Şimdi Ara

Elektrikli scooter'a jeneratör

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
2.139
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkeze merhaba arkadaşlar, benim babamda 3 tekerli arora ar-1000 model elektrikli scooter var. 6 akülü 72 volt ve çift motorlu, arka iki tekerin içinde birer motor var. (plakasız e-bike) Koltuk altındada akülerle motorların bağlantısını kesen bir sigorta şalteri var. Benim merak ettiğim ufak bir benzin jenaraatörü alırsak motorun arkada 50 lt bağaj alanı var onun yerine monte edip tekerlerdeki motorlara direk bağlantı yaparsak, motor çekişten düştüğünde (30 km den sonra çekişten düşüyor), babam sigortayı kapatıp, jenaratörü ateşleyip motorları direk jenaratör elektiriğiyle besleyebilirmi? (uzun menziller için)
    Burada 3 temel sorunum var
    1. Taşınabilir jenaratörler 220v alternatif akım vermeye ayarlı, ben bunu nasıl 72 volt dc akıma çevirebilirim, jenaratörün nesini değişmem lazım.
    2. Aküler dijital ekranı ve çalıştırmayıda destekliyor sigortayı kapatırsam tabiki motorda çalışmaz, bunun için nasıl bir çözüm yolu önerirsiniz, jenarötörden bir paralel kabloda kontağamı çekmeliyim?
    3. Jenarötürün gücü ne olmalı, motor gücüne fabrika verisi 249 watt yazmışlar (hikayeden olabilir plaka gerekmesin diye), jenaratör seçimimi güce göremi yapmalıyım?

    Bu arada benzinli motor almamı önermeyin boş yere, babam yaşlı ve 2 teker kullanamıyor.

    Elektrik bilgisi olan arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum. Teşekkürler.







  • Jeneratör ile motosiklet çalıştırabilir fikrine nerden kapıldın bilmiyorum, jeneratörü taşıyamaz bile o. Unut gitsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslinda bu fikre yerli otomobil aciklamasini dinleyince kapildim. Bizim tubitak da menzil arttirici olarak otomobile jenarator koymuslar. Tasimasi ni bir sekilde ayarlarim gerekirse iki tekerli mini bir vagon yapip motorun kicindan sasiye tuttururum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dostum fikir mükemmel , uygulanabilirliğe gelirsek evet yapılabilir. Fakat maliyet kısmına gelince gidip o paraya motor alabilirsin emeğine yazık olur. Ayrıca o paraya alıcağın jenaratörler deli gibi benzin içer.
  • İyi de niye? Git bir motor al.
  • Bir enerjiyi nekadar cok gezdirirsen okadar kayip yasarsin. Madem boyle islerle ugrasacaksin cikar akuleri sat, cikma bir motor bul tak gitsin.



    Zaten tubitagin yaptigi da komik bisey. Avrupali plug-in hybrid kullaniyor senelerdir. Biz ayni seyi jenerator kullanarak yapicaz. Hybrid'den cok daha verimsiz olacak haliyle..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_

    Bir enerjiyi nekadar cok gezdirirsen okadar kayip yasarsin. Madem boyle islerle ugrasacaksin cikar akuleri sat, cikma bir motor bul tak gitsin.



    Zaten tubitagin yaptigi da komik bisey. Avrupali plug-in hybrid kullaniyor senelerdir. Biz ayni seyi jenerator kullanarak yapicaz. Hybrid'den cok daha verimsiz olacak haliyle..

    Redresör kullanarak orjinal motorlardan elektrik üretmeyi deneyin, ayrıca üste güneş paneli koyarak hem tavan niyetine hem elektrik üretme amaçlı kullanın .
  • olmaz diye bir şey yok neden olmasın. belki daha iyi çözümler de olabilir ama sizin fikriniz de neden olmasın ? keşke benzin ucuz olsa da düşündüğünüz sistemde oluşan kayıpları amaaan nolcak diyip geçip gitsek.

    şu şekilde bir çözüm işinize yararmıydı acaba.
    akülü bisikletinizi şarj için hali hazırda zaten 220 wolt a vağlıyorsunuz. bu bağladığınız fiş yerine jeneratörü bağlasınız çalışmaz mı? hiç bir tesisat meselesiyle de uğraşmamış olursunuz.

    akülü bisiklet şarj ediliyor iken çalışmıyor mu denediniz mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: express

    olmaz diye bir şey yok neden olmasın. belki daha iyi çözümler de olabilir ama sizin fikriniz de neden olmasın ? keşke benzin ucuz olsa da düşündüğünüz sistemde oluşan kayıpları amaaan nolcak diyip geçip gitsek.

    şu şekilde bir çözüm işinize yararmıydı acaba.
    akülü bisikletinizi şarj için hali hazırda zaten 220 wolt a vağlıyorsunuz. bu bağladığınız fiş yerine jeneratörü bağlasınız çalışmaz mı? hiç bir tesisat meselesiyle de uğraşmamış olursunuz.

    akülü bisiklet şarj ediliyor iken çalışmıyor mu denediniz mi ?

    Malesef şarj olurken çalışmıyor, kaldıki çalışsaydı bile o sistem işe yaramaz, motorların çektiği akım şarj akımının 8 katı, şarj harcama yetişemez. Motor 8-10 saatte şarj oluyor 1 saatlik kullanımda bitiyor.
    Bu işin araştırmama göre en mantıklı yolu şöyel;
    jenaratörlere bakındım 12v dc akım veren 1 kw lık jeneratörler var, bunu 72 v çıkışa çevirmek bir adaptöre bakıyor sanırım. Şimdi anladığım kadarıyla birbirine seri olan 6 akü den gelen elektrik çıkışı sigortaya giriyor. Sigortadanda motorlara ve kontağa gidiyor. Eğer ben jeneratörden 72 volt dc gerilim alıp bir jack ile sigortaya akülerin kablosuyla paralel giriş sağlayabilsem ve birde jeneratörden ve akülerden gelen kablolara mandal koydummu olur sanırım. Normal çalışırken jenaratör kablosunda ki mandal kapalı olacak. Motorun şarjı bittimi akü lerin mandalı kapatılıp devreden çıkarılacak ardından jenaratörün mandalı açılacak daha sonrada jenaratör ateşlenecek, prensip olarak mantıklı geliyor ama hiç jenaratör kullanmadım voltajda dalgalanma olurmu, motorlara zararı olurmu vs aklımda deli sorular. Voltajı yükselttiğimde toplam güç sanırım değişmiyor sanırım. Güç akım ile gerilimin çarpımına eşit, gerilimi yükselttiğim kadar akım düşecek.
    Bu meşhur yerli otomobilde aynı mantıkta çalışıyor bildiğim kadarıyla, tek farkı jenaratörü otomatik devreye giriyor.




  • Ne oldu, yaptınız mı? Benim de aklımdan aynı şey geçiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikaptan

    quote:

    Orijinalden alıntı: express

    olmaz diye bir şey yok neden olmasın. belki daha iyi çözümler de olabilir ama sizin fikriniz de neden olmasın ? keşke benzin ucuz olsa da düşündüğünüz sistemde oluşan kayıpları amaaan nolcak diyip geçip gitsek.

    şu şekilde bir çözüm işinize yararmıydı acaba.
    akülü bisikletinizi şarj için hali hazırda zaten 220 wolt a vağlıyorsunuz. bu bağladığınız fiş yerine jeneratörü bağlasınız çalışmaz mı? hiç bir tesisat meselesiyle de uğraşmamış olursunuz.

    akülü bisiklet şarj ediliyor iken çalışmıyor mu denediniz mi ?

    Malesef şarj olurken çalışmıyor, kaldıki çalışsaydı bile o sistem işe yaramaz, motorların çektiği akım şarj akımının 8 katı, şarj harcama yetişemez. Motor 8-10 saatte şarj oluyor 1 saatlik kullanımda bitiyor.
    Bu işin araştırmama göre en mantıklı yolu şöyel;
    jenaratörlere bakındım 12v dc akım veren 1 kw lık jeneratörler var, bunu 72 v çıkışa çevirmek bir adaptöre bakıyor sanırım. Şimdi anladığım kadarıyla birbirine seri olan 6 akü den gelen elektrik çıkışı sigortaya giriyor. Sigortadanda motorlara ve kontağa gidiyor. Eğer ben jeneratörden 72 volt dc gerilim alıp bir jack ile sigortaya akülerin kablosuyla paralel giriş sağlayabilsem ve birde jeneratörden ve akülerden gelen kablolara mandal koydummu olur sanırım. Normal çalışırken jenaratör kablosunda ki mandal kapalı olacak. Motorun şarjı bittimi akü lerin mandalı kapatılıp devreden çıkarılacak ardından jenaratörün mandalı açılacak daha sonrada jenaratör ateşlenecek, prensip olarak mantıklı geliyor ama hiç jenaratör kullanmadım voltajda dalgalanma olurmu, motorlara zararı olurmu vs aklımda deli sorular. Voltajı yükselttiğimde toplam güç sanırım değişmiyor sanırım. Güç akım ile gerilimin çarpımına eşit, gerilimi yükselttiğim kadar akım düşecek.
    Bu meşhur yerli otomobilde aynı mantıkta çalışıyor bildiğim kadarıyla, tek farkı jenaratörü otomatik devreye giriyor.

    Alıntıları Göster
    Ne oldu, yaptınız mı? Benim de aklımdan aynı şey geçiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • süper kapasitörler kullanarak jeneratörden beslerseniz olabilir.

  • alikaptan A kullanıcısına yanıt

    Merhaba

    1000W 72V 6 ad. 12V 24Ah seri bataryalı Arora Derya üç teker E-bisiklet kullanıcısıyım. Motorum 2.5 yaşında ve akülerim ilk aldığımda üzerinde olan (sıfır) aküler. Son bir kaç ay sürüş mesafesi çok düştü. 50km den 15km ye. Aküleri sıfırı ile değiştirmek istedim yaklaşık 3000TL tutuyor. Şimdilik bütçemi aştığı için farklı çözüm buldum. 1000VA ipli benzinli Hundai marka mini jeneratör aldım.(850TL) Ön koltuğun altındaki bagaja tam sığdı dışarıya fazla seste yapamıyor. Egzoz çıkışını bagaja delik açarak dışarı veriyoruz. Çalıştırma ipini de uygun delikten dışarıya aldım. Jeneratörün 220V çıkışına bisikletin orj şarj aletini bağlarsanız sadece benzinle şarj etmiş olursunuz ve bisiklet şarj aleti ile gitmez. Bunun yerine elimde bulunan 24V 10A lik 3 ad. power supply ı seri bağlayarak ve voltaj ayarları ile eşit şekilde oynayarak toplamda 84Vdc elde ettim. Üç konumlu pako şalter üzerinden bağladım. Birinci konum aküler motora bağlı 2. konum jeneratörden elde edilen 84V motora bağlı. üçüncü konum jeneratör çıkışı 220Vac ye orj şarj aleti bağlı. 3 aydır uçarak geziyorum ;) 15 derece yokuş çıkarken jeneratörün sesi çoğalıyor fakat hız olarak 1. viteste çıkarsanız jeneratör zorlanmıyor. Sonuçta ben 120 kiloyum ölçülmüş gerçek 15 derece yokuşu 1. viteste çıkarken yaklaşık 9A çekiliyor bataryalardan veya jeneratörden. Kısaca 84V'tan yaklaşık 10A çekerken toplam güç 84*10=840W zaten jeneratörde yaklaşık 850W. Sorusu olan yazsın bu ppoje çok başarılı oldu. Haa son olarak jeneratör tam yükte saatte 1 litre benzin yakıyor. Yaklaşık bir saatte zaten 50Km gittiğime göre masraf yok gibi ;) Saygılar selamlar...





  • Hocam bana ulaşır misin dogusbirdal7@gmail.com


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.