Şimdi Ara

neden varlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.239
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bazı şeyler var ki bunlara dayanmak için insanın tanrisal bir kudrete sahip olması gerekir. meselelerin başında ortasında ve sonunda masa başı yazarlığının çok ötesinde yaşanmış bazı acılar kelimelere sığmaz, sineler bunu kaldırmaz ve insan insani yönünün iflas ettiğini görür. serkeşliğe vurur.

    ancak vardır, ama olmamalıdır, peki nasıl olur, bence değildir, hayır o varken olmaz ama imtihandır....

    hafsalanın delirmesi gibi bir hal her şeye kadir olduğu söylenen düşüncelerin yanı başında nevş-ü nema eder.

    bazı şeyleri anlamak ve bazı şeyleri anlamamak bakımından insanın sorumlu olduğunu düşündüğü kısma üreteceği cevaplardan kaçınması mümkündür. ancak o mesele bir kimsenin başına geldiğinde yardım isteyeceği kavramların bir bir elinden gitmesi halinde başvuracağı ortak değerin ürettiği çözümler bakımından bu ortak değerin kendisine fayda sağlamadığını gören insan elini böğrüne atar çaresizce savrulur.

    insanın ortak mirasında her çocuk sağlıklıdır ancak benim çocuğum sakat veya neşeli bir dünyanın neşesi olan bir çocuk var ancak benimkine mütecaviz olundu.

    beni ortak değer (miras, havuz) neden tatmin etmiyor?

    çözüm için insanın ortak gen havuzuna yönelmek; bakın bu sağlıklı demek benim kişisel acımı neden hafifletmiyor?

    tecavüze uğramış bir çocuğumun olması uğramamış binlercesini neden örneklemiyor?

    halbuki tekamül türüm adına bitmişti yoksa yaradılıştan önce evrim mi sona erdi?

    hep yaradana soruldu bu kere de evrime sorulsa idi evrim bu sorunları ne şekilde değerlendiriyor?

    9 aylık bir bebeğin tecavüze uğraması, ratko miladiç, soykırımcı insanlar bunlar neden var?

    bu sorunların muhattabı esasen kimdir veya kimler olmalıdır?







  • insan sadece biyolojik bir varlık değildir. bir kişiyi genleri iyi veya kötü yapmaz. bu tercih meselesidir ve her kötülüğün altında bir neden vardır.
  • İlgi için teşekkürler.

    Bu türden kişilerin genlerini bilemem. Hukuki yargılamada genotip çıkarılmaz. Ancak bu kimselerin herhangi bir manevi değerinin olmadığı açıktır.

    İnanmayan adamı inanmadığı ilaha nasıl şikayet edeyim. Sizce bu sorunla kainatın yani taşın toprağın ilgilenmesi lazım değil mi?

    Saygılarımla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    İlgi için teşekkürler.

    Bu türden kişilerin genlerini bilemem. Hukuki yargılamada genotip çıkarılmaz. Ancak bu kimselerin herhangi bir manevi değerinin olmadığı açıktır.

    İnanmayan adamı inanmadığı ilaha nasıl şikayet edeyim. Sizce bu sorunla kainatın yani taşın toprağın ilgilenmesi lazım değil mi?

    Saygılarımla

    kader mantığına göre tanrının hiçbir şeye müdahale etmemesi gerekiyor. inanmayan kişinin yargısı ise bence bu dünyada olmalı. iyilerin sessiz kalması bunu tetikliyor olabilir. bana dokunmayan yılan bin yaşasın mantığıyla herkes kendi menfaatini düşünüyor. bu da kötülerin rahatça kötülük yapmasının önünü açıyor. eğer kötüler yargılanacaksa ya iyiler tarafından yargılansın ki bu daha değerli. veya ondan daha kötü birinin yargılaması.




  • Şablonu çizilen olaylarla ilahi kavramların pek bir ilgisi yok.

    Bence bu tur kimseler kainatın malzemesinden yapılmış ve kainatın hukuku uygulanmalı.

    Yalnız sorunum o değil. Neden bu kimseler var? Kimse istemiyor diyelim ilah denen kavramda o esnada yok ki olaylar oluyor eeeeee...

    Bu adamlar bir şekilde varlar. Bunun sebebi Allahu tealanın emrimi ki kader - tanri sorunsalı ortaya çıksın!

    İlgi için teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.