Şimdi Ara

Pickup hakkinda

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
85
Cevap
0
Favori
21.772
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Son gunlerde yeni hilluxu gordukten sonra icimde bastiramadigim bir kamyonet sahibi olma istegi var.

    Son birkac aydan beri sanki dunya uzerindeki tek ihtiyacim kamyonetmis gibi hossediyorum. Tuccarlikla esnaflikla alakam yok. Sadece yazlik alip 200 300 bin gomup senede 10 defa haftasonu kullanmak da israf gibi geliyor.

    Bu gun hilluxun test surusunu yaptim. Kullandigim arac 2.8 motor 4x4 du. Lakin eve 2. Arac olacak bir pickup icin fazla guclu ve donanimliydi.
    Edindigim izlenimler,
    Oncelikle pickuplar genel olarak arka koltuktakileri ziplatiyorlar
    Arac yolda gezinme egiliminde
    Tekerlekleri patinaji seviyor. Arka savurmaya musait.

    Incelemeyi dusundugum diger suvlar da ford ranger ve nissan navara ama izmirde test surusu yapmak bu araclarin tum ozelliklerini kesfetmeye yetmiyor. Dag arazi parkuri vs si yok. Yolda cevreyolunda falan da cok konforlu araclar degil zaten.

    Babam iceride dizisini izlerken bol bol fiatin kamyonetini gosteriyordu fullback. Onu da inceledim. Test surusu tapmadim. Ama ici fazlasiyla sahin gibi geldi. Karakterinin de hillux kadar iyi olmadigina kanaat getirdim.

    Aldigim fiyatlar
    hillux bosline icin 0km 93 000. 4x2
    Fiat fullback icin 2016 dan kalan araci 0km araci 80 000 e satabileceklerini soylediler. 4x2

    Hatta fiat fullbackte mitsubishi ole ortak yapimmis. L200 de bu kamyonet piyasasinin gediklisi.
    Internette 2. Ellere bakinca fiyatlari da gayet makul.

    Sehir ici sehir disi icin halihazirda kongorlu bir aracim bar. Bu arac 2. Arac olacak. Almak isteme sebenim cocugin bisikletini buzlugu masami sandalyemi arkasina atip seyahat etmek. Gunubirlik kucik tatiller yapmak.

    Bu durumda
    Bu pickuplara asina olanlar,dikkat etmem gereken noktalar,
    Hakkinda veya almamam gerektigi konusunda beni bilgilendirirse cok memnun olurim. Alirken neye dikkat edeyim, ve bu araclarin arka savurma , patinaj , arka koltuktakileri ziplatma gibi olumsuz diger benim goremedigim seyler konusunda da yardima ihtiyacim var. Simdiden cok tesekkurler.


    arastirmalarim sonucu 2012 model otomatik ekranli geri gorus kamerali park sensorlu vs yetkili servis bakimli ssangyong korando sports aldim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaygerya -- 15 Kasım 2018; 8:29:44 >







  • 2012 model, 111bin km'de, Ssangyong Korando Sports 4x2 2000cc 155hp 6AT kullanıcısı olarak yazıyorum. 4x2 olanlar kamyonet, 4x4 olanlar arazi taşıtı sınıfındandır, ikisi de her yıl muayeneye girer ve hız limitleri düşüktür. 4x4 olanları motor hacmi üzerinden aynı otomobiller gibi vergilendirilir. Ama kesinlikle otomobil olarak geçmezler ruhsatta. 4x2 olanlar ise yüklü azami ağırlığa göre vergilendirilir, şu an 4x2 pikapların 6 aylık MTV'si 750TL civarında. Ancak alacağınız 2000cc 4x4 pikapın vergisi çok daha yüksek olacaktır 2017 model ise. 4x2 4x4 farketmez, 1. köprüyü kullanamazlar.

    Araç kullanım şekli HUSUSİ - YÜK NAKLİ olarak görünecektir ruhsatta. Şahsa ait ruhsat ve hususi ise SRC veya K belgesi almanız gerekmez. Taşıdığınız yük ticari değerde olmadığı sürece kimse birşey demez. B sınıfı ehliyet ile kullanılabilir.

    Eğer amacınız ağır yük-ticari kullanım- ileri derecede offroad değil ise, 4x2 işinizi görecektir ancak olumsuz hava koşullarında 4x4 etkisini hissettirir. Zaten pikaplardaki 4x4 sistemi anahtarla geçişlidir, 2H-4H-4L şeklinde, günlük şehir içi kullanımda 4x4 kullanmak tamamıyla gereksizdir, hem mekanik anlamda gereksiz yük bindireceği gibi, yakıtı da artırır.

    Piyasadaki pikaplardan Ssangyong ve VW Amarok haricindeki diğer modellerde arka süspansiyonda makas sistemi vardır. Bu da arka kısmı çok yaylandırır ve konforu, yol tutuşunu olumsuz etkiler. Kullanım amacınız hususi olacağına, fazla yük vurmayacağınıza göre makaslı modellerden kesinlikle uzak durmalısınız. VW Amarok'u tam bilmiyorum ancak Ssangyong'da arka süspansiyon SUV sınıfı ile aynı, 5 nokta bağlantılı helezon yay +amortisör. Ön süspansiyon da çift salıncaklı helezon + amortisör şeklinde.

    Araçların boş ağırlığı 2 ton, ağırlık merkezi de otomobillere kıyasla daha yüksek,öncelikle bunu bilmeniz gerekiyor, virajlarda veya ani frenlerde otomobil performansı beklemek hata olur. Araçlar yük amaçlı üretildiği için, arka kasa boş iken arkayı savurma eğilimi gösterir, özellikle kaygan zeminde tecrübesiz sürücülere ecel terleri döktürebilir.

    Ssangyong için konuşacak olursak, güncel modellerinde ESP-ABS'nin yanı sıra, devrilme önleyici sistem de bulunuyor. Sınırları kasten zorlamadığınız sürece sıkıntı yaşatacağını zannetmiyorum.

    Bu tip araçlar merdiven şasidir, otomobiller gibi monokok tek parça gövde-şasi değildir. Şasinin üzerine kupa-kasa oturtulmuş vaziyettedir. Merdiven şasi pasif olarak ciddi anlamda güvenlik sağlıyor çarpışmalarda(düz duvara vurmadığınız sürece), aynı zamanda olumsuz yol koşullarında da bir miktar esnek yapısı ile araziye de uygun.

    Ssangyong düşünecek olursanız, motoru mercedes benz üretimidir, yanlış hatırlamıyorsam eski nesil ML serisi SUV'larda kullanılan motorlardan birisi idi. Şu an TR'deki 2000cc dizel motor Euro5 normunda, DPF'li. 2016-2017 model alacağınızı varsayarak, 5AT olan otomatik vites de Mercedes-Benz 5G-Tronic, tork konvertörlü tam otomatik şanzımandır.

    Bende 6AT Avusturalya DTI şanzıman var, bu şanzıman uzun vadede sıkıntı çıkardığı için tekrar MB 5AT'ye dönüş yaptı Ssangyong pikaplarında.

    Bakım konusunda Mercedes fiyatları görmezsiniz o konuda korkunuz olmasın. Yedek parçaları ne pahalı ne de ucuz. Ben Maslak Ssangyong yetkili servisin daimi müşterisi olarak memnunum, çoğu sıkıntımı 1 kuruş para almadan halletmişlikleri vardır, Das Auto'ların servisine benzemez o konuda, hemen parça değiştirip para cukkalama derdinde değiller.
    Yine Ssangyong için konuşuyorum, bakım periyodu 10bin km'de bir, 60bin'de bir de şanzıman yağı değişiyor. Trigerde kayış yerine titanyum zincir kullandığı için ömrü uzun, kaç km'de değişiyor ben de bilmiyorum.

    Aklınıza takılan başka soru varsa yardımcı olmaya çalışırım.



  • Ortak filan degil, mitsubishi fiat icin fason uretiyor.



    siz fasonunu begenmisken aslina neden bakmadiniz onu anlamadim.



    L200 lere de baksaniza.



    Hayirli gunler.
  • Arac pek esimde dostumda yok. Buyuk sehirde yasiyorum. Tavsiye alacagim pek kimse yok.

    Aslinda onemli olan begenmekten ziyada bu segmentte neye dikkat etmeliyim. Arka tekerlekleri hepsinin makas mi? Amortisor olan var mi mesela
  • sansyong al daha ucuz.
  • Ssangyongun bakim fiyatlari hakkinda bir fikriniz var mi? Mercedes motoru falan kullaniyor diyorlar. Mercedes fiyatlari ile karsilair miyim?
  • Şimdi yazdıklarıma çok karşı çıkacak hayatlarında pickup kullanmamış çok bilen forum ahalisi olacaktır ama konfor arıyorsanız ilk adresiniz amarok olmalıdır.

    Yeni navarada arka süspansiyon olarak farklı bir teknik kullanmışlar ama tam hatırlamasam da ani frende takla atmaya müsaitmiş, n cap testlerinde.

    Büyük şehirden kastınız istanbul ise, trafikte can sıkıcı yakıt değerlerine ulaşabilirsiniz. Park yeri ve oto yıkamacılara fazla ücret verirsiniz.

    Hız limitleri şehir içi 50 , geliş gidiş yolda 80, duble yolda 85 , otobanda 95 dir. Uzun yolda hız limitlerine uymak isterseniz sıkıntıdan uykunuz gelebilir.

    Her sene vize sıkıntısı mevcuttur, 4x2 leri kamyonet sınıfında vergilendirilir, 4x4 leri ise otomobil sınıfında.

    Otoban ve köprü geçişlerinde otomobil sınıfında ücretlendirilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dj_Gençkan -- 19 Haziran 2017; 10:32:48 >
  • Cok tesekkurler cok aydinlarici bilgiler verdiniz. Izmirde ikamet ediyorum. Park vs gibi bir sorunum yok. Istanbuldan da tasindigim icin artik kopru derdim yok. Bu kamyonetleri istanbuldayken de begeniyordum ancak dediginiz gibi kopru , yogun trafik , park sorunu vs gibi sebeplerden istanbuldan tasindim.



    Aslinda geyik testinde hilluxun nasil cuvalladigini da biliyorum. Gercekten de bu kamyonet sinifi guven vermiyor. Zaten 120 130 basmak imkansiz gibi. Max 100 yaptim onda bile korktum biraz.

    Su ana kadar edindigim olumsuzluklar



    Arka koltuk ziplatmasi

    Takla riski

    Hiz sinirlari

    Patinaj

    Arka savurma

    Yikama ve park sorunlari (bunlari goze almistim)



    Baska eklemek isteyen var mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Cok tesekkurler cok aydinlarici bilgiler verdiniz. Izmirde ikamet ediyorum. Park vs gibi bir sorunum yok. Istanbuldan da tasindigim icin artik kopru derdim yok. Bu kamyonetleri istanbuldayken de begeniyordum ancak dediginiz gibi kopru , yogun trafik , park sorunu vs gibi sebeplerden istanbuldan tasindim.



    Aslinda geyik testinde hilluxun nasil cuvalladigini da biliyorum. Gercekten de bu kamyonet sinifi guven vermiyor. Zaten 120 130 basmak imkansiz gibi. Max 100 yaptim onda bile korktum biraz.

    Su ana kadar edindigim olumsuzluklar



    Arka koltuk ziplatmasi

    Takla riski

    Hiz sinirlari

    Patinaj

    Arka savurma

    Yikama ve park sorunlari (bunlari goze almistim)



    Baska eklemek isteyen var mi?

    Ben kendi aracımla Aydın otobanında 160 ile gidiyorum sorun olmuyor. Gayette güven verici şekilde bu hızda yol alıyorum tabiki yakıt sarfiyatı 15 litre civarı oluyor.

    Bende İzmir'de yaşıyorum aracıma her bindiğimde, araziye her çıktığımda iyi ki almışım diyorum. Şimdi benim kullandığım araç 2011 yılında piyasaya çıktı ve hala aynı kasayı kullanıyor ufak makyajlar dışında, benim aracım 6 yıllık teknolojiye sahip ama bir çok yeni çıkan pick-up tan daha stabil ve daha konforlu.

    Yeni kasasının çıkmasını bekliyorum Amarok'un sanırım 2018 de çıkacak. Tahminimce yeni kasası gelince yine segmenti süpürecek.




  • Benimde merak ettiğim bişiler var bu pikaplarda

    Şirket adına mı almak yoksa şahıs adına mı almak daha avantajlı?



    4x2 veya 4x4 için yıldızlı k2 belgesi gerekiyomu bu araçlara.



    4x2 kamyonet ve ona göre vergi (düşük) 4x4 otomobil ve yüksek vergilimi oluyo



    4x4 amarog alırsak 2000 cc den mi vergilenicek (daha büyük hacimli başka araçlar o vergi farkına değermi?)



    Sıkışık trafikte 15 lt yakıyosa sanırım duster a yönelmem lazım genel kullanım ş.içi olucak ama malzeme de yüklicem.
  • köylüler bile corolla alıyor napıcan pikapı,suriyeyemi gidecen



    hem pikap neymiş mp3 çıktı
  • 4x4 olunca otomobil oluyormus. O zaman motor hacmi dolayisiyla vergi yuksek oluormus. Bir taksidi 3000 tl. Ama 4x2 olunca kamyonet oluyormus. Her sene muayne ve dusuk vergi 500 tl oluyormus
  • Yaklasik 5 yildir otomatik amarok kullaniyorum. Park dahil hic sikinti cekmedim. Cok pratik bir araba. Uzun yolda da nisantasinda da kullandim. Her ortama uyum saglayabiliyor. Genel olarak amarok kullanmaya basladiktan sonra komyonetci oldum diyebilirim.
  • her işin bir uzmanı var;

    bahsedilen pick up larda sadece hilux ile l200 de kilitli arka difrensiyel var. l200 ün altyapısı efsanevi pajero ile neredeyse aynı.


    ayrıca gene en geniş arka yaşam alanı ve en eğik arka koltuk l200 de olması lazım.

    ayrıca l200 de sınıfıda şu an tek olarak şerit takip asistanı sunuluyor.

    donanım olarak ta temsanın özel önem verdigi bir model l200; bütçenize göre iş arabası olarak ta var lüks jip havası olanda var.

    http://www.otohaber.com.tr/testmerkezi/2016/02/26/karsilastirmamitsubishi-l200-toyota-hilux-vw-amarok

    l200 amarok hilux incelemesi;

    l200 birinci çıkmış testten.

    seçiminizi yapmadan l200 i inceleyin.

    hayırlı günler.




  • Faydali oldu bu kiyaslama. Tesekkurler. Okudugum kadariyla da bu segmentte en ekonomik isizu diyorlar. 20 bin km de bir bakimi varmis.



    Peki bu kamyonetlere kirsal motorin mi koyuyoruz euro dizel mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Faydali oldu bu kiyaslama. Tesekkurler. Okudugum kadariyla da bu segmentte en ekonomik isizu diyorlar. 20 bin km de bir bakimi varmis.



    Peki bu kamyonetlere kirsal motorin mi koyuyoruz euro dizel mi?

    bu devirde kırsal kullanan sıfır araç kalmamıştır kanımca.

    hepsi en azından euro 5 bunların.

    hayırlı günler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Faydali oldu bu kiyaslama. Tesekkurler. Okudugum kadariyla da bu segmentte en ekonomik isizu diyorlar. 20 bin km de bir bakimi varmis.



    Peki bu kamyonetlere kirsal motorin mi koyuyoruz euro dizel mi?

    l200 de 20 binde bir ( bu teste göre) hilux ve amarok 10 binde bir miş.

    hayırlı günler.
  • Isuzu d-max bunların hepsini gömer çıkartır
  • Anladigim kadariyla ve gordugum kadariyla hillux ranger amarok vs biraz daha otomobil konforu icin otomobile benzer yapilmis. L200 ve dmax da tam bir kamyonet herhalde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Anladigim kadariyla ve gordugum kadariyla hillux ranger amarok vs biraz daha otomobil konforu icin otomobile benzer yapilmis. L200 ve dmax da tam bir kamyonet herhalde.

    okuyarak bir yere kadar; haftasonu hepsini gezin sürün bakın. ailenizide yanınıza alın arkada otursunlar.

    hazır gitmişken periyodik bakım ücretlerinide sorgulayın not edin.

    ilerde sürpriz olmasın.

    hayırlı günler.
  • Sagolun. Simdilik her gun 1 modeli test etmeyi kafaya koydum. Lakin yaptigim testler, sadece yolda surmek uzerine oluyor. Arazi parkuru falan yok. Izmirde merkeze yakin lokasyonlarda pek arazi de yok. Arazi olmayinca araclarla sadece yol denryimi yasayabiliyoruz. Bu yuzden testler cok dogru sonuc vermiyor.



    Bir de test araclari yuksek motor 4x4 full araclar. Benim alacagim 4x2 bosa yakin dusuk motor ve manuel araclar. Yani surdugum hicbir arac alacagima benzemiyor.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.