Şimdi Ara

2016 Megane HB GT Line İncelemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
2
Favori
3.920
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabayı 3 hafta önce aldım o zamandan beri böyle birşey yapmak istiyordum fırsat bulamamıştım bir türlü. Geçtiğimiz hafta sonu bir kaç video, bir kaç resim çektim konu da bugüne kısmet oldu. Ben aracı alırken özellikle Amerika'da satılmamasından dolayı bizim Türk incelemelerinden başka bi ingiliz kanalları buldum inceleyen. Zaten Avrupa'da satılan araçlarla burada satılanlarda donanım farkı da olduğu için tam yeterli miktarda bilgi bulamamıştım arabayla alakalı. Belki almak isteyenlere bir yardımı dokunur diye yazmaya karar verdim. Bu arada yazıda genel olarak değineceğim araçlar: Önceki aracım - Peugeot 207 1.4 Hdi 68 PS 2009 Model, Babamın aracı: BMW 520i 2015 Model.


    Dış Görünüş:


    -Estetik;Tamamen yoruma açık olduğu için resim koyup geçmek lazım aslında ama kendi fikrimi söylersem; Tabiki aracı ben aldığım için hoşuma gittiği için aldım Ancak özellikle arka ledlerinin bıyık gibi olması ve arkadan yuvarlağımsı ve geniş, önden de daha çok kıvrımlı ve dar halini seviyorum. Onun dışında GT Line bodykiti de tabiki sportif bir hava katıyor. Tabi bir de bu donanıma özel "Demir Mavi" rengi. Jantlar ise çok hoşuma gidiyor. Arabanın genel görünüşünü çok etkilediğini düşünüyorum, sadece bu araba değil her araba için.

    2016 Megane HB GT Line İncelemesi
    2016 Megane HB GT Line İncelemesi
    2016 Megane HB GT Line İncelemesi
    2016 Megane HB GT Line İncelemesi

    -Kullanışlılık; Evet sizin de çoğu videoda izleyebileceğiniz gibi bagajda herhangi bir kolaylık yok, direk düz bagaj. Büyüklük olarak küçük değil ancak yükleme eşiği hem çok uzun, hem çok derin. Koltukları da yatırdığınızda dümdüz bir alan oluşmuyor, koltukların engebesi çıkıyor karşınıza. Ancak şu an için bana yetiyor da artıyor bile. Zaten arabayı tek başıma kullanıyorum. Evli değilim, çocuklarım yok. Araçla da herhangi ağır bir eşya vb şeyler taşımadım. O açıdan dediğim gibi bana yeter de artar bile. Ancak sürekli birşeyler taşıyacaklar veya ailesi olup her yıl tatile çıkanlar biraz sıkıntı yaşayabilir.

    2016 Megane HB GT Line İncelemesi

    -Aydınlatma; Aydınlatma konusunda özellikle önceki aracıma göre çok tatmin etti. Kısalar da uzunlar da hoşuma gitti ve bence yeterli. Özellikle kısaların çevre kısımlarının mor olması çok hoşuma gidiyor. Zaten dış görünüşte de bahsettim ama aracın gündüz ledleri çok hoş duruyor bence. Hem öndeki "c" şeklindekiler, hem de arkadaki bıyık şeklindekiler. Bu ledler sayesinde başka herhangi bir araca benzetmeniz tam anlamıyla imkansız.

    2016 Megane HB GT Line İncelemesi


    İç Kısım:


    -Estetik;Estetik konusunda yine tamamen öznel bir durum ancak benim fikrim çok siyah ve karanlık olması dışında güzel. Eğer arada bir kaç tane farklı renk olsaydı çok daha hoş dururdu diye düşünüyorum. Özellikle mesela bu aracı alırken Astra ile arasında kalmıştım, onun en sevmediğim tarafı orta kısmın yani iki koltuk arası kısmın B segment araçlar gibi çok alçak olmasıydı. Yani ön konsol aşağı doğru indiğinde kesiliyor sonra orta kısım tekrar kol dayamaya kadar olabilecek en alçak seviyede devam ediyor. Bence içerideki havayı çok değiştiriyor bu durum. O yüzden Porsche gibi Lamborghini gibi arabaların iç kısımları Ferrari gibi markalara göre sanki daha premium, daha kaliteliymiş gibi duruyor. Tabi bu tamamen benim fikrim dediğim gibi. Onun dışında iç ortamda estetik olarak en önemli şey 8.7" lik ekran tabiki. Bu aracı almadan önce Touch donanımlara çok baktım ama gerçekten sırf bu ekran için bence Icon donanım alınır.

    2016 Megane HB GT Line İncelemesi
    2016 Megane HB GT Line İncelemesi
    2016 Megane HB GT Line İncelemesi

    -Kullanışlılık; Ekran ve multimedya kısmına ayrı olarak değinecem zaten. Eşya gözü konusunda ise zaten piyasada olan incelemeleri izleyenler belli bir fikre sahiptir. Ben sadece günlük kullanımdaki etkilerini yazıcam. Özellikle telefonunuz için vitesin önünde derin bir göz var. Bu göz heralde benim telefonum için tam ideal(Iphone Plus). Yine piyasadaki çoğu büyük telefon da sığar diye düşünüyorum. Özellikle telefon için hem önceki aracımda hem de babamın aracında sıkıntı yaşadığım için bu konuda sevindirdi. Yine de bu gözün bir kötü yanı var; O da oraya birşey koyduğunuzda ki anlattığım gibi genelde telefon, onu orada unutmanız kuvvetle muhtemel. Ne zaman telefonumu oraya koysam arabadan inerken gözüme çarpmadığı için unutuyorum. Gerçi biraz alışmakla atlatılacak birşey belki ama yine de aklınızda bulunsun :) Bunun dışında orta kısımda kapanıp açılabilen, ortadaki ayıracı da ileri geri oynatabilen iki tane bardaklık var. Bizim öyle her sabah arabada kahve içme gibi bir alışkanlığımız olmadığı için ıvır zıvırı koymak için kullanıyorum tabi genelde. Bazen de su şişesi koyuyorum. Ama özellikle uzun yolda işe yarar diye tahmin ediyorum. Onun dışında elektronik el freninin arkasında muhtemelen bozuk para için bir göz var ama işin kötü yanı 1 liralık madeni para sığmıyor :) Çok az daha geniş yapmaları gerekirmiş. Ben de diğer bozuklukları ve kürdanlarımı koyuyorum oraya. Kolçak altı ise çok geniş değil. Torpidonun ise en güzel yanı iki kademeli olması. Ön tarafta ıvır zıvır, arkada da dosya gibi şeyler durabiliyor. Son olarak arkada da kol dayama mevcut. Eşya gözü dışında tuş olaraksa direksiyonun üstündeki tuşlarla, arkasındaki kollar bence ideal. Alışmak uzun sürmez, kullanışlılık açısından da yerinde. Şu ana kadar bu konuda hiçbir sıkıntı yaşamadım. Tuş konusunda iki tane şikayetim var. Birincisi hız sınırlayıcı-hız sabitleyici tuşunun yeri. Bu tuş orta konsolda elektronik park freninin arkasında. Bu yüzden de istemeden eliniz çarpıp duruyor. Eliniz çarpınca devreye girdiğinden değil ama hoşuma gitmiyor. Diğer bir hoşuma gitmeyen olay ise direksiyonun arkasındaki ses kontrolü düğmeleri. Hem düğmelerin yerleri garip. Hem de esrarengiz biçimde kanal değiştirme veya şarkı değiştirme yuvarlağını aşırı geç algılıyor sistem. Öyle ki siz çeviriyorsunuz 3-4 saniye sonra ekranda değişiyor. Tabi sadece ilk çevirmede böyle. İlk kez çevirdikten sonra değiştirme ekranı çıkınca herhangi bir gecikme olmuyor.

    2016 Megane HB GT Line İncelemesi
    2016 Megane HB GT Line İncelemesi
    2016 Megane HB GT Line İncelemesi
    2016 Megane HB GT Line İncelemesi

    -Kalite;Kalite konusunda ben yeterli olduğunu düşünüyorum. Üst kısımlar yumuşak, alt kısımlar sert. Torpidonun, kapı içlerinin vs tamamı yumuşak halı gibi birşeyle kaplanmış. Onun dışında orta konsolda bile elinizin dokunduğu her yerde kaliteli malzemeler var. Bu konuda tek şikayetim ekranın etrafındaki malzeme olurdu. Aslında yakından bakınca kalitesiz veya kötü bir malzeme değil ancak normal açıdan kötü duruyor. Özellikle mat olması hiç iyi değil bence. Ekranın etrafı piano black olsaydı, belki çok parmak izi olurdu vs ancak çok daha güzel gözükürdü, iç kısmın havası değişirdi ki bu arada bu malzemenin da parmak izi konusunda piano blackten aşağı kalır yanı yok.


    Konfor:

    -Koltuklar; Koltuklar şimdiye kadar bindiğim araçlar içerisinde açıksa söylemek gerekirse hem görünüş olarak hem rahatlık olarak en iyileri. Belinizi, bacaklarınızı öyle bir sarıyor ki ralli aracına binmiş gibi oluyorsunuz. Evet belki deri veya alkantara değil ancak kalitesiz bir malzeme de değil. Koltuklar konusunda on numara gerçekten. Ayrıca yükseklik, ileri geri ve bel destek ayarı mevcut. Sanırsam bel destek ayarı sadece sürücü koltuğunda var. Koltuklar konusunda eksikliğini hissettiğim tek şey koltuk ısıtma. Bu koltukların yapısından dolayı GT Line donanımında koltuk ısıtma olmadığını söylediler, ne kadar doğrudur bilmiyorum tabi. Ancak şu kış aylarında gerçekten eksikliğini hissediyorsunuz. Diz mesafesi olarak da süper değil. Yani benim koltuğuma göre ayarlayıp arkaya geçtiğimde yaklaşık 5 cm diz mesafesi ancak kalıyor. Baş mesafesi ise yeterli diye düşünüyorum. Bu arada boyum 1.83 cm.

    2016 Megane HB GT Line İncelemesi
    2016 Megane HB GT Line İncelemesi
    2016 Megane HB GT Line İncelemesi

    -Direksiyon; Direksiyon hafif sayılır. Özellikle önceki aracıma ve babamın aracına kıyasla. Kullanımında da şeklinde de hiçbir sıkıntı yaşamadım. Tabiki his açısından çok birşey beklememek lazım, sanki böyle tekerleklere bağlı değilmiş de uzaktan kumandayla arabayı yönetiyormuşsunuz gibi ancak günümüzde çoğu araçta böyle. Direksiyon konusunda tek sıkıntı, ya da sıkıntı dememek lazım, tek garip şey sürüş profillerine göre ağırlığı değişmesi gerekirken değişmiyor. Ya da değişiyor da çok az değişiyor. Açıkçası spor modda çok az hissedilmesi haricinde diğer hiçbir modda bir farklılığını hissedemedim.

    -Süspansiyonlar; Gelelim sürüş konforuna. Sürüş konforu olarak sanırsam birkaç etmenin birleşiminden dolayı biraz sert olma durumu var. Birincisi 18" jantlar sanırsam konforu yeterince törpülüyor. Bir de üzerine süspansiyonların kendisi biraz sert olunca ortaya böyle bir durum çıkıyor. Burada işin garip durumu özellikle önceki aracıma göre kıyaslarsam kalite olarak onla arasında gerçek anlamda büyük farklılık var. Önceki açıkça kalitesiz olduğunu belli ediyordu, her tümsekte, her engelde güm güm yapıyordu. Bunda ise azıcık yavaş geçerseniz çok daha güzel geçiyor. Ancak biraz hızlı geçerseniz gergin olduğu için rahatsız ediyor. Belki çok ses çıkarmıyor ama sert oluyor yani.

    -Yalıtım; Yalıtım konusunda kısaca söyleyeyim; Segmentine göre oldukça iyi. Tek eksisi yol sesi, yol sesini gerçekten alıyor(Üzerinde yazlık lastik olduğunu hesaba katmadım). Ancak rüzgar sesi nispeten daha az. Motor gürültüsü ise neredeyse hiç duyulmuyor. O konuda gerçekten çok iyi diyebilirim. Sonuç olarak bence beklentiye bağlı olarak yalıtım konusunda üzmez.

    Performans:

    -Motor; Performans şüpheniz varsa bence hiç olmasın. Tabiki beklentiyle alakalı yine ancak bence tatmin edici bir performansı var. Belki önceki aracımdan, belki de turbo dizel olmasından kaynaklı olarak şu ana kadar hiç gitmiyor bu araba demedim. Hatta ışıklarda biraz hızlı kalkınca, özellikle dizel motorun torkuyla koltuğa yapışmak insanın hoşuna gidiyor. Tabiki motor daha çok ekonomi odaklı ancak ne yokuşta ne uzun yolda sollamalarda hiç bir şekilde üzmez. Hatta kendi açımdan konuşursam büyük ihtimalle önceki aracımdan dolayı oldukça keyif alıyorum bu motordan.

    -Şanzıman; Performans konusunda şanzıman sorun çıkartmıyor. Özellikle performanslı kullanımlarda gerçekten a böyle erken attı a şöyle geç attı, ya da yavaş attı dedirttirmiyor. Ancak normal kullanımlarda bazen, özellikle vites düşürürken erken düşürüp alt viteste yüksek devirde kalabiliyor. Çok çok nadir de olsa bazen şaşırdığı oluyor. Ama genel olarak memnunum ki çoğunlukla vites geçişlerini hissetmeniz mümkün değil, devir saatine dikkat etmezseniz. Şanzıman konusunda tek yakınacağım şey şu olurdu. Diğer otomatik vites araçlar gibi ayağınızı frenden çektiğiniz anda ileri atılmıyor. Ancak gaza bastıktan sonra gidiyor ya da 2-3 saniye beklerseniz d konumunda o zaman yavaşca bir ileri atılma oluyor. Yokuş konusunda da dik yokuşlarda bir kere bile geri bırakmadı ki çıkabileceğim en dik yokuşlara çıkıp denedim. Yokuş konusunda tek sorunu çok az eğimli yokuşlarda frene çok daha sert basmanız gerekiyor yokuş kalkışın devreye girmesi için. Hatta eğim çok azsa bazen hiç girmediği oluyor. Bunun da sebebi heralde %3 eğime kadar devreye girmiyormuş diye okudum internetten, ama tabi ne kadar doğru bilemem. Yine de hiçbir zaman ayağınızı frenden çekip gaza hızlı bastırtacak bir şekilde geriye bırakmıyor. İlk başlarda bu durumu çok yadırgamıştım ama kullandıkça alışıyor insan. Zaten bu konuda da önemli olan dik yokuşlar diye düşünüyorum.

    -Ekonomi; Kullanımdan kullanıma değişen birşey tabi ekonomi. Ben araçta şu ana kadar 3 haftada 2700 km yaptım. İlk 2000 km si rodaj aşamasında olduğu için 1 litre civarı fazla yakacağını ve sonrasında da arabayı tanımak için çok sert ve hızlı kullanımımdan kaynaklı fazla yakacağını hesaba katarsak 6.5 litre ortalama gözüküyor. Tabi ayrıca kış şartlarını vs de hesaba katarsak bu aracın normal bir zamanda, normal bir kullanımla 5.5-6 litre civarı yakacağını tahmin ediyorum. Şehir dışında da çok rahat bir şekilde 4 litre civarını yakalayabileceğinizi tahmin ediyorum.


    Multimedya Sistemi:



    Mobilden izleyemeyenler bu linke tıklayıp izleyebilirler.


    Sonuç: Sonuç olarak ben bu aracı alırken yaklaşık 1-1 buçuk ay araştırdım. Rakibi bütün markaların şovrumlarını gezdim, fırsatım olanları da test sürüşüne çıkardım. Şu an piyasada parasını hakeden bir araç yok malumunuz. Ancak beklentilerinize bağlı değişecek olmasını bir yana bırakırsak, bu aracı seçip pişman olacağınızı düşünmüyorum. Özellikle bu donanımla seçerseniz oyuncaklarıyla, ufak dokunuşlarıyla gerçekten hoşunuza gidecektir. Özetlersem aracın benim gözümde tek eksisi konforudur. O anlamda biraz sert bir araç olduğu doğru. Ancak diğer çoğu konularda ortalama ve ortalama üzeri olduğunu düşünüyorum. Dayanıklılık konusunu ise bekleyip görücez.


    Son olarak biraz hafta sonunda boş olmamdan, biraz da böyle birşeyi denemek istediğimden dolayı ortaya çıkan video da bu: ( Hem yolda kullanım görüntüleri, hem de iç-dış görüntüler)




    Mobilden izleyemeyenler bu linke tıklayıp izleyebilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MFN -- 13 Şubat 2017; 11:31:1 >







  • Meganelar da gt line ı hep beğenmişimdir, nasip olursa da bir gün almak isterim. Çok güzel araba, Allah kaza bela vermesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok güzel araç, hayırlı olsun. İnceleme de güzel olmuş elinize sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pink Floyd kullanıcısına yanıt
    Sağolasın. Normali de güzel tabi ama GT Line başka güzel. Bu arada ilk Renault aracım
  • Teşekkürler video güzeldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeş kaça geldi araç acaba? Ayrıca şu ekran gerçekten hoş durmuyor yahu. Güle güle kullan.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç güzel inceleme başarılı elinize sağlık.
  • Hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileğiyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bir inceleme...Aracınız da hayırlı olsun...
  • Araç çok ağır hocam. Bu yüzden şanzıman ve motor biraz fazla çalışmak zorunda kalıyor. Ama aracın geri kalanı bence sınıfının en iyisi, ben çok sevmiştim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nazar değmesin, hayırlı olsun
  • Müthiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel inceleme Hayırlı olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Reno bu kasa tasarım ile çağ atladı belirli özelliklerinden herkes memnun zaten. Su arabanın havasına bakar mısınız ya

    Bir de talisman heybeti varki Aman Yarabbi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renodan beklemediğim kadar şık ve kaliteli bir araç. İlk defa bir reno aracı çok beğendim. Güzel günlerde kullanın.
  • Güzel araba allah kazasız belasız bindirsin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumda rastladığım en düzgün incelemelerden biriydi zevkle okudum..Hayırlı uğurlu olsun..kazasız belasız gönlünüzce kullanmanız dileği ile..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirTemel

    Kardeş kaça geldi araç acaba? Ayrıca şu ekran gerçekten hoş durmuyor yahu. Güle güle kullan.

    Teşekkürler, 97 bin TL'ye geldi. Ekran tam tersi bence içeride bütün olayı değiştiren şey
  • Hayırlı olsun aracınız güle güle kullanın. Bende bayide görme fırsatım olmuştu gerek sedan gerekse hb kasa gayet güzel. Sadece tabletimse ekranın tasarımı garip geliyor muhtemelen alışık olmadığımdandır. Birde arabanızın rengi çok güzel fakat jant konusunda aynı görüşte değiliz ben pek beğenmedim açıkçası tabi zevk meselesi :) onun dışında güzel araba gerçekten dediğiniz gibi diğer araçlara göre farklı bir tasarım güzel bir renk ve segmentinin standartlarını rahatlıkla karşılayan bir araç. Hayırlı olsun tekrar Allah kaza bela vermesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayırlı olsun, şu arabanın 165liğinin teknik verilerini bekliyorum
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.