Şimdi Ara

Çanakkale Köprüsü’ne günlük 45 bin araç geçiş garantisi verildi (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
126
Cevap
0
Favori
7.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metin2nin Demircisi

    7 yılda çıktığına emin misin? Ben maliyetin biraz azına denk gelir diye biliyorum.

    Zarar bu şekilde devam ederse 7 yıl. Daha kısa sürede veya daha uzun sürede de olabilir tamamen geçişle ve fiyat politikasıyla alakalı bir durum.
    Halbuki devletin kendisi yapsa tıpkı boğaz köprüleri gibi makul ücretlerle resmen para basar herkes de faydalanır. Devletin parası da çöpe atılmamış olur.

    Lakin ekonomi patlak kasada da para olmayınca mecburen bu yola başvuruluyor. Bir kerede verilemeyen paranın parça parça daha fazla ödenmesine razı olunması inanılır gibi değil.
    Daha da vahimi bu bir hizmetmiş gibi yutturuluyor. Basit örnek Avrasya Tüneli 17 - 18 TL'ye denk geliyor. Ben o tünelden İstanbul'da yaşamama rağmen geçemiyorum çok pahalı geliyor.
    Geçemediğim köprünün parasını ama yine ben ödüyorum. Nerede adalet kul hakkı? Alnımızın terini çöpe atıyorlar siz de çanak tutuyorsunuz yazık ki ne yazık.

    Bu ülkenin kendi cebinden yapmaya devam ettiği proje Marmaray mesela. Ama projenin %70'i yıllardır halen bitmedi. Yüklenici firmaların birçoğu parasını alamadığı için çekti gitti bu yüzden uzadı da uzadı. Halkalı halen tren yüzü göremedi. Buradan anlayın işte para yok.




  • Ayni arabayi bir o tarafa bir bu tarafa sürerler artik.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • tekkral34 kullanıcısına yanıt
    Gücümüz yok ne yapalım hocam? Arabalardan, köprülerden vs. alınan vergiler pat diye sıfıra inemez takdir edersen. Yavaş yavaş bağımsızlaşmaya başlıyoruz, Avrupanın bize tavrından anlayabilirsin. Dediğin gibi düzgün bir istikrar yapamadık çok fazla ama bu kusuru telafi etmek için başkanlık sistemini getiriyorlar. Boşu boşuna yasa değişterecek halleri yok adamların. Şuan durumumuz iyi olmasa da ileride güçlü ve bağımsız bir Türkiyenin olacağına inanıyorum. Ama bunların hepsi hemen olmaz.

    Bir sürü terör örgütü ile boğuşmasak, orta doğuda olmasak şimdiye çoktan kalkınmıştık. Atatürk'ten sonra doğru düzgün bir siyasetçi gelmedi ülkenin başına. Sadece Adnan Menderes biraz iyi şeyler yaptı(devrim arabaları, yollar..) ama anında harcadılar adamı. Şimdi de Erdoğan'ı harcamak istiyorlar. Bu sefer Türkiye'nin önünü kapatmak kolay olmayacak. Sırf dediğin olumsuzluklar için evet vermeliyiz.




  • Ağamiz bizimle eyleniiir , götümüzün ıslağı daha kurumamıştı :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metin2nin Demircisi

    Gücümüz yok ne yapalım hocam? Arabalardan, köprülerden vs. alınan vergiler pat diye sıfıra inemez takdir edersen. Yavaş yavaş bağımsızlaşmaya başlıyoruz, Avrupanın bize tavrından anlayabilirsin. Dediğin gibi düzgün bir istikrar yapamadık çok fazla ama bu kusuru telafi etmek için başkanlık sistemini getiriyorlar. Boşu boşuna yasa değişterecek halleri yok adamların. Şuan durumumuz iyi olmasa da ileride güçlü ve bağımsız bir Türkiyenin olacağına inanıyorum. Ama bunların hepsi hemen olmaz.

    Bir sürü terör örgütü ile boğuşmasak, orta doğuda olmasak şimdiye çoktan kalkınmıştık. Atatürk'ten sonra doğru düzgün bir siyasetçi gelmedi ülkenin başına. Sadece Adnan Menderes biraz iyi şeyler yaptı(devrim arabaları, yollar..) ama anında harcadılar adamı. Şimdi de Erdoğan'ı harcamak istiyorlar. Bu sefer Türkiye'nin önünü kapatmak kolay olmayacak. Sırf dediğin olumsuzluklar için evet vermeliyiz.

    Kusura bakma ama beynin yikanmis.yazdiklarin hepsi akparti propagandistlerinin klise laflari. 10 bin arac gececek kopruye 45 bin garantiyi Avrupa mi verdirdi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Proje iyi ama kota asla dolmaz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gözgöre göre kazık yemek bu olsa gerek osman gaziden 40 bin gecmiyor hatta yarısı bile geçmiyo çanakkaleden 45 bin gececek ulan bari yaptırdığın şirkete işin riski bu de yok olmaz diyosan bari 10 bin araç de fazla kazık yemeyelim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • O köprüden günde 45bin araç nasıl geçecek, nasıl bir ölçüm bu anlamış değilim...
  • oooh kimbilir hangi yandaş inşaat şirketleri zengin edildi. eee çomarlar yorum atsanıza biraz konuya yav?
  • Yaaa gençler amma uzattınız yahuu. Biraz büyük düşünün... dünyadaki örneklere bakın..

    New York City deki Brooklyn köprüsünden günlük 100.000 garanti verilmiş, hemde ücretsizmiş...

    Çanakkale Köprüsü’ne günlük 45 bin araç geçiş garantisi verildi


    Al buda yıl yıl geçiş rakamları;
    www.nyc.gov/html/dot/downloads/pdf/nyc-bridge-traffic-report-2015.pdf

    Çanakkale Köprüsü’ne günlük 45 bin araç geçiş garantisi verildi


    Ben olsam 1915 köprüsü için 105.000 garanti verir, sizin gibilerin çenesinide kapatırım.

    Hem iş yapıcan hemde bir karış laff.. ooOhhHHhooOOO...

    http://www.haberturk.com/ekonomi/emlak/haber/1189962-1915-canakkale-koprusu-icin-yarin-temel-atma-toreni-duzenlenecek/15

    Çanakkale Köprüsü’ne günlük 45 bin araç geçiş garantisi verildi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Discovery_ -- 20 Mart 2017; 23:53:9 >




  • Fiyatlar iyi sayılır ortalama olarak köprüden geçenden 1 geçmeyenden 2 alacaklar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çanakkale'de yaşıyorum yılda 45000 araç geçmiyor la o güzergahı düşünürsek
  • Solar enerji konusunada yazdım. bu tip projeler desteklenmeli. yapılmalı da , Fakat bu tip projeleri Devlet niye yapmıyor buna kafam basmıyor abi devletin parası ve gücü yok mu bu köprüyü yapmaya ? niye birilerini tutup onlara yaptırıyoruz? Sonra bilmem kaç Euro geçiş ücreti kitliyorlar.

    bide 45bin araç denmiş Hemde Günlük çanakkalede toplasan 45bin araç yoktur bile

    tamam işin şakasındayım da Devlet buna garanti veriyorsa anlamıyorum devlet kendi üstlense yapamıyor mu şu köprüyü. fiyatınıda yap 10 lira ozaman günlük 45bin araç geçer. en kısa zaman da da harcadığın parayı çıkartırsın.

    yanlışım varsa düzeltin arkadaşlar haksızmıyım ?




  • bide şu köprüleri yaptırıp biz yaptık demeleri de yok mu
  • 45k araç çok. Ayrıca 16 yılda çok be abi.. Tamam mesafe uzunda 5 olur 6 olur anlarım , yiyip içip yatacaklar herhalde , bu kadar uzun süremi olur.

    Biyandan köprü hakikaten uzun olacağından ve yatırımı yapılan paranın üstünde bir meblağ şirket kaznamak isteyeceğın'den , mecburen bi tutar verilmiş. Araç Garantisi.

    Firma bu işe Kar için giriyor.. Devlet para harcamadan iş yaptırıyor buda diğer köprü gibi olmasında Kar ı zararını geçmesinde abi..

    O zamana kadar euro düşer umarım. 30 ~ 40 lira verilir..

    Ama cidden Euro üzerinden yaptırmak Kınanacak durum olsada.

    Firmalar da birçok şeyin masrafını Euro üzerin'den kaleme alıyorduk diye düşünürsek hesaplama bakımın'dan Eşdeğer döviz birimi kullanımı , yapacak bişey yok Hayırlısı olsun..

    Ama köprü yapılacağına şu müteahhit boğazları sıkılsa sen nasıl ev yapıyorsun kaça satıyorsun denılse çok daha makbule geçer 65m2 480k tl falan şuan.. Yazık yani.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Discovery_

    Yaaa gençler amma uzattınız yahuu. Biraz büyük düşünün... dünyadaki örneklere bakın..

    New York City deki Brooklyn köprüsünden günlük 100.000 garanti verilmiş, hemde ücretsizmiş...

    Çanakkale Köprüsü’ne günlük 45 bin araç geçiş garantisi verildi


    Al buda yıl yıl geçiş rakamları;
    www.nyc.gov/html/dot/downloads/pdf/nyc-bridge-traffic-report-2015.pdf

    Çanakkale Köprüsü’ne günlük 45 bin araç geçiş garantisi verildi


    Ben olsam 1915 köprüsü için 105.000 garanti verir, sizin gibilerin çenesinide kapatırım.

    Hem iş yapıcan hemde bir karış laff.. ooOhhHHhooOOO...

    http://www.haberturk.com/ekonomi/emlak/haber/1189962-1915-canakkale-koprusu-icin-yarin-temel-atma-toreni-duzenlenecek/15

    Çanakkale Köprüsü’ne günlük 45 bin araç geçiş garantisi verildi




    New York ile Lapseki-Gelibolu'yu karşılaştırmak?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kdv'yi de devletten çıkan para olarak hesaplamanız absürd olmuş. Eğer köprü gerçekten 10 milyar dolardan fazla ediyorsa bence gayet mantıklı 16 yılda devlet en fazla 15 milyar ödeyecek zaten ki araç geçişi olursa 10 milyarın altına da düşebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmm2515


    quote:

    Orijinalden alıntı: Civitas Terrana


    quote:

    Orijinalden alıntı: mmm2515


    quote:

    Orijinalden alıntı: BatuhanXxX

    Eğer haber doğru ise büyük vurgun var mı yıllık 1 milyar dolar 15 yılda 15 milyar dolar. Resmen Soygun. 15 milyar dolara köprümu yapılır mı tamamen hazine bütçesinden yap, geçiş ücretsiz olsun sonra git vatandaştan biraz fazla vergi al. Mesela zenginden gelir vergisi. O zaman maliyeti belkide 3-5 milyar dolar olacaktır. Adamlar ülkeyi resmen yandaşlarına satıyor.





    1 milyar 51 milyon tl diyor okumayı da mi bilmiyorsun?



    Dolar diyip TATAVA yapma



    Ve bu hiç araç geçmezse verilecek para



    Köprü 10 milyar TL ye mal olacak



    10 milyar TL yi faize koysan yıllık %5 faizden misal daha fazla para kazanırsın



    10 milyar ın %5 i



    500 milyon tl



    X16



    8 milyar TL 16 yıllık getirisi



    Yıllık devlet hiç araç geçmese 1 milyar 50 milyon tl verse



    X16



    16 milyar 800 milyon tl



    Ha burda şu da var



    Hiç araç geçmezse diyor ki bence 45 ini ileride rahat bulur



    Çğnkü alternatifi olmayan bir köprü





    Asıl çarpıtan sensin. Köprü maliyeti esasen 10 milyar ₺ değil, 3 milyar dolar falan.



    Yani 2011 yılındaki ekonomik gücümüzde olsaydık köprü aslında 4 milyar ₺'ye falan mal olacaktı.



    Şimdi şunu demek istiyorum; önümüzdeki 4-5 yılda dolar düşerse, devlet boşuna özel şirkete yaptırmış olacak.

    Kardeş maliyeti devlet 10.5 milyar TL dedi mi?



    Geçiş ücreti 15 euro artı kdv dedi mi?



    Ayrıca 3 milyar dolar zaten çarpsan 10 milyar TL üstü yapıyor 10.8 milyar TL



    Hesap kitabınız da mı yok



    Yahu şurda alttan hesaplasan üstten hesaplasan gayet mantıklı bir anlaşma



    Çarpıtayım diyorsunuz ama kendinizi gülünç duruma düşünüyorsunuz



    Adamlar 10.5 milyar TL bağlayıp köprü yapacak ve 16 yılda garanti alacakları toplamda 16.8 milyar TL



    Ben olsam misal faiz yiyen biri bu parayı faize bağlar 16 yılda daha fazla para kazanırım



    Ve Devlet bir köprü sahibi olacak 16 yıl sonra da kendi işletmeye başlayacak



    Bence gayet güzel ve mantıklı bir anlaşma ki büyük ihtimal ilk yıllarında olmasa da sonraki senelerde 45 bin sayısı çok rahat olur çünkü egeyi Trakya ya bağlayan bir köprü



    Misal egeden avrupaya giden her araç artık bu köprüden geçecek



    Ayrıca İstanbul için de daha mantıklı bir ulaşım güzergahı



    İnsaf insaf biraz gerçekleri konuşun artık

    Arkadaş ne cins insanlarsınız ya.

    Devletin görevi faize para koyup para mı katlamak ?

    Yoksa millete hizmet mi etmek ?

    Devlet köprüye vereceğine parayı faize koyar diyor adam




  • Civitas Terrana kullanıcısına yanıt
    Oltaya ilk sen takıldın hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çanakkale Köprüsü’ne günlük 45 bin araç geçiş garantisi verildi

    resimde yıllık trafik hacim grafiği mevcut.
    Edirneden bile yıllık 7000(günlük 19) araç girişi olmuşken
    KGM nasıl olurda günlük 45bin araç garantisi verebiliyor şaşıyorum.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.