Şimdi Ara

Biz 100 binden sonra araba alınır mı diyelim, adamlar aynı arabayla 800 bin km yol yapsın.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
4.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Malumunuz arkadaşlar Opelle (Astra H) yaşadığım tatsız olaylar (pert kayıtlı çıkması, yaşadığım elektronik sorunlar v.s) sonucunda o araçtan kurtulup bir sınıf aşağı düşerek toyota yaris almıştım. Yabancı yaris forumlarında jant uyumu araştırırken ABD Hollywood ta oturmakta olan bir adamın Toyota Yarisi ile 500.000 mil yaptığı konusunu gördüm. Hatta aracı 400.000 mile gelene kadar olan süreci bir de video ile paylaşmış.

    Söz konusu video


    Bu da 500.000 mil konusu. http://www.yarisworld.com/forums/showthread.php?t=45522

    Bir amerikalı için araba değiştirmek bizim için İphone 7 plus almak ile aynı kolaylığa sahip iken, aynı aracı bu kadar uzun süre kullanmasını açıkçası takdir ettim.


    Evet yeni otomobiller kullanmak, o ilk andaki keşfetme hissi muazzam bir şey. İnsanı süreki yeni araçlar almaya itiyor. Ama aynı otomobil ile bu kadar yüksek km yapmakta ayrı bir güzel şey bence.


    Özellikle de Ülkemizdeki vergileri düşünürsek, temiz bir otomobil alıp uzun yıllar kullanmak en mantıklısı. Otomobiller bizim düşündüğümüzden çok daha fazla uzun ömürlü çünkü.

    Biz 100 binden sonra araba alınır mı diyelim, adamlar aynı arabayla 800 bin km yol yapsın.



  • Her araç bu kadar (capon) gitmiyor ama düzgün bakimli kayitli olsa niye binilmesin.

    Bizde 15 yasinda araba 80 binde diye satiliyor kayıt kuyut yok her türlü çakallık var nasil inanayim. 100 bin diye aldigin 200 bin cikiyor. 200 dedigi 400 cikiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 10 Haziran 2017; 13:21:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baya gitmiş mil km daha fazla haliyle

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yalnız o yaris seninki gibi 1.300cc 75 hp değildir. En az 2.500 cc 90 hp falandır.



    Büyük hacim + Düşük güç = Uzun ömür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hellori Hazretleri kullanıcısına yanıt
    Hocam Yarisin motor bölümü çok küçük. 2500 cc motoru nereye sığdırsınlar

    Söz konusu yaris 1.5 motora sahip 106 bg model.
  • Yaris 2.500 cc ? Amerika'yı geçtim kainat üzerinde hiç bir millet Yariste 2.500 cc kullanmaz. Tamam eyvallah Benzin ucuz da b.kunu da çıkarmasınlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adamlar sonradan görme değil. Burada hemen hemen herkes görgüsüz olduğu için hemen yeniyi almayı 2 sene sonra da tekrar yeniyi almayı marifet sanıyor. Şehvetinin kurbanı olduğu için de 100 bin tl leri gidip bayıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ddsmurat -- 10 Haziran 2017; 12:10:23 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bizim memlekette 3 tip kullnıcı var;

    1- ticari amaçlı masraf çıkarıncaya kadar kullnır. en parçası bol, satınalması ucuz hangisi ise o arabayı alırlar.

    2- gündelik hayatını idame ettirebilmesi için arabaya ihtiyaç duymayanlar; daha ziyade arabam var toplumsal statüsüne sahip olmak istedikleri için araba alan kişilerdir. bunlar için arabalarındaki en ufak çizik göçük de çok önemlidir. bu kişiler daha arabaları eskimeden satıp yenisini alanlardır. bu kişiler genelde başkalarının kendileri için ne düşüneceğini düşünerek hayatı geçirir.

    bu kişiler toplumda en "vay be şunun arabasına bak en çok sevilen xxxx markadan almış" hangi xxx marka için söyleniyorsa onu; olmadı 2. sıradakini alırlar. böyle adı şanı duyulmamış markalarla işleri olmaz.



    3- bu tiptekiler için araç ihtiyaçlarını gideren bir makineden ötesi değildir. verimli güvenli sorunsuz olması kafidir. kim ne demiş ne dememiş umurlarında değildir. arabalarınıda uzun yıllar kullnırlar.

    bu kişiler için marka model sınırlaması yoktur; uzun yıllar kullanmayı amaçladıkları için genelde bu yıllara en sorunsuz dayanabilecek araçları tercih ederler.

    malesef bizim toplumda çoğunluk 2. madde de yazılı kişilerden oluşuyor. yoksa modern bir araç için 100 bin km hiç bir şeydir.

    hayırlı günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 10 Haziran 2017; 12:24:18 >
  • 1. Benzinimiz benzin değil. Havamız hava değil.
    2. Sorsanız memleketteki erkeklerin %80'i arabadan anlar. %80 i usta şofördür. Trafikteki bu kadar boş beleş tip nereden çıkıyor diye kimse sormaz.

    Ve en önemlisi.

    Makinelerin ömrü çalıştıkları saat ve devirle ölçülür. "Yaptığı kilometre" diye bilimsel bir ölçüt yoktur.

    Adam İstanbul'da oturuyor. Dur kalk trafik. Motoru 2000 devirle bir saat döndüğünde, aracı 20 km yol yapıyor.
    Diğer bir adam trafiği olmayan bir ilde oturuyor. Motoru 2000 devirle bir saat döndüğünde aracı 60-80 km yol yapıyor.

    Biri aracı kaldırmak için kuvvet çekerken, diğeri rüzgar direncini yenmek için kuvvet çekiyor. Yaklaşık aynı yük.

    İstanbul'da oturan adamın arabasının motoru, trafiği olmayan ildeki motorla aynı km'yi yaptığı zaman 3-4 katı fazla devir çevirmiş oluyor. İşte bu sebepten ötürü elin Amerikanı uzun yolda 800 bin km devirdiğinde ne kadar yaşlanmışsa, bizim İstanbul'daki aracın motoru 200 binde o kadar yaşlanmış oluyor.

    Büyükşehirlerden araba alınmaz.


    Bir de filo arabası olarak kullanılan araçların çoğunun km'si düşürülüp galerilerden satılır. Artık km sorgusu da yapamıyorsun. Yapsan da adam filo arabasıyla muayeneye girmeden kim bilir kaç bin deviriyor ?

    Ama bizim milletten bazı arkadaşların kafası çok iyi basıyor. Bak bak zekaya bak şimdi. "Abi bak bu arabanın parçası kolay bulunur. Zaten bak her yerde var. Rahat satarsın" diye tavsiyede bulunur. Arkadaşı da gider galeriden o filo arabasını alır. Zaten filo arabaları vicdani sorumlulukla kullanılmıyor. Al ondan sonra başına belayı.

    Benden size tavsiye: Eğer sıfır araç almıyorsanız, önceki sahibini de tanımıyorsanız, Filo arabası olarak kullanılan modelleri almayın, riski büyük. Fluence,egea,clio,focus,megane vs vs

    He yok, "ben bildiğimi okurum, tavsiye mavsiye dinlemem, burnumun dikine giderim, bak hem mis gibi piyasa arabası" kafasından bir bireyseniz hemen alın. Bu memleketin sanayicisinin de sizin gibi insanlardan para kazanması gerekir geçimini sağlaması için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 10 Haziran 2017; 12:34:2 >
  • Bizde 200 bin kmdeki arac adamin 800 bin kmdeki aracindan daha fazla yipranmistir. Ne yolumuz ne suruculerimiz ne servislerimiz ne trafigimiz ne ustalarimiz ne de yakitlarimiz duzgun. Bunca olumsuzlugun icinde bizdeki araclar 200 bin bile iyi gidiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi danGerfuLL -- 10 Haziran 2017; 12:32:58 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu km takıntısı bizim kültüre ait bir yargı zaten.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bizde de var, ama km düşürme çok olduğu için göremiyoruz, taksici araçları zaten ucuza gittiği için adamlar hiç km düşürmüyor ve 800bin kmli araç ilanı görebiliyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şahsen ben sasirmadim çünkü o taraflarda yolla düz, bakımlı ve cok fazla eğim yok. Ayrıca yakıtlarınında daha temiz oldugunu düşünüyorum. Halbuki bizde ki araçlar fabrikadan çıktıklarindan itibaren köstebek gibi yollarda takır tukur her vidasina kadar zorlanmasi mi dersiniz, trafik kurallarini bilmeyen hirdolar yüzünden sürekli gaz-fren şeklinde gidip momentum sebebiyle daha hızlı yorulması mı dersiniz ne ararsanız var.



    Birde ülke insanının cahilligi var tabi modern araçlar konusunda..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir araç bende max 5 sene kalıyor. Bir sure sonra sıkılıyor insan. Doyumsuzuz ne yazık ki. Ancak elemanda 6 sene icinde 500 bin mil yapmıs. Yani satması yakındır.



    Yalnız 6 senede 800 000 km ye tekabul ediyor. Bizim taksiler gibi nerdeyse

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayi mahveden sey kilometre degildir. Yansanayii ve yildir. Parcalar yag icinde ve yagi da duzgun degistirilirse bu kilometreleri yapabilir.

    2 yillik ve bu sure icinde icinde 400 bin km yapan araci tercih ederim ama 10 yillik 30 bin yapmis arabayi tercih etmem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaygerya -- 10 Haziran 2017; 14:24:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt
    Örnekler ütopik oldu sanki. Bence o denli bir kıyaslama da seçilmesi gereken taraf 400.000 KM deki araç değil malesef ki.



    Motor aksamı dışında yıl diyebiliriz ancak motor aksamı için çalışma süresi, aşınma seviyesi gibi konulardır önemli olan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Arabayi mahveden sey kilometre degildir. Yansanayii ve yildir. Parcalar yag icinde ve yagi da duzgun degistirilirse bu kilometreleri yapabilir.

    2 yillik ve bu sure icinde icinde 400 bin km yapan araci tercih ederim ama 10 yillik 30 bin yapmis arabayi tercih etmem.

  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Doğru tespit valla, merakumdan soruyorum sizin aracınız ne marka kaç model?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deliyürek_116

    Doğru tespit valla, merakumdan soruyorum sizin aracınız ne marka kaç model?

    2015 model; 2,5 yıldır fluencim vardı; malesef büyük meblağlarda masraf açmaya başladığı için değiştirmek zorunda kaldım.

    dizel ve çift kavrama uzun seneler sorunsuzca binilecek bir ikili değilmiş. onu öğrenmiş oldum.

    hayırlı günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 10 Haziran 2017; 15:17:2 >
  • Amerika'da olsam ve de elime güzel para geçse Yaris'le işim olmaz. Kibrit kutusu gibi araç yerine direkt SUV alırım
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.