Şimdi Ara

Son modellerde dsg sorunu var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
4
Favori
78.298
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni araç alacağız golf dsg 1.6 dizel. Bunlardaki dsg sorunu hala devam ediyormu son modellerde? .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi windlea983 -- 1 Ağustos 2021; 17:59:55 >



  • DSG'nin mekatroniği yapisi itibari ile kronik sorunludur. Belirli dönemlerde illa ki servise uğrayacaksiniz. 2013'ten beri sirket araci olarak dsg'li vw kullaniyorum. 4 farkli arac kullandim simdiye kadar, hepsinin de dsg sorunu oldu. Suan kullandigim 2016 model dahildir.

    Kisacasi su yil duzeldi bu yil duzeldi diye bir olay yok, insanlar kendilerini kandiriyorlar. Olay sadece ne zaman arizanin ortaya cikacagi, 300km'de cikabilir, 2000 km'de cikabilir. Ama 20.000-30.000 arasinda her arabada yasadim. Sikayetvar.com'a girip sanziman arizalarini okuyabilirsiniz.
    windlea983 kullanıcısına yanıt
    windlea983 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: windlea983

    Cevabınız için çok teşekkür ederim, peki bu konuda vw ile audi arasında bi fark var mı? Yanılmıyorsam ikisi de farklı adlar altında aslında aynı dsg şanzımanı kullanıyor

    Audi için de aynı durum mevcut, asagidaki linke bakin, ve herkes de sikayetvar'a yazmiyor. Vag grubu araclari dogus yerine arkasinda duran birisi getirseydi alin derdim, sonucta garantili olurdu. Ama ulkemizde herseyi ekstra ve ekstrem pahali.



    Performans istiyorsaniz bmw veya mercedes'e yonelmenizi oneririm. Sorunsuzluk ise toyota veya hyundai derim.



    https://www.sikayetvar.com/audi/sanziman
    Tüm çift kavramalı araçlar eğer frene tam basarsanız kavramayı tamamen ayırır. Yani dur,kalk trafikte sürekli N ye almanıza gerek yoktur. Önemli olan frene tam basmanızdır. Çift kavramalı şanzımanlar kararlılık ararlar. Gaza kararlı basacaksınız. Frene kararlı basacaksınız. Bunu isterler.
    1. vitesi yarım kavrayıp 2 ye çıkarlar. Bu sebepte trafikte 1 den 2 ye , 2 den bire geçe geçe kavrama yerler. Bunun önüne geçmek için vitesi manuele alıp, trafikte aracın hemen 2 ye geçmesine engel olmak gerekir. Ya da 1 ile 2 arası geçişleri manuel yapmak gerekir.
    Bu gibi tedbirler kavrama ömrünü uzatır.
    Tork konvertörlü klasik şanzımanlar araç D konumunda iken de kavramadadır ama onlarda bir baskı balata sistemi olmadığı için iki türbün arasında yağ dolaşımı olmaktadır. Bu sebeple ayağınızı frenden çekince araç hızlıca harekete geçer. Burada da her seferinde değil belki ama 20-30 sn den fazla duruyorsanız N ye çekilebilir. Daha kısa sürelerde çok gerek yok.
  • DSG'nin mekatroniği yapisi itibari ile kronik sorunludur. Belirli dönemlerde illa ki servise uğrayacaksiniz. 2013'ten beri sirket araci olarak dsg'li vw kullaniyorum. 4 farkli arac kullandim simdiye kadar, hepsinin de dsg sorunu oldu. Suan kullandigim 2016 model dahildir.

    Kisacasi su yil duzeldi bu yil duzeldi diye bir olay yok, insanlar kendilerini kandiriyorlar. Olay sadece ne zaman arizanin ortaya cikacagi, 300km'de cikabilir, 2000 km'de cikabilir. Ama 20.000-30.000 arasinda her arabada yasadim. Sikayetvar.com'a girip sanziman arizalarini okuyabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PSN_vs_XBOXLive -- 23 Nisan 2017; 21:33:46 >
  • PSN_vs_XBOXLive P kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için çok teşekkür ederim, peki bu konuda vw ile audi arasında bi fark var mı? Yanılmıyorsam ikisi de farklı adlar altında aslında aynı dsg şanzımanı kullanıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: windlea983

    Cevabınız için çok teşekkür ederim, peki bu konuda vw ile audi arasında bi fark var mı? Yanılmıyorsam ikisi de farklı adlar altında aslında aynı dsg şanzımanı kullanıyor

    Audi için de aynı durum mevcut, asagidaki linke bakin, ve herkes de sikayetvar'a yazmiyor. Vag grubu araclari dogus yerine arkasinda duran birisi getirseydi alin derdim, sonucta garantili olurdu. Ama ulkemizde herseyi ekstra ve ekstrem pahali.



    Performans istiyorsaniz bmw veya mercedes'e yonelmenizi oneririm. Sorunsuzluk ise toyota veya hyundai derim.



    https://www.sikayetvar.com/audi/sanziman
  • PSN_vs_XBOXLive P kullanıcısına yanıt
    hocam gerçekten Allah sizden razı olsun, benim için aydınlatıcı oldu söyledikleriniz.

    audi a3 dizel ve mercedes b180 dizel arasında kalmıştım. Şimdi mercedese daha yakınım, o halde b180 tavsiye eder misiniz? 2016, 1.6 dizel amg
  • Hocam şanzıman 7g dct ise bu da çift kavramalı şanzıman, f-dct350 kodlu 350 nm'ye kadar dayanan versiyonu b180 cdi'da mevcut. Arizasını hiç duymadım desem yalan olur, fakat Vag grubu araçlara göre daha dayaniklidir diye dusunuyorum, her manuel arac gibi kavrama degisikligi yasarsiniz zamana bağlı olarak...
  • İngilizceniz var ise bu makaleyi okuyun, dsg cok tehlikelidir ayni zamanda, bu olayin aynisi benim basima geldi, oto yolda 110 km/sa hizla ilerlerken bir anda hizim 30 km/sa hiza dustu, sansliydim sola cikmiyordum ya da arkamdan ayni ya da daha hizli gelen bir arac yoktu, resmen aracim yola yigildi 2013 highline tdi passat'ti.



    http://mobile.abc.net.au/news/2015-10-18/mother-calls-on-ag-to-investigate-vw-after-daughters-death/6861628
  • dsg deki asıl sorunu başlatan konfor artsın diye sürekli 2. viteste kalkmaya çalışmasıdır.
    yani araç çok yavaşken bile 2. viteste.
    bu sebeplede araba yarım debriyaj yaptığından kavrama yani baskı bitiyor ve titremeler başlıyor.

    otomatik araç olupta sorunsuz olan yok.
    illaki sorun çıkar kiminde 10 binde kiminde 120 binde.
    biraz şans işi birazda kullanmaya bağlı.

    bende iki araç var
    biri 7 ileri dsg li 2013 passat var kavramada sıkıntı var titreme var yani,servisle görüştüm aracım servis bakımlı olduğu için 300-500 tl ye yapacaklar iyiniyet garantisi diye.normla dışarı fiyatı 2500 tl civarı.

    diğeri 130 binde 2007 a3 tam otomatik.
    bunda da yoğun trafikte dur kalk yapınca 2 den 3 e geçerken arabayı sallıyor.
    normalde yok ama sadece yoğun trafikte kaldıktan sonra yapıyor.
    şanzıman beyninde sıkıntı var tamiri 1500-2000 tl fiyat çıkar ama benimki daha çok erken,keskin vurmalar başlayınca tamir ettirilir.

    sonuç olarak ikiside alman grubu şanzıman ama masraf illaki var.

    bu çift kavramalı otomatik şanzımanlarda her firmada her markada aynı kavrama sorunu çıkar.

    tam otomatiklerde de beyin sapıtır onun masrafı çıkar.

    manuel araçlarda da trafikte dur kalk yapınca yine ısınır ve sallama olur sen basmana rağmen debriyaja ya ayağın yorulur ya da baskı ısınır .
    manuelde baskı balata değişimiyle bu dsg deki kavrama değişimini aynı gör bence.

    bende uzun araştırmalar sonucu dsg passat beğendim ama aklımda dsg sıkıntısı vardı.
    sonra onunda aracın yetkili servis bakımlı olmasıyla çöülebileceğini öğrendim ve özellikle yetkili servis bakımlı araç aldım..
    dsg alacaksanız yetkili servis bakımlı alın kafanız rahat olsun.
    12-13 yıldır araba kullanırım son 2 yıldır otomatik aracım var ve bugune kadar neden almamışım diye pişmanım :)

    gülü seven dikenine katlanır.
  • Hocam cok sagolun yalnız son modellerde dikkat ettim araba 2de degil 1de kalkıyor onu güncellediler sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: windlea983

    Hocam cok sagolun yalnız son modellerde dikkat ettim araba 2de degil 1de kalkıyor onu güncellediler sanırım

    tam kalkış demeyelimde ona hareketlenmesi diyelim.
    yani kalkarken 1 de ama hemen 1-2 saniye sonra 2 ye atıyor sonra frene basıp iyice durmadan hala 2 de ve siz gaza basınca 2 de yediriyor konfordan ödün vermemek için.
    çünkü 1 e çekse araba sarsılacak ya da lag olacak.
    bu ara bakıma gideceğim sorarım güncellemeyi ama daha 6 ay önce benden önceki sagibi bakıma götürdüm yetkilide,olsa orada yaparlardı diye düşünüyorum.
  • Ben dur kalk trafikte özellikle de yokuştaysam manuel moda alıp 1. Viteste yürüyorum. Aracın 2. Vitese atma ısrarı bazen insanı çileden çıkarıyor. Start-stop da ağır yürüyen trafikte can sıkıcı olabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OneManBand

    Ben dur kalk trafikte özellikle de yokuştaysam manuel moda alıp 1. Viteste yürüyorum. Aracın 2. Vitese atma ısrarı bazen insanı çileden çıkarıyor. Start-stop da ağır yürüyen trafikte can sıkıcı olabiliyor.

    bu gibi kullanımlarda dsg sorunu minimuma indiirlirmi ? bende birkaç aya 1.6 dsg golf almayı düşünüyorum.
  • Görkem ! kullanıcısına yanıt
    Bu konuda bir uzmanlığım yok ama araştırmalarım sonucu öğrendiklerimi yazayım, yanılıyorsam bilenler düzeltir.

    Dsg, dct, powershift gibi çift kavramalı şanzımanları basit olarak otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar olarak düşünebiliriz. Yani manuelde olduğu gibi dsg'de de kavrama sistemi (baskı balata, volan) var. Vites D konumunda olduğu her an şanzıman kavrama halinde. Seyir halindeyken sorun yok ama ışıkta ayağımız frende beklerken aracın ileri gitme çabasına biz fren pedalıyla engel olmuş oluruz ki bu da manuel şanzımandan hatırlayacağımız yarım debriyaj hadisesi demek oluyor. Bu da bu duruma sürekli maruz kalınacak şehirlerde yaşayan bir dsg'nin baskı balata setinin diğer illerdekilere göre daha erken değişmesi gerekeceği sonucunu doğurur desek sanırım yanılmış olmayız. Sürekli yük altında kalan bir kavrama bir süre sonra ısınarak yol bilgisayarındaki ikazlar ile kendini gösterecek, uzun vadede de bir gün elbet isyan bayrağını çekecektir. Buna engel olmak mümkün olmayabilir ama bir nebze de olsa ertelemek mümkün. Otomobillerdeki auto hold ya da start-stop gibi sistemler kullanılabilir ya da her seferinde vites N konumuna getirilerek sürekli kavramanın önüne geçilebilir.

    Tabi bunlar ne kadar etkilidir bilemiyorum, 100bin km sorunsuz kullanan da var, 5-10bin km'de kavrama değiştiren de...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OneManBand

    Bu konuda bir uzmanlığım yok ama araştırmalarım sonucu öğrendiklerimi yazayım, yanılıyorsam bilenler düzeltir.

    Dsg, dct, powershift gibi çift kavramalı şanzımanları basit olarak otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar olarak düşünebiliriz. Yani manuelde olduğu gibi dsg'de de kavrama sistemi (baskı balata, volan) var. Vites D konumunda olduğu her an şanzıman kavrama halinde. Seyir halindeyken sorun yok ama ışıkta ayağımız frende beklerken aracın ileri gitme çabasına biz fren pedalıyla engel olmuş oluruz ki bu da manuel şanzımandan hatırlayacağımız yarım debriyaj hadisesi demek oluyor. Bu da bu duruma sürekli maruz kalınacak şehirlerde yaşayan bir dsg'nin baskı balata setinin diğer illerdekilere göre daha erken değişmesi gerekeceği sonucunu doğurur desek sanırım yanılmış olmayız. Sürekli yük altında kalan bir kavrama bir süre sonra ısınarak yol bilgisayarındaki ikazlar ile kendini gösterecek, uzun vadede de bir gün elbet isyan bayrağını çekecektir. Buna engel olmak mümkün olmayabilir ama bir nebze de olsa ertelemek mümkün. Otomobillerdeki auto hold ya da start-stop gibi sistemler kullanılabilir ya da her seferinde vites N konumuna getirilerek sürekli kavramanın önüne geçilebilir.

    Tabi bunlar ne kadar etkilidir bilemiyorum, 100bin km sorunsuz kullanan da var, 5-10bin km'de kavrama değiştiren de...

    aynen sonda belirttiğiniz fikiri bende size sunacaktım. dur kalklarda ben genelde babamın otomatik arabasında N konumuna alırım bunu yapıncada ciddi rahatlamayı ben bile hissediyorum ki araba garibim kesinlikle kendini çok zorlamıyordur. tüm dsg lerde bu aynı sorun vardır o zaman golf veya bir başka model farketmeksizin. dolayısıyla otomatik alacaksak bunlara katlanmak zorundayız ve üzerimize düşen görevde hepsini minimuma indirmek için arabayı olabildiğince az yormak değilmi
  • Tabiki sorun ediyor ben alma derim özetle. Yeni Civic daha mantıklı bir secenek olur.
    https://forum.donanimhaber.com/passat-b8-dsg-arizasi-3600-km-foto-guncelleme--116297212



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolfen1976 -- 16 Mayıs 2017; 10:55:44 >
  • OneManBand kullanıcısına yanıt
    Tüm çift kavramalı araçlar eğer frene tam basarsanız kavramayı tamamen ayırır. Yani dur,kalk trafikte sürekli N ye almanıza gerek yoktur. Önemli olan frene tam basmanızdır. Çift kavramalı şanzımanlar kararlılık ararlar. Gaza kararlı basacaksınız. Frene kararlı basacaksınız. Bunu isterler.
    1. vitesi yarım kavrayıp 2 ye çıkarlar. Bu sebepte trafikte 1 den 2 ye , 2 den bire geçe geçe kavrama yerler. Bunun önüne geçmek için vitesi manuele alıp, trafikte aracın hemen 2 ye geçmesine engel olmak gerekir. Ya da 1 ile 2 arası geçişleri manuel yapmak gerekir.
    Bu gibi tedbirler kavrama ömrünü uzatır.
    Tork konvertörlü klasik şanzımanlar araç D konumunda iken de kavramadadır ama onlarda bir baskı balata sistemi olmadığı için iki türbün arasında yağ dolaşımı olmaktadır. Bu sebeple ayağınızı frenden çekince araç hızlıca harekete geçer. Burada da her seferinde değil belki ama 20-30 sn den fazla duruyorsanız N ye çekilebilir. Daha kısa sürelerde çok gerek yok.
  • atade28 A kullanıcısına yanıt
    Bilgi için teşekkürler. Ben bu kararlılık konusunu dizel+otomatik bir otomobile geçince farkettim. Ama özellikle istanbul trafiğinde frene ve gaza kararlı basmak özellikle torku yüksek, alt devirleri canlı bir otomobil kullanıyorsanız konforu ciddi manada baltalıyor. Ben biraz da bu yüzden N konumuna almayı daha sağlıklı buluyorum.
  • Arkadaşlar bugün 2013 golf7 40bin km dsg aracımla giderken önce ekranda frene bas uyarısı çıktı sonra şanzıman arızası uyarısı yazdı yolda kaldım. Araç çalışıyor fakat ilerlemiyor. Akşam vaktiydi Çekiciyle götürüp yetkili serviste nöbetçiye bıraktım. Garanti 3 seneydi bitti, tüm bakımlar yetkili serviste yapıldı. Aynı sorunu yaşayıp ne gibi tecrübeleriniz oldu tavsiyesi olanlar varsa bilgi verirse çok memnun olurum. Forumda bir kişi araç aynı durumda olup değişen parçalar dışında işçilik parasının yarısının alındığını yazmış mesela. Sizce banada uygularlar mı ? Yardımcı olanlara şimdiden minnettarım...
  • Benim de 2010 model yeni aldığım aracımda 3den 4e geçerken bazen vuruntu yapıyor, bakımları dışarıda yapılmış 117binde şuan, 120bin için yetkili servise götürmek istiyorum şanzımana da baktırmış olurum, bazen yazılım ve kalibrasyonla çözülebiliyormuş galiba inşlh ciddi bişey yoktur, titreme vs olmuyor hiç ama kardeşimde 2012 passat var vites geçişleri onda belirgin şekilde daha akıcı, hayırlısı bakalım, bile bile lades dememişizdir inşlh alırken de gösterdik güya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okan10tr

    Benim de 2010 model yeni aldığım aracımda 3den 4e geçerken bazen vuruntu yapıyor, bakımları dışarıda yapılmış 117binde şuan, 120bin için yetkili servise götürmek istiyorum şanzımana da baktırmış olurum, bazen yazılım ve kalibrasyonla çözülebiliyormuş galiba inşlh ciddi bişey yoktur, titreme vs olmuyor hiç ama kardeşimde 2012 passat var vites geçişleri onda belirgin şekilde daha akıcı, hayırlısı bakalım, bile bile lades dememişizdir inşlh alırken de gösterdik güya
    Vuruntu varsa isin zor.100.000 den sonra basliyor zaten genelde 2006-2012 arasi
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.