Şimdi Ara

SUBARU XV VE KAR KELEPÇELERİ VE ZİNCİRLER

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
3.048
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar araçlarımızda kullanmak durumunda kalabileceğimiz kar kelepçesi ve buna benzer isim altında geçen ürünler için tecrübemi paylaşmak istedim. Belki de İstanbulu bir iki defa daha kar ziyaret edecek.

    Öncelikle bu ürünlerin bilmem kaç tanesi 30-40 tl ye olanları ile yüzlerce liraya satılanları da olduğu için gerçekten işe yarayıp yaramadıklarını yazayım. Evet işe yarıyor ama bakın hangi koşullarda.
    Bulunduğum sitede park yeri girişimiz hafif yokuş (yaklaşık 10 derece eğim) ve ardından hemen 40 dereceye varan başka bir kısa rampa var ve düzleşene kadar yaklaşık 2-3 araç boyu kadar sürüyor.
    XV yi hep burada güvenle kullanır(dım)ım . Geçtiğimiz kar yağışında site garajı ve tabii girişi kar doldu ve devam eden yağış dolayısı ile temizlenemedi.

    Bu yokuşu çıkarken çok defa tekerleklerden 2 tanesi çekişi kaybedip boşa çıkıyor zira eğim aynı zamanda virajlı ve bir taraf ile diğer tarafın eğim derecesi de farklılaşıyor. Yani neredeyse test rampası gibi bir şey . Kuru havalarda en ufak bir sorun yaşamadığım hatta çok zorlamazsam araç dinamiklerinin bile devreye girmediği bu rampada 30-40 cm kar olunca işler değişti.
    Karın en yoğun olduğu akşam eve dönüp de buradan çıkmaya çalışınca kaldım ve çıkamadım. Dedim ki tamam şu kelepçe mi neyin deneme zamanı geldi. İşte yaşadıklarım;

    1. Kelepçeleri sorun yaşadığınız yerde takmak eğilimindeyseniz vazgeçin, yoksa kara gömülü aracın tekerleklerinin sağına soluna ulaşıp ta kelepçeleri takmak tam bir macera ve vakit kaybı.

    2. Daha önce foruma yazıp ta cevap alamadığım 4 tekerleğe de kelepçe takma konusu burada devreye girdi. Durum şu ki SUBARU XV gibi her 4 tekerleğe de güç verebilen bir araç var iken neden sadece ön ya da arka tekerleklerin çekişini ve kara tutunması ile yetinelim ki. Konu kar-buz olunca dengeli bir çekiş ve aracın elektronik kontrolü yapabilmesi için 4 tekerleğin de tutunma veya tutunma kaybının aynı olması gerekiyor. Sadece ön ya da arka tekerleklere takılan kelepçeler aracı ön yada arka çekişli bir araç haline getiriyor. Neden mi çünkü kelepçe takılı tekerlekler ile takılı olmayanlar arasındaki tutunma farkı çok büyüyor ve araç kelepçesiz tekerleklerin verebileceği gücü kullanamıyor.

    3. Bu kar kelepçesi ürünlerinin yapıldığı materyaller maalesef çok ama çok dayanıksız. Sanırım yurt dışı sitelerde gördüğüm birçok yüksek kaliteli ürünün kalıbı çok düşük dayanıklılığa sahip plastik hammaddeler kullanılarak üretimde kullanılmış. Hepimizin yollarda gördüğü çeşit çeşit terk edilmiş, kopmuş, parçalanmış kelepçeler bunlar. Üşenmeden yollardan rastladıklarımı alıp inceledim nereden kopmuş, nasıl parçalanmış diye. Metal tokaların aynısını plastikten kalıpladıkları, dikişlerin elle dikilmiş kadar zayıf oldukları, kelepçenin kara temas eden tutunma yüzeyinin plastiğinin iki elimle çekince bile kopmaya yaklaşacak kadar zayıf oldukları durumlar var. Hatta asfalta bir iki defa temas edince hemen dişlerin eriyip kaybolmuş olduğunu da gördüm(Dikkatinizi çekerim öyle ürün bilgilerinde yazdıkları gibi 50 km gidrek falan değil ) Aslında insan eline alıp inceleyince anlıyor, aracın tüm gücünün, en azından 800-900 kg araçlarda sadece bu kelepçelere yüklenmesi ile kelepçenin dayanması mümkün değil. Değil ki bizim araçların boş ağırlığı 1405 kg.  Bu durumda yapılması gereken, eğer inceleyip deneyerek alma şansımız yoksa yada gerçekten pahalı (aliexpress te tanesi 15 dolara) ürün almak istemiyorsak, satıcı/üreticilerin dediği gibi her tekerleğe sadece 3-4-5 gibi tavsiye edilen adetlerin en az 2 katı kadar sayıda takmak. Bu sayede aracın tüm çekiş gücünü anlık olarak bir kelepçeye teslim ederek kolayca kopmasını ve işe yaramamasını önleyebiliriz. Bir de şu durum var ki asfalt tutunmasından farklı olarak 30-40 cm kalınlığındaki karda tekerlekler yere en yakın temas eden noktadan başka ön ve arkadan da karı tutup çekiş alabiliyor. Yani sadece yere rast gelen değil çok sayıda taktığımız için tekerleğin her yerinden tutunma alabiliyoruz. Ben tek tekerleğe (kar yüzünden her yerine yetişebildiğim tek tekerlek ) kopmadan kalanların hepsini takınca bu tek tekerlek bile beni kurtarmaya yetti. Sonrasında diğerine de 2 tane taktım. Kelepçeleri, jant yada supaba zarar vermeyecek maksimum sıkılıkta takmak gerekiyor. Zira yine yapıldıkları malzemenin yumuşaklığından dolayı esniyor veya kolayca gevşeyebiliyorlar.

    4. Kelepçeleri takmak için mutlaka sağlam ve sı geçirmez bir iş eldiveni tavsiye ederim, gerdirmek için tutmak ve güç uygulayarak sabitlemek için şart. Bir de kar soğuğunda eller çabuk takılması gereken bu kelepçeler için bile hemencecik donmaya başlıyor.

    5. Kelepçelerin tutunma yüzeylerinde metal çiviler sabitlenmiş olan modelleri var. Bu çivilerin sayısı asfalta zarar verecek kadar çok değil ama tutunmayı sonuçta plastik olan bir diş yapısına emanet etmeyecek kadar da etkili. Bu ürünlerin de yine çivileri ilk zorlanmada fırlayıp çıkmayacak kadar sağlam kalıplanmış olmaları gerekiyor.

    6. Uzun incelemelerim sonucunda yukarıda yazdığım üretim ve malzeme kalitesi hariç olmak üzere en mükemmel gördüğüm ürünün resmini paylaşıyorum. Ürün Türkiye de var mı emin değilim. Ama malzeme kalitesi düşük değil ise tam fiyat/performans ürünü bence.

    7. Kelepçelerin metal olabilecek toka veya benzeri aksamları lastiğe veya janta zarar vermeyecek şekilde olmalı. Hatta kelepçenin kullanım sırasında kayması ve bu şekilde de jant/lastiğe zarar verebileceğini göz önünde bulundurmak gerekiyor.

    8. Kar kelepçelerinin en iyi sonuç vermesi için yeterince düzgün ve sıkı takıldığına emin olmalısınız. Aracı bu iş için uygun ve görece temiz bir yere çekmeye üşenmeyin.

    9. Kar kelepçeleri bizim SUBARU XV lerimiz gibi lastik ile davlumbaz-çamurluk arası çok geniş olmayan araçlarda iyi bir seçenek. İlk tutunmayı sağlayana kadar son derece yavaş ve az gaz vermek gerekiyor sonrası gayet mükemmel. 1 Saat kadar uğraşıdan sonra yokuşumuzu bir tekerlekte 4 tane diğerinde 2 tane ile çıkabildim. Elimde fazla olup ta arkalara da takabilseydim çok daha kolay olacağına eminim.
    Aklıma gelen yaşadıklarımı ve yorumlarımı yazdım, umarın kullanan yada kullanmayı planlayan arkadaşlara fikir verebilir. Herkesin tecrübeleri ile konu başlığının daha zenginleşmesi çok iyi olur.
    SUBARU XV VE KAR KELEPÇELERİ VE ZİNCİRLER
    SUBARU XV VE KAR KELEPÇELERİ VE ZİNCİRLER



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thai-Fun -- 20 Ocak 2017; 15:21:35 >







  • SUBARU XV VE KAR KELEPÇELERİ VE ZİNCİRLERSUBARU XV VE KAR KELEPÇELERİ VE ZİNCİRLER


    Böyle enteresan çözümler de var. Ancak Ülkemizde bulunabiliyor mu emin değilim.
    Bu kardan sonra bakalım nasıl bir şeyler yollarda göreceğiz




  • Arkadaşlar kar geliyor yavaş yavaş. Lastikleri yeni olan olmayan, kar lastiği kullanan kullanmayan, kimse hiçbir aparat takmadan mı çıkacak yollara, bir fikirlerinizi duyalım.
  • Komşu forumdan geliyorum
    Geçen sene n11 kampanyasında yerli üretim Snow Wolf kar paleti almıştım. Şimdi sanırım Tekzen satıyorhttps://www.tekzen.com.tr/snowwolf/kar-paleti
    Daha hiç kullanmadım Ancak sağlam görünüyor.
    Lastiğe zarar verme ihtimali yok gibi, en azından zincirden kat kat daha güvenli.

    SUBARU XV VE KAR KELEPÇELERİ VE ZİNCİRLER




  • HesaplayanAdam kullanıcısına yanıt
    Güzel bir ürüne benziyor. 2 Nokta önemli; gerçi daha kullanmamışsınız ama,
    1.Kauçuk yada lastik kısımları gerilime dayanıp kopmayacak kadar sağlamm mı?
    2.Resimden takılması çok kolay gibi görünmedi bana, kuru havada ve uygun bir ortamda takıp tecrübe sahibi olmak iyi olabilir.
  • Thai-Fun kullanıcısına yanıt
    1. Hocam elle baya bir zorladım, sağlam görünüyor. Youtube kendi kanallarında test videoları mevcuthttps://www.youtube.com/watch?v=6FnumXk0beg
    Sonuçta kendileri çekmiş, objektif bir test mi yorum yapamam.
    2. Takmak için aracı biraz hareket ettirmek gerekiyor. O videoda buradahttps://www.youtube.com/watch?v=WyGfFk_MBPk

    Ben sadece araçta bir zincir vs. bulunsun diye aldım. Malum zincir de çok sağlıklı olmadığı için, almışken palet alayım dedim.
    Çin malı yerine yerli firmanın daha sağlam olacağını düşündüm. Test videolarını da beğendim.




  • HesaplayanAdam kullanıcısına yanıt
    Bu durumda ilk denemenizde paylaşımlarınızı beklerim dostum.
  • Yav arkadaşlar kar geliyor XV sinde kelepçe, çorap vs bulunduran hiç mi yok. Herkes çıplak lastiklerle mi çıkacak yollara
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HesaplayanAdam

    1. Hocam elle baya bir zorladım, sağlam görünüyor. Youtube kendi kanallarında test videoları mevcuthttps://www.youtube.com/watch?v=6FnumXk0beg
    Sonuçta kendileri çekmiş, objektif bir test mi yorum yapamam.
    2. Takmak için aracı biraz hareket ettirmek gerekiyor. O videoda buradahttps://www.youtube.com/watch?v=WyGfFk_MBPk

    Ben sadece araçta bir zincir vs. bulunsun diye aldım. Malum zincir de çok sağlıklı olmadığı için, almışken palet alayım dedim.
    Çin malı yerine yerli firmanın daha sağlam olacağını düşündüm. Test videolarını da beğendim.

    Ben Duster 4x2 aracimda 2012den bu yana kullaniyorum bu ürünu. Her seferinde beni zor kosullardan kurtardi ama bu sene ömrü doldu artık.

    Kirilmalar ve kopmalar olusmus. Sanirim cöpe atma vakti gelmis.
    SUBARU XV VE KAR KELEPÇELERİ VE ZİNCİRLER



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 2 Şubat 2018; 20:57:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şu ana kadar hiç görmediğim bir ürün. Türkiyeden mi aldınız. Fiyat/performans açısından nasıl.
    Bu sene en azından İstanbul için xv yi zorlayacak koşullar beklenmiyor ama zaten bu ürünler de kullan-at değil.

    detaylı bilgileriniz çok işe yarar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thai-Fun

    Şu ana kadar hiç görmediğim bir ürün. Türkiyeden mi aldınız. Fiyat/performans açısından nasıl.
    Bu sene en azından İstanbul için xv yi zorlayacak koşullar beklenmiyor ama zaten bu ürünler de kullan-at değil.

    detaylı bilgileriniz çok işe yarar.

    2012 Ocak ayında internetten almistim. Bursada biyerden geldi.

    Ilk gelen model yesildi ve aracima uymadi. 16-2 ölculuydu. Lastiklerim 215/65/16.

    Kargoyla iade ettim. Bu kez siyah 17-1 geldi. Bu kez uydu.

    Derin karda ve buzda denedim ilk sene. Gayet basariliydi.

    Takmasi sokmesi bana göre zahmetli.

    Aracı paletlerin uzerine cıkarip, ic kancalari kilitle, direksiyonu cevir on kancayi kilitle, gergiyi pilastik kancalara tak vs, her iki teker icin de cok da kolay degil.



    Bir de arac kara saplanmadan, kalacaginiz yeri öngörerek takmak daha iyi. Yoksa derin karda takmasi cok zor.

    Bir de size tavsiyem karli mekanlqra seyahat ediyorsaniz bagajinizda 80-90 cm sapı olan hafif kar küregi bulundurun. Bu kürekle hic palet takmaya ihtiyac dahi duymadan aracı yurutebilirsiniz.

    Ben son olarak gecen hafta yaylamizda buzlu bir rampa cikabilmek icin kullandim paletleri. Son kullanisimdi.
    SUBARU XV VE KAR KELEPÇELERİ VE ZİNCİRLER



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 3 Şubat 2018; 11:1:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Carsever kullanıcısına yanıt
    Anlaşıldı dostum teşekkürler, aynen dediğiniz gibi hatta tüm modeller için iyice kara gömülmeden takmak en iyisi. Yoksa yine dediğiniz gibi kürek olup ta etrafı temizlemeden çok çok zor takmak.
    Yararlı olup DUSTER ı kurtardığına sevindim. Tabii XV de o kadar bir katkısı olmaz.
    Son 2 cümlem sadece şakaydı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thai-Fun

    Anlaşıldı dostum teşekkürler, aynen dediğiniz gibi hatta tüm modeller için iyice kara gömülmeden takmak en iyisi. Yoksa yine dediğiniz gibi kürek olup ta etrafı temizlemeden çok çok zor takmak.
    Yararlı olup DUSTER ı kurtardığına sevindim. Tabii XV de o kadar bir katkısı olmaz.
    Son 2 cümlem sadece şakaydı

    Benim gezindigim yerlerde XV ile zincire palete falan ihtiyac duyulmaz zaten.

    Keyifli surüsler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.