Şimdi Ara

Apple online Store'dan alınma 7 PLus:IMEI kayıt dışı! 45 gün sonra yeni,kapalı kutu telefon geldi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
129
Cevap
5
Favori
15.991
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba herkese,

    Öncelikle telefonum hakkında bilgi vereyim;

    14.10.2016 'da Apple Online Store üzerinden aldığım Iphone 7 Plus 256GB Gold .
    Telefonum hiçbir tamir/bakım/onarım görmedi.(Şu ana kadar ki hiç bir Iphone telefonum tamir görmediği gibi)

    İki gün önce sabah cebime "YASAL UYARI" başlığı adında sms geldi ve şu yazıyordu:
    "xxxxxxxxxxxxx IMEI nolu cihaz KAYIT DISI dir, 120 gun icinde kapatilacaktir, satin aldiginiz yere basvurunuz veya cihazinizi kaydettiriniz. B002"

    Şok oldum ve hemen BTK'dan IMEI 'mi sorguladım ,

    Gelen sorgu sonucu da şu şekilde :
    "Anakart değişikliği sebebi ile kayıt dışı olduğu tespit edilen IMEI" .
    Apple online Store'dan alınma 7 PLus:IMEI kayıt dışı! 45 gün sonra yeni,kapalı kutu telefon geldi.

    Benim telefonum hiç bir tamir /bakım/onarım görmedi ?

    Apple store müşteri hizmetlerini aradım aynı gün, Soner Bey ile görüştüm,durumu ,ortadaki yanlışlığı anlattım .

    Yapılan yanlışlıkla ilgili BTK'ye güncelleme bilgisi göndereceklerini söylediler , 120 gün sonunda mağdur olmayacağımı söylediler ;"120 gün sonra sorun yaşarsanız biz yardımcı oluruz" dediler.

    Bu cevap bana tatminkâr gelmedi. 120 gün çok uzun bir süre şu an için.

    Dün BTK'nın tüketici sayfasından şikayet dilekçesi oluşturdum .

    Telefonumu 14.10.2016 tarihinde Türkiye Apple Online Store'dan aldığımı anlatan ve telefonumun bırakın anakart değişimini , bakım/onarım için bile servise verilmediğini anlatan ve ivedilikle bu yanlışlığın düzeltilmesi yönünde bir şikayet dilekçesi oluşturup sistem üzerinden gönderdim.

    Az önce bir cevap geldi ;ama cevabın benim sorunumla hiç bir ilgisi bulunmamakta , tamamen bir kopyala/yapıştır cevap verilmiş.
    Ekran görüntüsü aşağıda :

    Apple online Store'dan alınma 7 PLus:IMEI kayıt dışı! 45 gün sonra yeni,kapalı kutu telefon geldi.

    Çıldırmak üzereyim , bu tamamen saçmalıktır .
    Dalga geçer gibi cevap verilmiş.

    Arkadaşlar , ne gibi bir işlemde bulunmalıyım ?

    Google'da aradım,benim yaşadığım duruma benzer bir olay göremedim.

    Teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tulû -- 20 Mayıs 2017; 13:9:46 >







  • Turk milletinin ticari ahlakini goruyorsunuz. Bu kisim mukemmeldir.



    Ama ayni zamanda 5000tl verdigi bir sirketin butun musteri hizmetleri departmanini satin aldigini sananida goruyorsunuz. Adami sallamasalar bizene deseler bu adamin kedi gibi pisirik kalacagini, sucun hep alttan alan musteri temsilcisinde oldugunuda goruyorsunuz. Bunlar bise degil. Apple yakinda hem magaza hem musteri hizmetlerinde savsaklama baslasa ki ins. baslar sucun kimlerde olacagini da goruyorsunuz. Tek bir ricam var mesajimi alintilamayin.
    Heralde ben bu kadar sabır gösteremezdim arkadaşı tebrik ediyorum :)

    Naçizane fikrim sorun yaşandığında bu kadar ısrarcı olmamak çözüm için yani bi kere ararım sorunumu söylerim dönüş yapmaları için 24 saat veririm dönen olmazsa iade ederim,almazlarsa veririm tüketici mahkemesine onlar düşünsün banane
    Vay arkadaş resmen hikaye gibi okudum olayları resmen rezalet ötesi... ben bile lan bi imei yi kontrol et sakata gelme diye aklımdan geçirmedim değil dedim

    Hocam sen keşke başarı kvk ya falan verseymişin telefonu 30 tl lik tel alırdın bir tane kullanırdın yenidi gelene kadar birazda gereksiz telaş yapmışşın adamlar biraz acemi çünkü dünyada tek imei kayıt zımbırtısı bu ülkede var UGANDA bile bu kadar halkını şövüşleyen bir sistem kurmamıştır. Bırak adamlar mail atmıştır zaten imei için bizim kâmiller yavaştır. Sen çok takma biraz kendini geri çek acelen varsa da ver aga kvk ya başarıya (genpaya verme çünkü kesin seni suçlu bulurlar) 4 günde değişşin telefon git sonra satıyon mu kırıyon mu ne yaparsan yap
    Yok ya? Adam gidiyor hem TR garantili hem de Apple'ın kendisinden telefon alıyor (hani GittiGidiyor N11 filan olsa neyse) bide adamı paranoyak edecekler 120 gün acaba düzeldi mi düzelmedi mi diye.Sonuna kadar haklı yaptığı sitemlerde Eğer sıfır telefonun İmei'sinde sorun varsa (ki var) hemen değişim yapılması gerekiyor bu Apple ile ilgili değil Samsung LG HTC farketmez direk değişim yapılması gerekiyordu.Adamı süründürüyorlar 1 aydır daha yeni çözülecek o da çözülecek yani daha çözülmedi.
    Her insan aynı değildir siz rahat birisinizdir umrunuzda olmaz ama ben düzenli tertipli biriyim her işimin tam olması isterim hatalı/eksik işe tahammülüm yoktur sanıyorum ki konu sahibide ben gibi biri.Konu o değil zaten konu sıfır alınan telefonun niye sıkıntı çıkarması ve bu sıkıntının aynı hafta çözülmeyip uzadıkça uzaması.
    Koca Applein isi musterilerinin sorununu cozmek degil mi?



    Samsung veya sony kullansaydiniz , musteriyi adam yerine koymama ne demekmis bizzat görürdünüz. Hatta sony bolumunde bir baslik var, arkadas kvknin hatasi yuzunden garanti disi kalan cihazi icin sony japonyaya ulasti ama bir sonuc alamadi. Gelen cevap sok edici:



    Biz Sony Trnin isine karismayiz,size bu konuda yardimci olamayacagiz,basinizin caresine bakin.



    Apple burada(tabi biraz da pohpohlamak suretiyle) sorunun cozumu icin gerekli seyleri yapmis. Arkadasin basina gelen cok buyuk sanssizlik. Belki de onbinde bir olabilecek bir hata. Tabi boyle olunca,durumu iyice arastirmak istediler. Direk zorluya gitseydi de sonuc değişmeyebilirdi diye düşünüyorum. Cunku zannimca oradaki genius da birimlerle irtibata gececek ve benzer sureci baslatacakti.



    Applein buradaki hatasi su; sen ilgili birimlere aktardin eyvallah. Ver kardesim yedek cihazini arkadasa, surec tamamlaninca da adresine kapali kutu sifir telefonunu gonder,yedek cihazi teslim al. Böylece iki tarafta zaman kaybetmesin. Huawei oyle yapiyor mesela. Sen ondan cok daha guclusun, yap iste boyle bir sey,arkadas da telsiz kalmasin...
  • Telaş yapmayın aldığınız yere gidin yenisiyle değiştireceklerdir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr. Jingles

    Telaş yapmayın aldığınız yere gidin yenisiyle değiştireceklerdir.

    Apple online store'dan aldım , Ankara'da ikamet ediyorum .
  • btk ile yazışman var elınde kaybetme 2 olarak apple konuşmanda var o da sistemde kayıtlı btk cevapta gelmiş ben ne olduuğunu az bucuk tahmin ediyorum ama emin olamadığım için yazamıyorum ama kafana takacak bir durum yok ama istersen iade edebilirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenbu

    btk ile yazışman var elınde kaybetme 2 olarak apple konuşmanda var o da sistemde kayıtlı btk cevapta gelmiş ben ne olduuğunu az bucuk tahmin ediyorum ama emin olamadığım için yazamıyorum ama kafana takacak bir durum yok ama istersen iade edebilirsin

    Tahmin ettiğin şeyi burada paylaşır mısın lütfen , ya da özelden yazabilirsin.
    Teşekkürler.
  • Anakart değişti yanlış bilgisi BTK'ya kim tarafından gönderiliyor ? Apple mı ?
    Bu yanlışlığı Apple mı yapmış oluyor ?

    Kafayı yiyeceğim yaa...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tulû

    Anakart değişti yanlış bilgisi BTK'ya kim tarafından gönderiliyor ? Apple mı ?
    Bu yanlışlığı Apple mı yapmış oluyor ?

    Kafayı yiyeceğim yaa...

    SİZE YARDIMCI OLABILDIMMI
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenbu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tulû

    Anakart değişti yanlış bilgisi BTK'ya kim tarafından gönderiliyor ? Apple mı ?
    Bu yanlışlığı Apple mı yapmış oluyor ?

    Kafayı yiyeceğim yaa...

    SİZE YARDIMCI OLABILDIMMI

    İlginize teşekkür ederim , sanki 10 yıllık dostmuşuz gibi bana yardımcı oldunuz , fikir verdiniz,sağ olun.

    Apple müşteri hizmetleri ile tekrar görüştüm ; 32 dakika sürmüş görüşme.

    Erkan Bey ile görüştüm bu defa .

    Mağdur olduğumu söyledim, cevap olarak şu an sistemlerinde sorun olduğunu , ilgili birimlerle görüşemediğini , IMEI numaramı kendi müdürüne ileteceğini ve kendilerini 2-3 saat sonra tekrar aramamı istediler.
    2-3 saat sonra arama teklifi benden geldi aslında.
    Erkan Bey, yarın aramamı söylemişti. Ben de bugün arayabilirim diyince , sistemlerin düzelip düzelmeyeceğini bilmediği için yalancı durumuna düşmemek için yarın tekrar aramamı istedi.

    Gelişmeleri burada paylaşacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tulû


    quote:

    Orijinalden alıntı: kenbu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tulû

    Anakart değişti yanlış bilgisi BTK'ya kim tarafından gönderiliyor ? Apple mı ?
    Bu yanlışlığı Apple mı yapmış oluyor ?

    Kafayı yiyeceğim yaa...

    SİZE YARDIMCI OLABILDIMMI

    İlginize teşekkür ederim , sanki 10 yıllık dostmuşuz gibi bana yardımcı oldunuz , fikir verdiniz,sağ olun.

    Apple müşteri hizmetleri ile tekrar görüştüm ; 32 dakika sürmüş görüşme.

    Erkan Bey ile görüştüm bu defa .

    Mağdur olduğumu söyledim, cevap olarak şu an sistemlerinde sorun olduğunu , ilgili birimlerle görüşemediğini , IMEI numaramı kendi müdürüne ileteceğini ve kendilerini 2-3 saat sonra tekrar aramamı istediler.
    2-3 saat sonra arama teklifi benden geldi aslında.
    Erkan Bey, yarın aramamı söylemişti. Ben de bugün arayabilirim diyince , sistemlerin düzelip düzelmeyeceğini bilmediği için yalancı durumuna düşmemek için yarın tekrar aramamı istedi.

    Gelişmeleri burada paylaşacağım.

    ben tşk ederim konuştuuğumuz şekilde ilerleyin mağduriyetinizi hissettirin konuyu yakınen takip ediyorum iyibir sonuca bağlayacağız




  • Az önce tekrar Apple müşteri hizmetleri ile görüştüm.

    Beni bir üst departmanla ; kıdemli departmandan Fatih Bey isiminde bir yöneticiyle tanıştırıp görüştürdüler.

    Başıma gelen durumun bir yanlışlıktan kaynaklandığını söylediler ; muhtemelen bir yetkili servislerinin arıza/değişim için gelen bir cihazın IMEI'si ile benim IMEI'min karıştırıldığını söyledi.

    Bu durumlarda hemen IMEI numarasını alıp mühendislik birimlerine aktarıldığını ve sorunun genelde gün içinde çözüldüğünü söylediler.

    Ayrıca Fatih Bey , bana kendi mail'ini ve ulaşabileceğim dahili hat bilgilerini verdi.

    Şu an gelişmeler olumlu.

    Güncellemeler oldukça paylaşacağım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tulû -- 7 Nisan 2017; 10:50:5 >
  • Tulû kullanıcısına yanıt
    Online Store dan aldıysanız direkt değişim isteyin hiç uğraşmayın. 14 gün içinde sebepsiz değişim/iade hakkınız var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tulû

    Az önce tekrar Apple müşteri hizmetleri ile görüştüm.

    Beni bir üst departmanla ; kıdemli departmandan Fatih Bey isiminde bir yöneticiyle tanıştırıp görüştürdüler.

    Başıma gelen durumun bir yanlışlıktan kaynaklandığını söylediler ; muhtemelen bir yetkili servislerinin arıza/değişim için gelen bir cihazın IMEI'si ile benim IMEI'min karıştırıldığını söyledi.

    Bu durumlarda hemen IMEI numarasını alıp mühendislik birimlerine aktarıldığını ve sorunun genelde gün içinde çözüldüğünü söylediler.

    Ayrıca Fatih Bey , bana kendi mail'ini ve ulaşabileceğim dahili hat bilgilerini verdi.

    Şu an gelişmeler olumlu.

    Güncellemeler oldukça paylaşacağım...

    güzel gidiyor sadece üstü kapalı bu olaydan mağdur olduğunu söyle alıcının vazgeçtiğini vurgulayarak hatırlat




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MustafaOzcelik

    Online Store dan aldıysanız direkt değişim isteyin hiç uğraşmayın. 14 gün içinde sebepsiz değişim/iade hakkınız var

    Satın aldığım tarih 2016'nın 10.ayı
  • Apple bu cihazı gözü kapalı değiştirmeli.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saat 15:00 gibi Fatih Bey beni arayacaktı;ama aramadı.

    Ben mail göndererek kendisinin beni aramadığını ve çözüm adına kendisinden haber beklediğimi belirttim.

    Saat 16:00'da Fatih Bey'in bana verdiği numaradan kendisini aramaya çalıştım ;ama verdiği dahili numaradan kendisine ulaşamadım .

    Sistemlerinde yine sorun olduğunu ve bu yüzden benim kendisine bağlanamadığımı ve (burası çok enteresan) sistemlerinde sorun/güncelleme yapıldığı için Fatih Bey'in beni arayamadığını söylediler.

    Beim Telefon numaram Fatih Bey'de mevcut, sistemlerinde sorun/güncelleme olmasının beni arayamamasıyla nasıl bir bağlantısı var dedim , " haklısınız " dedi telefondaki.

    E kendinizi çürütüyorsunuz dedim " haklısınız " dedi yine telefondaki.


    Fatih Bey saat 16:20'de bana mail göndererek sorunun çözüldüğünü yazdı .

    Ben de bunun üzerine BTK'ya girerek IMEI'mi sorguladım ve sorgu sonucu yine aynıydı : " Anakart değişikliği sebebiyle kayıt dışı olan IMEI "

    Cevap yazdım;
    Telefonumu satacakken Apple'dan kaynaklı bu yanlışlık önüme çıktığı için telefonumu satamadım ,alacak kişi vazgeçti, mağdur oldum dedim.

    Fatih Bey tekrar mail gönderdi ve BTK'nın da kendi sistemini düzelteceğini belirtti . (Yalnız hep yuvarlak laflar konuşuluyor ;yapılacaktır,düzelecektir vb.)

    Ben de cevap olarak ne zaman dedim . Eğer iki üç gün diyorsanız tamam beklerim dedim.

    Bu yanlışlığın bir an önce düzeltilmesi gerekmekte olduğunu yazdım.
    Aksi taktirde telefonumu satamayacağım dedim.

    Bu yanlışlık iki üç güne düzeltilmezse, telefonumu Apple'a iade etme yoluna gideceğimi söyledim.


    Kendisinden gelen son mail'de yine aynı bahaneyle sistemleri olmadığı için beni arayamadığını belirterek , sorun çözülene kadar benimle olacağını söyleyen yine yuvarlak bir cümle kurmuş kendisi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirTemel

    Apple bu cihazı gözü kapalı değiştirmeli.

    değişim olması gerekiyor
  • Peşini birakma gerekirse sümrü hnm la gerekirse yurtdişindaki irlanda daki müşteri hizmetlerine baglamasini söyle "şikayetciyim" kelimesini kullan yurtdşi müşteri hizmetleri gereken bilgiyi gereken yardimi sağliyicaktir neden diye sorarsan ekrani kirdim bi problem yaşadim yurtdişina baglayin dedim sizler oyalayip durdunuz şikayetciyim dedim onlarda müşteri memnuniyeti adina ekrani ücretsiz değişim oldu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SEHZADE63 -- 8 Nisan 2017; 11:28:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SEHZADE63

    Peşini birakma gerekirse sümrü hnm la gerekirse yurtdişindaki irlanda daki müşteri hizmetlerine baglamasini söyle "şikayetciyim" kelimesini kullan yurtdşi müşteri hizmetleri gereken bilgiyi gereken yardimi sağliyicaktir neden diye sorarsan ekrani kirdim bi problem yaşadim yurtdişina baglayin dedim sizler oyalayip durdunuz şikayetciyim dedim onlarda müşteri memnuniyeti adina ekrani ücretsiz değişim oldu..

    Tabi ki peşini bırakmayacağım.

    4600TL vererek bir hizmet,bir kalite aldığımı düşünüyorum , gerek telefon ,gerek müşteri hizmetleri anlamında , bırakır mıyım peşini !

    Beni en çok rahatsız eden durum , bu yanlışı Apple'ın yapıp , benim takip etmek zorunda bırakılmam...
  • Faturanız vardır muhtemelen. Mâdem Türkiye'den aldınız, böyle bir olay çok saçma. Gerekirse Tüketici Heyeti'ne başvurun. Faturadaki seri numarası ve telefondaki aynı ise kesinlikle lehinize olur olay.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SpesifikBrush

    Faturanız vardır muhtemelen. Mâdem Türkiye'den aldınız, böyle bir olay çok saçma. Gerekirse Tüketici Heyeti'ne başvurun. Faturadaki seri numarası ve telefondaki aynı ise kesinlikle lehinize olur olay.

    Tabi ki var faturam ,

    Hatta ilk etapta bu hatanın BTK 'dan kaynaklandığı hatasına kapılıp , BTK 'nın şikayet sayfasından telefon faturam ve telefon kutusundaki IMEI'lerin fotoğraflarını göndermiştim :)
    Tabi sonrasında, yapılan yanlışın Apple'ın hatası olduğunu anlamamla ve Fatih Bey'in de hatanın kendilerinden kaynaklandığını söylemesiyle birlikte muhattabım Apple oldu.

    Dün Fatih Bey ile görüşürken benden ekran görüntüsü istedi , seri no ve IMEI için ; mühendislik departmanlarına ileteceğini söylemişti.

    Yapılan işlemler mantıklı ;ama yuvarlak laflarla konuşulduğu için midem bulanıyor .

    Pazartesi gününü bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tulû -- 8 Nisan 2017; 12:20:14 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.