Şimdi Ara

Kaza yaptık, karşı tarafın sigortası ile problem yaşıyorum. 'SSli'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
4.330
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba
    28.06.17 tarihinde cadde üzerinde ilerlerken sokaktan çıkan aracın yandan çarpması sonucu aracımda 2 kapı + çamurluk hasarı oluştu. Raporlar tutuldu, %100 karşı taraf kusurlu çıktı.
    Benim aracım 2010 chevrolet cruze
    karşı taraf 1-2 yaşında ford focus

    Benim aracımda ziraat sigorta mevcut, kasko yok. Karşı taraf rent a car arabası sanırım budget. Allianz sigorta.. Sorun bundan sonra başlıyor,

    Cruze'u yetkili servise götürdük, araç 5 yaşından büyük olduğu için karşı tarafın sigortası orjinal parça yerine yan sanayi parça kullanacakmış bu zaten torba yasa ile geçmiş bir şeymiş (araştırdık öğrendik evet doğru) Eğer orjinal parça kullanılması istenirse fark çıkıyormuş ve o farkı bizden talep ediyorlarmış.

    Fakat şimdi tekrar aradılar, yan sanayi parça kullanılmasına izin vermemize rağmen karşı tarafın sigortası (allianz) işçiliği çok bulduğu için bizim yetkili servis ile anlaşamamış ve yetkili servis aracı gelin alın diyor.


    Benim anlamadığım, hiç suçum olmamasına rağmen aracıma gelip çarpıyorlar, orjinal parçalar ile yetkili serviste yapılmasını isteyince benden ücret talep ediliyor (kaskom olsa kaskom delinecek aynı şey..) Tamam diyorum yan sanayi kullanılsın fakat araç düzgün olsun en azından yetkili serviste yapılsın, bu sefer karşı tarafın sigortası yetkili servisin işçiliğini çok bulduğu için kabul etmiyor. Böyle bir hakkı var mı allianz sigortanın ?

    Ne yapmamı önerirsiniz ??


    Kaza yaptık, karşı tarafın sigortası ile problem yaşıyorum. "SSli"

    Kaza yaptık, karşı tarafın sigortası ile problem yaşıyorum. "SSli"

    Kaza yaptık, karşı tarafın sigortası ile problem yaşıyorum. "SSli"

    Kaza yaptık, karşı tarafın sigortası ile problem yaşıyorum. "SSli"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Barış Can -- 3 Temmuz 2017; 13:44:6 >







  • Sigortacının kar ını işçilik mi bozdu acaba . normalde yüksek yazıyorlar ya senin serviste yüksek fiyat vermiştir kendine göre sigortacıda az para kalacak kendisine diye seni oradan uzaklaştırmak istemiş olabilir. anlaşması olan her yer yapıyor diye biliyorum ben onu sadece ekspertiz gelir fiyatı biçer gider. diye biliyorum işte bilen birisi çıkarsa aydınlanırız hocam
  • size değil lafım ama gerçekten saçma değil mi sizin suçunuz neydi orjinal aracınız nerde yapıldığı belli olmayan yan sanayi parçayla değişiyor. denetleniyordur belki o parçalar ama bizim ülkede doğru giden pek birşey olmadığından belki kaza anından daha fazla zarar alırsınız allah korusun. ayrıca yetkili servisle ne demek anlaşamıyor sizi mağdur ediyorlar. gerçekten saçma sapan bi sistem var ülkede

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu olayda sizin hiçbir suçunuzun olmadığı resmi belge ile ispat edilmiş ve buna rağmen karşı taraf terbiyesizlik sınırlarında geziniyor. Firmaya "Değer kaybı" davası açın. Kullanmayı planladıkları o yan sanayi parçaların hepsini acısını çıkartma imkanınız var.

    Üşenmeyin ya da korkmayın. Forumda "Değer kaybı davası" ile ilgili çok güzel ve bilgilendirici bir konu da mevcut. Siz ya da ben sessiz kaldıkça, sigorta şirketleri ve onların taşeronları iyice şımarıyorlar.
  • Madem öyle, değer kaybı davası açın, dimyata pirince giderken eldeki bulgurdan edin onları.
  • @blogtr

    Değişecek kapının boyası için yetkili servis 350 fiyat çekiyor, allianz 225 tl veriyor dahasını vermem diyor misal, bunun gibi anlaşamadıkları başka noktalarda varmış...


    @kendindenvazgeçenadam

    Maalesef aynı firkirdeyim, hiç bir suçum yokken, aracıma gelip çarpıyorlar ve aracım orjinali gibi yapılması için cebimden para çıkması gerekiyor. Tamamiyle SAÇMALIK.


    @webbie

    Değer kaybı davasını zaten açacağım, orjinal değil yan sanayi parça kullanılmasından doğan ekstra değer kaybından da sanırım toplam alınacak miktar yükselecektir çünkü kaybım gerçekten öyle, yüksek...


    @The Anonymous

    Değer kaybı davası kesin.
  • Sigorta yaptırırken en yüksek meblağdan,iş kendilerine gelince yan sanayii parça

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ah keşke 1000 lira civarı ödemeden kaçmasaydınız da kasko yaptırsaydınız. O zaman hiç bunlarla muhattap olmazdınız. Geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kasko bozulurdu demişsiniz ama %0 kusurlu olduğunuz bir kazada kaskoyu doğrudan devreye sokup aracı yetkili servisinizde istediğiniz gibi yaptırabilirdiniz ve kasko hasarsızlığınız bozulmazdı, kasko firmanız karşı tarafın sigortasından o parayı rücu ederdi.

    Geçmiş olsun.
  • Değer kaybını yapıştırın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kasko firması karşı tarafın sigortasına rücu eder. Kasko delinmezdi.



    Aracıma çarptılar. Sigorta tanınmayan hiç bir servisle anlaşması olmayan firma. Aradım kasko firmasını yetkili servisi tavsiye ettiler. Gittim yaptırdım. Ne muhatap nede her hangi bir sorun. Şimdiki kaskom özel servis orjinal parça şartı ile yaptırdım. Yetkili servisler çok kazık. Aynı işlemde %100 kazık. Yağ filtre değişimi işçilik 40 TL özelde. Parça 190 TL. Serviste 500 TL.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Servisin ne kadar işçilik yazdığını biliyor musunuz?



    Benim yeni öğrendigim bir olayda, 2000 TL parça, 8000 işçilik istenmiş, exper geliyor fiyatı Çok buluyor. Olay 3000 işçiliğe bitiyor.



    Servis bazen suyunu çıkarabiliyor. Yanlış anlama olmasin, sigortayı savunmuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yan sanayi parca hakkida var baska servislerden teklif alma hakkida var.


    bu haklari bir torbaya atip verene hesap sormakta fayda var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 1 Temmuz 2017; 0:30:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam siz dert etmeyin nerede diyorlarsa orada yapsınlar sonra değer kaybi davasını yapıştırın. Yan sanayi parça orijinalliği bozdu vs den yürürsünüz. Bide sahibindenden iki üç böyle sorunlu araç fiyatı bulursanız onları koyun bir de orijinal araç fiyatı. Aradaki farki vermek zorundalar. Ekstra olarak neler istenir onu bilmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kusurun yok davacı ol

    değer kaybı + orjinal parçatalep et gerekirse mahkemeye git böyle saçmalık mı olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • davacı olsanız ne olacak sigorta şirketleri küstahça olun diyor zaten sonuç 0 bana hödüğün bitanesi ben park halindeyken geri geri çarptı radyatör delindi tampon kırıldı hödük sonradan suçunu kabul etti tutanağa geçildi sonuç sadece radyatör tamiri ve 1,5 ay tamir süresi tamirden 3 ay sonra sonra çatlak silindir kapağı ile sonuçlandı silindir kapağını cebimden ödedim ama araç halen daha olmadı işte burasıda bir ülke kimi kime şikayet edeceksin ben kaportacıyı şikayet edecektim el emeği faturası istediler hangi usta fatura veriyor verse de suçlu olacak mı hangi sigorta şirketi bu zamana kadar şuçlu bulunmuş ki bu ülkede...
  • yeni türkiyenin yeni sigorta şirketleri işte ne olacak geçmiş olsun..
  • Arkadaşlar kasko konusunda haklısınız, öğrenmiş olduk, allianz'ın experi kaskom olmadığını bildiği için o yetkili servis pahalı ben sana şurayı tavsiye edeyim diyor rahat bir şekilde. Kaskom olsaydı, yetkili serviste orjinal parçalar ile yapılacak, bir kısmını karşı tarafın sigorta bir kısmını benim kasko karşılayacak, aradaki farkı daha sonra kaskom karşı tarafın sigortasından talep edecekti. Fakat burada ben kasko gibi görev görüp, aracı yetkili serviste orjinal parçalar ile yaptırıp, aradaki farkı önce verip sonra karşı tarafın sigortasından talep edemez miyim ? Kasko firması rücu edebiliyorsa ben niye edemiyorum ?
  • Nedir bu bizim cruzeların başına gelen talihsizlikler benim aracım da 2010 model cruze benim başıma da gelmeyen kalmadı bu arabalarda birşey mi var mıknatıs gibi çekiyor belayı anlamadım ki gerçekten çok geçmiş olsun inşallah mahkeme yoluyla kurusu kuruşuna alırsınız hakkınızı.Malesef ülkemizde kaba kuvvet ile çözmek zorunda kalıyoruz çoğu şeyi, ben benim araca çarpan kamyon şoförünün şantiyesini tek basima basıp resmen zorla almıştım hakkımı.İnsanları anlamıyorum, üçün besin hesabını yapacaksan neden adam gibi araba kullanmıyorsun? Bir de çarpıp kaçanlar yok mu işte onları öldürmek istiyorum.Tekrar geçmiş olsun çok üzüldüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir güncelleme geçeyim,
    Aracı Bornova'daki joker oto özel opel servisine bıraktık, Allianz ile anlaşması olan yer burasıymış.
    Allianz harici, opel servisi olarakta gelinebilecek bir yer, servise dair bir güven sıkıntısı yaşamadım şimdilik.
    Yalnız sıkıntı şu, en az 1 ay sürer dedi tamir. Bu moral bozdu. Onun haricinde değer kaybı konusunda, değişecek her bir parça için %2 civarı bir değer kaybı söz konusu oluyormuş. İşin içine tamir değişenler vs girince %10-12 gibi çıkar dendi farazi. Araç değeri de 40.000 diye düşünülür dedi, toplamda 4000 üstü değer kaybı için talebin olur dendi. Bu arada tramerde görünecek toplam hasar 8500-10000 civarı olacak dendi ki çok büyük bir değer. Ben araba alacak olsam mesaj atsam bu miktarı görsem çekinirim. Aracı neyse ki biliyorum direkte sorun yok yalnızca kapılar + çamurluk değişiyor fakat bunu -her ne kadar fotoğrafta çeksem- satarken karşımdaki insana nasıl anlatabilirim!

    Aracı kazasız haliyle satacak olsam 36 civarı edecek, kazalı haliyle de 31-32 eder inşallah. Aradaki farkı -ancak- bana verebilecekler hatta veremeyecekler..

    1 buçuk ay arabasız kalmak + aracın tamiri sırasında orjinal değil yan sanayi parçalarının kullanılması + yetkili serviste değil özel serviste tamir edilmesi + satarken totalde zarar etmen.. ve tüm bunları hiç bir suçun yokken yaşaman.. Teşekkürler Türkiye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Barış Can -- 3 Temmuz 2017; 13:47:46 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.