Şimdi Ara

Erken rezervasyon ve sezon fiyat farkları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
2.132
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Erken rezervasyon ile su an rezervasyon fiyat kıyaslaması yapıldığında fiyatlar %40 ve üzeri mi oynuyor?Deneyimlerinizi yazabilir misiniz?

    Geçen sene Alanya Okurcalarda gittiğim tatil için 1800 TL ödemiştim.Gitmeden 2-3 hafta evvel almıştım tatili.Bu sene aynı otel 3000 TL.Ne değişti anlamadım da.



  • 7 gün 6 gece

    Örneğin Rubi Platinum;
    Aralık 2016 erken rezervasyon fiyatı 3500
    Şu an almak isteseniz 5100 TL

    Güral Tekirova Aralık 2016 fiyatı:4860
    Şu an almak isteseniz: 9400 TL

    İyi otelleri erken rezervasyonda fiyat uygun yakalanırsa düşünmeden almak lazım.
  • tur operatörleri otellerle her sene sezonluk garanti oda satışı olarak anlaşma sağlar. Mesela sizin örneğinizle yola çıkalım. X operatör 2018 yılı yaz sezonu için Alanya Okurcalarda ki V ve Y tesisilerinde yaz boyunca kendisinin satabileceği aylık 40 garanti oda satışı için anlaşma yapar, parasını da peşin öder. Ha mesela bazen de öyle bir anlaşma yapılır ki o otel kendisini sadece X operatöre satış yetkisi verir.
    Şimdi parasını peşin ödemiş, riski üstlenmiş olan operatör bunu kara geçirmek için öyle bir sistem yapmalı ki hem satış olsun, hem satışlarda ki karlılık katlanarak artsın ve müşteri de bu sistemde erken almanın avantajlı olduğunun farkındalığında olarak erken alsın.

    Peki bu sistem nasıl hesaplanıyor, 1 temel formül ve turizmin değişmez kuralı ışığında. Turizm’de Değişken olmayan kural (uçak, otel, feribot, cruise, vb.) kota dolmaya yaklaştıkça fiyat artar.

    Mesela uçak; koltuk değil yer satar, 180 kişilik uçakta promosyondan vergiler ve diğer masraflar dahil 50 TL tavan fiyattan satışa açar, fiyata 9 kontenjan verir, doldukça arta arta devam eder.
    Otelde de durum aynıdır. Mesela Alanya Okurcalardaki tesis çalışacağı turistlerin ülke durumuna göre cost (maliyet) hesaplaması yapar, Mesela Y otel der ki Almanlarda kişi başı günlük cost 50 €, Rus 58 €, Türk 70 €

    Bu rakamlar ışığında ben 1 Türk müşteriden günlük 10 € kazanmak istiyorum. Yani otel ham fiyatta gecelik kişi başı satış fiyatını 80 € olarak belirler.

    Şimdi de bunu sezona yayar, çünkü Nisan Mayıs düşük sezondur, bu dönemde emekliler, kendi işinde çalışanlar zaman problemi olmayanlar gelir, doluluk çok fazla değildir.
    Haziran 2. Haftası, Temmuz, Ağustos ve Eylül ilk haftasının son pazarına kadar ise yüksek sezondur. Ve oteller bu tarih aralığını haftalık veya 2 haftalık periyotlara böler ve der ki bu periyotta 80 € yu üzerine 10 € koyarak devam et der.

    Bu otel ayağı idi. Şimdi de operatör tarafı var. Acente ise otelin belirlediği fiyatlar üzerinden, satış politikası geliştirirken şöyle yapar, erken alan avantajlı olsun, yaz tatili yaklaştıkça, indirim oranı düşsün yazında otelin doluluğu ve operatörün otele garanti satış doğrultusunda bağladığı parayı çıkarmak adına piyasa koşullarında normal satış üzerinden bir fiyat politikasıyla satış. Mesela erken rezervasyon ilk döneminde (Kasım) 3500 TL olan otel şimdi 5000 TL neden? Arz talep meselesi. Yazın arz yüksektir, herkes tatile gitmek ister, ama kışın alanın da bir avantajı olması gerekir.
    Bu yazdığım genel fiyatlandırma. Şimdi gelelim özel durumlara.
    1- Geçen sene ki 15 Temmuz olayları turizme büyük darbe vurdu, rezervasyonlar iptal edildi, ödemeler yarım kaldı. Dolayısıyla geçen senenin zararı bu sene fiyatlara yansıdı.
    2 – 15 Temmuz olayları genel anlamda ekonomiye çok büyük zarar verdiği için zamlar, enflasyon döviz kuru derken o ilk başta anlattığım kişi başı cost (maliyet) çok yükseldi. 1 insanın yiyebileceği sınırlar genişlemedi ama o yiyecek maliyetleri, temizlik ürünleri, personel gideri vs. yükseldi.
    3- Bu ekonomik dar boğaz şöyle bir algı oluşturdu turizmde, Bu sene turist fazla gelmez, oteller yerliye kalır, Onlar da iş yapsın diye yabancıya verdiği fiyatları iç pazara uygular. Türkler ucuz tatil yapar. Bu çok vahim bir beklentiydi zira en başta cost (maliyet) hesapları bir Türk ile bir Almanın aynı değil ki. Alman kahvaltı da 2 meyve 1 kahve içer, Türk bunun 3 katını yer, İngiliz 1 plaj havlusu ile 2 gün geçirir, Türk günde 3 havluyu kirli bölümüne teslim eder. Maliyet aynı değil ki fiyat aynı olsun.
    4- bir üst madde ile doğru orantılı, pek çok tesis personelde küçülme, otelde ki bölümleri daraltarak (hizmete kapatarak) ta olsa sezona girdi. Ancak otelcilerin ortak düşüncesi şu idi. Zararına satışla yerliye yöneleceğime, nominal fiyatlar üzerinden yerli pazara devam ederim, Böylece otelin prestijini, ismini, marka değerinden bir şey kaybetmeyeyim.

    Gerçekten, bu yüksek fiyatlarda bilinen birçok tesis fiyat kırmadı ve aslında sektördeki bu fikir birliği başta devlet kurumları olmak üzere diğer özel sektör dallarında bile son yıllarda görülmemiş bir centilmenlik anlaşması gibi oldu. Çünkü bilirsiniz bizde fırsatçılık vardır. 2002 den beri turizmin içinde olan ben bile, Ya bir otel zinciri veya çok bilindik bir tesis, sırf sürüme oynamak adına fiyatları düşürür diye bekledim. Ama helal olsun iyi direndiler.

    Sonuç olarak bu sene ki iç Pazar otellerinin fiyatlarının özeti bu şekilde açıklanabilir




  • Turkiye de artik erken rez doneminde alamazsaniz EN AZ 2 kati vermeniz gerekiyo a sinifi otellere..
    Gural tekirovayi kasimda 3800 e aldim su an 8500 tl..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winwin35

    tur operatörleri otellerle her sene sezonluk garanti oda satışı olarak anlaşma sağlar. Mesela sizin örneğinizle yola çıkalım. X operatör 2018 yılı yaz sezonu için Alanya Okurcalarda ki V ve Y tesisilerinde yaz boyunca kendisinin satabileceği aylık 40 garanti oda satışı için anlaşma yapar, parasını da peşin öder. Ha mesela bazen de öyle bir anlaşma yapılır ki o otel kendisini sadece X operatöre satış yetkisi verir.
    Şimdi parasını peşin ödemiş, riski üstlenmiş olan operatör bunu kara geçirmek için öyle bir sistem yapmalı ki hem satış olsun, hem satışlarda ki karlılık katlanarak artsın ve müşteri de bu sistemde erken almanın avantajlı olduğunun farkındalığında olarak erken alsın.

    Peki bu sistem nasıl hesaplanıyor, 1 temel formül ve turizmin değişmez kuralı ışığında. Turizm’de Değişken olmayan kural (uçak, otel, feribot, cruise, vb.) kota dolmaya yaklaştıkça fiyat artar.

    Mesela uçak; koltuk değil yer satar, 180 kişilik uçakta promosyondan vergiler ve diğer masraflar dahil 50 TL tavan fiyattan satışa açar, fiyata 9 kontenjan verir, doldukça arta arta devam eder.
    Otelde de durum aynıdır. Mesela Alanya Okurcalardaki tesis çalışacağı turistlerin ülke durumuna göre cost (maliyet) hesaplaması yapar, Mesela Y otel der ki Almanlarda kişi başı günlük cost 50 €, Rus 58 €, Türk 70 €

    Bu rakamlar ışığında ben 1 Türk müşteriden günlük 10 € kazanmak istiyorum. Yani otel ham fiyatta gecelik kişi başı satış fiyatını 80 € olarak belirler.

    Şimdi de bunu sezona yayar, çünkü Nisan Mayıs düşük sezondur, bu dönemde emekliler, kendi işinde çalışanlar zaman problemi olmayanlar gelir, doluluk çok fazla değildir.
    Haziran 2. Haftası, Temmuz, Ağustos ve Eylül ilk haftasının son pazarına kadar ise yüksek sezondur. Ve oteller bu tarih aralığını haftalık veya 2 haftalık periyotlara böler ve der ki bu periyotta 80 € yu üzerine 10 € koyarak devam et der.

    Bu otel ayağı idi. Şimdi de operatör tarafı var. Acente ise otelin belirlediği fiyatlar üzerinden, satış politikası geliştirirken şöyle yapar, erken alan avantajlı olsun, yaz tatili yaklaştıkça, indirim oranı düşsün yazında otelin doluluğu ve operatörün otele garanti satış doğrultusunda bağladığı parayı çıkarmak adına piyasa koşullarında normal satış üzerinden bir fiyat politikasıyla satış. Mesela erken rezervasyon ilk döneminde (Kasım) 3500 TL olan otel şimdi 5000 TL neden? Arz talep meselesi. Yazın arz yüksektir, herkes tatile gitmek ister, ama kışın alanın da bir avantajı olması gerekir.
    Bu yazdığım genel fiyatlandırma. Şimdi gelelim özel durumlara.
    1- Geçen sene ki 15 Temmuz olayları turizme büyük darbe vurdu, rezervasyonlar iptal edildi, ödemeler yarım kaldı. Dolayısıyla geçen senenin zararı bu sene fiyatlara yansıdı.
    2 – 15 Temmuz olayları genel anlamda ekonomiye çok büyük zarar verdiği için zamlar, enflasyon döviz kuru derken o ilk başta anlattığım kişi başı cost (maliyet) çok yükseldi. 1 insanın yiyebileceği sınırlar genişlemedi ama o yiyecek maliyetleri, temizlik ürünleri, personel gideri vs. yükseldi.
    3- Bu ekonomik dar boğaz şöyle bir algı oluşturdu turizmde, Bu sene turist fazla gelmez, oteller yerliye kalır, Onlar da iş yapsın diye yabancıya verdiği fiyatları iç pazara uygular. Türkler ucuz tatil yapar. Bu çok vahim bir beklentiydi zira en başta cost (maliyet) hesapları bir Türk ile bir Almanın aynı değil ki. Alman kahvaltı da 2 meyve 1 kahve içer, Türk bunun 3 katını yer, İngiliz 1 plaj havlusu ile 2 gün geçirir, Türk günde 3 havluyu kirli bölümüne teslim eder. Maliyet aynı değil ki fiyat aynı olsun.
    4- bir üst madde ile doğru orantılı, pek çok tesis personelde küçülme, otelde ki bölümleri daraltarak (hizmete kapatarak) ta olsa sezona girdi. Ancak otelcilerin ortak düşüncesi şu idi. Zararına satışla yerliye yöneleceğime, nominal fiyatlar üzerinden yerli pazara devam ederim, Böylece otelin prestijini, ismini, marka değerinden bir şey kaybetmeyeyim.

    Gerçekten, bu yüksek fiyatlarda bilinen birçok tesis fiyat kırmadı ve aslında sektördeki bu fikir birliği başta devlet kurumları olmak üzere diğer özel sektör dallarında bile son yıllarda görülmemiş bir centilmenlik anlaşması gibi oldu. Çünkü bilirsiniz bizde fırsatçılık vardır. 2002 den beri turizmin içinde olan ben bile, Ya bir otel zinciri veya çok bilindik bir tesis, sırf sürüme oynamak adına fiyatları düşürür diye bekledim. Ama helal olsun iyi direndiler.

    Sonuç olarak bu sene ki iç Pazar otellerinin fiyatlarının özeti bu şekilde açıklanabilir


    valla anlattıkların bana biraz masal gibi geldi. 4-5 kez gittiğim iz flower oteline geçen senenin fiyatıyla gittim hem de erken rezervasyon yapmadan. ayrıca temmuz pahalı, ağustos-eylül kademeli olarak ucuzlardı. öyle birşey de olmadı. gittiğimde otel doluydu ama genel olarak çarşı falan boştu ve diğer otellerde doluluk düşükmüş anlattıklarına göre. fiyatlardan memnun kaldım ben şahsen, geçen senenin fiyatıyla erken rez. olmadan gitmek iyi geldi.




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Öncelikle uygun fiyatla memnun kaldığınız bir tatil fırsatı yakalamanız ve keyifli bir tatil geçirmeniz beni pek memnun etti.

    3- Bu ekonomik dar boğaz şöyle bir algı oluşturdu turizmde, Bu sene turist fazla gelmez, oteller yerliye kalır, Onlar da iş yapsın diye yabancıya verdiği fiyatları iç pazara uygular. Türkler ucuz tatil yapar. Bu çok vahim bir beklentiydi zira en başta cost (maliyet) hesapları bir Türk ile bir Almanın aynı değil ki. Alman kahvaltı da 2 meyve 1 kahve içer, Türk bunun 3 katını yer, İngiliz 1 plaj havlusu ile 2 gün geçirir, Türk günde 3 havluyu kirli bölümüne teslim eder. Maliyet aynı değil ki fiyat aynı olsun.

    4- bir üst madde ile doğru orantılı, pek çok tesis personelde küçülme, otelde ki bölümleri daraltarak (hizmete kapatarak) ta olsa sezona girdi. Ancak otelcilerin ortak düşüncesi şu idi. Zararına satışla yerliye yöneleceğime, nominal fiyatlar üzerinden yerli pazara devam ederim, Böylece otelin prestijini, ismini, marka değerinden bir şey kaybetmeyeyim.

    Bakın ne demişim pek çok tesis. bütün tesisler mi demişim. HAYIR. gittiğiniz tesisi yermek, kötülemek gibi bir amacım yok. Bu otelin yıldızı, fiyat scalası, hizmet kalitesi belli. tesis fiyat/performansta memnuniyet oranı yüksek ve bunu hak eden bir tesis.

    Benim anlatmak istediğimi ise şöyle özetleyebilirim; sizin kaldığınız otelin yakınlarında olan mesela bir Hotel teras beach, Sunis Kum köy beach, Villa Side Residance, Side Alegria; Barut Aurum, Paloma Oceana, Miramare gibi Side'nin hatta Antalya'nın en isim yapmış otelleri için bahsedilen bir durumdu.

    Yada bu başlıkta paylaşılan Güral, Rubi, gibi oteller.

    Yada şöyle söyleyeyim Bodrum'da Kefaluka Resort var. Bana göre Bodrum'un en iyi otellerinden birisi. İzmir'de bana gelen rezeravasyon taleplerinin geneli de bu oteli istemesi de bana göre bunu doğrular nitelikte. 3 senedir mutlaka giderim. Geçen Cuma 2 gecelik bir konaklama gerçekleştirdim. geçtiğimiz yıllarda bu dönemde otel yoğunluktan stop-sale verirken hafta sonu gittiğimde toplam 364 odalı tesiste sadece 43 oda vardı. Otelin standart oda da gecelik kişi başı 600 TL fiyatı olduğu ve yaz döneninde minimum 3 gece konaklama şartı bulunduğunu belirtmek isterim. (Ben acenteci olduğum için minimum gece kuralını esnettiler sadece)

    Demek istediğim portföyü belli, sürüme yürüyen oteller, elbette ki İz flower gibi satış aksiyonları uygulayabilir. Ancak burada bahsedilem otellerin kalitesi ve fiyat politikaları belli o yüzden öyle uzun uzun yazdım.

    Yoksa illa ki sizin konakladığınız otel gibi yazdıklarım dışında bir fiyat politikası belirleyen oteller de olacaktır ve ne mutlu size ki öyle bir otel bulup keyifli bir tatil geçirebilmişsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: winwin35

    Öncelikle uygun fiyatla memnun kaldığınız bir tatil fırsatı yakalamanız ve keyifli bir tatil geçirmeniz beni pek memnun etti.

    3- Bu ekonomik dar boğaz şöyle bir algı oluşturdu turizmde, Bu sene turist fazla gelmez, oteller yerliye kalır, Onlar da iş yapsın diye yabancıya verdiği fiyatları iç pazara uygular. Türkler ucuz tatil yapar. Bu çok vahim bir beklentiydi zira en başta cost (maliyet) hesapları bir Türk ile bir Almanın aynı değil ki. Alman kahvaltı da 2 meyve 1 kahve içer, Türk bunun 3 katını yer, İngiliz 1 plaj havlusu ile 2 gün geçirir, Türk günde 3 havluyu kirli bölümüne teslim eder. Maliyet aynı değil ki fiyat aynı olsun.

    4- bir üst madde ile doğru orantılı, pek çok tesis personelde küçülme, otelde ki bölümleri daraltarak (hizmete kapatarak) ta olsa sezona girdi. Ancak otelcilerin ortak düşüncesi şu idi. Zararına satışla yerliye yöneleceğime, nominal fiyatlar üzerinden yerli pazara devam ederim, Böylece otelin prestijini, ismini, marka değerinden bir şey kaybetmeyeyim.

    Bakın ne demişim pek çok tesis. bütün tesisler mi demişim. HAYIR. gittiğiniz tesisi yermek, kötülemek gibi bir amacım yok. Bu otelin yıldızı, fiyat scalası, hizmet kalitesi belli. tesis fiyat/performansta memnuniyet oranı yüksek ve bunu hak eden bir tesis.

    Benim anlatmak istediğimi ise şöyle özetleyebilirim; sizin kaldığınız otelin yakınlarında olan mesela bir Hotel teras beach, Sunis Kum köy beach, Villa Side Residance, Side Alegria; Barut Aurum, Paloma Oceana, Miramare gibi Side'nin hatta Antalya'nın en isim yapmış otelleri için bahsedilen bir durumdu.

    Yada bu başlıkta paylaşılan Güral, Rubi, gibi oteller.

    Yada şöyle söyleyeyim Bodrum'da Kefaluka Resort var. Bana göre Bodrum'un en iyi otellerinden birisi. İzmir'de bana gelen rezeravasyon taleplerinin geneli de bu oteli istemesi de bana göre bunu doğrular nitelikte. 3 senedir mutlaka giderim. Geçen Cuma 2 gecelik bir konaklama gerçekleştirdim. geçtiğimiz yıllarda bu dönemde otel yoğunluktan stop-sale verirken hafta sonu gittiğimde toplam 364 odalı tesiste sadece 43 oda vardı. Otelin standart oda da gecelik kişi başı 600 TL fiyatı olduğu ve yaz döneninde minimum 3 gece konaklama şartı bulunduğunu belirtmek isterim. (Ben acenteci olduğum için minimum gece kuralını esnettiler sadece)

    Demek istediğim portföyü belli, sürüme yürüyen oteller, elbette ki İz flower gibi satış aksiyonları uygulayabilir. Ancak burada bahsedilem otellerin kalitesi ve fiyat politikaları belli o yüzden öyle uzun uzun yazdım.

    Yoksa illa ki sizin konakladığınız otel gibi yazdıklarım dışında bir fiyat politikası belirleyen oteller de olacaktır ve ne mutlu size ki öyle bir otel bulup keyifli bir tatil geçirebilmişsiniz.

    gittiğimizde bu sene yine yabancı ağırlıktaydı bu otelde. ucuz olduğu için hala yabancı geliyor olabilir tabii. ama eskiden sadece alman gelirken seneden seneye artan bir şekilde rus da gelmeye başladı bu otele. paloma'nın daha güzel bir otel olduğunu biliyorum, ama bizi aşıyor malesef. günde 200 tl'ye iyi bir sahil, yemekler çok süper olmasa da öyle forumlarda anlatılan bazı otellerdeki gibi paso tavuk değil, bazı otellerde olduğu gibi yemeklerin bitmesi sorunu olmuyor. ne sahilde ne havuzda şezlong sorunu yok. içecekleri coca cola, su bazı arkadaşların anlattığı otellerdeki gibi cam şişe değil, dandik bir marka ve pet şişe. odalar da fena değil bizce.

    bizim için yeterli bu kadarı geliyor. kumköy'de daha güzel oteller de var buna yakın fiyata ama denize sıfır bu fiyata yok.

    ben işin doğrusu diğer otelleri pek incelemedim. uygun fiyat uyguladığı için sadece iz flower'a özel olabilir. 15 temmuz sonrası bile doluydu. ben şahsen alman olsam 15 temmuz sonrası gitmezdim ki kendi eşimi zor ikna etmiştim. sanırım genel olarak kesildi ancak fiyatı çok uygun otellere dayanamıyorlar. buraya gelen almanlar ispanya'da adamın suratına bakmıyorlar, merkel ne derse desin biz gelicez diyorlarmış. gerçekten de geliyorlar. bakalım seneye ne olacak. 2-3 sene önce yine bu otel fazla uçuktu biz de başka yerde pansiyon yapmıştık. yine olmadı öyle yaparız...

    demem o ki bir centilmenlik anlaşması yok gibi. ya da var da belli oteller arasında vardır. asıl sebep bence o otellerin maliyetlerinin yüksek olması ve kurtarmaması. ama müşteri sayısı belli bir rakamın altına düştüğünde daha çok zarar ederler bu sefer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 17 Temmuz 2017; 11:54:44 >




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Otellerin satış pazarlama departmanları her sezon başlangıcı ve sezon içerisinde seyahat acentelerine periyodik ziyaretler gerçekleştirirler. Sektör küçük, isimler aynı ve bir çok isimle eğitim döneminden arkadaş olduğumuz için sohbetlerimiz samimiyet çerçevesinde geçer.

    Bizden satış beklerler, bizde satış olması için fiyatların aşağıya çekilmesi gerektiğini belirtiriz. sonrasında sohbete koyulduğumuzda biz satış pazarlamacılara orta sınıf müşteri portföyünün alım gücünün düştüğünü ve yüksek kesiminde ödeyecek gücü hala olsa bile tatil harcamalarını düşük tutmak için ya pazarlığa giriştiğini yada fiyat olarak bir level alttaki otelleri yöneldiğini söyler, hatta gazlamak için, bakın geçenlerde falanca otelin satış pazarlamacısı uğradı otel gecelik kişi başı 200 TL fiyat vermiş siz 160lara çekseniz hem krizi fırsata çevirirsiniz, hem otel boş kalmaz hemde vatandaş tatil yapar gibisinden tavsiyelerde bulunuruz.

    Onlar da çevre otellerin fiyatlarından haberdar olduklarını ancak, otel işletmecileri veya sahipleri fiyatı aşağıya çekip oteli ayağa düşürmek istemediklerini, kaliteden ödün veremeyeceklerini, zaten geçen senelerdeki kadar olmasa da garanti oda satışları ve yurt dışı operatörlerle yaptığı anlaşmalarla hedefi yakalamaya yakın olduğunu, dolayısyla iç pazardan gelecek rezervasyonda karın karı olacağını ve bu yüzden bu karı da müdavim müşterilerinden veya mevcut ekonomik şartların etkilemediği kesimden belli bir hizmet, kalite, anlayışına sahip zümreyi hedeflediklerini belirtirler.

    İşte centilmenlik anlaşmasından kastım buydu. Mesela hafta sonu Kefaludayken satış müdürüyle konuşuyorum. Abi ne bu durum diyorum. Yapacak bir şey yok, ben 600 TL lik fiyatı 200'e çeksem burası Bodrum Halk plajından farksız kalacak diyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: winwin35

    Öncelikle uygun fiyatla memnun kaldığınız bir tatil fırsatı yakalamanız ve keyifli bir tatil geçirmeniz beni pek memnun etti.

    3- Bu ekonomik dar boğaz şöyle bir algı oluşturdu turizmde, Bu sene turist fazla gelmez, oteller yerliye kalır, Onlar da iş yapsın diye yabancıya verdiği fiyatları iç pazara uygular. Türkler ucuz tatil yapar. Bu çok vahim bir beklentiydi zira en başta cost (maliyet) hesapları bir Türk ile bir Almanın aynı değil ki. Alman kahvaltı da 2 meyve 1 kahve içer, Türk bunun 3 katını yer, İngiliz 1 plaj havlusu ile 2 gün geçirir, Türk günde 3 havluyu kirli bölümüne teslim eder. Maliyet aynı değil ki fiyat aynı olsun.

    4- bir üst madde ile doğru orantılı, pek çok tesis personelde küçülme, otelde ki bölümleri daraltarak (hizmete kapatarak) ta olsa sezona girdi. Ancak otelcilerin ortak düşüncesi şu idi. Zararına satışla yerliye yöneleceğime, nominal fiyatlar üzerinden yerli pazara devam ederim, Böylece otelin prestijini, ismini, marka değerinden bir şey kaybetmeyeyim.

    Bakın ne demişim pek çok tesis. bütün tesisler mi demişim. HAYIR. gittiğiniz tesisi yermek, kötülemek gibi bir amacım yok. Bu otelin yıldızı, fiyat scalası, hizmet kalitesi belli. tesis fiyat/performansta memnuniyet oranı yüksek ve bunu hak eden bir tesis.

    Benim anlatmak istediğimi ise şöyle özetleyebilirim; sizin kaldığınız otelin yakınlarında olan mesela bir Hotel teras beach, Sunis Kum köy beach, Villa Side Residance, Side Alegria; Barut Aurum, Paloma Oceana, Miramare gibi Side'nin hatta Antalya'nın en isim yapmış otelleri için bahsedilen bir durumdu.

    Yada bu başlıkta paylaşılan Güral, Rubi, gibi oteller.

    Yada şöyle söyleyeyim Bodrum'da Kefaluka Resort var. Bana göre Bodrum'un en iyi otellerinden birisi. İzmir'de bana gelen rezeravasyon taleplerinin geneli de bu oteli istemesi de bana göre bunu doğrular nitelikte. 3 senedir mutlaka giderim. Geçen Cuma 2 gecelik bir konaklama gerçekleştirdim. geçtiğimiz yıllarda bu dönemde otel yoğunluktan stop-sale verirken hafta sonu gittiğimde toplam 364 odalı tesiste sadece 43 oda vardı. Otelin standart oda da gecelik kişi başı 600 TL fiyatı olduğu ve yaz döneninde minimum 3 gece konaklama şartı bulunduğunu belirtmek isterim. (Ben acenteci olduğum için minimum gece kuralını esnettiler sadece)

    Demek istediğim portföyü belli, sürüme yürüyen oteller, elbette ki İz flower gibi satış aksiyonları uygulayabilir. Ancak burada bahsedilem otellerin kalitesi ve fiyat politikaları belli o yüzden öyle uzun uzun yazdım.

    Yoksa illa ki sizin konakladığınız otel gibi yazdıklarım dışında bir fiyat politikası belirleyen oteller de olacaktır ve ne mutlu size ki öyle bir otel bulup keyifli bir tatil geçirebilmişsiniz.

    Bodrumdaki vogue hotel hakkında ne düşünüyorsunuz ? fiyatını hakediyor mu sizce




  • iyi tesistir memnun kalırsınız diye tahmin ediyorum. aile otelidir, çocuklar için olan özel bir konsepti vardır ki her otelde bulamazsınız. aile otelidir. çocuk yoksa kefaluka'yı da öneririm. gerçi çocukla da kalınır ama vouge gibi bir kapsamlı çocuk aktivitesi yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winwin35

    iyi tesistir memnun kalırsınız diye tahmin ediyorum. aile otelidir, çocuklar için olan özel bir konsepti vardır ki her otelde bulamazsınız. aile otelidir. çocuk yoksa kefaluka'yı da öneririm. gerçi çocukla da kalınır ama vouge gibi bir kapsamlı çocuk aktivitesi yoktur.

    Çocuk var fakat büyük yani 11-12 pek öyle aktivite sarmaz zaten

    ekim tarihinde 2 gece 4 kişi + 1 çocuk 1360 tl fiyat iyi geldi
  • ekim için se bütün oteller iyi fiyat verecektir zaten

    kefaluka şimdi 600 TL ekimde 285 TL

    Titanic deluxe bile ekimde 275 TL kişi başı fiyatı var ki ekimde antalya bodrum'dan daha iyi. Bodrum'da ekimde sert rüzgarlar olur sersem eder adamı, antalya da ise hala yazın o bunaltıcı olmayan tatlı havasını hissedersin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winwin35

    ekim için se bütün oteller iyi fiyat verecektir zaten

    kefaluka şimdi 600 TL ekimde 285 TL

    Titanic deluxe bile ekimde 275 TL kişi başı fiyatı var ki ekimde antalya bodrum'dan daha iyi. Bodrum'da ekimde sert rüzgarlar olur sersem eder adamı, antalya da ise hala yazın o bunaltıcı olmayan tatlı havasını hissedersin.

    Antalya araba ile 5-6 saat de gideceğim, o yüzden biraz sıkıntı.Tam olarak kaliteli otellerde bilmiyorum, vogue nin mesela alkol kalitesi çok iyi diye duydum o yüzden fiyat iyi geldi
  • 2018 Ağustos ayi erken rezervasyon fiyatları kabaca nasıl olur yada varmıdır hesaplamanın bir yolu malum Ağustos'ta düğünum var eşimin ve kendi ailem ile tatile çıkmaya karar verdik Alanyaya gitmeyi planlıyoruz sizce fiyatlar nasıl Bir seviyede olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunlara erken de geç de para kaptırmamak lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten kafamda olan 2 otel var lonicera yalıhan ve Özkaymak su anki fiyatlarına bakıyorum Ağustos ayı içindeki tahminimce % 40 50 civarı daha düşük olabilir diye düşünüyorum Ocak Şubat ayıda erken rezervasyon yaparak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Erken rezervasyonu oteli arayarak mı yapıyorsunuz? Ben trivago, Hotels.com, booking gibi yerlerden Aralık, Ocak için günlük fiyatlara bakıp karşılaştırdım fakat hiçbir indirim gözükmüyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar bence aracınız varsa herşeydahil konsepti değil de kahvaltı dahil türü rezervasyon yapın. böylece bölgedeki koyları gezebilir, yerel yemeklerden, dinlenme alanlarını da ziyaret etmiş olursunuz. herşeydahilde yemeği kaçırmamak için otelden ayrılmıyor kimse :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samsunmel55

    Zaten kafamda olan 2 otel var lonicera yalıhan ve Özkaymak su anki fiyatlarına bakıyorum Ağustos ayı içindeki tahminimce % 40 50 civarı daha düşük olabilir diye düşünüyorum Ocak Şubat ayıda erken rezervasyon yaparak

    Özkaymak otelin havuzunda boğulma



    Tatile geldiği otelin havuzunda bacağı vakum borusuna sıkışan 12 yaşındaki Minel Karadiş, boğuldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir kenara not aldım sağolasın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.