Şimdi Ara

Kapı sacı değişim mi, tamir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
32.302
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçen hafta aracıma sol ön kapı tarafından vurdular. Ön kapıda yırtık olmasa da hasar var gibi görünüyor.
    Sigortacım servise gidersem muhtemelen değiştirirler dedi. Fakat Otoking'e vs gidersem de tamir ederler dedi.
    Sanki parçanın değişmesi kötü bir şeymiş, çok fazla değer kaybına neden olur gibi konuştu.
    Acaba parça değişimi mi daha iyidir, yoksa parça tamiri mi daha uygun olur?

    Edit: Peki değişim nerde yapılmalı? Şu an 3 farklı seçenek mevcut.
    1. seçenek yetkili servis. Fakat yüksek maliyet çıkacağı söyleniyor
    2. seçenek ise Oto King. Onlar da değişim yapacaklarını ve yaklaşık 2.000TL civarı masraf çıkacağını beyan ettiler.
    3. seçenek ise sanayide tanıdığımız iyi bir kaportacı var, ona yaptırmak. O da sigorta ile çalışıyor o konuda sıkıntı yok.
    Ne yazık ki nereye yaptıracağıma dair hala karar verebilmiş değilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jedi_master -- 20 Mayıs 2017; 16:14:33 >







  • normal şartlar altında bu tarz parçaları düzeltmek değil değiştirmek daha mantıklı, güneş yanıklı arabayı da boyatmak mantıklı, değişim sırasında yan sanayi parça değil de orijinal kullanmak daha mantıklı, bu açılardan bakarsak daha doğrusu olaya mantıklı yerden bakarsak gerçeklerle çok farklı

    ancak arabayı satma zamanı gelince öyle zeka yoksunlarıyla karşılaşma imkanın var ki bu mantıklı şeylerin hepsi çöp oluyor, önemli olan hasar kaydının az olması, sırf bu yüzden paket olmuş ama sigortadan yaptırılmamış pert arabayı ağır hasar kaydı olmayan yetkili servis işlemli arabaya tercih edenlere çok rastladım
  • Bizim insanımız değiştirme boyat zarar edersin satarken diyecek amma velakin autokingde tamir sonucu kapın eskisi gibi olacak mı iyi boyayacaklar mı deli sorular döner kafanda .Foto olmafığı için hasarın büyüklüğüne göre yorum değişir ama servis daha mantıklı gibi.
  • Kesinlikle değişim. Kapı sacı rezonansa müsait bir parçadır. Değer kaybı konusunda da serviste yapılan işlem belgeli, faturalı olacak. Bu yüzden fiyat öldürmeye çalışan 3-5 ölücü haricinde satarken bir problem yaşayacağınızı sanmıyorum.
  • Az önce Otoking'e gittim. Değiştirirsek daha iyi olur dediler. Ama gene de bi ustaya sormak lazım, garantili tamir yapabilirim derse tamir de olabilir dediler.
    Değişim daha mantıklı geliyor bana da doğrusu.
  • Tamir sırasında sac ısıl işlem görüyor ve evsafında azalma oluyor o kadar matah bir şey değil tamir ettirmek.
    Değişim yapalım diyorlarsa balıklama atlayın sonunda işlem görmüş kapı yerine orijinal parça sahibi oluyorsunuz.
    Ben ikinci el araç alsam tamir göre göre yamalı bohçaya dönmüş araç alacağıma parçası değişmiş araç tercih ederim.
  • şöyle baktığım zaman arabanın mihrabının en önemli yerlerinden birisidir kapı... düzeltmek yerine değiştirmek daha mantıklı
  • normal şartlar altında bu tarz parçaları düzeltmek değil değiştirmek daha mantıklı, güneş yanıklı arabayı da boyatmak mantıklı, değişim sırasında yan sanayi parça değil de orijinal kullanmak daha mantıklı, bu açılardan bakarsak daha doğrusu olaya mantıklı yerden bakarsak gerçeklerle çok farklı

    ancak arabayı satma zamanı gelince öyle zeka yoksunlarıyla karşılaşma imkanın var ki bu mantıklı şeylerin hepsi çöp oluyor, önemli olan hasar kaydının az olması, sırf bu yüzden paket olmuş ama sigortadan yaptırılmamış pert arabayı ağır hasar kaydı olmayan yetkili servis işlemli arabaya tercih edenlere çok rastladım
  • Kapı değişince bir şey olmaz fotoğrafları belgeleri saklayın.
  • Araba satarken de keşke insanın karşısına forumdaki gibi alıcılar çıksa diye düşünüyor insan
  • Kesinlikle değişim. Tamir edildiğinde aynı noktadan aynı kuvvette bir kaza olsa bu sefer kapı görevini yapamayıp hasarı direklere veya başka noktalara aktaracak.
  • Peki değişim nerde yapılmalı? Şu an 3 farklı seçenek mevcut.
    1. seçenek yetkili servis. Fakat yüksek maliyet çıkacağı söyleniyor
    2. seçenek ise Oto King. Onlar da değişim yapacaklarını ve yaklaşık 2.000TL civarı masraf çıkacağını beyan ettiler.
    3. seçenek ise sanayide tanıdığımız iyi bir kaportacı var, ona yaptırmak. O da sigorta ile çalışıyor o konuda sıkıntı yok.
    Ne yazık ki nereye yaptıracağıma dair hala karar verebilmiş değilim.
  • 2. elde değişen ve boyalı arasında fark her zaman vardır. satarken saçma sapan insanlar gelip neden değişti diye sorarlar. yine aynı insanlar ufak tefek hasarları neden boyatmadın diye de sorarlar.

    yetkili servislerde kaporta hizmeti genelde olmuyor. onlar da alıp anlaşmalı oldukları bir kaportacıya gönderiyorlar. eğer tek sorun kaporta ise bence 3. seçeneği yani kendin yaptırmayı seç.

    böylece hem düşük masraf çıkar, hem işin başında durup kalitesinden emin olursun.
    tabi vaktin varsa bu mümkün. vaktin yoksa servise bırak otoking den çok farklı bir maliyet çıkmaz onlar da pahalıya yapıyor
  • Ben boyalı olmasındansa değişimi tercih ederim. Güvenlik güvenliktir. Kapıyı sonradan tamir edince oradan darbe emişi bekleyemeyiz.
  • orcnd kullanıcısına yanıt
    Tek sıkıntı kaportada gibi görünüyor.
    Aracın başında ben değil de babam durabilir, o konuda sorun olmaz.
    Gerçi araç başında beklemeye de gerek yok, usta yakınen tanıdığımız biri, işçiliğine güveniyoruz.
  • Lego95 kullanıcısına yanıt
    1 mm sacın güvenlikte bir fark yaratacağını sanmıyorum. eğer bir faydası olsa eski doğanlar kağıt gibi yırtılmazdı.
    bu kaynağa göre kapıyı sağlam yapan içine yerleştirilen çelik kolonlar ve karoserin güvenlik için bıraktığı pay oluyormuş
  • Arkadaşlar bir ilanda gördüm, "BİR PARÇA DEĞİŞEN (KAPI SACI) VARDIR. HASAR KAYDI YOKTUR." notu var. Fakat geri kalan her şey orijinal ve araç kazasız. Bu neyden dolayı olmuş bir değişimdir. Önemli bir etken mi sizce? Çünkü araç fiyatı muadillerine göre oldukça uygun yazılmış.
  • Kapı sacı değişmeside çok matah değil bana kalırsa hasarın boyutuna göre direk kapı değişmeli zaten kapı sacı değişecek duruma geldiyse kapının ana iskeletindede hasar vardır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Kapı sacı değişmeside çok matah değil bana kalırsa hasarın boyutuna göre direk kapı değişmeli zaten kapı sacı değişecek duruma geldiyse kapının ana iskeletindede hasar vardır
    Zaten Bir çok marka, model araçta orjinal olarak sacede "kapının dış sacı" diye bir yedek parça yok , kapı iskeleti ile birlikte sac engtegre halde geliyor yani sac aksam komple geliyor direk takılıyor

    Bu piyasa da kelime oyunu olmuş durumda, müşteriye de Anlatmakta zorlanıyoruz

    "Sadece kapı sacı değişti " kelimesi bir çok araç için mümkün değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    Zaten Bir çok marka, model araçta orjinal olarak sacede "kapının dış sacı" diye bir yedek parça yok , kapı iskeleti ile birlikte sac engtegre halde geliyor yani sac aksam komple geliyor direk takılıyor

    Bu piyasa da kelime oyunu olmuş durumda, müşteriye de Anlatmakta zorlanıyoruz

    "Sadece kapı sacı değişti " kelimesi bir çok araç için mümkün değil

    Alıntıları Göster
    Çok doğru söylediniz, hicbir yetkili serviste kapı sacı değişimi diye bir olay yoktur,kapı komple iskeletiyle değişir. Bunlar satıcıların olayı yumuşatmak amaclı laf oyunları.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LEONFR

    Çok doğru söylediniz, hicbir yetkili serviste kapı sacı değişimi diye bir olay yoktur,kapı komple iskeletiyle değişir. Bunlar satıcıların olayı yumuşatmak amaclı laf oyunları.

    Alıntıları Göster
    Valla hocam hem forum, Hem piyasada doğru bilinen ne kadar yanlış varsa insanlara doğrusunu öğretmeye çalışıyorum elimden geldiğince, ama çoğu insan kendi bildiklerini doğru kabul ediyor ve yemediğimiz laf kalmıyor özelikle forumda, sizin gibi doğruyu taktir eden az

    Teşekkürler, saygılar
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.