Şimdi Ara

Tüketici Hakları ve Ekran kartı Muadili

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.233
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar,

    11 Ekim 2015 tarihinde Hepsiburada.com üzerinden satın almış olduğum Sapphire R9 290X Tri-X model ekran kartımı normal dışı bir ses geldiği için 7 Ocak 2017 tarihinde hepsiburadaya kargoladım. Ürünümün garantisi 2 yıllık ve devam etmektedir. Hepsiburada 17 Ocak tarihinde ellerine ulaştığını ve aynı tarihte servise gönderildiğini sisteme girdi. Ürün bu tarihten beri serviste görünüyor. GARANTİ BELGESİ YÖNETMELİĞİ' ne göre azami servis süresi cumartesiler dahil 20 iş günü, bu günle birlikte 46. iş günü doldu. 20 iş gününün dolmasıyla hepsiburadayla iletişime geçtim ve yasal hakkım olan malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini talep ettim. Ancak talebime cevap vermediler bende bunun üzerine tüketici mahkemesine başvurdum. Sonuçlanması 3 ayı bulacağı için hepsiburadayla bu durumu çözmeye çalıştım. Hepsiburada talebimi reddetti ve para iadesi yapacaklarını söylediler. Para iadesi istemediğimi söyledim ve durumu şöyle izah ettim, ekran kartımı 1227 liraya satın aldım, bu kart kdvsi hariç yaklaşık olarak 1039 liraya denk geliyor bu da o zamanın kuruyla 345$ civarında oluyor. "Servis raporu doğrultusunda değişim işlemi yapılamamaktadır" açıklaması ile talebimi reddettiler. Arayarak tekrar iletişime geçtim ve bu raporu görmek istediğimi söyledim, konuştuğum kişi bana bu bilgiyi veremeyeceğini söyledi. Bende bilgi almak için ve raporu öğrenmek için direk olarak servis sağlayan Endeks Bilişimi aradım. Seri Numarası ile kontrol ettiler, raporda böyle bir şey yazmadığını, 28 Ocak tarihinde ekran kartımın işleminin bittiğini, muadili olmadığı için para iadesi yapılması gerektiğini hepsiburada' ya bildirdiklerini söylediler ve ayrıca bu tarihten sonra hepsiburada ile her hangi bir mesajlaşma olmadığını talebimin onlara iletilmediğini söylediler. Bana değişim için muadil kartların listesini gönderdiler ve seçmemi söylediler. Bu listedeki 3 kartla kendi kartımı kıyasladığımda bazı testlerde kendi kartımın daha yüksek performans verdiğini gördüm. Bana sundukları muadil listesi fiyat baz alınarak sunulmuş. Dolar kurundaki artıştan ve son zamanda yapılan zamlardan dolayı şuan 1200-1300 lira aralığında olan bu kartların KDVsiz satış fiyatı 250-280$.

    Bu kartlardan birini almak ne yazık ki içime sinmiyor. Sormak istediğim muadil kartın türk lirası olarak değilde, performanslarına bakılarak ya da dolar baz alınarak sunulması gerekmez mi ? Dolar fiyatını baz alarak başka bir kart isteyemez miyim ? Çünkü, eğer 1 dolar şuan 5 liranın üstünde olsaydı bana türk lirası fiyat bazlı muadil olarak sunacakları kart, kendi ekran kartımdan daha düşük bir performans sunacaktı ve ben bunu almak zorunda mı olacaktım ? Ayrıca bu kartlar ile ilgili görüşlerinizide yazarsanız sevinirim.

    Muadil kart listesi: (Benim kartımın tam adı, Sapphire Amd Radeon R9 290X TRI-X 4GB)

    1. Sapphire RX 480 8G D5 OC NITRO 256BIT 11260-20-20G
    2. Zotac GTX1060 AMP 6GB GDDR5 192Bit ZT-P10600B-10M
    3. Gigabyte GV-N1060G1 GAMING-6GD 6GB 192Bit GDDR5







  • Doları işin içine sokma şansınız yok. Para birimimiz Türk Lirası olduğu için farklı bir para birimini talep edemezsiniz. Para iadesi durumunda da zamanında vermiş olduğunuz TL fiyatını alırsınız. Belki zorlarsanız yasal faiz gibi durumlar işin içine girebilir ama sanmıyorum. Telefon için 2 sene sonunda iade alırken faizsiz falan aynı parayı almıştım.


    Yazdıklarımı göndermeden araştırayım dedim. Yasal faiz işi yalan oldu
    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/06/20140613-2.htm
    quote:

    c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,

    durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.




  • Arbalet kullanıcısına yanıt
    Aynı bana gönderdiğiniz gibi bende bu maddeyi hepsiburadaya defalarca gönderdim. İlk reddettiklerinde, doğrudan tüketici heyetine gittim ve bu durumu bildirik şikayette bulundum. Yazmaya devam ettim, en sonunda bana servis raporu doğrultusunda değişim yapamayacaklarını söylediler. Servisi aradım ve durumun böyle olmadığını öğrendim. Daha öncede benzer bir durumu vatanla yaşadım. Ama ürünün aynısı olduğundan, değişim yaparak çözdük. Şuan ürünün aynısı yok, muadil olarak sundukları kartlar hem fiyat olarak daha düşükler hemde bazı testlerde performans olarak. Durum böyle oluncada onlardan bir tanesini seçmek içime sinmiyor.
  • Faturada ekran kartın kaç paraysa o parayı al geç o zaman. Üstünede biraz koyarsın içine ne siniyorsa onu alırsın.
  • Porno Graffiti kullanıcısına yanıt
    Faturadaki parayı verdiler mi ne yazık ki kendi ekran kartımı bile geri alamıyorum. Benim öğrenmek istediğim RX 480' i alsam kötü mü yapmış olurum ya da bir şekilde başka bir kart isteye bilir miyim bu firmalardan.
  • saçmalamayın paraya göre değişim olur mu ?
    aynı özelliklerde yada daha üst modeli ile değiştirmeleri gerekiyor
    işlerine nasıl geliyorsa o şekilde at oynatmaya bayılıyorlar
  • Tüketici yasasına göre 20 iş günü dolduğu taktırde seçim hakkı tüketiciye geçer ve ;
    - malın fatura bedeli iadesi
    - malın yenisi ile değiştirilmesi
    - malın onarımını beklemek

    seçeneklerinden birisi seçilir. Para iadesi seçilir ise , faturada TL olarak ne ödediyseniz onu alırsınız. Kur o zaman şu tutardaydı , şimdi şu tutarda diye bakılmaz , ödediğiniz tutara , yani faturadaki TL tutarına bakılır. Malın onarımını zaten bu konuda mümkün gibi gözükmüyor. Malın yenisi ile değişiminde ise , aynı model verilir. Yok ise eş değer muadil ve buda yoksa üst model temin edilerek tüketiciye verilir. Eş değer muadil cihaz olaylarında bazen bu tarz olaylar olabiliyor , bence siz bu departmana bakan şahıs ile görüşmeye çalışın.

    Bana kalırsa para iadesi alıp yeni kartı sıfırdan alın ve 2 yıllık garanti sıfırdan başlasın. Onlar size beğendiğiniz kartı verseler bile garanti fazla kalmamış gibi. Değişimden alacağınız kart 1 sene sonra gümlerse elinizde kalır.




  • Aşağıda linkini verdiğim değişim geldi aklıma konuyu görünce en kötü denk bir ürün vermeleri gerekiyor diye biliyorum ben.

    https://forum.donanimhaber.com/ekran-karti-degisimi-9600gt-8800gt--39778721#39778721
  • @rkadas kullanıcısına yanıt
    Sanırım kendimi pek iyi anlatamadım. Haklarımdan haberim var, bu yüzden direk olarak ürünün değiştirilmesini istedim. Sebebi de şu, para iadesi aldığımda 300 lira daha fazla vermem gerekiyor aynı ekran kartını alabilmek için. Benden kaynaklı olmayan bir sebepten dolayı aynı ekran kartını daha fazla ödemek istemiyorum. Ben bu firmalardan aynı ekran kartını talep ettim, ancak temin edemediklerini söylediler. Bana muadil olarak sundukları ekran kartları performans olarak daha düşük seviyede kalıyor. Farklı bir ekran kartı talep edebilir miyim, buna hakkım var mı ? Yoksa fiyat olarak muadil olan birisini almak zorunda mıyım onu öğrenmek istiyordum. Mesela R9 390X aynı serinin bir üst model kartı ya da nvidiadan başka bir kart talep edebilir miyim ?
  • Slytheron kullanıcısına yanıt
    Eger 1227 TL para iadesi veriyorlarsa hic dusunmeden alin. Forumda birkac aylik yurtici faturali 8GB RX 480 kartlar 1000TL gibi fiyatlar ile satiliyor. Rahatlikla onlardan birisini alirsiniz.

    Her ne kadar r9 290X kendi zamaninin ust sinif kartlarindan, RX 480 ve GTX 1060 ise mevcut durumda sinif olarak orta duzey kartlar olsa da performans olarak bu kartlar birbirine yakin kartlar.

    Bir oyunda birisi gecer, digerinde birisi. Hem boylece yeni nesil, cok daha dusuk guc tuketen bir kartiniz olur.

    Acikcasi ben durumunuzda hicbir sorun goremiyorum.

    Siz 290X yerine ne verilmesini bekliyorsunuz? AMD tarafinda zaten RX 480'dan daha ustun bir kart su an bu nesilde yok. R9 390X belki dusunulebilir ama o da ellerinde kalmamis olabilir. Zaten teklif asagi yukari
    muadil performansta kartlar onerilerek yapilmis.

    Bence bir onceki nesil, yuksek guc tuketen ve yuksek de isi ureten o kartlardan birisini almak yerine ya direk RX 480'i kabul edin ya da ucret iadesi alip forumdan temiz kullanilmis bir RX 480 alabilirsiniz.

    Nisan ayinda RX 500 serisi gelecek. Onu da bekleyip ya daha da uygun fiyata RX480 alabilir ya da en yeni seriden bir kart alabilirsiniz.

    Dolar kuruna gore islem yapilmasi zaten (sirket acisindan)pek mantikli olmaz. Sonucta fatura bedelini iade edelim demisler.




  • Bence siz servisi de ayrıca Tüketici hakem heyetine şikayet edin eğer başka muadil kart önermiyorlarsa. Çünkü haklarınızı biliyorsunuz, elinizdekinden daha düşük modelde bir ürün verilmesi Tüketici haklarına göre imkansız. Ben de HP laptop 'u servise vermiştim o zamanlar 30 iş günüydü 30 iş gününü geçmişti tamir süresi. Servis direkt yeni seriden bir cihazı bana muadil olarak önermişti.

    LG G3 telefonumu değiştirdim serviste, bire bir G3 yolladılar stoklarında olduğu için. 2. senenin sonuna doğru ekranda açılma oldu tekrar servise verdim 20 iş gününü geçince iade prosedürü devreye girdi ve o zamanki stok durumuna göre ellerinde G4'de olmadığı için G5 cihaz verdiler. Ama benimle aynı sürede görüşülen fakat cihazları kargolanmamış arkadaşların şansına gemiyle gelen yeni cihazlar stoklara girince onlara bire bir aynı G3'ü yolladılar.

    Yani diyeceğim şu dur ki size bire bir aynısını ya da mislisini vermek zorundalar. Ha para iadesi de bir seçenek tabi. Laptop da mesela para iadesi istemiştim hem garanti bitiyordu hem de başka marka almak istiyordum. Telefonda ise garanti bitimine 2 ay kalsa da kabul ettim telefon alacak durumum yoktu çünkü :)


    Son olarak bu bölümden ziyade konuyu ekran kartları bölümüne de sormanızda fayda var. :) Ha bir de ben pek donanım piyasasını takip etmiyorum hangi kart yeni hangi kart eski. Ama önerdikleri kart sizin aldığınız karttan daha sonra çıkmış ve bir iki özellik ile sizin kartınızın yeni sayılabilecek bir modeli ise öyle de önermiş olabilirler. Ama siz elinizdekine eşit performans sunan kartlardan birini talep etmeye çalışın. Gerekirse testlerin görüntülerini alıp mail yoluyla yollayın.

    Kolay gelsin..




  • Seçim sizde

    İkinci olarak muadilini eğer yoksa üst seviyesini vermek zorunda hepsiburada



    2009 da bende bi laptop vardı ekran kartı beyaz ekran veriyodu ısınınca garantiye verdiler para iadesi tapıcaz dediler hayır dedim yenisini vereceksiniz onlarda bu ürün yok mecbur para iadesi yapıcaz dedi

    Bu ara tabi konu babama gitti anlattım durumu avukat arkadaşını aradı o da bize böyle söylemişti bizde avukatımıza danıştığımızı eğer aynısı yoksa daha iyisini vermelerini yasanın söylediği aksi takdirde dava açmak konusunda haklarımzıın saklı olduğunu isterlerse yazılı olarakta cevaplayabileceğimizi söyledik 3 gün sonra aynı laptopun 2 revizyon geçirmiş hali geldi o zaman yeni satılıyodu 4-5 aylık laptoptu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumlarınız için teşekkür ederim. Konuyu nereye açacağımı bilemedim, burada insanların benzer durumlardan şikayet ettiğini görünce buraya açtım. 2 aydan fazladır ekran kartsız kaldığım için ve hepsiburadanın tavrı yüzünden biraz sinirli ve sabırsız davranıyordum, bu yüzden başka görüşlere ihtiyacım vardı. Rahatsız olduğum konulardan biriside sanırım R9 290X zamanının üst seviye kartlarından iken, şuan bana orta seviye bir kartın teklif edilmesi. Para iadesi alıp, ikinci el ve daha uzun süre garantili bir kart almak ya da yurt dışından getirmekte mantıklı geldi. Ama önce firmaya kendi talebimi ileteceğim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.