 9.000 BTU ve 12.000 BTU modelleri var.

    SİPARİŞ
    Hemen, internetten Vestel Flora 12.000 BTU siparişi verdim:
    http://urun.gittigidiyor.com/ev-elektronigi/vestel-flora-12000-btu-inverter-12-a-klima-294242007
    1.999,99 TL; kredi kartına 6 taksit; ücretsiz kargo; ücretsiz montaj.
    Bu, benim için çok uygun.
    Zira, ben klima için bütçeyi artık 8.000 TL civarına kadar yükesltmiştim.
    Üstelik bu klima 7 yıl garantili Vestel'di.

    MONTAJ
    Hemen yetkili servisi aradım.
    Montaj için randevu almak istedim.
    "Klima elinize geçmeden randevu veremeyiz" cevabını aldım.
    "Klima gelince hemen gelebilecek misiniz?" dedim.
    "Hayır, klima elinize geçtikten 2-3 gün sonra ancak sıra gelir" cevabını aldım.
    "Acelemiz var, şimdiden Çarşamba gününe randevu veremez misiniz?" dedim.
    "Mümkün değil" dediler.
    0850 222 4 123 numaralı telefondan Vestel'i aradım.
    Montaj için randevu talebinde bulundum.
    Not aldılar.
    Yetkili Servisin bizi arayacağını söylediler.
    Yetkili servisten N. Bey aradı.
    Hemen ertesi gün sabah saat 09:00'da geleceklerini söylediler.
    Mesaimiz olduğunu, o saatte evde hiç kimseyi bulamayacaklarını söyledim.
    "Biz böyle kararlaştırdık, değiştiremeyiz" cevabını aldım.
    Akşam mesai çıkışı 17:30'dan sonra kendilerini beklediğimi söyledim.
    "Biz sizi tekrar ararız" cevabını aldım.

    25 Temmuz 2017 Salı
    Ne arayan, ne de gelen olmadı.

    26 Temmuz 2017 Çarşamba
    0850 222 4 123 numaralı telefonu tekrar aradım.
    Durumu izah etmeye çalıştım.
    "Yetkili servis sizi arayacak" dedi.
    Biraz sonra yetkili servis tekrar aradı.
    "Cuma sabahından önce gelmemiz imkansız, işlerimiz çok yoğun" dediler.
    Cuma günü düğün işlerimiz olduğunu, Pazartesi gününden beri randevu almaya çalıştığımızı, Salı günü de aramadıklarını belrttim.
    "Yapabileceğim bir şey yok" cevabını aldım.
    Memnun kalmadığımı, klimayı iade edeceğimi söyledim.
    Perşembe günü öğleden sonra sıkıştırmaya çalışacaklarını söylediler (daha önce de Salı akşamı sıkıştıracaklardı).
    Perşembe öğlen saat 12:00'ye kadar montajı tamamlayamazlarsa, klimayı iade edeceğimi söyledim.
    "Gelemeyiz" dediler.

    İADE
    Satın aldığım GittiGidiyor'dan iade sürecini başlattım.
    Satın aldığım firmadan A. Bey telefonla aradı.
    Olanları anlattım.
    "Ben onları ararım, yaptırmaya çalışırım" dedi.
    "A. Bey çok teşekkür ederim. Keşke daha önce arasydınız. Benim Vestel'e güvenim kalmadı. Diyelim şimdi klimayı takacaklar. Arızalanınca, kaç günde gelecekler?" dedim.
    "Siz yine de müsaade edin, yarına kadar" dedi.
    Peki dedim.

    27 Temmuz 2017 Perşembe
    Vestel Müşteri Hizmetlerinden aradılar.
    Aynı şeyleri anlattım.
    "Klima elinize geçtiği gün montajını yapmaları gerekirdi" dediler.

    Bugün, bu klimayı almaya karar verdiğimin 8. günü, ve halen montajı yapılamadı.

    KISACA:

    Türk mühendisler ne kadar iyi tasarım yaparsa yapsın, Türk işçilerle birlikte ne kadar iyi ürünler üretirlerse üretsinler, satış sonrası hizmete önem vermedikçe, olamıyor.
    Sümerbank mantığıyla bu işler yürümüyor.
    Okulların tatil olduğu ve gençlerin boşta gezdiği şu günlerde, "yetişemiyoruz" mazereti geçerli değil.
    Hele de, üniversitesinde iklimlendirme bölümü olan ve öğrencilerinin staj yapacak yer aradığı bir şehirde, hiç değil.

    GÜVEN / İMAJ
    Doğru ya da yanlış, tartışılır.
    İnsanlar, aşağı yukarı eşdeğer donanımdakinin 2-3 katı parayı verip iphone alıyorsa, bunu sadece fan-boy'luğa, prestij yatırımına, sonradan görmeliğe bağlayamazsınız.
    Telefon satıcısının söylediği şu:
    "Hemen her marka telefon satıyoruz. Koşulsuz müşteri memnuniyeti gerçekten sadece iphone'da var. gönderdiğimiz telefonun hemen hepsi, yenisi ile değişiyor. Ama diğer markalar ya hemen kullanıcı hatası deyip ürünü garanti dışı bırakıyor, ya da çamura yatıyor, sürüncemeye bırakıyor" diyor.
    (Hiç iphone telefonum olmadı, almayı da düşünmüyorum, o başka.)

    SONUÇ

    Türkiye Vestellen(em)iyor!
  • mesutgul M kullanıcısına yanıt
    vallahi geçmiş olsun üzüldüm çünkü 3 haftadır klimayı full kullanıyorum. hani 4-5 günde 1 sadece 3-5 saat kapalı kalıyor. o da biraz makine dinlensin diye ben kapatıyorum hani gayet memnunum.

    incelemede yazdığım gibi saat 16,00 da internetten aldım başka şehirden, sabah 11 de servis kapıma geldi klima kutuları ile beraber. ama yaz mevsimi hele birde tvde rekor sıcaklar afrika sıcakları diye haberler yapıldı üfürüldü (şimdi millet yağmurda yüzüyor) o yüzden klima satışları patladı servisler yetişemiyordu ki vestel 48 saat montaj garantisi veriyor. yani bunun reklamını bile yapıyorlar ki bana yani mesai saati olarak 4 saat sonra gelip taktılar diyebilirim. 8 gün çok uzun olmuş gerçekten.

    ha şunuda belirtim internetten almadan önce telefonla aradım ellerinde varmı vs diye bana takılacak yer için garantiye alalım siz bir keşif ekibi çağırın bir terslik varsa sonradan iade vs uğraşmayalım dediler. bende keşif için çağırdım ama 2 gün sonra akşam saat 9da gelebildiler vestelden. ancak klimayı akşam aldım sabah getirip taktılar. yani servisten servise çok fark ediyor demekki.

    bu arada mitsubişiye bir klima vermiştim tamir için ki sökülü klimayı ben götürüp bıraktım. sadece ne var diye bakacaklar ki çok basit birşeyi varmış, sonra getirip takacaklar tam 15 gün bekledim. yani yoğunluk oldumu klima servisleri babalarını tanımıyorlar ne yazıkki. ancak vestel o yoğunluk günlerinde 48 saatte montaj diye reklam yapıyordu. size vasat servis denk gelmiş.
  • mesutgul M kullanıcısına yanıt
    Eleştiri dahi bir kalitede yapılabilir mi? bakınız ne kadar güzel bir eleştiri yazısı, elinize sağlık.

    Hocam hemen bir kaç detay geçmek isterim elbette öncesinde GEÇMİŞ OLSUN dileklerimi ileterek.

    Burada belli oranda ÇARESİZLİK, BÜYÜK oranda ilgisizlik, hissedilir oranda umursamazlık söz konusu maalesef.

    Şunu belirtmek isterim ki VESTEL bundan önceki yıllarda sürekli olarak KLİMA 48 uygulamasını her sene 1 haziran itibari ile başlatır, 1 Eylül de sonlandırırdı, neydi bu KLİMA 48?

    KLİMA 48 demek, tüketici ürünü nereden ne zaman hangi koşullarda alırsa alsın 48 saat içerisinde hizmet alacak çalışmasının bir parçasıydı. nasıl çalışırdı sistem?

    Tüketici ürününü alır almaz montaj kaydı için VMH yi arar, VMH de uygun olan servisin ekranına bu görevi açar, o servis 48 saat içerisinde MECBUR bu görevi kapatırdı. Tabi ki görevi sistemde kapatabilmek için montajın yapılması şarttı.

    Sizin konuda servisin büyük oranda umursamazlığı maalesef işlerin ters gitmesi için en büyük etken olmuş. 10 dakikalık VERİMLİ bir keşif ve İNSAN gibi mantıklı bir izahat aslında sizin her ne kadar ZOR da olsa beklemenizi dahi sağlardı. Bizler burada elimizden geldiğince mantıklı izah etmeye çalışsak da maalesef İNSAN faktörü işin içine girince evdeki hesap ile çarşıdaki birbirini tutmuyor.

    Bildiğim tek şey, Ahmet Nazif ZORLU sundan Mühendisinden, lojistik birimine kadar herkes büyük bir özveri ile çalışır ve bir şeyler için mücadele ederken, SORUMSUZ bazı servis veya çalışanları nedeniyle tüm bu emekler heba olabiliyor maalesef.

    Bu sorumsuzluk nedeniyle kaliteli bir üründen feragat etmek zorunda kalmanıza üzüldüm.

    yeni marka deneyimlerinizi de aktarmanızı rica ederim.

    Görüşmek üzere.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ado

    Eleştiri dahi bir kalitede yapılabilir mi? bakınız ne kadar güzel bir eleştiri yazısı, elinize sağlık.

    Hocam hemen bir kaç detay geçmek isterim elbette öncesinde GEÇMİŞ OLSUN dileklerimi ileterek.

    Burada belli oranda ÇARESİZLİK, BÜYÜK oranda ilgisizlik, hissedilir oranda umursamazlık söz konusu maalesef.

    Şunu belirtmek isterim ki VESTEL bundan önceki yıllarda sürekli olarak KLİMA 48 uygulamasını her sene 1 haziran itibari ile başlatır, 1 Eylül de sonlandırırdı, neydi bu KLİMA 48?

    KLİMA 48 demek, tüketici ürünü nereden ne zaman hangi koşullarda alırsa alsın 48 saat içerisinde hizmet alacak çalışmasının bir parçasıydı. nasıl çalışırdı sistem?

    Tüketici ürününü alır almaz montaj kaydı için VMH yi arar, VMH de uygun olan servisin ekranına bu görevi açar, o servis 48 saat içerisinde MECBUR bu görevi kapatırdı. Tabi ki görevi sistemde kapatabilmek için montajın yapılması şarttı.

    Sizin konuda servisin büyük oranda umursamazlığı maalesef işlerin ters gitmesi için en büyük etken olmuş. 10 dakikalık VERİMLİ bir keşif ve İNSAN gibi mantıklı bir izahat aslında sizin her ne kadar ZOR da olsa beklemenizi dahi sağlardı. Bizler burada elimizden geldiğince mantıklı izah etmeye çalışsak da maalesef İNSAN faktörü işin içine girince evdeki hesap ile çarşıdaki birbirini tutmuyor.

    Bildiğim tek şey, Ahmet Nazif ZORLU sundan Mühendisinden, lojistik birimine kadar herkes büyük bir özveri ile çalışır ve bir şeyler için mücadele ederken, SORUMSUZ bazı servis veya çalışanları nedeniyle tüm bu emekler heba olabiliyor maalesef.

    Bu sorumsuzluk nedeniyle kaliteli bir üründen feragat etmek zorunda kalmanıza üzüldüm.

    yeni marka deneyimlerinizi de aktarmanızı rica ederim.

    Görüşmek üzere.

    Kusura bakmayın konu ile alakalı değil fakat pm mesajı gönderemedim.Bu nedenle bu konuya yazabildim.BİM ürünü regal alacağım mağazada bulabilirsem bunlarda +4 yıl garanti uzatma var mı şu anda?İlginç bir çağrı merkezi var aradım kampanya bitti diyor siteye bakıyorum bir modelin üzerinden +4 yıl garanti yazıyor.Şaka gibi.Birde +4 yıl garanti uzatma varsa ne kadar ücret ödeniyor?Ayrıca LG klimalar hakkında ne düşünüyorsunuz?10 yıl motor garantisi var yazıyor.Regal de +4 yıl garanti uzatma olmazsa LG mi alsam diye düşünmeye başladım.
  • Adalet mülkün temeli kullanıcısına yanıt
    Selamlar

    +1
    +2
    +3
    +4

    Olmak üzere garanti sürenizi uzatabilirsiniz. en yüksekği 140TL olmak üzere ücretler ilk 3 ay ile 3 ay sonrası şeklinde değişkenlik göstermektedir.

    LG kompresörlü bir REGAL klimayı 1500TL ye almak varken, LG komprsörlü bir LG klimayı 2000TL veya daha üzeri bir fiyata almanın çok da mantıklı olmadığı düşüncesindeyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ado

    Selamlar

    +1
    +2
    +3
    +4

    Olmak üzere garanti sürenizi uzatabilirsiniz. en yüksekği 140TL olmak üzere ücretler ilk 3 ay ile 3 ay sonrası şeklinde değişkenlik göstermektedir.

    LG kompresörlü bir REGAL klimayı 1500TL ye almak varken, LG komprsörlü bir LG klimayı 2000TL veya daha üzeri bir fiyata almanın çok da mantıklı olmadığı düşüncesindeyim.

    BİM mağazasına gittim ellerinde olmadığını bulundukları bölgede ki diğer mağazalarında ellerinde olmadığından getiremediklerini belirttiler.A101 mağazasında olduğun öğrendim 50 TL fiyat fazlalığı var ayrıca taksit işinde vade farkı uyguluyorlar.Şimdi A101 de bulunan klima ile BİM de bulunan klima aynı özellik ve kalitede midir?A101 den +4 yıl uzattığımızda 1550+140=1690 TL yapıyor fakat LG klimada motor garantisi 10 yıl Vestel den 3 yıl daha uzun.Buna rağmen BİM de bulsam 1500 TL ye vade farksız 6 taksitle alacaktım.Ama bulamadım.
  • Ado kullanıcısına yanıt
    Birde Regal de 3 yıl normal garanti varken SEG klimada neden 2 yıl var?Ayrıca +4 yıl garanti sürekli oluyor mu sürekli?
  • Adalet mülkün temeli kullanıcısına yanıt
    Marka farklılıkları bunlar, markaların uygulamaları her zaman değişiktir, Özellik ve kaliteleri aynıdır ancak SEG markası her zaman 2 yıl garanti statüsünde olmuştur. REGAL ikinci ana markadır bu nedenle VESTEL ile yakın haklara sahiptir.

    Fiyat kıyaslamasını iyi yapmalı ona göre karar vermelisiniz, ben sizi bir ürün alma konusunda ikna etmeye çalışıyor pozisyonunda olmak istemem, içinize LG siniyorsa LG almalısınız lakin 6 Yıldır 1 tane dahi inverter kompresör değiştirmemiş birisi olarak KOMPRESÖR garantisi ile GENEL garantiyi birbirine karıştırmamanızı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ado

    Marka farklılıkları bunlar, markaların uygulamaları her zaman değişiktir, Özellik ve kaliteleri aynıdır ancak SEG markası her zaman 2 yıl garanti statüsünde olmuştur. REGAL ikinci ana markadır bu nedenle VESTEL ile yakın haklara sahiptir.

    Fiyat kıyaslamasını iyi yapmalı ona göre karar vermelisiniz, ben sizi bir ürün alma konusunda ikna etmeye çalışıyor pozisyonunda olmak istemem, içinize LG siniyorsa LG almalısınız lakin 6 Yıldır 1 tane dahi inverter kompresör değiştirmemiş birisi olarak KOMPRESÖR garantisi ile GENEL garantiyi birbirine karıştırmamanızı tavsiye ederim.

    PM kapalı olduğundan üyelik e postanıza mail gönderdim.Yardımlarınız ve anlayışınız için çok teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adalet mülkün temeli -- 2 Ağustos 2017; 11:44:31 >
  • Adalet mülkün temeli kullanıcısına yanıt
    GENEL garanti ürünün tamamını kapsar ve ek garantiler de bu kalsmandadır.

    Yalnız daha önce de bir çok üyemize belirtmiştim yine tekrar edeyim, EK GARANTİ ile EK GÜVENCE arasında ufak bir detay farkı vardır.

    Bunu şöyle bir örnekle daha iyi anlatabiliriz
    GARANTİ kapsamında sararan kozmetik aksam ücretsiz değişir.
    GÜVENCE kapsamında sararan kozmetik aksam ücretsiz değişmez

    GARANTİ kapsamında bozulan TEKNİK her donanım ücretsiz değişir
    GÜVENCE kapsamında bozulan TEKNİK her donanım ücretsiz değişir

    Yani 2 yıldan sonraki 4 yıllk süre içerisinde ARIZA anlamında her konuda yine ücretsiz hizmet alırsınız lakin ''benim klimamın yatay kanadında sararma oldu onu yenisi ile değiştirelim'' derseniz bu güvence kapsamında işlem görmez.
  • İnceleme güzel olmuş, yapan arkadaşa teşekkürler. Yalnız bu "avrupa bla bla yapınca yerli malına yöneldik, Vestel mega fabrikalar belgeselini bi' izleyin isterseniz" kafasındaki incelemeler genelde bende ters etki yapıyor. Milliyetçi düşünce ile beyaz eşya alınmaz, kaldı ki ben de almam. İthal telefonlara ek vergi isteyen güzide firmamız da Vestel'di ona kalırsa, boş iş. Yani 1-2 kelime daha ederim ama Ado hocanın hatrına yazmayayım.



    Vestel'in klimaları kötü gözükmüyor ancak servislerini daha sık kontrol etmesi lazım. Ne ek garantiden ne de bakır boru hakkından haberleri var. Ek olarak eve keşife çağırıyorsun, adam 23 m2 yalıtımlı odaya 18btu öneriyor. Aynı odaya Daikin ve Arçelik 12btu öneriyor. İleride soğutmuyor/ısıtmıyor şikayetiyle uğraşmamak için tembihlendiler herhalde. Müşteri hizmetlerinde bazı yetkili kişiler var, şikayetvar'a sert bir dille mesaj yazınca telefonda da sert çıkınca onlara bağlıyorlar, onlar da "şikayetinizi silin gerekirse yeni klima yollayalım" diyorlar. Bizzat arkadaşım yaşadı bu olayı. Servis ile ilgili polemik yaşamak istemeyenlerin ilk tercihi Arçelik-Beko olmalı. Vestel'in bakkal mantığıyla yönetilen "bazı" servisleri olmasa Arçelik ile çok rahat yarışır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ado

    GENEL garanti ürünün tamamını kapsar ve ek garantiler de bu kalsmandadır.

    Yalnız daha önce de bir çok üyemize belirtmiştim yine tekrar edeyim, EK GARANTİ ile EK GÜVENCE arasında ufak bir detay farkı vardır.

    Bunu şöyle bir örnekle daha iyi anlatabiliriz
    GARANTİ kapsamında sararan kozmetik aksam ücretsiz değişir.
    GÜVENCE kapsamında sararan kozmetik aksam ücretsiz değişmez

    GARANTİ kapsamında bozulan TEKNİK her donanım ücretsiz değişir
    GÜVENCE kapsamında bozulan TEKNİK her donanım ücretsiz değişir

    Yani 2 yıldan sonraki 4 yıllk süre içerisinde ARIZA anlamında her konuda yine ücretsiz hizmet alırsınız lakin ''benim klimamın yatay kanadında sararma oldu onu yenisi ile değiştirelim'' derseniz bu güvence kapsamında işlem görmez.

    Cevabınız için teşekkür ederim.Ürünü aldıktan sonra kullandığımızda üründe oluşacak sorunlarda garanti işleyişi nasıldır?Vestel ürün satışından sonra sorun oluşan sorunlarda diğer bazı marka ve firmalarda olduğu gibi kullanıcı hatası vs.gibi nedenlerle oluşan sorunu kullanıcıya yükleme gibi bir durum var mıdır?Bugün arkadaşın vestel süpürge makinasını servisten aldığımız garantili makina da temizlemeye ücret istendi.Süpürge içinde ki bir parçada kırıklık var onunda garantiye girmediği söylendi.O zaman dedim garantinin ne anlamı kaldı.Yani klimada durum nasıl bilemiyorum.İlk klimam olacak nasip olursa inşaALLAH.Yarın bir gün aldığımızda servis garanti gibi konularda bıktıracak şekilde yaklaşım olur mu acaba diye aklıma gelmiyor değil.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.