Şimdi Ara

İPTAL

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
3
Favori
2.632
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İPTAL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MonacoDoom -- 3 Eylül 2018; 14:11:40 >



  • Oyunun Türkçe yaması yok. Yani yapabilirsin. Türkçe karakterler için de fontları değiştirmen gerekiyor. Ondanda ben anlamam.
  • Türkçe yaması henüz yok. Oyunu indirip baktım, lua üzerinden direk çevriliyor galiba, şimdiden başarılar dilerim.

    Türkçe karakter için fonts klasöründe ki '.tex' belgelerini '.ttf' olarak açmak gerekiyor, 2 saattir onunla ilgili şeyler araştırıyorum ancak bulamadım bi. Latex filan var ama hem pek anlayamadım programı.

    Max bu şekilde tex to ımg/png/jpg formatlarına çevirerek yapabildim, hafif harflar var ancak daha net şeyler gerekiyor.

    Örnek olarak 2 resmi atayım. İkinciside sayı/harfler daha belirgin:

    İPTAL


    İPTAL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi requizm -- 4 Temmuz 2017; 4:22:36 >




  • Erdoğan kardeşime başarılar dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Requizm

    Türkçe yaması henüz yok. Oyunu indirip baktım, lua üzerinden direk çevriliyor galiba, şimdiden başarılar dilerim.

    Türkçe karakter için fonts klasöründe ki '.tex' belgelerini '.ttf' olarak açmak gerekiyor, 2 saattir onunla ilgili şeyler araştırıyorum ancak bulamadım bi. Latex filan var ama hem pek anlayamadım programı.

    Max bu şekilde tex to ımg/png/jpg formatlarına çevirerek yapabildim, hafif harflar var ancak daha net şeyler gerekiyor.

    Örnek olarak 2 resmi atayım. İkinciside sayı/harfler daha belirgin:

    İPTAL


    İPTAL


    quikbms programını indir. link:http://aluigi.altervista.org/quickbms.htm

    Şu kodu txt belgesine kopyala yapıştır ve kaydet, txt belgesinin adını tex to dds yap.

    Code:
    # Game: Shank 2 (PC)
    # TEX to DDS converter
    # by MerlinSVK Feb 2012
    # script for QuickBMS http://aluigi.org/papers.htm#quickbms

    set MEMORY_FILE binary "\x44\x44\x53\x20\x7C\x00\x00\x00\x07\x10\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x20\x00\x00\x00\x04\x00\x00\x00\x44\x58\x54\x35\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x10\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00"
    get NAME basename
    string DNAME = NAME
    string DNAME += ".dds"
    string KNAME = NAME
    string KNAME += ".ktex"

    get ASIZE asize
    getdstring KTEX 0x8
    get WIDTH short
    get HEIGHT short
    getDString UNK 0x6 # get that 6 unknown values
    log KNAME 0xC 0x6 # save them to .ktex file

    math DATASIZE = ASIZE
    math DATASIZE -= 0x12 # 0x12 = size of KTEX header
    savepos START

    putVarChr MEMORY_FILE 0XC HEIGHT short
    putVarChr MEMORY_FILE 0x10 WIDTH short

    append
    log MEMORY_FILE START DATASIZE
    append

    get DDSSIZE asize MEMORY_FILE
    log DNAME 0 DDSSIZE MEMORY_FILE

    -----------------------------------------------------------------

    rar çıkardığın quibkms.exe'ye tıkla önce tex to dds yaptığın txt belgesine tıkla, sonra oyunun tex(font) dosyasına tıkla ve boş bir klasöre çıkart.

    dds dosyasına fotoshop yoluyla harfleri ekle. Sonra üzerinde oynadığın dds dosyasını tekrar tex haline getirmen gerekecek.


    bi txt belgesi yarat ve içine

    # Game: Shank 2 (PC)
    # DDS to TEX converter
    # by MerlinSVK Feb 2012
    # script for QuickBMS http://aluigi.org/papers.htm#quickbms

    set MEMORY_FILE binary "\x4B\x54\x45\x58\x00\x00\x01\x02\xAA\xAA\xBB\xBB\xCC\xCC\xDD\xDD\xEE\xEE"

    open FDDE DDS 0
    open FDDE KTEX 1

    get NAME basename
    string NAME = NAME
    string NAME += ".tex_NEW" # change extension, as you wish

    get ASIZE asize 0
    goto 0xC 0
    get HEIGHT short 0
    get DUMMY short 0
    get WIDTH short 0
    goto 0x80 0

    savepos START 0
    math DATASIZE = ASIZE
    math DATASIZE -= 0x80 # 0x80 = size of DDS header

    putVarChr MEMORY_FILE 0x8 WIDTH short
    putVarChr MEMORY_FILE 0xA HEIGHT short
    # correction of KTEX header in final .tex file
    set CORRECTION short 0x0201
    putVarChr MEMORY_FILE 0x6 CORRECTION short
    # correction

    get UNK1 short 1
    get UNK2 short 1
    get UNK3 short 1

    putVarChr MEMORY_FILE 0xC UNK1 short
    putVarChr MEMORY_FILE 0xE UNK2 short
    putVarChr MEMORY_FILE 0x10 UNK3 short

    append
    log MEMORY_FILE START DATASIZE
    append

    get TEXSIZE asize MEMORY_FILE
    log NAME 0 TEXSIZE MEMORY_FILE

    ----------------------------------------

    bu kodu kopyala, yapıştır ve kaydet, txt belgesinin ismini dds to tex yap.

    quikbms programı içinde repack.bat olmalı. Ona tıkla sonra dds to tex adını verdiğin txt belgesine tıklıyorsun. Ardından tex dosyanı seçeceksin-sana neyi paketlemek isteyeceğini söyleyecek az evel tex'den dds dosyasını çıkardığın boş bir klasör vardı. O klasöre gidip seçeceksin. Tekrar modifiyeli tex dosyasını elde etmiş olacaksın.

    Oyunun içine atıp artık deneyebilirsin. Unutmaman gereken şey dds'in asla dtx3 ya da dtx5 formatını bozmamak. Bozarsan oyunda herhangi bir harf göremezsin. Tr karakterlerden bahsetmiyorum hiç bir harfi göremezsin. Bu yüzden dds'in formatına kesinlikle dokunma.

    Kolay gelsin, iyi çalışmalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diablero-de -- 4 Temmuz 2017; 20:2:2 >




  • diablero-de D kullanıcısına yanıt
    Quickbms ile anlayabildiğim tek şey extract -w gibi şeylerdi(sayılırsa), teşekkürler

    Yapınca bu konuya yazarım.

    Bu arada bu kodların genel bir dili var mı? Yani xentaxta her yer bu tarz kodlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi requizm -- 4 Temmuz 2017; 20:34:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • diablero-de D kullanıcısına yanıt
    Bir sorum olacak hocam, dediğiniz gibi yaptım. (En alta 'İ' harfi ekledim)(Deneme olarak hızlıca yaptım)
    İPTAL



    Ancak klavye İ'ye bastığımı nasıl anlayacak? Yani anlayamadım bir mantık var, kodla ilgili bir şey yapmıyorum sonuçta, resmi düzenliyorum sadece.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Requizm

    Bir sorum olacak hocam, dediğiniz gibi yaptım. (En alta 'İ' harfi ekledim)(Deneme olarak hızlıca yaptım)
    İPTAL



    Ancak klavye İ'ye bastığımı nasıl anlayacak? Yani anlayamadım bir mantık var, kodla ilgili bir şey yapmıyorum sonuçta, resmi düzenliyorum sadece.

    DDS resim formatlı bir fonttur. Kodları hazır şekildedir. Yani ektradan harf ekleyemezsiniz.

    Normal bir ttf fontu olsaydı aşağıdaki kodları kullanarak türkçe karakterler ekleyebilirdiniz.

    $015E Scedilla (Ş)
    $015F scedilla (ş)
    $00C7 Ccedilla (Ç)
    $00E7 ccedilla (ç)
    $0130 Idotabove (İ)
    $0131 dotlessi (ı)
    $011E Gbreve (Ğ)
    $011F gbreve (ğ)
    $00D6 Odiaeresis (Ö)
    $00F6 odiaeresis (ö)
    $00DC Udiaeresis (Ü)
    $00FC udiaeresis (ü)

    Dds formatında tr karakter eklemek istediğiniz de, var olan bir harfin yerine türkçe karakter atayabilirsiniz. Türkçe'de kullanılmayan bir harf bulun önce, örneğin (ñ) harfini aşağı-yukarı-sağ-sol bozmadan (ğ)'ye çevirin. Ya da (í) bu karakteri (ı) harfine çevirin. Çevirmesi çok basit (i) gibi harfin tepesindeki kısmı sildiğinizde (ı) harfini elde etmiş olacaksınız. Yukarıda kodlar verdim görüyorsunuz. Dds formatına bu kodlar girilmediği için mecburen bu şekilde türkçe karakterler eklenebiliyor. Oyunda türkçe karakterleri görmek içinde şöyle yazmanız gerekiyor. (aşağı)bunun oyunda türkçe bir şekilde gözükmesi için (aşañí) bu şekilde text belgesine yazarsanız oyunda türkçe karakterler gözükecektir.

    Kolay gelsin, arkadaşlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diablero-de -- 5 Temmuz 2017; 16:42:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diablero-de


    quote:

    Orijinalden alıntı: Requizm

    Bir sorum olacak hocam, dediğiniz gibi yaptım. (En alta 'İ' harfi ekledim)(Deneme olarak hızlıca yaptım)
    İPTAL



    Ancak klavye İ'ye bastığımı nasıl anlayacak? Yani anlayamadım bir mantık var, kodla ilgili bir şey yapmıyorum sonuçta, resmi düzenliyorum sadece.

    DDS resim formatlı bir fonttur. Kodları hazır şekildedir. Yani ektradan harf ekleyemezsiniz.

    Normal bir ttf fontu olsaydı aşağıdaki kodları kullanarak türkçe karakterler ekleyebilirdiniz.

    $015E Scedilla (Ş)
    $015F scedilla (ş)
    $00C7 Ccedilla (Ç)
    $00E7 ccedilla (ç)
    $0130 Idotabove (İ)
    $0131 dotlessi (ı)
    $011E Gbreve (Ğ)
    $011F gbreve (ğ)
    $00D6 Odiaeresis (Ö)
    $00F6 odiaeresis (ö)
    $00DC Udiaeresis (Ü)
    $00FC udiaeresis (ü)

    Dds formatında tr karakter eklemek istediğiniz de, var olan bir harfin yerine türkçe karakter atayabilirsiniz. Türkçe'de kullanılmayan bir harf bulun önce, örneğin (ñ) harfini aşağı-yukarı-sağ-sol bozmadan (ğ)'ye çevirin. Ya da (í) bu karakteri (ı) harfine çevirin. Çevirmesi çok basit (i) gibi harfin tepesindeki kısmı sildiğinizde (ı) harfini elde etmiş olacaksınız. Yukarıda kodlar verdim görüyorsunuz. Dds formatına bu kodlar girilmediği için mecburen bu şekilde türkçe karakterler eklenebiliyor. Oyunda türkçe karakterleri görmek içinde şöyle yazmanız gerekiyor. (aşağı)bunun oyunda türkçe bir şekilde gözükmesi için (aşañí) bu şekilde text belgesine yazarsanız oyunda türkçe karakterler gözükecektir.

    Kolay gelsin, arkadaşlar.

    hocam pmye bakarmısınız




  • Diablore-de hocamın yazıları için teşekkür ediyorum, nasıl yapacağımı vs biliyorum ancak oyunu çevirmediğim için girişmek istemiyorum font dosyalarına. Üstelik 16 dosya vardı galiba. Ama tex'i açmayı öğrenmem ciddi ciddi iyi oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi requizm -- 6 Temmuz 2017; 18:40:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Requizm

    Diablore-de hocamın yazıları için teşekkür ediyorum, nasıl yapacağımı vs biliyorum ancak oyunu çevirmediğim için girişmek istemiyorum font dosyalarına. Üstelik 16 dosya vardı galiba. Ama tex'i açmayı öğrenmem ciddi ciddi iyi oldu.

    diablore-de hocamla hallediyoruz fontları sana da desteklerin için teşekkürler :)
  • Yamayı sabırsızlıkla bekliyorum.

    Kolay gelsin..
  • Kolay gelsin, daha önceden de başlanmıştı fakat çevirmenler bırakıp gitmişti. Umarım bu sefer bitiren birisi olur.

    Eğer çeviriyi bırakmayı falan düşünürsen de benimle iletişime geç yama ortada kalmasın, sevdiğim oyunlardandır.
  • İstersen yardım edebilirim çevirme işinde
  • MonacoDoom kullanıcısına yanıt
    Yama hakkında son durum nedir acaba? Yarımda olsa elinizdeki kadarını paylaşırsanız en azından hikayeyi anlayabilirim. Bir kaç video izledim ama İngilizce bilmediğimden pek bir şey anlamadım.
    Sanırım shank1 çeviriside yok
  • Kardeşim yama ne zaman çıkar? Son durum nedir? Bu arada emeğine sağlık.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.