Şimdi Ara

Karburatorlu arabam var UTANIYORUM!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
16.111
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ...........................
    .............................
    ................................
    ...................................
    ......................................


    arkadaslar bi arkadasimda karburatorlu araba var.. neden karburatorlu arabalara 2.sinif muamele yapiliyor diyor..

    yok sirali sistem takilmimaz..
    yok cevreyi kirletir die dislanir..

    vs vs vs vs


    yokmu karburatorluler icin lpg sistemi?? bide tr de karburatorlu arac satisi artik yasak dimi?

     Karburatorlu arabam var UTANIYORUM!!!







  • Neden utanıyorsunuz anlamadım
    Kuş serisinin %90 ı karbüratörlüdür yani araç satışı konusunda yanlış bilgiye sahipsiniz.
    Sıfır araç diyorsanız üreticiler artık karbüratörü büyük ölçüde terk ettiler tüketimi kontrol altına almak açısından.
  • ne demek istiysun anlamadım sayın ahmey beyfendi
  • Efendim şöyle ki;
    Karbüratörlü araç satışı yasak olsa dünyalar kadar araç var çöpe mi gidecek.. Ha arkadaş sıfır araç diyorsa eğer; zaten sıfır karbüratörlü araç kalmadı
    ki bence yasakta değildir (yoksa öyle midir? )
  • Ne alakasi var karburatorlu arac kullanmayla 2 sinifin? Yasak falan da degil. Oncelikle tuketimi artirdigi,volumetrik verimi dusurdugu ve zamanla kalibrasyonunu kaybettigi icin terkedildi.

    Karburatorlu araclara da LPG takiliyor,neden takilmasin.Sirali sistem kastediyorsaniz icinde ECU olmayan bir araca nasil monte edilecek?
  • suanda TR ye karburatorlu arac girisi serbestmi? yasakmi?


    benim bildigim 2000 senesinden sonra karburatorlu arac girisi yasaklanmisdir... dogrumu?
  • Neden yasak olsunki? Enjeksiyon sistemi sadece elektronik olarak kontrol altına alabilmek için yapılmıştır. Aksine karbüratör mekanik bir yapıya sahip olduğundan tamiride kolay olacaktır.

    Bu arada, lpg sistemleri elbette oluyor ama elektronik sistemlerde çok daha ince kademelerle ayarlamalar yapılabiliyor, karbüratördeki dezavantaj bu. Ama neden olmasın 50 senedir taksiciler kullanıyor...
  • Sanırım artık sıralı sistem karbratorlu araçlarada uygulanıyo şu topice bi bakın isterseniz...


    http://forum.donanimhaber.com/m_11938060/tm.htm
  • Ya ne alaka utanıyorum falan.... benim şu anki aracım çok nokta enjeksiyonlu ve karbüratörlü unomu özler oldum. nedir yok lamda sensörü bozulur yok debimetre bozulur bilmem ne olur yok arıza lambası yanar.. bence değerini bilsin..
  • efendim rica ederim
    karburatölü araba sahibi olma yada araba
    sahibi olmama utanılacak birşey degil,bilakis
    fosil yakıt tüketimine katkıda bulunmadıkları
    için alkışlanacak bir olay.
  • emisyon oranları yasalarla belirtilen değerlere uygun olduktan sonra kimse senin aracını çevreyi kirletiyor diye dışlayamaz

    ayrıca sıralı sistem takılamaması teknoloji farklılığından kaynaklanıyor.yoksa kasti bir durum yok.sıralı sistem olmadığı zamanlarda da enjeksiyonlu arabalar mı dışlanıyordu

    karbüratör bakım gerektiren bir parça olduğundan enjeksiyonlu sistemlere geçiş oldu.olumlu yanları olduğu gibi enjeksiyonlu motorlarında olumsuz yanları mutlaka vardır karbüratörlüye göre...
  • Mekanik asinma dezavantaji var oncelikle. Ikinci olarak ayar tutturmak oldukca zor,herkes yapamaz,genis bir devir araliginda karisimin sabit olmasini saglamak gerekiyor.Rolantide fazla zengin karisim vermek zorunda.Kelebek acikliginin cok hassas ayarlanmasi gerekiyor(ozel komparatoru var) duzgun ilerleme olmasi icin. Ilk calistirmanin enjeksiyonlu gibi olmasi imkansiz,tek seferde calissa bile rolanti duzenleyici olmadigindan ya yuksek rolantide calisir ya da stop eder,karburator kirlendikce tek seferde de calismaz.Oysaki 10 senedir bakimi yapilmayan ve hicbir parcasi degismeyen bir enjeksiyon sistemi hala tek marsta sorunsuz calismakta.

    Karburatorun birtek avantaji var bence,ozel uygulamalar icin modifiyesi kolay. Birde karburator ne kadar pahali olsa da yine de hava debimetresi,lambda sensoru,enjektorler ariza oldugunda daha cok masrafli.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Mekanik asinma dezavantaji var oncelikle. Ikinci olarak ayar tutturmak oldukca zor,herkes yapamaz,genis bir devir araliginda karisimin sabit olmasini saglamak gerekiyor.Rolantide fazla zengin karisim vermek zorunda.Kelebek acikliginin cok hassas ayarlanmasi gerekiyor(ozel komparatoru var) duzgun ilerleme olmasi icin. Ilk calistirmanin enjeksiyonlu gibi olmasi imkansiz,tek seferde calissa bile rolanti duzenleyici olmadigindan ya yuksek rolantide calisir ya da stop eder,karburator kirlendikce tek seferde de calismaz.Oysaki 10 senedir bakimi yapilmayan ve hicbir parcasi degismeyen bir enjeksiyon sistemi hala tek marsta sorunsuz calismakta.

    Karburatorun birtek avantaji var bence,ozel uygulamalar icin modifiyesi kolay. Birde karburator ne kadar pahali olsa da yine de hava debimetresi,lambda sensoru,enjektorler ariza oldugunda daha cok masrafli.

    aynen karbratorden utanmak nerden aklına geldı ya aga senın




  • Yazıklar olsun demek karbüratörlü araca biniyorsunuz!!!!!
  • allah utandıracak bir şey vermesin
  • quote:

    Karburatorlu arabam var UTANIYORUM!!!


    intaharı denedın mı
    karbulatorlu arabanda olmaz o zaman
    sorun kokten cozulmus olur


    dostum oyle yada boyle bı arac sahıbısınız
    arabası olmayanlar ne yapsın
    toplumdan dıslanıp dag köylerınde mi yaşasınlar




  • karbüratör olayı bir yakıt besleme sistemi arkadaşım ve yeni teknoloji nedeniyle artık üreticiler tarafından tercih edilmiyor. Lpg olayına gelinde ilk olarak karbüratörlü araçlara uygulandı lpg sistemleri. Evet karbüratörlü araçlara sıralı sistem lpg olmaz daha eski teknolojili mikserli sistemler uygulanır
  • Cok anlamsız bir bakıs acısı. 94 model Hondanın 1.5 karburatorlu 16 valf motorlu ex model 91 bg aracım vardı. Tuketim ve performans oranı cok iyiydi. Kolay kolay arıza yapmaz bir motordur. Ustelik ilk calıstırmada kısın soguga gore rolanti ustunde cift ayrı devirde calısıyordu. Sonra 2001 enjeksiyonlu 1.6 16 valf motorlu astra aldım kagnı arabası gibi gelmisti. Toyota, honda, mazda gibi aracların 16 valf karburatorlu motorlarının ne kadar performanslı ve kaliteli oldugu bilinir. Bence o motorlar cok farklı, kaliteli uretimlerdi. Bugun uretilen ucuz 8 valf enjeksiyonlu motorlardan cok daha iyidir. Sahin, uno vb aracların karburatorlu motorları tabi vasat onları konusmaya gerek yok. Yani motoruna gore bakmak lazım olaya.
  • ben şahsen 2 tane weber karbüratörün çıkardığı sesi enjeksiyona değişmem ister benzini az yesin ister teknolojik olsun baba karbüratör
  • ben enjeksiyondan çok memnunum. 50.000 e geldim hiçbir problem çıkarmadı. karbüratörlü arabaya biraz kalitesiz benzin al, rölantide zırt-pırt stop eder. enj. arabada çok zor, başıma geldi ama sadece 2 defa, o istasyonlardan da bir daha benzin almam.
    karbüratör gerçekten baş belası. bıkmıştım yıllardır...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Ya ne alaka utanıyorum falan.... benim şu anki aracım çok nokta enjeksiyonlu ve karbüratörlü unomu özler oldum. nedir yok lamda sensörü bozulur yok debimetre bozulur bilmem ne olur yok arıza lambası yanar.. bence değerini bilsin..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.