Şimdi Ara

Skoda felicia su kaynatıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
1.729
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhabalar . Bugun 96model skoda felicia satın aldım evim bayagi yuksekte oldugu icin yokus çıkıyoruz yokusta araba hararet yapiyor elle fani aciyorum ama 35-40la gitmeme ragmen araba su kaynatiyor 110-120dereceyi gordugu oldu bende zorlamadan ciktim yavas yavaş duz yola indigimde dusuyor su sıcaklığı acipta bakmadim kaputu malum kaynamis su yuzume sicrar falan korkumdan simdi bu araba otomatikman fani acmasi lazim acmiyor ben arabayi calistirirken acıyorum ama nafile yani yokuşta sogutmuyor 120ye falan gelince 90derece oluyorda yokusta korkutuyor ne onerirsiniz ne yapmaliyim termostatta mi sorun acaba anlayamadim yardım ederseniz sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • debroglienindalgaboyu D kullanıcısına yanıt
    İlk arabam la deme öyle mercedesten değerli gözümde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Büyük ihtimal müşür arızasıdır. Sık sık hararet yaptırırsanız bir süre sonra conta yakar. Yağa su karışır. Masraf büyür. Bir kere hararet yaptığında aracın hararetini acilen almak ve hemen sanayiye gitmek lazım. Ben hararet yapması durumunda radyatöre ufak ufak su çarparım. Biraz risklidir. Radyatörün çatlaması riski vardır. Tepeden aşağı suyu boca ederseniz kesin çatlar. Ufak ufak çırpıştırınca çatlamaz.

    Araç hararet yaptığında aracı kapatmak en iyi çözüm olmayabiliyor. Devridaim ile ilgili bir problem varsa en iyisi kapatmak. Daha hızlı soğumasını sağlayacak bir çözüm yok zira. Ancak devridaim sağlamsa, radyatör sıcaksa ve gene de hararet varsa, radyatörü soğutarak araç daha hızlı soğutuluyor. Buradaki maksat, hararet ne kadar hızla alınırsa contaya o kadar az zarar verilir.

    Neyse, sonuçta hararet riskli mesele.

    Sağlıklı çalışan bir motorda müşür, termostat, hortum veya radyatörde kaçaktan ötürü su eksiltme, radyatörün tıkanması veya bir sebeple devridaimin durması sebebi ile hararet olur.

    Sırası ile:

    1) Aracın suyunda eksiklik var mı? Su eksik ise tamamlanır. Gözlemlenir. Su ne hızla eksiliyor, alttan kaçak, damlama var mı?
    2) Araç ısındığında radyatör ısınıyor mu? Aracın suyu eksik değil ve radyatör ısınmıyor; ancak hararet yükseliyorsa devridaimi engelleyen bir şey var demektir. Müşür arızası, radyatörün tıkanması, devridaim pompasının bozulması buna sebep olur.

    1 ve 2 sorunları yoksa, araç rüzgar yerken hararet yapmıyor, yavaşlayınca düşük hızda, zorlandığı yerlerde yapıyorsa, fan açmıyordur. Termostat arızasına işaret eder. Çok küçük ihtimalle de fan arızalanmış olabilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.