Şimdi Ara

Elektrikli otomobiller yaygınlaştıktan sonra içten yanmalı araçlara ne olacak?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
2.039
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Almanya 2030 yılından sonra benzinli otomobilin üretilmesini yasaklayacağını açıkladı.
    Norveç ise 2025 yılında benzinli araçlara yasak getirilmesi konusunda tartışıyor.
    Tesla arablarında 600 km menzili görüyor artık.
    Japon otomobilleri hibrite yönelmiş durumda.
    Renaultun seri üretim elektrikli araçlarını bir süredir satıyor zaten.


    Gelecekte yalnızca elektrikli araçların olacağı konusunda hemen hemen herkes aynı şeyi düşünüyordu. Bugün ise o gelecek geldi sayılır. Bugün bir çok otomobil firması ve devlet hiç olmadığı kadar elektrikli araçlara destek vermeye başladı. Bizde bu tarihe tanıklık ediyoruz.

    Şimdi akıllara şu soru geliyor;

    Yalnızca Türkiyede bile yaklaşık 20 milyon trafiğe kayıtlı otomobil var iken. Tüm dünyada bu rakam herhalde 1 milyar civarına yakındır. Gelişmiş ülkelerde eski araçlar pek sorun olmuyor, zaten bir otomobili yaklaşık 10 yıl kullanıp sonra hurdalığa atıyorlar. Daha sonra da oranın insanları kendilerine elektrikli bir otomobil alır bir kaç aylık maaşı ile. Ama bizim gibi otomobilin çok pahalı olduğu bir çok ülkede içten yanmalı araçlara ne yapılacak?


    İçten yanmalı araçlar için, amatör olarak yapılan elektriğe dönüşüm işi profosyonel olarak firmalar bazında yapılabilir mi? Aynı LPG dönüşüm kiti gibi (tabi çok daha maliyetli )

    Yoksa daha uzun bir süre içten yanmalı mevcut araçlarımızı artık fazla bir ekonomik değeri kalmayana kadar kullanır mıyız?

    Elektrikli araçlar piyasada daha ulaşılabilinir bir seviyeye gelince içten yanmalı araçların çok fazla değer kaybedeceği de çok açık.


    Sizin bu konuda görüşleriniz nedir arkadaşlar?







  • Tam tersine gelişmiş ülkeler çöpe atıp yenisini almıyorlar. O bonkörlük bir tek bizde var. Avrupa ve Amerika 'yı dolaşırsanız 90 model arabaların bakımlı ve hala trafikte olduklarını görürsünüz.

    Sorunuza gelecek olursak bence o çöplük bizim ülkemiz olur. Elektrikliye geçen ülkeler artıklarını bizim insanımıza ucuzdan okutur.
  • Ulkeler yakittan vergi alirlar ama az ama cok elektrikli arac ulkemizde yaygınlaşsa bile aylik ornegin 300tl gibi vergi alinir
  • Bu islerde en az 2050 yi bulur
  • 2030 da avrupada yasaklanıyorsa biz Türkiye'de 2100'e kadar kullanırız merak etmeyin
  • Avrupa'ya gidin bakın. Heryerde elektrikli arac şarj edecek nokta var. Bu cok ilgimi cekmisti benim. Türkiye'de nerede şarj edeceksiniz aracı? O yüzden ciddi manada şarj noktası sorunu çözülmeden bu ülkede elektrikli arac isi zor.
  • Bu bahsettiginiz tartismalar öncelikle Dizel araclarla ilgili, ikinci nokta pat diye 2025-2030 dan sonra hemen yasaklanmaz; ilk adim o ülkede trafige yeni arac cikmaz,var olanlar belli sartlarla,mesela belli bir yasa yada tümü icin belirlenen belli bir tarihe kadar kullanilmaya devam eder, dönüstürülmeleri de tesvik edilir.

    Baska bir konu gelismis ülkelerde araclar 10 yil kullanilip hurdaliga atilmaz agir ve giderilmesi cok masrafli sorunlari yoksa. Avrupada halen trafikte hatiri sayilir sayida eski arac mevcut,mesela Almanyanin en taninmis ikinci el sitesinde daha simdi 1990-2000 araligindaki araclari sorgulattim (yani 17 ile 27 Yas arasi)ve 82 bin küsurluk bir sonuc cikti.
  • Bu çok büyük bir ekonomi, küresel boyutları var...



    Öyle 8-10 yılda birden bire benzin mazot gibi fosil yakıtlara veda edilebileceğini düşünemiyorum...



    Aşama aşama, kademeli olarak dönüşüm sağlanacaktır. İstenirse ki şu an halihazırda yollarda örneklerine rastlıyoruz, seri üretim elektrikli araçlar çok daha erken çıkarılabilir ancak ilk satırda belirttiğim gibi bu büyük bir pazar ve ekonomik dengeler demek...



    Alıştıra alıştıra zamana yayılarak geçiş sağlanacaktır. Benim öngörüm en erken 2030 lu yıllar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mithrandir24

    2030 da avrupada yasaklanıyorsa biz Türkiye'de 2100'e kadar kullanırız merak etmeyin

  • Dedigim gibi gecilse bile ileride vergi bayagi fazla alinir
  • Bizden vergi alincak doguda elektrik beles oldugu icin adam dagda bile arabayla gezecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan K.

    Tam tersine gelişmiş ülkeler çöpe atıp yenisini almıyorlar. O bonkörlük bir tek bizde var. Avrupa ve Amerika 'yı dolaşırsanız 90 model arabaların bakımlı ve hala trafikte olduklarını görürsünüz.

    Sorunuza gelecek olursak bence o çöplük bizim ülkemiz olur. Elektrikliye geçen ülkeler artıklarını bizim insanımıza ucuzdan okutur.

    dünyanın her yerinde birileri sıfır araç alır birileri ikinci el. Sen sıfır alacaksın ki ben 5 sene sonra senin aracını ikinci el olarak alabileyim. Yani avrupa da durum neyse bizde de aynı. Dışarı çık bak hala anadol lari renault 12 leri yollarda görürsünüz.
  • bence Almanya imkansızı istemiş. 13 yılda dünyanın kaç ülkesi elektrikli araç için gerekli alt yapıyı oluşturabilir? Böyle bir yasak gelirse Alman markaları kapıya kilit vurabilir?
  • KM'si 200 bin olmadıkça, boya-değişen olmadıkça bizdeki araçlar binilmeye devam eder.
  • Şöyle olacak..

    1.Yav adamlar yapıyor yavv (göbek kaşıcaz)
    2.a nasıl gidiyor bu bağ bağ bağğ
    3.Yav bu araba çarptımı şimdi birine ne dicez araba mı çarptı dicez elektrik mi çarptı dicez (ha ha ha yauv )

    Yine ağlanacak halimize gülicez tabiki napıcaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mithrandir24

    2030 da avrupada yasaklanıyorsa biz Türkiye'de 2100'e kadar kullanırız merak etmeyin

    Yalnız hocam üretim yasaklanıyor. Bizim gibi ülkeler için üretime devam edeceklerini sanmıyorum. 2031 yılında sıfır Mercedes, BMW, Audi, VW almak istesen hepsi elektrikli olacak. Böyle bir şey de var.
  • Yakitlar arasında Aynı guc icin gereken miktar ve depolama hacmi oranları, dizel ve benzinlinin hala kullanılma nedenidir. Bu sorun aşılamadığı surece dizel ve benzinliye devam.
  • Kurulu bu tezgahı bitirirler mi sanıyorsunuz?
    Tesla'ya yedirirler mi buraları?
    Gelecekte hidrojen ile çalışan içten yanmalı motorlara biniyor olacağız.
    Tesla unutulup gidecek, daha iyi olmadığı için değil, devrim yapmaya çalıştığı için.
  • Bizim memlekette yasaklansa ne olur? Binilir yine.



    Arabasını değiştirmek istemeyen direnişçiler ortaya çıkar.



    Ama elektrikli doblo çıksın mesela 50 km bayi kuyruğu oluşur.

    Tok kapı sesli elektirikli passat da oldumu değme keyfimize.
  • Bizim ilk önce kültürümüzü geliştirmemiz ve güzelleştirmemiz gerekiyor. Şayet Türkiye'ye elektrikli arabalar için şarj yeri konursa ve güvenliği olmazsa , o aleti kesin çalarlar ve bu değişim elimizde patlar. Benim fikrim , elektrikli otomobiller bu kadar yaygınlaşıyor fakat değişim o kadar da çabuk olmaz.Herkesin bütçesi farklı , parası olmayıp da içten yanmalı araba kullanan insanlara , deneme aracı verecekler ya da bir müddet fiyatlarını düşük tutacaklar ki insanlar da alabilsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi temelreiss -- 22 Ocak 2017; 16:9:40 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.