Şimdi Ara

Amazon Sorunlu iki Aylık Çilem-Yardım Lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
1.098
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yazı biraz uzun olmuş olabilir ama olayın gidişatını tam olarak anlatmak istediğim için böyle oldu şimdiden kusura bakmayın.
    Evet arkadaşlar 2 aydır amazondan yaptığım ilk alışverişin çilesini çekiyorum.Şöyle anlatayım.9 Ekim 2016 tarihinde amazondan MSİ DS100 ve MSİGK701 sipariş vermeyi planladım ama 48 dolarlık bir kargo ücreti çıktı.Canlı destekten kargo ücreti çok fazla çıktı bunun için birşeyler yapamaz mıyız diye yardım istedim (Bu arada ürünler sepetimde duruyordu).Vereceğiniz sipariş sepetinizdeki ürünler mi diye sordu ben de evet dedim.Müşteri memnuniyeti adına kargo ücretlerini sileceğini söyledi ve siperişi vermemi istedi.Bende siparişi verdim ama kargo ücretlerinin kesilmediğini görünce yaklaşık 3 saat sonra kargoya verilmeden siparişleri iptal ettim.İkisi de iptal sürecine girdi.Ertesi gün işten geldiğimde MK701 iptal olmuştu ama DS100 kargoya verilmiş olarak gördüm 38 dolarlık bir kargo ücreti ile birlikte :/ Hemen canlı desteğe bağlandım bana sorun olmayacağını kargo yola çıktığı için iptal edemediğini kargo geldiğinde iade etmemi söyledi bir sonraki gün fedex ile kargo adresime geldi ben de teslim almayıp iade ettim.İşten sonra eve geldiğimde durumu tekrardan canlı desteğe bildirdim tamam kargonun satıcıya ulaşması durumundan kargo ücretiyle birlikte (yaklaşık 75 dolar) tarafıma iade edileceğini söyledi.

    Yanlız 9 kasıma kadar ürünü ben siteden iade butonuna basmadığım için iade edilmediğini farkettim,tamamen benim hatam fakat bu bir ay içerisinde amazon canlı destekle 2-3 defa görüşme yaptım bana bundan bahsedilmedi tamamen tecrübesizlik diyelim, ve 9 kasım da iade etmeyi aktif hala getirdim.Canlı desteğe bağlanıp durumdan haberdar ettim,sitem ettim ve daha bir çok şey.Yanlız bana burda ağız değiştirdiler ve kargo ücretinin iade edilemeyeceğini söylediler amazon dışından bir dükkandan yaptığım alışveriş olduğunu gerekçe gösterdiler eee bunun daha önceki müşteri temsilcileri tarafından da bilindiğini yine de kargo ücretinin iade edileceğini bildirdiklerini söyledim yine de sonra konuştuğum her iki müşteri temsilcisi de hayır dedi.Neyse kargonun ellerine ulaşmasını bekledim verdikleri kargo takip kodunu da artık sistemde göremedim.İade sürecini başlatalı bir ay oluyor kargo daha ellerine ulaşmamış kargo bana 1 günde ulaşmasına rağmen!

    Evet arkadaşlar şimdi tecrübeli arkadaşların bana yardım etmesini bekliyorum yapmam gereken başka bir yol veya seçenek var mı.İyi forumlar







  • tek anladığım tamamen rezalet bir alışveriş olduğu. Gelen paketi her halükarda teslim almalıydınız. Ne ile geldi belirtmemişsiniz bu çok önemli.
  • Fedex ile geldi
  • Oncelikle geçmiş olsun hocam. Bu alışverişte yaşadığınız bir öğrenme olsun. Bundan sonraki alışverişlerde satıcısı -pahalı dahi olsa- amazonu seçip sipariş verin. Amazon kendi sattığı ürünlerde asla sorun yaşatmıyor, yaklaşık 6 senedir kullanıcısıyım, satıcısı amazon olmayan ürünleri zorunlu olmadıkça seçmiyorum.

    Bu alışverişinizde de yaşadığınız sorun için şunu belirtmek istiyorum; amazon ücretsiz kargo güzelliğini yaparsa genellikle en ucuz kargo üzerinden yapıyor. Siz en hızlı kargoyu seçip sipariş vermişsiniz fedex ile 1 günde geldiyse. Siz en yavaş kargoyla sipariş verseydiniz büyük ihtimalle kargo ücreti iptal edilirdi. Olay buralara gelmezdi. Dolayısıyla ilk görüşmede amazon yetkilisinin ne dediği önemli; eğer en hızlı kargoyu seçip sipariş verin dediyse -ki dediğim gibi hızlı kargo ücretini iade edelim demeleri çok düşük ihtimal- amazon hatalı. Bunu belgeleyebilirseniz amazon size yardımcı olabilir, bunu nasıl belgelersiniz; konuşma sonunda konuşma geçmişini mail adresinize atmış olmanız gerekir. Eğer ilk konuşma geçmişini, yeniden chate bağlanıp gösterisiniz belki yardımcı olabilirler. Bu arada satıcı amazon olmayan ürünler için "fulfilled by amazon.com" ibaresi olanlar için amazon aracılık yapıyor, yani kargo amazona ulaşacak, yani iade amazon.com tarafından yapılacak. Geri giden kargo için sizin elinizde fedexten aldığınız bir ķargo takip kodu olsaydı takibi mümkün olurdu. Amazon un size verdiği takip kodu yüksek ihtimalle iade sürecini başlattığınız için, iade sürecini takip etmek adına verilen bir takip kodudur; yani kargo takibi değil işlem takibi için. Siz kargoyu iade sürecini başlatmadan gönderdiğiniz için o kod hiç bir işe yaramaz. Eğer aldığınız ürün altında "sold by and ships from X" ibaresi varsa, amazon sadece sahibinden gibi bir site oluyor. Yardımcı olmaları tamamen kendi insiyatifleri. Bu durumda iş X firmasına, yani satıcıya kalıyor, düzgün iş yapan bir firma değilse kargo gelmedi, kırık geldi bilmem ne gibi durumlara da girebilirler. Keşke alışveriş yapmadan evvel ana konunun ilk sayfasını iyice okusaydiniz ya da en azından sorsaydınız yeni bir konu açıp. Yeniden geçmiş olsun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lj.23 kullanıcısına yanıt
    İlgilendiğiniz için teşekkür ederim üstadım.Malesef ilk konuşmanın örneğini almadım siz hatırlatınca ikinci konuşmanın örneğini aldığımı hatırladım.Şimdi baktım ayrıca konuşma örneğinde canlı destek temsilcisine fedex'in kargo kodunu da vermişim.Hemen baktım ve maalesef kargo hala istanbulda beklemede duruyormuş.Bunun haricinde ilk konuşmaya istinaden yaptığım ikinci konuşmada da bana satıcı malı geri aldığında kargo ücreti dahil yani 75.47 doların tarafıma iade edileceğini söylüyor.Aşağıda belirtildiği gibi.İngilizcem pek olmadığı için tüm konuşmayı google translate ile yaptım.Temsilcinin söylediği cümle;

    ''01:20 PM PDT Adrian: That once the seller has received the item back, your refund will be processed with in 3-5 business days and with the amount of $75.47''

    Peki bu konuşma metnini ve kargonun geri iade süreci başlatmamın üzerinden bir ay geçmesine rağmen hala istanbulda kargo şirketinde bekletildini göz önüne alırsak hemen iade alamaz mıyım yada kısa bir süre içinde?




  • Benim de bu duruma benzer birşey olmuştu; kargo yola çıktıktan sonra ürünü iptal ettim. Geri çağırdılar paramı iade ettiler. Bir de kaybolan 10 dolar promosyonum vardı; onu da ürün sipariş ettim kargo yola çıktıktan sonra 10 dolar iade aldım. Aslında ingilizcenizin iyi olup ya da bilen birinden yardım alıp yaptığınız alışverişi takip etmeniz gerek, o zaman sorun yaşamazsınız; bir daha alışveriş yapacaksanız dikkat etmenizde fayda var; ama dediklerimi yapmaya istekli olmazsanız yurtdışı alışverişlerinde yine böyle sorunlar yaşarsınız.

    İade ettiğiniz kargo da bekletiliyorsa kargo şirketiyle temasa geçin, 1 ay az bir süre değil; sonuçta iade etmeden parayı da geri vermezler haklı olarak.
  • Ürünü teslim almadan iade yapmazlar. Zaten mesajda da belirtmiş. Ürünün satıcıya ulaşması şart. Siz Fedex'i sıkıştırın bu neden burada hala bekliyor diye. Belki de geri taşıma ücretinin ödenmesini bekliyorlardır. Başka bir mantıklı sebep göremiyorum ve muhtemelen bunu sizin ödemeniz gerekecek korkarım.
  • İlk hatani amazon disinda bir saticidan urun alarak; ikinci hatani da musteri hizmetlerine guvenerek yapmissin. Urun saticinin eline ulasmadan parani iade etmez. 1 gunde gelen paket niye 1 ayda gitmiyor diyorsan teslim alinmayan paketleri sirketler uzun bir sure depoda bekletiyor. Fedex, UPS, i-parcel, PTT hepsi ayni seyi yapiyor. Simdi tek yapabilecegin Fedex'e baski uygulayip paketin geri gitmesini saglamak. Eger bir sey yapmazsan daha cok beklersin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rica ederim hocam, o mesajda ürün satıcıya ulaşır ulaşmaz 75,47 dolar iadesi yapılacak ve 3-5 iş gününde ödeme geçecek demişler. Diğer arkadaşlar belirtmiş kargo ulaşmadan iade alamazsınız maalesef, fedex in kargoyu ne zaman göndereceğini öğrenin, baskı yapın. Kargo ulaştıktan sonrası daha hızlı işleyecektir. Yeniden geçmiş olsun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değerli bilgileriniz için teşekkür ederim arkadaşlar.Öncelikle birkaç şey için bilgi vermek istiyorum.Ürünü alırken Türkiye'ye gönderim ve ücretsiz gönderim seçeneklerini kullanmıştım buna rağmen kargo ücreti çıkmıştı.Bu yüzden müşteri temsilcisine bağlanıp kargo için yardım aldım ayrıca sepetindeki ürünleri ve ürün numaralarını kendisine iletmiştim buna rağmen alışverişi yapmamı söyledi hatta sorun çıkmaz değil mi diye de bilgi istedim hayır gönül rahatlığıyla siparişi yapmamı kendisinin kargo ücretini sileceğini söyledi.Burda bir arkadaşımız müşteri temsilcisine güvenmekle hata yaptın demiş, müşteri temsilcisine de güvenemeyeceksem başka kime güvenebileceğim bilmiyorum.Buradaki yek hatam konuşma örneğini e-posta adresime göndermemiş olmam.Kargo ücretinin silinmediğini gördüğümde kargoya verilmeden siparişi iptal ettim klavye iptal oldu ama mouse iptal olmadı bunda da kendime bir hata görmüyorum yanlışsam düzeltin lütfen.

    Az önce fedex'i aradım bana göndericinin isteği üzerine kargoyu imha ettiklerini söylediler akşam tekrardan canlı desteğe bağlanıp dert anlatacağım bakalım sonuca ulaşabilecek miyim.Yönlendirdiğiniz için tekrardan teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.