Şimdi Ara

Pert Durumunda Yeni Değer Klozu ve Trafiğe Çıkış Tarihi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.318
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, Allianz şirketinden kaskolu aracımız hasarlı kazaya karıştı. Aracımızın sürücü,yolcu,yolcu yan ve perde hava yastıklarıyla birlikte bi xenon far,tampon,kaput, bir çamurluk, bir lastik, bir jant, bir tekere ait süspansiyon elemanları vs. vs. kullanılamaz halde. Bir kapıda düzeltilebilecek miktarda hasar var. Kaput altında/motorda ne var bakılmadı/bilinmiyor. Rapor vs. bekleniyor işlemleri henüz başlamadı ama pert olma ihtimali üzerine kafamda bazı sorular var cevap bekleyen.

    Öncelikle araç yaklaşık 10 ay önce alınmıştı. 2016 yılında 2015 model olarak sıfır km alındı ve ilk kez trafiğe tescil edildi. Ruhsatımızda Trafiğe Çıkış Tarihi Nisan 2016 olarak görülüyor. Kasko poliçesine ise trafiğe çıkış için 2015 yazılmış. Yine kasko poliçesinden gördüğüm üzere poliçemizde Yeni Değer Klozu var. Bu klozdan anladığım araç trafiğe çıktıktan itibaren 1 yıl içinde pert olursa sigorta araç sahibine aracın o günkü sıfır değerini öder.

    Soru 1 : Aracın 2015 olması bizim 2016 yılında sıfır km olarak satın alıp trafiğe tescil edildiği gerçeğini değiştirmez değil mi? Yani bizim bakımımızdan Yeni Değer Klozu uygulanabilir, bir sorun yok.

    Soru 2: Yeni Değer Klozu uygulanırsa nasıl uygulanacak? Aracın bize kesilen fatura tutarı 93 bin iken; bugün kur,ötv,yeni model yılı vs ile 2016 model sıfır km olanı 112; 2017 model sıfır km olanı ise 120 bin liralara geliyor. "... tam ziya hasarlarında ve hırsızlık/çalınma hasarlarında aracın hasar ödeme tarihindeki peşin anahtar teslim bedeli tazmin edilir" ifadesinden 112 ya da 120 bin lira mı ödenmesi gerektiğini anlamalıyız?

    Soru 3: Araç taşıt kredisi kullanılarak firma adına satın alınmıştı. Kredisi halen devam ediyor. Bugüne kadar ödenen miktar ancak kredinin faizi kadardı, hatta az bir eksiği de var. Öncelikle bize ödenecek para doğrudan rehin koyan bankaya mı gider ? Diğer bir konu da kasko bize 93 ya da daha altı bir rakam öderse biz parayı doğrudan alsak aynı özellikte araç alamayacağız belki. Eğer parayı banka alırsa daha da kötü ki 8 aydır yapılan ödeme üstüne kaskonun vereceği para bankaya gidecek ve bizim borcumuz halen bitmeyecek ve arabasız kalacağız. İşler iyice karıştı. Bilgi ve tecrübeleriniz ışığında yardımcı olur, fikir verirseniz çok sevineceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MecEngineer -- 8 Şubat 2017; 0:23:15 >







  • Öncelikle geçmiş olsun,

    1) Şu an yürürlükte olan kasko poliçesinde Yeni Değer klozu temin edilmiş ise ödemeyi yaparlar.

    2) Eksper aracın alındığı bayiyi arar, aynı marka model aracı peşin para ile pazarlıkta yaparak bana kaça bırakırsın diye teklif alır, servis ne kadar teklif verirse o parayı öder.

    3) Siz bankayı arayıp bu gün kapanırsa ne kadara kapanır diye fiyat alacaksınız, şirket o parayı bankaya gönderip borcu kapatıcak ondan sonra kalan üstünü ruhsat sahibinin hesabına gönderecek.

    Yanlız daha en başta kendinizi pert olacak şekilde şartlamayınız eğer yeni değer klozu varsa şirket perte çıkarmak istemeyecektir.
    Aracın sıfırı 120 bin TL ise, sizin aracın rayiç bedeli 115 bin TL civarındadır. Araçta en az 80 bin TL hasar çıkması lazım ki siz zarar görmeden bu yukarıda ki şekilde pert işlem görüp işlem yapılabilsin.
    daha az tutarlarda zaten perte çıkartmayacaklardır.




  • Çok teşekkür ederim hocam. Gerekli malzeme listesi çıkarılmış serviste. 50 000 lira civarı bir hasar çıkacak sanıyorum. Gelişmeleri yine buradan paylaşacağım. İlginize teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: damneed

    Öncelikle geçmiş olsun,

    1) Şu an yürürlükte olan kasko poliçesinde Yeni Değer klozu temin edilmiş ise ödemeyi yaparlar.

    2) Eksper aracın alındığı bayiyi arar, aynı marka model aracı peşin para ile pazarlıkta yaparak bana kaça bırakırsın diye teklif alır, servis ne kadar teklif verirse o parayı öder.

    3) Siz bankayı arayıp bu gün kapanırsa ne kadara kapanır diye fiyat alacaksınız, şirket o parayı bankaya gönderip borcu kapatıcak ondan sonra kalan üstünü ruhsat sahibinin hesabına gönderecek.

    Yanlız daha en başta kendinizi pert olacak şekilde şartlamayınız eğer yeni değer klozu varsa şirket perte çıkarmak istemeyecektir.
    Aracın sıfırı 120 bin TL ise, sizin aracın rayiç bedeli 115 bin TL civarındadır. Araçta en az 80 bin TL hasar çıkması lazım ki siz zarar görmeden bu yukarıda ki şekilde pert işlem görüp işlem yapılabilsin.
    daha az tutarlarda zaten perte çıkartmayacaklardır.



    Hocam tekrar merhabalar,

    Tutulan rapor sonucu kusur bize verilmiş. Artık kaskomuz işleyecek. Serviste aracın gerekli parçaları ve fiyatları hesaplanmış. İşçilik hariç parça toplamı KDV dahil 60 000 TL tutmuş. Buna bir de işçilik eklenecek. Bu durumda aracın pert olma ihtimali nedir sizce? Bir de eksper, internetten muadil 5 aracın fiyatına bakıp size bir para teklif edebilir diye bir şey söylediler. Bu mümkün mü? Şayet böyle bir şey olursa mal alıp satar gibi kabul etmeyip pazarlık mı edeceğiz?




  • MecEngineer M kullanıcısına yanıt
    İskontolu fiyat mı iskontosuz mu orası da önemli. Gerçi iskonto yapılacağı kadar da bir işçilik eklense yine takriben 60.000 TL civarı bir rakam çıkacaktır muhtemelen, aracın sıfırı 120 bin TL ise araç bedelinin %50'si kadar hasar tutarı.

    Araç kazalı bu haliyle 60.000 TL'ye satabilirlerse perte çıkartırlar hocam, daha ucuza satılırsa hurda araç o zaman çıkarmazlar.
    İlla perte çıkartın diye baskı yaparsanız acenteniz vasıtasıyla arada ki fark kadar daha az ödeme yaparlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi damneed -- 10 Şubat 2017; 20:5:18 >
  • damneed D kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam. İlginiz için tekrar çok teşekkür ederim.
  • Merhaba konu geçeli çok olmuş tamamını okudum ama neticesini merak ettim. Konunun muhatabı arkadaşımız aydınlatabilir mi? Geçmiş olsun bu arada...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pkm kullanıcısına yanıt
    Merhaba, evet uzun zaman geçmişti olay üzerinden, buradaki bu konuyu ben de unutmuşum.

    Sigorta hasarlı araca 57 küsür bin liraya alıcı bulmuş, üzerini de kendisi tamamlayarak o günkü bayi fiyatı olan 112 bin civarı bir para ödemesi yapacağını bildirdi. Hatta araçta bi xenon far paketi vardı ama sigortacımız kasko poliçesine aksesuar olarak bu paketi işlenmediği için 5000 gibi bir miktar eksik almış olduk o günkü xenonlu araç fiyatından.

    Aracımız kredi ile alınmıştı. Banka kredisi olursa önce kredinin kapanması gerekiyormuş (ya da sigorta bankaya ödeme yapıp kalanını bize veriyor da olabilir ,teknik detayına hakim değilim ). Biz bankanın rehinini kendi şirketimizin adına olan değeri daha yüksek başka bir araca aktarıp bu aracı boşa çıkardık, sigortaya satış ve çekme belgesi için vekalet verip paramızı aldık.
  • MecEngineer M kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim bilgilendirme için. Dilerim bir daha ne size ne de bana kaza bela bulaşmaz. İyi günler dilerim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MecEngineer

    Merhaba, evet uzun zaman geçmişti olay üzerinden, buradaki bu konuyu ben de unutmuşum.

    Sigorta hasarlı araca 57 küsür bin liraya alıcı bulmuş, üzerini de kendisi tamamlayarak o günkü bayi fiyatı olan 112 bin civarı bir para ödemesi yapacağını bildirdi. Hatta araçta bi xenon far paketi vardı ama sigortacımız kasko poliçesine aksesuar olarak bu paketi işlenmediği için 5000 gibi bir miktar eksik almış olduk o günkü xenonlu araç fiyatından.

    Aracımız kredi ile alınmıştı. Banka kredisi olursa önce kredinin kapanması gerekiyormuş (ya da sigorta bankaya ödeme yapıp kalanını bize veriyor da olabilir ,teknik detayına hakim değilim ). Biz bankanın rehinini kendi şirketimizin adına olan değeri daha yüksek başka bir araca aktarıp bu aracı boşa çıkardık, sigortaya satış ve çekme belgesi için vekalet verip paramızı aldık.
    Araç neydi hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kartalus kullanıcısına yanıt
    Ford Focus hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MecEngineer

    Ford Focus hocam
    Geçmiş olsun hocam,cana geleceğine mala gelsin.Önemli olan size birşey olmaması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.