Şimdi Ara

ŞARJLI MATKABA LİTYUM BATARYA (18650) MONTAJI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
127
Cevap
19
Favori
21.631
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yukarıda yazmıştım, bendeki matkap yükte 10amper civarı bir akım çekiyor, o sebeple bms kart aşırı akım algıladığından çıkışı kesiyor, bu durumun önüne geçmek için çıkışı doğrudan bataryadan alıyorum, bms kart sadece balans şarj görevini üstleniyor. Yaklaşık 3 yıl oldu bu haliyle yaptığım lityum uygulamasını sorunsuz kullanmaya devam ediyorum. Bilginize...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haklısınız. Konu iyi anlaşılmamış.



    ŞARJLI MATKABA LİTYUM BATARYA (18650) MONTAJI
    https://urun.n11.com/ozel-pil/tnl-45sc-12v-1500mah-nicd-sarjli-matkap-pili-P386251624?gclid=Cj0KCQiApaXxBRDNARIsAGFdaB_n6dcfE_OwI81zkiuufCGR0aopOXiQjOv4VS9-DVLKHKnaY0icqe4aAkFTEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

    Örnekteki pil. Batarya şarjlı grubunda bulunan pildir. 1V2 volt gerilim. 1.5 Amper güce sahiptir.

    Şarjlı matkap bataryalarında 12 voltluk grupta, yukarıdaki pillerden 10 tane seri bağlanır.
    Seri bağlantıda gerilim yükselir 1.2V X 10 ad. = 12V gerilim elde edilir.

    Seri bağlantıda GÜÇ sabit kalır. Toplam = 1.5 A
    12V volt gerilim 1.5 Amperlik güç ile şarjlı matkabı kullanıyorsunuz.
    ŞARJLI MATKABA LİTYUM BATARYA (18650) MONTAJI


    Kısa ve basitçe anlattım. Konu anlaşıldı mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muhsin kamer -- 23 Ocak 2020; 16:19:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Yukarıda yazmıştım, bendeki matkap yükte 10amper civarı bir akım çekiyor, o sebeple bms kart aşırı akım algıladığından çıkışı kesiyor, bu durumun önüne geçmek için çıkışı doğrudan bataryadan alıyorum, bms kart sadece balans şarj görevini üstleniyor. Yaklaşık 3 yıl oldu bu haliyle yaptığım lityum uygulamasını sorunsuz kullanmaya devam ediyorum. Bilginize...
    Zaten bağlantı şekli budur. BMS bağlantı devresine Giriş/çıkış aynı yerden bağlantı olur. Farklı bir bağlantı yapmıyorsunuz.

    Örnek

    ŞARJLI MATKABA LİTYUM BATARYA (18650) MONTAJI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muhsin kamer -- 23 Ocak 2020; 15:51:51 >




  • muhsin kamer kullanıcısına yanıt
    Hayır ben matkap beslemesini seri pil paketi üzerinden alıyorum kart üzerindeki korumalı çıkıştan değil, o kısmı atlıyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mustyyyyy kullanıcısına yanıt
    Bağlantı şeklini çizer misiniz veya tarif edin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bms kartlar üzerinde p+ ve p- terminalleri bulunur. Burası hem şarj girişi hem de korumalı çıkış bağlantılarıdır. Normal şartlarda cihazın beslemesi buradan alınmalı, kısadevre veya aşırı deşarj halinde kartın akımı kesme özelliği bu nokta üzerinden besleme alındığında aktiftir çünkü. Ancak bu kartlar üzerinde yazan akım değerlerine gerçekte ulaşamadığı için ben p+ ve p- terminallerini sadece şarj girişi olarak kullanıyorum. Asıl çıkışı b+ ve b- den alıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muhsin kamer kullanıcısına yanıt
    Bu açıklamanıza istinaden daha net anlaşılması için şunu sorayım ben de; örneğini verdiğiniz 10 adet seri bağlı pil grubunun 12v 1.5 ah olduğunu söylüyorsunuz, bunun bir şarjlı matkaba bağlı olduğunu düşünelim. Matkabın tetiğine basıp iş yapmaya başladığınızda pilin üzerinde yazdığı gibi 1.5 amper çekecektir diyebilir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukarıda kısa ve net açıkladım.
    Bataryanın verebileceği güç ni-cd pilde en fazla 1.5 amperdir.

    Bataryanın kapasitesi bu kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muhsin kamer -- 24 Ocak 2020; 1:17:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muhsin kamer kullanıcısına yanıt
    Yanılıyorsunuz, özellikle nicd piller üzerinde yazan saatlik kapasite degerinin 10 katına kadar akım verebilirler. Nimh pillerde ise bu katsayı daha düşüktür. Lityumlarda ise özel üretilenler hariç saatlik kapasite degerinin 2-3 katı civarında sürekli güvenli akım sağlamaları mümkündür. Pillerde bu durum "C" değeri olarak tanımlanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muhsin kamer kullanıcısına yanıt
    Pilin kapasitesi ayrı bir şey, maksimum çekilebilecek akım ise farklı birşeydir. Bu maksimum akımı, sağlıklı bir şekilde ne kadar süre ise farklı bir konudur.
    Video1 ve video2 sanırım bu konuda yeterli olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Yanılıyorsunuz, özellikle nicd piller üzerinde yazan saatlik kapasite degerinin 10 katına kadar akım verebilirler. Nimh pillerde ise bu katsayı daha düşüktür. Lityumlarda ise özel üretilenler hariç saatlik kapasite degerinin 2-3 katı civarında sürekli güvenli akım sağlamaları mümkündür. Pillerde bu durum "C" değeri olarak tanımlanır.
    Düzeltiyorum.
    Ni-cd pillerin üzerinde yazan değerlere ulaşırsanız,
    şükredin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu benim için burada kapanmıştır.
    Gereksiz yere uzatmaya gerek yok.
    Verilen bilgiler bilmeyenler için yeterlidir.


    Kulaktan dolma, "ben yaptım oldu" , " ben böyle kullanıyorum." diyen...
    Eksik/yanlış bilgi de ısrar edenler 20-40 amperlik bms modülleri alıp kullanabilirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muhsin kamer kullanıcısına yanıt
    Muhsin Bey atladığınız noktayı size izah edeyim. Seri olarak 10 adet kullanılan 1.2 volt 1.5 amperlik batarya grubu 12 volt 1.5 amperlik bir değerdedir ve biz buna itiraz etmiyoruz. İtiraz ettiğim nokta; bu batarya grubu 1.5 amperlik diye verebileceği maksimum akım da 1.5 amper ya da çalıştırabileceği cihaz 1.5 amperle çalışıyor olmaz ki. Eğer böyle olsaydı siz arabanızı kesinlikle aküden gelen 60 amperlik bir akımla çalıştıramazdınız. Çünkü marş dinamosunun motoru çevirebilmesi için 500-600 amperlik akıma ihtiyacı olmaktadır. Peki 60 amperlik bir akü kapasitesinin 10 katı civarı bu akımı nasıl verebiliyor? Sizin hesabınıza göre 60 amper verip marş dinamosunun motoru çevirmesini sağlıyor. Çok büyük yanılgı içindesiniz. Resmini koyduğunuz bu pil bile 1.5 amper olmasına rağmen 15 ampere kadar akım verebiliyor. Selametle
  • coskunismail C kullanıcısına yanıt
    mustyyyyy kullanıcısına yanıt
    muhsin kamer kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürker. Peki bu ENHANCE modelinin her bir pili ayrı ayrı şarj etmediği bilgisi doğru bir bilgimidir. Bu durum tam net değil bence.
    Matkap motorlarının tetiğe basınca anlık yüke binememeleri hakkında halen araştırıyorum. BMS devresinin uygun olması şartıyla, sony vtc6 gibi piller anlık 30 amper akım verebiliyorlar ve bu durumda kalkış problemi yaşanacağını sanmıyorum. Laptop pilleri ise anlık olarak yaklaşık 4,5 amper güç verebiliyorlar. Durum böyle olunca 2 adet paralel bağlanırlarsa 9 amper akım verebilirler. Normal çalışmaları için gerekli bir akım veya kabul edilebilir bir verimde çalışıyor.
    Sorun ilk kalkış problemi. Aliexpresten 3s 40amperlik hem enhance, hemde balance modeli sipariş ettim. Deneyip göreceğiz bakalım. Ayrıca ilk kalkış problemi için kondansatör bağlanması var. Ülkemizde bununla ilgili hiçbir bilgi bulamadım, ama üzerinde çalışıyorum.
    4,8v küçük şarjlı tornavidam var. 1 tane 18650 pil taktım, bir adet 4015 mini usb şarj devresi koydum. Denemek için de kondansatör bağladım. Gayet de güzel çalışıyor.
    Bms kartlarım gelsin bakacağım. Birisi arkadaşınki, üçü benim 4 adet şarjlı matkap var. 9.6v, 12v ve14.4v



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi veezy -- 27 Ocak 2020; 0:56:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • veezy V kullanıcısına yanıt
    Enhance modelleri her bir pili ayrı ayrı şarj ediyor ama piller arasında doluluk oranında denge sağlama yeteneği yok, sadece piller boşalmaya başladığı zaman sorun teşkil ediyor. Hepsini dengeli ve eşit miktarda doldurmadığı için, bazı pil veya piller kritik seviyeye inmesine rağmen diğer iyi pillerin verdiği gerilimle batarya çalışmaya devam ediyor. Bunun sonucunda da kritik voltajdaki piller ölüyor, iyi piller de aşırı güç altında kaldığı için hasar alıyorlar. Bu yüzden balance modeli çok daha emniyetli oluyor. Laptop pilleri ile yapılan bataryalarda 40 amperlik bir BMS kart kullansanız da, güçlü matkaplara ilk kalkış kuvvetini veremiyor ve kullanılmış pil olduklarından nerede ne zaman ne yapacakları hiç belli olmuyor. Bunun için INR türü piller kullanılması gerekiyor. Sony VTC 4,5,6 veya Samsung INR 20R, 30Q model pilleri kullandığınızda en güçlü matkabı bile muhteşem çeviriyor.
  • Arkadaşlar merhaba . Black Decker 12v çakmaklı araç supurgemi 18650 pil kullanarak sarjliya cevirecegim. Birkaç sorum var. 4 adet pil kullanacağım ve 4s bms alacağım şimdi 30a 20a 10a hangisini seçmem mantıklı. Süpürgenin spec bilgisinde motor gibi 12.5W yazıyor. Bms olarak ne seçmeliyim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hzr34 H kullanıcısına yanıt
    Süpürgenizin motoru 12.5 W ise yaklaşık 1 amperlik bir gücü vardır. Dolayısıyla 4S yani güç altında 14.8 volt, boşta da 16.8 volt gücündeki bir batarya süpürgenizin güçsüz motorunun çok çabuk ısınıp yanmasına neden olur. Şarjlı matkap olsa sorun olmazdı çünkü, matkap en fazla 20-30 saniye, bilemedin 1 dakika sürekli çalıştırıldığından ısınma sorunu çok da öne çıkmazdı ama süpürge matkaba göre daha uzun süre 3-5 hatta 10 dakika kadar sürekli çalıştırıldığı için motorunu yakma ihtimaliniz yüksektir. Size tavsiyem 3 tane 18650 pille bataryayı hazırlayın ve 3S balance tipi bir BMS kartı alın. BMS kartının amperi o kadar da önemli olmamakla birlikte rahat çalışıp ısınma sorunu oluşturmaması için 20-40 amper arası bir şey seçmeniz daha iyi olur. Eğer piller çabuk biter diye düşünürseniz 3S 2P yani 2 adet 3 pilli seri bağlı pil grubu oluşturup bunları da birbirine paralel bağlayarak bataryanın amperini yükseltip batarya kapasitesini artırmış olursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunismail -- 2 Şubat 2020; 11:15:30 >




  • coskunismail C kullanıcısına yanıt
    Cevap için çok teşekkür ediyorum
    3S 2P de BMS bağlantısı nasıl olacak?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hzr34 H kullanıcısına yanıt
    Bağlantı şekli bu şekilde olur. Çoğu kartta şarj ve deşarj noktaları ortaktır. Bu resimde farklı olması kafanızı karıştırmasın.

    ŞARJLI MATKABA LİTYUM BATARYA (18650) MONTAJI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunismail -- 2 Şubat 2020; 17:12:14 >
  • Elimde bosch psr 1200 matkap var.Bunu li iona çevirirsem bms devresi kullanmak suretiyle boshun kendi şarj aletiyle şarj edebilir miyim?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.