Şimdi Ara

Arabalarda zamanla oluşan güç kayıpları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese Merhaba arkadaşlar. Yerli ve yabancı sitelerde araştırıp düzgün cevap bulamadığım bir soru var kafamda. Şu anda sıfır alınan turbolu ve benzinli bir araç belirlenen servis aralıklarında bakımları yaptırıldığında ve özenli kullanıldığında üzerinden geçen yıllarda ve kilometrelerde kaç beygir kayıp yaşar ortalama olarak? Internette yayınlanan içerikler var ancak araçlar bakımsız şekilde yıllarca kullanılıp ölçüm yapılıyor ve bu benim bahsettiğim duruma çok ters kalıyor. 8-9 yıllık veya daha eski arabayı dynoya çıkarıp ölçeniniz var mıdır acaba?

    Iyi akşamlar dilerim.



  • 150 binde 2009 1.3 punto aldım.
    experde motor gücü olarak orjinal 75hp ölçülen değer 70hp çıktı.
    artık ne derece doğru tartışılır.
    bana göre bu farkları biz hissedemeyiz.
    çekişte düşüş hissediyorsak zaten bir yerde problem vardır.
  • Kmye bakmaz bu is kullanima bagli degisir. Sen sehir ici 50 bin km yapmisindir. Baska adam surekli uzun yol yaparak senin 3-4 katin yol yapar onda guc kaybi senden daha az olabilir. Motorda guc kaybinin en buyuk sebebi piston segmanlari ve silindirlerin asinmasindan kaynaklanir. Bu asinmada en cok motor sogukken ve ilk calistirmada motor henuz yagsizken gerceklesir. Bu sebepten oturu dusuk km eski arac alinmaz. Belliki surekli kisa mesafe kullanilmistir, yada problemlidir surekli yatmistir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    Kmye bakmaz bu is kullanima bagli degisir. Sen sehir ici 50 bin km yapmisindir. Baska adam surekli uzun yol yaparak senin 3-4 katin yol yapar onda guc kaybi senden daha az olabilir. Motorda guc kaybinin en buyuk sebebi piston segmanlari ve silindirlerin asinmasindan kaynaklanir. Bu asinmada en cok motor sogukken ve ilk calistirmada motor henuz yagsizken gerceklesir. Bu sebepten oturu dusuk km eski arac alinmaz. Belliki surekli kisa mesafe kullanilmistir, yada problemlidir surekli yatmistir.

    Açıkcası motor sıcaklıği dengelendikten sonra biraz seri kullanmayı sevdiğim için bu davranışım ile motoru nasıl/ ne kadar yıpratıyorum diye merak ettim. Mesela otobanda 100 ile giderken önümdeki araç şeridi bloke ediyorsa sağa çekildiğinde bir sonraki arabayı görene kadar gazı kökleyip gittiğim çok sık oluyor. Mesela kalkışlarda insanlar 60 km\h hıza çıkmak için orta gazda yavaş yavaş hızlanırken ben %80 basarak 60a çıktıktan sonra dengeleyip kalmayı yolları daha çekici hale getirdiği için tercih ediyorum. Bu kullanım motor için yıllar süresince bir sorun çıkarır, yüksek güç kayıplarına sebep olur mu dersiniz? Bakımlar eksiksiz, genel olarak otoban kullanımı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HeavyClocker


    quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    Kmye bakmaz bu is kullanima bagli degisir. Sen sehir ici 50 bin km yapmisindir. Baska adam surekli uzun yol yaparak senin 3-4 katin yol yapar onda guc kaybi senden daha az olabilir. Motorda guc kaybinin en buyuk sebebi piston segmanlari ve silindirlerin asinmasindan kaynaklanir. Bu asinmada en cok motor sogukken ve ilk calistirmada motor henuz yagsizken gerceklesir. Bu sebepten oturu dusuk km eski arac alinmaz. Belliki surekli kisa mesafe kullanilmistir, yada problemlidir surekli yatmistir.

    Açıkcası motor sıcaklıği dengelendikten sonra biraz seri kullanmayı sevdiğim için bu davranışım ile motoru nasıl/ ne kadar yıpratıyorum diye merak ettim. Mesela otobanda 100 ile giderken önümdeki araç şeridi bloke ediyorsa sağa çekildiğinde bir sonraki arabayı görene kadar gazı kökleyip gittiğim çok sık oluyor. Mesela kalkışlarda insanlar 60 km\h hıza çıkmak için orta gazda yavaş yavaş hızlanırken ben %80 basarak 60a çıktıktan sonra dengeleyip kalmayı yolları daha çekici hale getirdiği için tercih ediyorum. Bu kullanım motor için yıllar süresince bir sorun çıkarır, yüksek güç kayıplarına sebep olur mu dersiniz? Bakımlar eksiksiz, genel olarak otoban kullanımı

    Hissedilir bi kayip olmaz. Benzinli motorun bakimida cok zor degildir ve ucuzdur. Yatak degistirirsin. Silindir honlatip gomlek caktirirsin. Bide segman yenilersin. Sorun kalmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • İnsanoglunda bile zaman gectikce yas ilerlerledikce guc kaybi olusuyor makineler,arabalar da mi guc kaybi olusmasin :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim arabam 140 beygir b6 kasa passat b7 140 beygir passatla yan yana 4. Vites 70te bastık kafa kafaya gittik tabi bizim şanzıman aralıklarıda eşitti o da önemli bir etken sizde bu şekilde bulabilirsiniz benim aracım diğer arabadan 140bin daha fazla yol yapmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu soru bana burada özelden çok soruldu bakılabilecek veri de istendi uzun uzun anlattık ancak buraya taşımak anlaşılır olmaz.
    İnternette buna dair ort. vs bilgi bulamazsınız bulabileceğiniz şey sadece yorumdur. Cevap basit; çünkü insanların sürücülüklerinde ortalaması yok :) O yüzden de piyasada ki 100-160-250 bin km psikolojik sınırları tam gerçekliği yoktur.

    Eski uzmanların bunlarla ilgili cevaplarına bakarsanız da aynı durum geçerlidir ancak kabullerle konuşulabilir fakat kabuller ürünler için geçerli olmayabilir. Onun için test prosedürü gereklidir dyno misali gibi ancak onu dahi düzgün yapan pek olmadığından piyasa, internet bilgi kirliliği ile dolu olur.:)

    Motorlar içerisinde ki nispeten düşük ömürlü birkaç ufak birim dışında dayanıklı ürünlerdir ama bu bir kalasın 80 bin de motorun yahut aracın toplamının %30 ömrünü tüketmesine mani değil. Piyasada bu oranların üzerine fazlaca çıkmış eşekten beter kullanılmış çok araç bulunur.
    Yani 5-8-9 yıllık araçların gerçek dyno skorları genellik arzetmez sadece o aracın mevcutlarını ortaya koyar.

    Bu forumda ve piyasa özellikle apaçi felan dedikleri şu düzgün yanlayan, draglara giden performanscıların araçlarından uzak durulması söylenir ancak ortada büyük bir yanılgı var bu insanlar diğer tecrübesiz, dikkatsiz, alalade hizmet malzemesi olarak gören genel kitleye göre araçlarına çok daha dikkatli bakıyorlar. Bakımı aksatmama meselesini de öyle çoklarının aman kitapçığa, servisin dediğine uyacam şeklinde değil araçlarında gördükleri yada daha tecrübeli insanların yorumlarına göre uygularlar. Mod bahanesiyle de kapak açılır hali görürler vesair. Ben mesela aracın genel yorgunluğu iyi gözlemlenmesi dahilinde bu tip araçları çoğunluk kadının araçlarından daha tercih edilir görürüm :)
    Yollarda görürsünüz 8 yıllık araç sanki 20 yıllıkmış gibi yürüyor. Hatta yengeç gibi yürüyor deriz bunların sahipleri çoğunlukla araçlarının ne durumda olduğunu farkedemiyorken motor güç kaybı konusu biraz lüks kaçıyor :) Biraz farkındalığı olan hemen başkasına kilitliyor kapağı açan başkası oluyor.

    Diğer cevap güç kaybı, yüksek aşınma dolayısıyla verimlilik kaybı her technoloji, sanayi ürününün temel argümanlarında olduğu gibi yaşanır normaldir ancak bu da piyasanın kabul ettiği ölçeklerde değil gerçekte o da piyasada çok kötü durumda araçlarla karşılaşıldığından yorumları etkiliyor. Büyük bakım konusu da sadece belirli km sabitleri ile değerlendirilecek bir konu değil aslen o sadece katalog verisi. Kişi kendi kullanımına göre değerlendirecek. Bir valfin ömrü 80 bin ise gelmesini beklemek yerine araca kulağı vermek doğru olandır. Sorunsuz, yolda kalmadan, total de çok daha düşük işletme maliyetiyle yüzer binli km'leri aşanlar böyle ulaşıyor bunlara.
    Yani şu kadar yılda 10 hp kaybeder diye birşey bulamazsınız. Rodaj süreci doğru yapılmamış, dikkatsiz ayağın altında ki, mesela yanlış yazılımlı araç ilk yılında dahi birkaç hp kaybedebilir.
    Kaldı ki piyasada ki en büyük sorunlardan birisi LPG uygulanmış araçlar. Piyasada ki kabuller bazen abartılı olduğu gibi gerçektirde. Bunun sebebi de işini işini iyi yapmayan çoğunlukla kendisini geliştirmeyen ustayım diyenler ve bakım sürelerini geriye çekmeyen sahipleri. Otomobiller her şekilde yürürler basit araçlardır 500-600 binleri daha düşük maliyetle görebilmek için bazı şeyleri genele göre daha iyi yapmak gerekli.
    Ayrıca rapor olsun da ne olursunu dışında dyno da gönül tatmini isteniyorsa mutlaka bir bakım prosesi uygulanır. Dynoya çıkmadan önce de ona göre bir süre kullanım gösterilir malum güncel otomobillerin üzerinde değişkenlere adapte olan yazılımlar bulunur.




  • satın almak amacıyla birçok aracı ekspertize soktum, aklımda kalan ortalama oranlar şu şekildeydi:

    250 bin km deki araçlar 100 beygirden 85 beygire düşüyor.
    200 bin km de ki araçlar 100 beygirden 90 beygire düşüyor
    100 bin km deki araçlar 100 beygirden 93-94 beygire düşüyor.
    50 bin km deki araçlar genelde 100 beygirden 95-96 lara düşüyor.


    50 bin km altı ve 250 bin km üstü bir araç ekspertizine tanık olmadığım için bu aralıklar hakkında hiçbir bilgim yok.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.