Şimdi Ara

Akü sorunu mu Kaçak mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
2
Favori
5.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar hepinize iyi günler.Şimdi aracın geçen aküsü bitti gidip yeni akü aldım 4-5 gün çalismadi akü yine bitmişti takviyele çalıştırıp rolantide 1.5-2 saat calistirip aküyü doldurdum ardından + kutup başını söküp arabayı bıraktım 6 gun aradan sonra bugün kutup başını taktim arabada elektrik namına yine birşey yok calismiyor takviye yapip oto elektrikciye gittim kaçak kontrolune kaçakta gozukmuyo tum sistemler kapaliyken 0.11 akim olculuyo simdi sorum şu
    1-akü kutupbasi cekiliyken 5-6 güne biter mi?aldigim akude fabrikasyon hata mi var?
    2- yoksa arabamda kaçak varda gittigim oto elektrikci anlayamadi mi?



  • Kesin kaçak vardır yoksa 0 dolu akü bırakın 5 gün durmayı 1yıl dursa yine bisey olmaz bizim vectrada böyle akü bitip duruyodu meğer bagaj açılınca yanan aydınlatma lambası hep açık kalıyormuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mamlamoz

    Kesin kaçak vardır yoksa 0 dolu akü bırakın 5 gün durmayı 1yıl dursa yine bisey olmaz bizim vectrada böyle akü bitip duruyodu meğer bagaj açılınca yanan aydınlatma lambası hep açık kalıyormuş

    Peki hocam kutupbasi çekiliyken nazil bitiyor akü orasini anlayamadim kaçak olcumunde kaçakta gozukmuyor çıldırcam ya
  • Bence sorun kaçak meselesi değil, aracınızın alternatörü aküyü şarj etmiyor. Şarj sistemini kontrol ettirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Bence sorun kaçak meselesi değil, aracınızın alternatörü aküyü şarj etmiyor. Şarj sistemini kontrol ettirin.

    Valla hocam elektrikciye goturdum kacak bulamadı bende akuyu yeni aldim diye gittim akucuye aküyü garantiye yolladım akücü de yedek akü verdi 3-4 gün calistirmayip sonra bakacağım o yedek akü ne yapacak bakalım akü de de sorun yok derlerse alternatöre falan baktıracağız artık ama akü çalıştıktan sonra stop edince hemen bitmiyo 3-4 gün sonra bitiyo alternatörün arızalı olduğu başka nasıl anlaşılır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Bence sorun kaçak meselesi değil, aracınızın alternatörü aküyü şarj etmiyor. Şarj sistemini kontrol ettirin.

    Bir de hocam alternatörden olsa araç kullanırken bir süre sonra akü biteceginden yolda bırakmaz mı ben araba calistığı zaman fildir fildir dolanabiliyorum hiç teklemiyo eğer alternatör olsa stop edip markete girdim geri ciktigimda aracin calismamasi gerekmez mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genclik17


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Bence sorun kaçak meselesi değil, aracınızın alternatörü aküyü şarj etmiyor. Şarj sistemini kontrol ettirin.

    Valla hocam elektrikciye goturdum kacak bulamadı bende akuyu yeni aldim diye gittim akucuye aküyü garantiye yolladım akücü de yedek akü verdi 3-4 gün calistirmayip sonra bakacağım o yedek akü ne yapacak bakalım akü de de sorun yok derlerse alternatöre falan baktıracağız artık ama akü çalıştıktan sonra stop edince hemen bitmiyo 3-4 gün sonra bitiyo alternatörün arızalı olduğu başka nasıl anlaşılır?

    Akü ve alternatör ölçümü voltmetre ile yapılır. Araç çalışmaz durumda iken akü voltajına bakın, sağlam ise 12v - 12.5v arası bir değer vermesi gerekir. Marştan sonra rolantide ise 13,8 - 14.4v arası bir değere çıkmalı. Çalışır vaziyetteyken ardından elektrikli donanım çalıştırılıp (Kalorifer fanı, arka cam buğu çözücü, farlar vs...) bu değerin önce hafiften düşüp birkaç saniye sonra tekrar 13-14v seviyelerine toparlaması lazım.

    Gaz vererek ise konjektör testi yapılır, yani şarj voltajında aşırı dalgalanma olup olmadığı gözlenir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: genclik17


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Bence sorun kaçak meselesi değil, aracınızın alternatörü aküyü şarj etmiyor. Şarj sistemini kontrol ettirin.

    Bir de hocam alternatörden olsa araç kullanırken bir süre sonra akü biteceginden yolda bırakmaz mı ben araba calistığı zaman fildir fildir dolanabiliyorum hiç teklemiyo eğer alternatör olsa stop edip markete girdim geri ciktigimda aracin calismamasi gerekmez mi?

    Evet alternatör hiç gerilim üretmiyorsa tam olarak boşalmış bir akü takviyeyle çalıştırıldıktan sonra araba sorunsuz çalışamazdı.

    Ama bazen alternatörün iç donanımlarından bazıları arıza yaptığında bir miktar da olsa voltaj verebiliyor ama aküyü sağlıklı doldurmaya yetmeyebiliyor. Mesela kömürlerin tükenmeye başlaması, kömürün temas ettiği bakır bileziğin yıpranması, diyot tablasının kısmen arızalanması gibi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy


    quote:

    Orijinalden alıntı: genclik17


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Bence sorun kaçak meselesi değil, aracınızın alternatörü aküyü şarj etmiyor. Şarj sistemini kontrol ettirin.

    Valla hocam elektrikciye goturdum kacak bulamadı bende akuyu yeni aldim diye gittim akucuye aküyü garantiye yolladım akücü de yedek akü verdi 3-4 gün calistirmayip sonra bakacağım o yedek akü ne yapacak bakalım akü de de sorun yok derlerse alternatöre falan baktıracağız artık ama akü çalıştıktan sonra stop edince hemen bitmiyo 3-4 gün sonra bitiyo alternatörün arızalı olduğu başka nasıl anlaşılır?

    Akü ve alternatör ölçümü voltmetre ile yapılır. Araç çalışmaz durumda iken akü voltajına bakın, sağlam ise 12v - 12.5v arası bir değer vermesi gerekir. Marştan sonra rolantide ise 13,8 - 14.4v arası bir değere çıkmalı. Çalışır vaziyetteyken ardından elektrikli donanım çalıştırılıp (Kalorifer fanı, arka cam buğu çözücü, farlar vs...) bu değerin önce hafiften düşüp birkaç saniye sonra tekrar 13-14v seviyelerine toparlaması lazım.

    Gaz vererek ise konjektör testi yapılır, yani şarj voltajında aşırı dalgalanma olup olmadığı gözlenir.

    Akücü aküyü sadece rolantide calisirken ölçtü sorun yok dedi kaçak kontole götürdüm araç kapalıyken sıkıntı yok kaçak akım yok bende acemiyim pek anlamıyorum bu işlerden dayım oto elektrikci üni ogrencisiyim dayim memlekette aradim sordum aküden dedi yeni aldigimdan garantiye yolladim akuyu alirken hoc tarihine falan dikkat etmedim dükkanda çok durup korozyana falan ugramis olabilir mi ki acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy


    quote:

    Orijinalden alıntı: genclik17


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Bence sorun kaçak meselesi değil, aracınızın alternatörü aküyü şarj etmiyor. Şarj sistemini kontrol ettirin.

    Bir de hocam alternatörden olsa araç kullanırken bir süre sonra akü biteceginden yolda bırakmaz mı ben araba calistığı zaman fildir fildir dolanabiliyorum hiç teklemiyo eğer alternatör olsa stop edip markete girdim geri ciktigimda aracin calismamasi gerekmez mi?

    Evet alternatör hiç gerilim üretmiyorsa tam olarak boşalmış bir akü takviyeyle çalıştırıldıktan sonra araba sorunsuz çalışamazdı.

    Ama bazen alternatörün iç donanımlarından bazıları arıza yaptığında bir miktar da olsa voltaj verebiliyor ama aküyü sağlıklı doldurmaya yetmeyebiliyor. Mesela kömürlerin tükenmeye başlaması, kömürün temas ettiği bakır bileziğin yıpranması, diyot tablasının kısmen arızalanması gibi...

    Bak o da olabilir hocam neyse artık aküyü yolladık hafta içi gelecek artık ordan gelecek cevaba göre alternatöre falan baktıracağız inşallah aküde fabrikasyon bir sorun falan vardır değiştirirler de uğraşmayız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy


    quote:

    Orijinalden alıntı: genclik17


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Bence sorun kaçak meselesi değil, aracınızın alternatörü aküyü şarj etmiyor. Şarj sistemini kontrol ettirin.

    Bir de hocam alternatörden olsa araç kullanırken bir süre sonra akü biteceginden yolda bırakmaz mı ben araba calistığı zaman fildir fildir dolanabiliyorum hiç teklemiyo eğer alternatör olsa stop edip markete girdim geri ciktigimda aracin calismamasi gerekmez mi?

    Evet alternatör hiç gerilim üretmiyorsa tam olarak boşalmış bir akü takviyeyle çalıştırıldıktan sonra araba sorunsuz çalışamazdı.

    Ama bazen alternatörün iç donanımlarından bazıları arıza yaptığında bir miktar da olsa voltaj verebiliyor ama aküyü sağlıklı doldurmaya yetmeyebiliyor. Mesela kömürlerin tükenmeye başlaması, kömürün temas ettiği bakır bileziğin yıpranması, diyot tablasının kısmen arızalanması gibi...

    Peki bu alternatörün iç şeylerinin bittiği kontrol edilmeden anlaşılabilir mi benim araç 4-5 gun binmedi mi komple eltrik yok elektrik namına hiçbir şey yok




  • Benim bildiğim konjektörü dışarıdan anlamak mümkün ama diğer parçalar için tam tespit çok zor. Usta tecrübesi ve kontrolü lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Benim bildiğim konjektörü dışarıdan anlamak mümkün ama diğer parçalar için tam tespit çok zor. Usta tecrübesi ve kontrolü lazım.

    Peki hocam akü bir garantiden gelsin bakalım da duruma göre yapacağız artık birşeyler çok sağolun
  • başka akü ile dene olmadı kacak vardır yada aracın bir donanımı yavaştan yiyordur aküyü beyinde yapabilir bunu
  • Garantiden akü sağlam sorun yok geri yolluyoruz dediler elektrikci kaçak yok dedi şarj dinamosuna mı baktirayim ben şimdi bir de şunu soyleyeyim akü yeni diye ben arabayi 4-5 gün calistirmiyorum hava soguk bazen - lere düşüyor ondan olabilir mi acaba sorun??yeni de olsa aku sogukta 4-5 gune biter mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • düzgün bir elektrikçiye git kaçak ölçümü yapsınlar yani aracı komple kapatacak akünün - ucunu voltmetreye bağlıyacak diğer ucunu aracın - ye bağlayacak bakacak değer varmı yok mu varsa tek tek bakacak herşeye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    düzgün bir elektrikçiye git kaçak ölçümü yapsınlar yani aracı komple kapatacak akünün - ucunu voltmetreye bağlıyacak diğer ucunu aracın - ye bağlayacak bakacak değer varmı yok mu varsa tek tek bakacak herşeye

    Aslinda gittigim elektrikçi de ayni seyi yapti ayni sekilde - yi sokup voltmetreyi bagladi birlikte baktik degerlere hatta neyse artik baska elektriciye de gostereyim hocam gittigim elektrikci dandikti herhalde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi genclik17 -- 17 Ocak 2017; 22:41:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Bu mesaj silindi.
    Ohoo aradan 2 yıl geçmiş ben olayı unutmuşum günaydın kardeş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.