Şimdi Ara

AUDI YAĞ YAKMA ÜRETİM HATASI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
12.949
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sayın Ahali,
    Eski bir üye olarak benim de sizlerden araba konusunda destek/ bilgi alma sıram geldi. 2011 model Audi A6, aracın tüm bakımları doğuş maslakta yapılmıştır. Bu araç 2-3 bin km de 1 litre yağ yakmaktadır.

    Yabancı forumlarda özellikle vag ve audi forumlarında üretimi ve servisi iyi bilen herkesin söylediği şey bu yağ yakma /eksiltme sorununun 1.8 e 2.0 tfsimotorlarda fabrikasyon hatalı silindir segamnlarından kaynaklandığı yönünde. Ve yağ eklemenin sorunu çzmediği mtorun gittikçe daha da yıprandığı ve en sonunda tamir edilemz hale gelip sandık motorla değiştirildiği söyleniyor. Ben bu gibi kaçınılmaz bir sonu kabul etmiyorum.

    Amerika da bu konuda class action suit denilen toplu davalar açılmış ve kazanılmış.

    Türkiyede ise bu piston ve segman değişimi için 10-15 bin tl gibi parça ve işçilik masrafları konuşuluyor, periyodik bakımlar haricinden cebimden kuruş vermek niyetim yoktur.

    Forumdan ricam Doğuş Maslağa gitmeden önce konu hakkında bilgisi olanların bilgi paylaşımında bulunmasıdır. İsterseniz özelden de yazabilirsiniz. Teşekkürler.



  • Bende de 1.4 tfsi a3 var,9600 de yağ lambası yandı,normalmi bilmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://www.a5oc.com/forums#/topics/90849

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • a4-a5 modellerinde de mevcut çoğu kullanıcılara sordum hepsi de bu dertten yakınıyor servisler hep revize ücreti istemişler bu konu hakkında kullanıcı arkadaşlar nasıl bir yol izledi sürekli aracın arkasında yağ bidonu ile dolaşmak çok saçma hele ki audi gibi bir markayla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nungor

    2009 Audi Q5 2.0 TFSI aracımda başıma geldi ki 2009-11 arası belalı seridir. Ama benimki çok ileri boyuttaydı. 500 km'de 1 lt istiyordu. Doğuş Oto genel müdürlüğe genişçe bir mail ile durumu bildirdim. Şu da vardı arabam yetkili servis dışında bakım görmemişti. Böyle olunca beni servise yönlendirdiler, yağ değişimi yapıldı ve ikaz ışığı yanar yanmaz yağ eklemeden gelmem söylendi. Aynısını yaptım. Aracın Genel Müdürlük tarafından sürekli gittiğiniz yetkili servise yönlendirilmesi çok önemli. Bunun üzerine komple motor yapılacağı genel merkezden fiyat beklendiği tarafıma söylendi. Yaklaşık 13bin TL'lik bir işlem için 1 hafta sonra bana 3500 TL'ye işlemin yapılabileceği söylendi. Hemen kabul ettim. İşlem devam ederken yaklaşık 1 hafta sonra servisim tekrar aradı. Çok da anlamam yanlış yazmayım egzantrik milde bir açıklık farkettiklerini onun da değişmesi gerektiğini belirttiler, tekrar merkezle yazışıldı yine hata olmasın yaklaşık 4 bin civarı bedel için benden genel merkezin emriyle 500 TL istediler. Hemen kabul ettim. Ayrıca tüm bu işlemlerde ekstra işçilik falan ücreti yoktu. Velhasıl aracım canavar gibi oldu. 1 yılı yeni tamamladım gram yağ istemedi. Çok memnunum. Yöntem budur ama iki şey çok önemli yağ yakma seviyesi ve servis bakımlı araç olması. Dışarıda oynanan araçlara aynı hassasiyetle yaklaşmıyorlar.

    anlattıklarınız için teşekkür ederim
    ama burada atıf yapmak istediğim konu araçta ki bu sorunu size kullanıma bağlı arıza olarak tahsil ettilerse durum farklı takıldığım nokta ise bu arıza fabrika çıkışında gerçekleşen üretim hatası ise tamamen markanın prestij kaybı bana göre ve motor yapımlarından ücret istememesi gerek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nungor

    Şimdi Almanca forumlar başta olmak üzere çok araştırdım. Bunu kusur olarak kabul ettirmek çok zor. Bi kere aynı yıl aynı seri araçların hepsinde aynı derecede görülmüyor, garanti süresi içinde görülse yine hadi bir nebze. Bu durumda firma iyi niyetiyle bir şeyler yapmak daha mantıklı geldi bana. Şimdi 2009 model üçüncü sahibi olduğum bir aracın 2016'da ortaya çıkan kusuru için benim olayımda Doğuş Oto'nun iyi niyetli davrandığını düşünüyorum. Misal aracın ilk sahibi olsaydım bu durum baştan beri olsaydı o zaman çok daha farklı tutum alabilirdim.

    şimdi ben bu markadan araç almak istiyorum sırf bu durum yüzünden kararsız kaldım
  • Selamlar

    2011 a4 q aracimda da ayni sorunu yasiyorum. Dogusa mail attim ertesi gun donduler servise araci baraktim. Usta teste dahi gerek gormedi sorun bellidedi. Siz nasil bir sonuc aldibiz yardimci olursaniz sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maalesef doğru

    2009 model A6L 2.0 aracım yağ yakıyordu ve 5bin km de bir yağ ekliyordum. Üretim hatasıydi ve hepsinde mevcut, sonraki yıllarda düzeltildi. 230bin km de sattım motor ile ilgili problem yaşamadım hiç. Düzenli yağ ekleme veya değiştirme yapılırsa sorun olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.