Şimdi Ara

Megane 4 1.2 benzinli kullananlar hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
4
Favori
65.318
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba;

    Forumda 1.2 benzinli yeni kasa megane kullanıcı sayısı oldukça az. Genel anlamda baktığımız da dizel yorumları okuyoruz ve araya arada bir benzinli araç kullananların yorumlarını bulabiliyoruz ve bunun içinde ortalama 140 sayfa tek tek okumamız gerekiyor.

    Bu bakımdan benzinli araç kullanan arkadaşlar yorumlarını fikirlerini aracın artısını/eksisini buraya yazabilirse ben ve benim gibi bu aracı almak isteyen arkadaşlar için daha kolay bir yol olmuş olur.

    1.2 benzinli 130 bg araç kullanan arkadaşlarımız varsa yorumlarını rica ederim.

    Şimdiden herkese teşekkürler.



  • Merhaba,

    Yaklaşık 1 hafta önce sedan 1.2 tce edc icon model aracımı aldım. Hala arabayı değerlendirme aşamasındayım ama ilk izlenimlerin çok olumlu ve aracımı aldığıma memnunum. Öncesinde 2011 megane hb 1.5 dci manuel kullanıcıydım. Şimdiki aracım konfor olarak ciddi manada üstün. Özellikle DCI motorlar ne kadar başarılı olursa olsun dizel motor sesi diye birşey varmış onu daha iyi anlıyorsunuz. Yakıt tüketimi olarak ilk denememde işe giderken kullandığım bol dur kalklı trafikte önceki aracımla 6.2 lt dizel yaktığım yolda bu araçla 7.4 lt benzin yaktım. Sonrasında spor modunda denemelerim ve aracı kurcalarken uzun süre boşta çalıştırmalarım sonucu ortalama şehir içi yakıt tüketimim 8.3 lt görünüyor. 7 ileri EDC şanzımana bayıldım. Yumuşak kullanımda vites geçişini hiç hissetmiyorum.

    Benim aracım titanyum gri renkte. Tam deri döşeme ve nappa direksiyon hariç bütün opsiyonlar kurulu. Yani elektrikli cam tavan, 18" jantlar, head-up display, 8.7" R-Link 2 sistemi, park asistanı vs. herşey var. Aracı kesinlikle tavsiye ederim. Yalnız benim araç 2016 model olduğu için uygun fiyata aldım. 2017 modelinin fiyatıyla karşılaştırırsam opsiyonel paketlerin bedavaya geldiğini söyleyebilirim. 2017 model almak zorunda kalsaydım 12 bin TL daha verip dizel otomatik tercih edebilirdim ama hem o kadar ödeme gücüm yok hem de benzinli motor konforunu yaşadıktan sonra o kadar da cazip gelmiyor artık.

    Arabayla ilgili soracağınız hususlar olursa cevap veririm. Teşekkürler.




  • 1.2 tce edc touch kullanıcısıyım. memnunuz ailece :) yakıt değeleri de önceki araçlarıma göre (Chevrolet Cruze 1.6 otomatik, 2004 Toyota Corolla 1.6 Otomatik) oldukça ekonomik. 7 ileri vites inanılmaz iyi.
  • Özellikle İstanbul'da kullananlardan da bekliyoruz istatistikleri. Ben de haftaya teslim alacağım. Çok sakin süren biri değilim ama gücüm yetmedi benzinli aldım. Fakat önceki dizel aracımdan sonra araç içindeki sessizlik çok iyi gelecek.
  • Sehir icinde kisa mesafe gidip geldigim surecte 11 civarindaydi yakit tuketimi. Duzenli olarak git gellerde 8i buluyor, uzun yolda 5-6
  • 1.2 Tce Icon HB 130 hp manuel aracım 1 yılını doldurdu. Genelde hafta sonları şehirler arasında 2. araç olarak kullanıyorum. Eco modda, 90-100 km/s sabit hızla sakin kullanımlarda 5.3 lt/100 km ortalama yakıt tüketimini yakalayabiliyorum. Klima açık, daha seri kullanımda ve trafiğin biraz daha yoğun olduğu durumlarda 6 lt/100 km civarına çıkıyor. Benzinli olmasından ötürü son derece sessiz bir otomobil. Diğer aracım olan Megane 2 de benzinli fakat megane 4'ün sessizliğinin yanına yaklaşamıyor. 110-120 km/s hızın üzerine çıktığınızda rüzgar sesi olmaya başlıyor fakat çok rahatsız edici değil. Eco modda normal olarak hızlanma konusunda biraz daha nazlı fakat kesinlikle yeterli, megane 2'den sonra eco mod çok seri geliyor. Comfort ve özellikle sport modda araç son derece seri bir hale geliyor ki 1350 kg civarındaki ağır bir araç için çok iyi bir hızlanmaya sahip.
  • 1.2 tce edc icon aracımı 1 ay önce aldım.performansından konforundan ve yakıt tüketiminden çok memnunum, dizele göre en fazla +2 litre falalığı var 100 kmde ortalama yılda 10000 km yi geçmiyen biri olarak zaten dizele göre vereceğim fazla yakıt parasını neredeyse yarıya yakınını vergiden kurtarıyor. 10 yıldır 2 farklı dizel aracım oldu alırken acaba yakıtta üzermi diyordum ama memnun kaldım çok keyifli bir araç. şehir dışı 90-100 civarı kıllanınca en fazla 4.5-5 litre falan yakıyor şehir içi kullanılan güzergah ve mesafe trafik pek çok etken var tabi ben 7 civarı yakıyorum.1.2 tce motor ve edc şanzıman son derece uyumlu ve performanslı olmuş ben çok memnun kaldım. 1 aylık kullanımım sonunda iyiki almışım diyorum.
  • Yakıt verimliliği konusunda TSI motorlar kadar verimli mi bu araç ?

    Ankarada yaşıyorum ve 1.2 tsi golf ve jetta kullanan arkadaşlarım ortalama 5.7-6 ile gezebiliyorlar.

    Bu motor aynı şartlarda 7-8 yakıyorsa sıkıntı var sanırım biraz tüketimde
  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    golf megane 4 e göre yaklaşık 100 kg daha hafif bir araç (doğal olarak daha darda bir araç) bu yüzden 1 litre kadar daha az yakmasıda gayet doğal. ama o bir litreye karşılık fiyat performans olarak artısı bence çok fazla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ottoman 16

    golf megane 4 e göre yaklaşık 100 kg daha hafif bir araç (doğal olarak daha darda bir araç) bu yüzden 1 litre kadar daha az yakmasıda gayet doğal. ama o bir litreye karşılık fiyat performans olarak artısı bence çok fazla.

    Siz istanbulda mı 7 litre yakıyorsunuz şehir içi ?
  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    Bursa. Tabi bu rakam kullanılan güzergahın düz yada yokuş mesafenin kısa yada uzun ve trafik durumuna göre her zaman değişir. daha fazla yaktığımda oluyor daha az yaktığımda.şehiriçi ortalamam 7 yada 7,5 gibi şu an



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ottoman 16 -- 29 Eylül 2017; 15:6:36 >
  • Araç konusunda benzinli aracın neredeyse dizel fiyatına yaklaşması düşündürücü geliyor. Astra 1.4 hb k kasa ile arasında kaldım, incelemeye devam ediyorum. Megane 1.2 hb kullanıcısı çok fazla bulunmuyor.
  • Bazı yerlerde şehir içi eco modda kullanarak 6lt gibi kullanım sağladıklarını yazmışlar. Doğruysa güzel oran gerçekten.
  • Megane 4, Talisman, Kadjar ve Koleos için gizli özelliklerin açılması amacı ile 03-04 şubat 2018 de
    Bursa ve İzmirde toplanıyoruz.

    Katılım yapacak Arkadaşlar İletişim bilgilerini özelden göndermeleri gerekmektedir.

    Yapılacak işlemler;

    *Hareket halinde video izlenmesi

    *Tabela okuma sisteminin açılması(hız tabelalarının okunması)

    *Hız kadran değişimi (260 yada 290 yapma)

    *Android auto ve car play

    *Lastik göstergelerini psi yapma(32-33 gibi görünmesi)

    *Yorgunluk algılamayı aktif yapma

    *Kadrana sıcaklık göstergesinin eklenmesi

    *Açılış ve karşılama ekranını değiştirme(Renault spor yada GT Line yapma)

    *Radyo çekim gücünün arttırılması

    *Araç ekranından youtube-facebook ve whatsapp kullanma

    *Motor sesi(Sürüş moduna göre motor sesinin değiştirilmesi)

    Kayıt ve Detay: 5438189773




  • Megane 4 Sedan'ın hem 1.5 DCI hem 1.2 turbo benzinli versiyonunu kullandım. Kendi aracım Megane 2 sedan 1.5 DCI. Megane 4'un bu arabayla en ufak bir alakası yok. Dizel modeli Trabzon'da Sümela Manastırı'na gitmek için ve şehir içi gezme için kullandım. Tasarruf yapmak için hiç çabalamadım hatta performanslı kullandım, virajlarda test ettim, arabayla aşırı çılgınca şeyler yapmadığınız sürece arkasını koparmak neredeyse imkansız.

    Turbo benzinli modeli de Trabzon - Bayburt arası gidiş geliş ve Bayburt şehir içi, köyü yolu vb. kullandım. 2 günde yaklaşık 600 km yol yaptım. Yine dikkat etmeden kullandım ve bir çok yokuş tırmandım, 0 100 denemesi yaptım. Dönüş yolunda Zigana tüneline tırmanan yol aşırı sisliydi, hızlı gitmemek için genelde 3. viteste tırmandım. Yakıt ortalaması 600 km.de 6.5/100 km. Aracın yalıtımı çok iyi yol tutuşu da harika ancak beğenmediğim iki yönü var; farları ve ses sistemi. Farlar yine idare eder ancak hoparlörler kesinlikle bu araca yakışmıyor. Vergisinin de düşük olduğu göz önüne alınırsa alınacak en mantıklı araçlardan birisi Megane Sedan.




  • Ottoman 16 kullanıcısına yanıt
    Her iki ilide çok iyi bildiğim için
    sabah ve askam iş çıkış saatlerinde bursa trafiğinin istanbul trafiğini aratmadıgını rahatlıkla söyleyebilirim..

    1,2 tce touch sahibiyim..
    gebze içi, organize sanayi trafiği, ara ara bostancı, kadıköy e kadar 6,8-7,3 arası ortalama..

    havaların çok soğuk olduğu bir kaç hafta önce aracı çalıştırıp 1 2 dk beklettikten sonra klimaya fazla abandıgımda (cocuk hastaydı) o anda 5-6dk süre içinde ortalama 8,5 oluverdi.. sonraki gün sapanca ya yola çıktım sapanca gişelerinde 6,8 ayarına indi bu sabah 6,8 ile evden çıktım 6-7km trafik + yokuş yukarı (şekerpınar-doğuş oto-honda-gebze osb bilenler bilir) 7,00 ile fabrikaya geldim..

    uzak yol dedikleri gibi 90-100 km ile trakya tem edirne istikameti 5,2
    120 ve üstü 6,5 (dolu araç)
    yıllık 10-12bin km yapanlar için dizel farkı vermeye değmez
    1,2 mtv nin uygun olmasından aradaki fark çok abartı değil..

    onceki 1,2 edc cli0 4 aracımdan sonra araç çok daha sessiz ve kıyaslanamayacak kadar konforlu..
    tocuch paket olmasından dolayı el freni fazla el altında, ekran olmayışı, aynaların auto kapanmaması eksikleri..
    genel tasarım eksiği ise sürücü kapısındaki 4 cam kontroluğu saglayan aynaların tam el altında değilde az geride diz tarafında kalması kolunuzu dayadıktan sonra cam açmak için elinizi sürekli geri çekmez zorundasınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hbasaran82 -- 8 Şubat 2018; 13:19:10 >




  • Merhaba 2017 model hb touchrome megane sahibiyim. Daha evvel kullanma fırsatı bulduğum sedanlara göre hb kalite anlamında daha iyi olduğu nu söyleyebilirim. Benim aracım 1.2 tce motor Manuel şanzuman. Eco mod sürekli açık kullanıyorum Şanlıurfa gibi yurdumuzun en sıcak bölgesinde yaşıyorum. Yaz geldi diyebilirim Eco modu sadece gün içinde araca bindiğimde klima performansı artsın diye iptal ediyorum. İçeri serinlediğinde tekrar aktif ediyorum. 7 inç rlink var ses sistemin den çok memnunum hiç bir sorun yaşamadım. Yakıt tüketimi Urfa trafiği berbat sürekli ışık var dur kalk çok fazla birde uzun süren yol yapım projeleri nedeniyle düşük vites kullanımı fazla bu durumda sürüş stilimi ekonomi yaptığımda yakıt 6 lt ye düşüyor rahat kullanımda 7.5lt ye kadar yükseliyor. Uzun yolda sabit 100km ile 5.1 ika 5.4 arasında verilerle depoyu tüketiyorum. Araç 15000 km de şuan. Araçta beni huzursun eden 2 sorun var ilki sol havalandırma içinden yahut altından tam tespit edemedim nereden geldiğini sanki enjektör sesine benzer bir ses gelmekte aldığım günden bugüne kadar bu ses var servise gittim normal olduğunu söylediler başka bir forumda okuduğum bilgiye göre havalandırma borusu titreşim nedeniyle bir yere temas ediyormuş. İkinci sorunum araç arka diz mesafesi yetersiz gelmekte. Onun dışında yol tutuşu VS hiç bir problemim yok çok memnunum. 2001 yılından bu yana işim gereği yollardayım bazen ay oluyor 10 000 km yol yapıyorum. Yakıt konusu da gördüğüm en ekonomik benzinli araç budur. LPG ihtiyacı dahi hissetmiyorum. Şimdilik benden bu kadar.




  • Bende 2 hafta önce 2017 3000 de sedan joyu verip 2017 sedan icon tce edc aldım 5 binde

    Motor neredeyse sıfır ses hele sabit devirde ,joy a göre hem motor sesi hem yalıtım anlamında daha iyi genel olarak oyuncakları sevmesemde ekranlar çok hoş

    Edc şanzıman 1-2 arasında kararsız ecoda kullanırsan sorun yok müsait bir zamanda servise gidip güncelleme falan geldimi baktırcaz

    Üzerinde ki conti eco contactlar oldukça sessiz ancak tutuşunu beğenmedim joy da turanza t001 vardı kesinlikle çok daha iyiydi lastikle ilgili değiştirecem yakında o zaman sorun kalmayacak

    Yakıt uzun yolda 100-110 cc açık 4.9 litre yaktı şehir içi sürekli kısa mesafe 7 uzun mesafe 6.5 a düşüyor diyebilirim aynı koşullarda eski passatımdan 1.4 tsi yarım litre az bmw 118 imden 1.5 -2 litre az yakıyor

    Tce motor gayet iyi ancak şanzıman dsg ayarında değil sorunsuzluğunu zaman gösterecek dizelle aradaki farkı vermek için çok km yapmak gerek birde dizeldeki(sedan) 6dct 250 kuru kavramaymış onuda forumdan öğrendik 7dct 300 ise yağlı tip çift kavrama

    Yani tce motor az yol yapanlar için dci a göre daha tercih edilesi hem sessiz hem daha güçlü




  • Megane 4 1.2 TCE düz vites şehir içi ortalama 9'un altına indiğini görmedim, yakıtı Shell'den alıyorum, normal modda kullanıyorum eco denemedim, diğer insanların şehir içi 7-8 gibi değerlerini gördükçe şaşırıyorum acaba bende mi bir sorun var diye. 09.07.2018 güncel tarihle 120 tllik benzinle ki bu 18 lt ediyor, 170 km yol gitmişim.

    Alırken çok yakacağını bilerek aldım zaten, dizeli çok pahalıydı, dizelde yaptığım km verdiğim parayı kurtarmayacaktı, benzinli araba kullanırken cebimin yanacağının farkındaydım ancak 1.2 alacağıma bari daha yüksek hacimde bir şey alırdım en azından belki atmosferik olsa kısa mesafe kullanımda daha az yakabilirdi diye düşünüyorum çünkü 1.2 tce sürekli turbo destekli gidiyor, yüklen ya da yüklenme, turbo çok sıkıştırılmış.

    Not: Kullandığım güzergah öyle aşırı sıkışık değil çok lambada yok sadece bir dik yokuş var max 700m mesafede, dönüşte zaten o yokuşu iniyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi demoprazol -- 9 Temmuz 2018; 9:58:12 >




  • Gebze kapikule ortalmamam..120 km ortslama ile geldim ( suan kapikuledeyim)

    Megane 4  1.2 benzinli kullananlar hk..

    Megane 4  1.2 benzinli kullananlar hk.. eco acik, arac biraz dolu 1.2 tce edc.. 90 km ile cc acik 4.9 5.5 araliginda yuk klima ve hava sartlsrina bagli olarak degisiyor..




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.