Şimdi Ara

LASTİK AB ETİKET DEĞERLERİNİN ÖNEMİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
2
Favori
12.663
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2012 yılından beri tüm lastiklerde zorunlu hale gelen AB etiketlerinin lastiğin performansını ne kadar etkilediğine ilişkin güzel bir yazı buldum ve özetleyip sizinle paylaşmak istedim. Yazıyı fulda resmi sitesinden alıntıladım ve birkaç ekleme yaptım.

    YAKIT VERİMLİLİĞİ

    LASTİK AB ETİKET DEĞERLERİNİN ÖNEMİ

    Aracınızın yakıt tüketiminin %20 kadarı lastiklerinizin dönüş direnciyle ilişkilidir. Bu, lastiğin zeminle buluştuğunda karşılaştığı dirençtir. Kolay dönen bir lastik, sürtünme ve ısıya daha az enerji harcandığından daha az yakıt gerektirir.
    Yakıt verimi, A (en yüksek yakıt verimi sağlayan kategori) ile G (en düşük yakıt verimi sağlayan kategori) arasında 7 farklı kategoride derecelendirilir. D kategorisi, binek otomobiller için kullanılmaz.

    A endeksli lastiklere sahip bir otomobil ile G endeksli lastiklere sahip bir otomobil arasındaki yakıt tüketimi farkı %7,5'e kadar varabilir.
    Yani 50 bin km kullandığımız G sınıfı bir lastikte aracımız ortalama 7 lt yaksın 7*500=3.5ton yakıt demek. A sınıfı bir lastik kullansaydık aynı şartlarda 3.25 k yakıt tüketimimiz olacaktı. Yani aradaki fark 4.70 güncel mazot fiyatlarıyla 1230TL. Yaygın olarak 205/55R16 lastik kullanıldığını düşünürsek G sınıfı lastik yerine A sınıfı lastik alırsak aslında lastiği bedavaya getirmiş oluyoruz.

    ISLAK ZEMİNDE KAVRAMA

    LASTİK AB ETİKET DEĞERLERİNİN ÖNEMİ

    Islak zeminde kavrama, yeni lastikler satın alırken dikkate alınması gereken önemli bir konudur. AB endeksi, lastiğin ıslak zeminlerde fren mesafesi ölçülerek belirlenir.
    Islak zeminde kavrama, A (en kısa fren mesafesi derecesi) ila F (en uzun fren mesafesi derecesi) arasında derecelendirilir.

    D ve G endeksleri, binek otomobiller için kullanılmaz.

    Islak zeminde kavrama endeksinin önemi

    Acil durumda birkaç metre her şeyi değiştirebilir. A endeksli lastikler, F sınıfı bir lastik setinden %30 daha kısa mesafede durur. 80 km/s hızda fren uygulayan bir binek otomobil için bu, 18 metre daha kısa durma mesafesi anlamına gelir. Hadi 18 metre gerçekten uçuk bir değer diyelim gerçekte 10 metre fark olsa bile muazzam bir değer.


    DIŞ GÜRÜLTÜ

    LASTİK AB ETİKET DEĞERLERİNİN ÖNEMİ

    Lastikler, aracınızın geçiş gürültüsünün bir kısmını oluşturur. İyi bir gürültü endeksine sahip lastikler satın almak, otomobil sürüşünüzün çevrenize olan etkisini azaltacaktır.
    Lastiğin dış gürültü seviyesi, desibel değeri olarak gösterilir. Ses dalgası simgeleri, lastik gürültüsünün uygulamaya konulacak Avrupa limitlerinin altında veya üstünde olduğunu gösterir.

    1 siyah dalga: Sessiz (gelecekteki Avrupa limitinin 3dB veya daha fazla altında)
    2 siyah dalga: Orta (gelecekteki Avrupa limiti ile 3dB altı arasında)
    3 siyah dalga: Gürültülü (gelecekteki Avrupa limitinin üstünde)
    Desibel değeri önemlidir
    Sadece birkaç desibellik bir artış, gürültü seviyelerinde büyük bir fark anlamına gelir. Aslında, 3 dB'lik bir fark, bir lastiğin ürettiği gürültüyü iki katına çıkarır.

    Bir çoğumuzun yaz lastiği arayışına girdiği şu günlerde etiket değerlerini dikkate alın. hem paranız cebinizde kalsın, hem de daha güvenli bir sürüş deneyimi yaşayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K@sToR -- 10 Mart 2017; 14:29:27 >







  • Güzel paylaşım, teşekkürler.
  • Ben o etikete hiç inanmıyorum. Yeni lastik alınca hepsi güzel ,işin rengi birkaç ay kullandıktan sonra ortaya çıkıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel paylaşımlar bunlar. Hep böyle olsa keşke forum. Teşekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Golf.7 -- 10 Mart 2017; 14:14:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    hocam aslında ilk 500 km de tüm lastikler kötüdür. Fabrika çıkışı bir madde ile kaplıyorlar diye biliyorum lastikleri. Yol tutuşu ve fren mesafesini olumsuz yönde etkiliyor.
  • bende 175/65 r14 ebatlarında 4 lastik alacağım en konforlu sessiz ve yakıt tüketim değeri iyi olan lastik hangisi şu anda?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _Pulse_ kullanıcısına yanıt
    Ben de lastik bakınırken nokian ın şu lastiğini gördüm etiket değeri A-A-68

    http://www.nokianlastik.com/lastikdetay.aspx?urunId=72LASTİK AB ETİKET DEĞERLERİNİN ÖNEMİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi by_efendy34 -- 16 Ağustos 2017; 16:24:15 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • by_efendy34 kullanıcısına yanıt
    büyük ihtimalle 2018 bahar aylarında arabama takacağım lastik olacak. Etiket değerleri mükemmel fakat, ne yurt dışı ne de yurt içi testlerde pek yer almıyor.
  • K@sToR kullanıcısına yanıt
    http://www.hepsiburada.com/nokian-18560-r15-88h-xl-eline2-oto-lastik-uretim-yili-2017-p-HBV000004V4D8



    https://www.lastikportal.com.tr/u3442/lastik-jant/nokian-lastik/nokian-185-60-r15-88h-xl-eline-2-yaz-lastigi-2.html


    Yeni lastik belki de ondandır bilemiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi by_efendy34 -- 16 Ağustos 2017; 17:5:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • by_efendy34 kullanıcısına yanıt
    ben aldım lastiklerimi, continental cpc5,

    152 tlden hepsiburada üzerinden aldım. petlastan sonra gayet iyi geldi lastik. bahsettiğiniz lastiği yeni görüyorum sayenizde. eğer alıpta kullanırsanız memnun kalıp kalmadığınızı yazarsanız sevinirim.

    cpc5 ile alakalı yorumumu soracak olursanız fiesta aracımda dişli asfaltta aşırı ses yapıyordu önceki petlas lastiklerim. o baya baya azaldı. yol tutuş ve fren mükemmel şu anda.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Pulse_

    ben aldım lastiklerimi, continental cpc5,

    152 tlden hepsiburada üzerinden aldım. petlastan sonra gayet iyi geldi lastik. bahsettiğiniz lastiği yeni görüyorum sayenizde. eğer alıpta kullanırsanız memnun kalıp kalmadığınızı yazarsanız sevinirim.

    cpc5 ile alakalı yorumumu soracak olursanız fiesta aracımda dişli asfaltta aşırı ses yapıyordu önceki petlas lastiklerim. o baya baya azaldı. yol tutuş ve fren mükemmel şu anda.

    İyi günlerde kazasız belasız kullanın :)

    Ben dün akşamdan beri bütün lastik markaları ile alakalı sikayetvar.com daki şikayetleri okudum. En bilindiğinden en duyulmamışına kadar korkunç şikayetler okudum. Açıkçası iyice kafam karıştı. :((

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.