Şimdi Ara

Volvo S-60 T3 R-design Plus 1.5 Geartronic inceleme

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dostlar aldığım araçla ilgili naçizane bir inceleme yazısı kaleme aldım. Model yılı 2017, R-design Plus diye geçiyor.

    --- İç Mekan
    - Aracın içine showroomda oturduğumda ana kucağı gibi gelmişti keza bej deri koltuk da premium araç hissini iliklerime kadar hissettirdi fakat aşırı terleme sorunum olduğu için bej deriyi perişan ederim endişesine kapıldım neyse ki R-design'da koltuklar nubuk-deri karışımı ve siyah :)
    - İç mekanda kumanda sistemi showroom'da eğreti durmuştu ama aracı alıp kullandıkça gayet işlevsel geldi fakat klimada on/off bence olması gereken bir özellik. Klimayı kapatmak için esmesini en düşüğe getiriyorsunuz.
    - Fiestada opsiyonla taktırdığım dokunmatik (basmatik) ekrana uzanmak için aracın önüne doğru eğilirdim; sürüş sırasında ekrandan bir şeye dokunmamak gibi küçük mutluluklarım vardı. S60'ta ise her şey elimin altında. Radyo kontrollerinin hastası oldum, mesleğim arayüz geliştiricilik ama bana bıraksalar herhalde bu kadar kullanışlı bir arayüz sunamazdım.
    - Kol dayama belki biraz daha yüksek olabilirmiş benden çok hanım dayıyor kolunu.
    - Ekran tatminkar, ne küçük ne büyük. İşimi görüyor. Navigasyon ücreti neyse alıp ekletecektim ama navigasyonun kullanımı çok saçma sapan geldi bana vazgeçtim.
    - Fiestadan sonra araç şehir hatları vapuru gibi geldiği için ön park sensörü olmasa epey zorlanırdım açıkcası; yeni araçlarda bu standart donanım ama volvoda ücretini ödedik malesef. Yine de pişman değilim, sensör yakınlık anında hem ötüyor hem ekranda yakınlığı simüle ediyor; araç durgunken de ötmesi 2 saniyeyle sınırlı kalıyor. Duyma hislerimi Fiestanın arka park sensöründe bırakmıştım, o yüzden akılcı detaylar önemli.
    - Kadranlar güzel, hayalet ekran kıyak bir teknoloji. Hanımın gazıyla kırmızılı power ekranını kullanıyordum ama İstanbul şehiriçinde napıcam RPM'i diyip eco mode'a aldım. Eco mode'da en üst bar; on numara ekonomi kasıyorsun şeklinde yemyeşil yanıyor; onu gördükçe mutlu oluyorum. Powerdaki çubuk, benzinle doğru orantılıydı. Siyasal islam kadar yıkıcıydı.
    - Direksiyon, ilk bindiğim showroom'daki araçta siyah beyaz deri direksiyon vardı ama biraz büyüktü diye hatırlıyorum. Fiestamın en sevdiğim 2 yönü bir direksiyon bir de yol tutuştu; R-design direksiyonu biraz Fiestayı andırıyor. Etli, delikli derili ama çok az daha hissizi. Sevdim valla.
    - Kumandalar, çerçevesiz iç dikiz aynası, malzemelerin kalitesi; iç mekana helalinden bir 9 puan verirdim ancak audi A4 iç mekanını gördüğüm için beklentiler biraz daha yükseldi malesef ve 380 litre bagaj hacmi; geniş aileleri mutlu etmeyebilir. İç mekan notum 8/10

    --- Motor & Şanzıman
    - Gerek otopark testinde sıklıkla belirtildiği gibi, gerekse de yüksek internet okur yazarlığım sayesinde edindiğim bilgilerde S60'lar için motor ve şanzımanın tatmin edici olmadığını biliyordum. Fakat ne olduysa geçen sene oldu ve (Volvo Türkiyeye ARO) önce hantal dizel motor yerini volvo üretimi benzinliye, kusurlu powershift şanzıman ise yerini AISIN imzalı sorunsuz, konfor odaklı Geartronic şanzımana çevirdi.
    - Motor sesini kabinde hissettiğiniz zaman neredeyse yok. Ancak aşırı devirli kullanımda ilginç bir ses duyuyorsunuz ki şöyle bir şey metroda, otobüste yanınızda oturan gencin kulaklığından dizel motor sesi dinlediğini düşünün. Aracı zorlarsanız o şekilde bir ses geliyor :)
    - Yakıt tüketimi için henüz 300km'deyim ama ortalamam 10 litre. Ki bu değere Dantenin cehennem tasviri dokuz kattır ya; En dip kattaki cumartesi günü Ümraniye - Alemdağ caddesi trafiği ve bir üst katındaki kozyatağı - göztepe trafiğini de eklediğimi belirtmek isterim. Bence normal, Fiestayla 1.0 motorda 8.5lt ortalamam vardı.
    - Şanzıman ZF'le kıyaslama yapamıyorum ancak kuru kavramalı powershifte göre kararsızlıkları hiç yok. Tam otomatiğin kedi canını seveyim. Bu şanzıman eski powershift kalsa yakıt da en az 12 litreydi bkz: mondeo
    - Motoru çok övdük ancak ülkemizde vatandaşa müşteri gözüyle bakıldığı için ÖTV, KDV derken küçük hacimli motorlara ve barışa, sevgiye, saygıya muhtacız. Bu araç bir dizel D2'li motorlara göre 80kg daha hafif (1520kg) ama derileri çekip, aracın sırtına çıkıp kırbaçlamak için sanki T5 2 litre turbo benzinli motor olsa tam bir eğlence makinesi olurmuş. Bu halini eleştirmiyorum, çok da beğeniyorum sadece fantezimi paylaştım :)
    - Giyeceğiniz pantalonun ceketinde, pantalonunda para bulunca çok sevinirsiniz ya. Benim de bu araçta en büyük sevincim motordan yana oldu. Fakat ne atik performansından, ne düşük tüketiminden ne de sessizliğinden yana oldu bu sürpriz; bunları zaten biliyordum :) Arkadaşlar bu araçta turbo lag yok! Fizik, kimya, astroloji, atayizler... kim, ney vesile olduysa ARO! Atmosferik motor araç sürüyormuşcasına hisli bir gaz pedalı var ve turbo lag yok yahu inanamıyorum. Motor ve şanzımana notum 8/10; 1 puanı ilerleme kaydetsinler diye 1 puanı da 1.6 altı motorlara asla 8 puandan yüksek puan vermemek gerekir diye kırıyorum. (BMW i8 motoru hariç; o da 1.5 litre :)

    --- Güvenlik
    - İsveç Çeliği ve City Safety. Dostlar araç volvo; kötü günümüz olmasın ama olacaksa da bu araç içindeyken olsun.

    --- Konfor & Yol Tutuş
    - R-design araçlarda 18 inç 235/40R18 Michelin lastik olduğu için konfor beklentim hiç bir zaman puf puf düzeyinde olmadı gelgelelim arkadaşın Merco A200 AMG 17" jantlı aracının konforsuzluğunu gördükten sonra şuna kanaat getirdim ki bu araç konforlu!
    - Lastik basıncına çok kafa yordum, aracı aldığımda 38 psi gelmişti. Kapıdaki levhada 1-2 kişi için 32 psi diyordu; yaptım ama konfordan ödün verdi. Esasında basınç azaldıkça daha konforlu olmaz mı araç? Yanlışım varsa düzeltin lütfen. En son önlere 36 psi, arkalara 35 psi vurdum; şu an optimum gibi her şey.
    - Dostlar açık konuşmak gerekirse; ancak aracı biraz daha tanıdıktan sonra konfor ve yol tutuş hakkında yazmak isterim, dediğim gibi daha 300 km'de araç. Fiestam yol tutuşu çok iyiydi, sahibi hayrını görsün. S60la da henüz hiç bir viraja endişeyle girmedim. Ben, yine de 1-2 ay sonra bu konuyla ilgili güncelleme geçmek isterim.

    Okuduğunuz için teşekkür ederim. Umarım araçla ilgili merak ettiğiniz bir şey varsa yardımcı olmuştur
    ** edit: imla

    Volvo S-60 T3 R-design Plus 1.5 Geartronic inceleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beynemaz -- 14 Aralık 2016; 22:56:23 >



  • Elinize sağlık zevkle okudum ama iç fotoğraf da isterim. Hatta mümkünse her detayı ama özellikle direksiyon ve orta konsolu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok güzel araç hayırlı olsun, fiyatınıda paylaşabilir misiniz ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aisin ayri zf ap ayri bu 1
    10 litre tuketmek icin eco modu acik surmek gerekiyor gaza dokunuyorsunuz arac homurdaniyor yurumuyor biraz daha dokunuyorsunuz honurtu artiyor yavastan ilerlemeye basliyor.
    Eco kapali iken keyif veriyor ancak 12 den asagi dusmuyor üstelik ben ayni motor v40 dan bahsediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun kazasız belasız. Tekerinize taş değmesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun hocam, cesur ve mantıklı tercih yapmışsınız. Allah kaza bela vermesin inşallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin. Acaba hiç eksi yönleri yokmu ?
  • Hocam bekliyoruz cevapları

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yasarpasa Y kullanıcısına yanıt
    Yazmış ya hocam adam bagaj 380 litre kötü yön işte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şu aracın sadece orta konsolunu beğenmiyorum öte yandan çok yakışıklı
  • Kaç hp araç?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayırlı olsun güzel araç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Valux -- 15 Aralık 2016; 0:5:20 >
  • 152 beygir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğru orta konsol tasarımı sıfır eski audi a4 lerde aynı biçimsizlikten nasibini almıştı. Audi yeni serilerde güzel yaptı. Umarım volvoda da düzelir XC90 orta konsol tasarım çok şık. 2018 de gelirde biz ancak uzaktan bakarız herhalde yeni s60 160,000 aşağı olmaz tabi çıkarsa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yasarpasa -- 15 Aralık 2016; 1:18:10 >
  • redmaner kullanıcısına yanıt
    İşyeri eve yakın olduğu için hafta içi araç garajda yatıyor ama dediğiniz aklımda, eklemeye çalışacağım.

    Acaba hiç eksi yönleri yokmu? diye soran arkadaşım, olmaz mı?
    Yazı içinde de bahsettim ama ilk aklıma gelenler:

    - Kasa eskiyor. Tasarım olarak yeni kasada, Volvo araçlardaki tasarımlara uyarlanmış halini bekliyoruz.
    - Stepne yok, tamir kiti var.
    - Geniş aileler için bagaj hacmi sıkıntı olabilir.
    - Thor LED farlar bu araca da lazım artık.
  • Hayırlı olsun çok güzel tercih.Bu araç ile kıyas edilecek 320ied 200-210 bin lira.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Model yılı 2017 olamaz.Teklif formunda yazan 2017 şu an üretilmekte olan 2016 model aracın aynısının 2017 yılında da üretileceğini gösterir.
    Güle güle kullanın aracınızı iyi tercih.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orfozum -- 15 Aralık 2016; 14:6:18 >
  • 1.5 T3 motor gerçekten çok başarılı.Bu hacimde ve bu ağırlıkta bir araçta 4.3 lt karma elde etmek zordur.2.0 altı D segmenti araba alınmaz diyenler için özellikle 1.5 T3 motor biçilmiş kaftan.T4 motor 180 hp güç üretsede yakıt tüketimi anlamında biraz üzüyordu.T3 motorun ekonomi için yapıldığı bir gerçek çünkü T4 motor kağıt üstünde güç olarak T3'e göre daha iyiydi.Tasarım her ne kadar eskise de çoğu rakibinden daha iyi.Malzeme kalitesi,işcilik zaten iyiydi.Donanım anlamında da tatminkar.
    Ortadaki ekran küçüklüğü ve bagaj hacmi dışında bence bi eksisi yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bloodletting. -- 15 Aralık 2016; 14:36:10 >
  • ZF ve Aisin farklı şanzımanlar.Sürüş karakteri ve kullanım rahatlığı açısından ZF bambaşkadır.



    Şanzıman için Mondeo'yu örnek vermişsiniz,1.5 Ecoboost Mondeo'da Powershift değil tam otomatik şanzıman var.



    Hem 3 serisi hem S60 kasa değiştirmek üzere olduğu için benim tercihim 2.5 sene önce olduğu gibi 3 serisi olurdu.Bayi-servis-satış sonrası gibi konuları da göz önünde bulundurduğumuz zaman 3 serisi yine önde.



    Aracınız hayırlı olsun,kazasız belasız kullanın.
  • beynemaz kullanıcısına yanıt
    Elinize sağlık, keyifle okudum 😀 Tekrar hayırlı olsun. Metrobüsün bir anda aracın üstüne çıkabildiği ülkemde Volvo insana gercekten güven veriyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.