Şimdi Ara

Run Flat Kış Lastiği Neden yaygın değil?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
3.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Çok uzun süre sonra bilgi edinme amaçlı bir konu açma gereği duydum.
    Kış lastiğinin pozitif etkileri yadsınamaz, şimdiye kadar tüm araçlarımızda da kış lastiğini hep kullandık.
    Ancak yeni aldığımız aracımızın lastik ebatları için kış lastiği bulmak epey zor.
    Kullandığı ön ve arka lastik ebatları birbirinden farklı.
    Ön: 225/45/r18
    Arka: 245/40/18
    Kullanım kılavuzuna göre arka jantların ofseti daha geniş, aynı ebatlarda kış lastiği takılmalı veya ön jantların aynısından 2 adet daha alıp, 4'üne de 225/45/r18 takabilirsiniz buyurulmuş.

    Bu ebatlarda kış lastiği alternatifi bile iki elin parmaklarını geçmezken, işin içerisine runflat de girdiği zaman sadece "1" seçenek kalıyor.
    Pirelli Sottozero Seri III

    Jantlar giderek daha çok büyüyor. Büyük jantlı araçlar genelde RFT kullanıyor.
    Anlamadığım konulardan biri bu araç dolu dolu 2 yıldır tüm dünyada satılıyor.
    Bununla ilgili neden hiç bir lastik üreticisi aksiyon almamış, enteresan gerçekten. Bir tek ben mi muzdaribim bu konudan ?







  • Yalnız değilsiniz.

    Ben de muzdaribim.
  • beynemaz kullanıcısına yanıt
    Sizce Michelin CrossClimate lastiklerde run flat özelliği var mıdır ?
  • Wolfen1976 kullanıcısına yanıt
    Malesef.
  • Niye illa run flat? Normal alın olmuyor mu
  • Run flat lastikler patlayinca bile yola devam ettiginden aractan inip stepneyi takma gibi dert olmuyor, rahat rahat bir lastikciye gidilebiliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UssuzAdam

    Niye illa run flat? Normal alın olmuyor mu











  • LampdaLamp L kullanıcısına yanıt
    Alicamaleyhandro mu bu videodaki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    Run flat lastikler patlayinca bile yola devam ettiginden aractan inip stepneyi takma gibi dert olmuyor, rahat rahat bir lastikciye gidilebiliyor

    Gidiliyor da çöpe atılmıyor mu sonra? Kaldiki dandik run flat yerine kaliteli normal lastik bence daha mantıklı bu gibi durumlarda
  • Run Flat lastiğin esprisi yüksek hızda patlarsa yoldan cikma riskini azaltmasi ve bir süre daha yola devam edebilmen yani jant yere yapismadan o nedenle güzel bir özellik yoksa bende sormadan CrossClimate aldim megerse yokmus bu özellik. Yeni nesil lastikler buyuk ihtimal run flat olacaktir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolfen1976

    Run Flat lastiğin esprisi yüksek hızda patlarsa yoldan cikma riskini azaltmasi ve bir süre daha yola devam edebilmen yani jant yere yapismadan o nedenle güzel bir özellik yoksa bende sormadan CrossClimate aldim megerse yokmus bu özellik. Yeni nesil lastikler buyuk ihtimal run flat olacaktir.

    Evet biliyorum da o lastiğin patlama sebebi zaten bana kalırsa +200 hız yapması. Yukarda arkadaşta bahsetmiş ki bu lastikler ayriyetten oldukça konforsuz lastikler. Öncelik can güvenliği tabi ama bu gibi durumlarda kalitesiz rf lastikten ziyade kaliteli normal lastik almak daha mantıklı gibi
  • Konforsuz ise bana uymaz cunku aracim zaten Honda Civic yumusak hamurlu run flat olursa iyi olurmus ileri de oda cikar mi acaba.
  • Lastikler genelde yanaktan patlıyor. Ya ağırlık ve hız endeksleri düzgün seçilmemiş değerlerde olan lastiklerin kullanılması, yada yanaklardan hasar alması patlamaya en çok sebep veren şeyler. O yuzden kaldırıma iner çıkarken, park ederken vs yanaklara zarar vermemek lazım. Ve nadirende olabilir ama forumda bi konu vardı, lastiğin iç kısmında kalan yanaktan darbe almış ve balon yapmış. İçten hasar vermek her ne kadar zor olsada, bu durumu fark etmekte oldukça zor. O yüzden arasıra aracın alt kısmında da neler olup bittiğine bi göz atmakta fayda var. Özellikle uzun yola ve yüksek süratlere çıkılacaksa.
  • Ezberden yazıyor herkes.
    16" runflat lastikli 116d, 16" torsiyonlu comfortline Golf'ten daha konforlu mesela.
    Bizim sorun konforda vs değil, otomobilin konforundan herkes memnun.
    Stepne olamayan araçta runflat olmayan lastik takmam şahsen.
    Lastik niye illa hızlı giderken patlayacak gibi cevap verilmiş anlamadım, 20 ile giderken sivri cisim de batabilir. Doğrudan janta mı oturtalım? Tercih etmiyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V.K. -- 16 Ocak 2017; 17:55:52 >
  • Büyük araçların RFT kullanma nedeni tamamen yakıt tüketimini azaltmak, Büyük Jantlar ve Büyük Lastikler 30KG kadar bir ağırlık yapıyor araçta.



    Ancak RFT olmasının ki özellikle böyle tasarlanmadıysa, Amortisor Ekipmanlarına çok sert olmasından dolayı çok yük bindiriyor. Ve Pahalı.



    Kış Lastiğinde RFT tercih edilmeme sebeplerinden biri de RFT lastiğin çok pahalı olması ve bildiğim hasarlandığı zaman daha zor müdehale edilmesi.



    Siz neden RFT takmakta ısrar ediyorsunuz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Basit lastik gümlerse yolda uğrasmamak icin tabiki gerci ben aldim CrossClimate benim icin konforda önemli Continental denen kazulet lastiklerden sonra ilac gibi geldi.
  • Wolfen1976 kullanıcısına yanıt
    Bundera Nano Lastik Zırhı

    Ve Bir çok lastik tamir kiti mevcut,



    http://www.hepsiburada.com/bundera-nano-lastik-zirhi-p-OTYY2507



    Bence RFT ölü doğmuş bir teknoloji, Maliyetleri ve Bakımı nedeniyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LampdaLamp L kullanıcısına yanıt
    Ali abim candır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendi de dedi zaten lastik sanırım 200-220 izin veriyordu onlar kış lastiğiyle 260 yapınca olan oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sorunu ben de yaşadım.
    Önler 225/40/r19, arkalar 255/35/r19

    Uygun runflat kışlık aramaktansa, Borusan'ın kışlık jant-lastik kampanyasından 17" set aldım.
    Kışlık ayakkabılar farklı oldu. İyi de oldu.

    Size de tavsiyem kış koşullarına daha uygun 225/50r17 gibi bir ölçüye geçmeniz. Veya mümkünse 16"
    Kışın yollarda su dolu olduğu için farkedilmeyen çukurlara karşı savunmanız da artar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.