Şimdi Ara

Yeni Honda Civic ve Megane 4 Test Sürüşlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
2.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar bugün sonunda vakit bulup yeni megane sedan ve civic sedan'ı test etme şansı buldum.

    Kısaca kendi görüşlerimi yazmaya çalışacağım, benden başka her iki aracıda kullananlar yorumlarını esirgemezse sevinirim.

    Öncelikle özetle giriş yapayım.

    *ÖZET*

    Megane sedan ve civic'i bayide durağan halde incelediğimde her ikiside çok hoşuma gitti. Megane daha teknolojik ve lüks hissettirdi bana. Lakin her iki aracında testini yaptıktan sonra megane almak için hiçbir sebep kalmadı ortada.

    *Dış Tasarım*

    Ben her iki aracıda çok beğendim. Megane, talisman kadar keskin değil maalesef daha bir toparlak. Eğer civic'i body kit ve mavi renkle alırsanız paçayı iyi kurtarıyor.


     Yeni Honda Civic ve Megane 4 Test Sürüşlerim
     Yeni Honda Civic ve Megane 4 Test Sürüşlerim

     Yeni Honda Civic ve Megane 4 Test Sürüşlerim
     Yeni Honda Civic ve Megane 4 Test Sürüşlerim


    *İç Tasarım*

    Kalite olarak iki araçta çok yakın. Tasarım olarak civic'te vitesin ve kol dayamanın olduğu ara birim daha yükseğe konumlandırılmış. Buda premium algısı yaratmış. Araç sizi sarıyor. Ben iç mekanda civic'i bariz önde buldum. Yalnız megane'daki 8.7 inç ekrandan sonra civic'in ekranları yavan kalıyor. Heleki premium ve elegance'daki ufak ekranı hiç koymasalar daha iyiymiş.

     Yeni Honda Civic ve Megane 4 Test Sürüşlerim
     Yeni Honda Civic ve Megane 4 Test Sürüşlerim
     Yeni Honda Civic ve Megane 4 Test Sürüşlerim
     Yeni Honda Civic ve Megane 4 Test Sürüşlerim
     Yeni Honda Civic ve Megane 4 Test Sürüşlerim
     Yeni Honda Civic ve Megane 4 Test Sürüşlerim



    *Yaşam Alanı*

    Ön taraflar benzer. Bagajda da pek fark yok. Arka tarafta civic daha iyi. Boyum 1.90 cm. Civicte ön koltuk bana ayarlıyken arkada 1 parmak baş, 2 parmak diz mesafem kaldı. Kalıp olarak beni kullanmışlar gibi. Megane'da ise arkada boynu bükük kaldım. Dizlerimde sığmadı.

    *Motor*

    Renault 1.5 dci 110 kullanmış. Hala daha 130 luk ile otomatiği entegre etmeyip bu paraları istemeleri enteresan. Civicle hemen hemen aynı performansı veriyor. Alt devirleri dolu turbo olması dolayısıyla. Çokta sessiz çalışmıyor. Tüketim 7 litre idi.

    Honda'da keza aynı atmosferik mtooru kullanmış. Aynı şekilde bu motora bu paralar olmuyor. Alt devirlerde çok sessiz. Üst devirlerde de güzel geliyor. 1.000 km ortalaması 10.4 litreydi. Güzergah megane ile hemen hemen aynı.

    Bence motordan yana al birini vur ötekine.

    Bu arada honda'nın motor kaputunda amortisör yok. Koysalarmış iyiymiş.


    *Şanzıman*

    Sakin kullanımda civic, performanslı kullanımda megane iyi.

    Megane sakinde kullansanız olsa yarı kavrama hissi veriyor.
    Honda ise sakin kullanırken çok rahat, oda gazlarken skooter gibi oluyor.

    Orta yaş ve üzeri için bence civic daha tercih edilesi. EDC hoşuma gitmedi.


    *Direksiyon, yol tutuş ve konfor*

    Direksiyona ekstra bir parantez açma gereği durdum. Megane hangi sürüş modunda olursa olsun direksiyon hissi berbat. Civic'i çok beğendim bu konuda.

    Yol tutuşu bilemiyorum. O kadar uzun kullanmadım yolda düzdü. Fakat civic daha iyi hissettirdi. Belkide megane'ın berbat direksiyonundan dolayıdır.

    Konfor olarakta bilmiyorum. Yolda hiç çukur, kasis yoktu.


    *Sonuç*

    Executive lpg civic ile benzer donanımda 110 dci edc megane hemen hemen 95-97 bin bandına alınabiliyor. Bana göre her ikiside bu paranın arabası değil. Fakat illa bir seçim yapmam gerekse kesinlikle civic'i seçerdim. Megane'dan çok daha fazla keyif verdi bana. Özellikle iç mekanını çok beğendim. Motor şanzıman olarak zaten dediğim gibi al birini vur ötekine. Yakıt olarak baya yakınlar lpg sayesinde.

    Okuduğunuz için teşekkür ederim, sizinde görüşlerinizi merak ediyorum. Selamlar.







  • İncelemeniz icin çok teşekkürler. Ben de sizinle aynı düşünceyi paylaşıyorum. O kadar para verilecekse lpg li civic daha ağır basar ikinci eli de düşünürsek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Reno evvelden beri direksiyonda zayıf Civic bu konuda sınıfının en iyilerinden.Bir de o yapboz stop tasarımı olmasa tasarımı 10 numara olacakmış civic'in.
  • Güzel inceleme olmuş . Elinize Sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel inceleme.Civic'i halen inceleyemedim ama yorumların bazıları araca iyi diyor.Bazıları yerden yere vuruyor.İncelemek için sabırsızlanıyorum.
  • Skooter şanzımanı olmasa civic iyi araba aslında. Test ettiğim zaman beklentilerimin üstünde bir iç mekan ve konfor ile karşılaştım. Manuel ve turbo gelse sürücü otomobili olur. Bu kasanın Type-R'ı efsane olacak yalnız ondan eminim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnceleme için teşekkürler,ama koskoca 100 bin Tl para veriyosun aldgin vasat C segmenti arabası bu nebicim iştir anlayamıyorum
    2013 yılında clio hacback için fiyat aldım 29.900a vereceklerdi alamadım 2.el başka bi araç tercih ettim aynı araç şimdi 54 bin Tl nerde yaşıyoruz yaa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iki araba da o motorla alınmaz. civic alacak para derdi olmayan adam 1.5 turboyu alır arabadan zevk alır.

    megan 130 ya da 160lık gelmeden bence o kasa için çöp. 95.000 lirayı toprağa gömerim o arabaya vermem açıkçası. gider 110.000 a 1.16 d alırım.

    inceleme için teşekkürler.
  • iki aracıda kullandım hatta civic dün sabah Ankara Bora Hondaya gidip denedim. 3bin km dir Megane 4 kullaniyorum. Almadan önce neredeyse piyasadaki tüm c segmenti hb leri test ettim. Bundan önce 3 yıl subaru impreza kullandim ondan önce toyota ve halen yaklasik 30 yildir Mercedes Benz E serisi kullaniyoruz. Bir ara BMW 116i ve Golf6 aldim kullandim sattim. Yani iyiyi kötüyü az çok bilirim.

    Evet direksiyon tepkileri çok farklı civic lastikleri indirilmiş gibi biraz ağır subaru gibi oturma pozisyonuda japonlarin klasigi yere yakin. Ama en buyuk eksikligi hala mazda 3 serisinde oldugu gibi kaymak asfaltta bile lastik ugultusu yani yuvarlanma gürültüsünü içeri alması. Bence bu fiyata bu kabul edilemez. Güzelim araca hala yazik ediyorlar. Biraz yalitim yapacaklar okadar gerekirse fiyatin ustune eklesin ama yapsin. arka yolcu alani biraz daha ferah geldi bana oturma pozisyonu alcak yere yakin ama ön ve arka kol dayama yerleri alcak kalmis. Torpido dikisli deri görünümlü ama degil ! Sanki cep telefonu kapagi yapiyorlar. Biraz yaklasinca plastige dikis atilmis gibi kalip izleri oldugu görülüyor ve şahsen yumusak doku bile olsa gözume daha ucuz görünmeye başladi. Onun haricinde deri donanımli en dolu versiyonu begendim. Benim icin en önemli kriterler önce güvenlik sonra minimum sorun ve ardından konfor gelir konforda öncelik yol yalıtımıdır minimum ses, yalıtım olmayınca bir kıymeti kalmıyor bence. Megane 4 tartışılmaz yalıtım konusunda daha başarılı. Dizel bir araç ama sakin sürüşlerde motor sesi neredeyse duyulmayacak kadar az. Dizel Astra - i30 - 308 - Mazda3 - Leon test ettim genel olarak hepsinden daha sessizdi. Golf ile aynı diyebilirim.

    Megane daki 1.5dci motorun performansi ile kiyaslanacak bir durumu zaten yok o yanlis olur. Hele ki Ankara gibi uzun rampalarla dolu bir memlekette 1.5 dizelin pesinden gelmesi mumkun degil. isteyen varsa buyursun gelsin gölbaşına gidip gelelim şaka yapmıyorum samimiyim. Bizzat arkadasıma ait 2012 1.6 Honda civic ile denedik Civic 125km/h da kaldı 1.5dci 165km/h geciyordu rampa bitti. Biri çok ekonomik bir dizel digeri atmosferik bir benzinli. Kendini ispatlamış kendi sınıfında en iyi motorlar ama kapasiteleri farkli. Biri 150nm digeri 250nm tork! Tartışmaya pek açık bir konu değil. Lpg olayına girmeyelim iyi bilirim.
    Sonuç olarak farklı hissettiren araçlar Megane 4 daha konforlu daha sessiz, direksiyonu daha yumuşak belki Mercedes Benz ten alıştığım için pek yadırgamadım kendine has tepkileri var ama sport modda yeterince sertleşiyor gayet güzel ve hızlı virajlarda güven veriyor ani şerit değişimleride sorunsuz. Honda bu konuda daha sportif hissettiriyor o ayrı tıpkı Subaru gibi ama bir tık altında hisleri. Koltuklarda keza öyle. Ben begendim bir tek yol sesi olmasa ve motoru dizel olsaydi alırmıydım alırdım. Japonlari severim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 21 Ekim 2016; 22:34:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Civic'i sanki şaşmaz sanayide karlıkçı halil modifiye etmiş gibi.
  • İç mekanda kalite olarak iki araç da çok yakın dan sonrasını okumadım.

    Yahu koltuk kalitesi farkı fotoğraflardan belli oluyor daha ne diyim. Ön konsol, ekran, torpido gözünün leğen plastiğinden yapılmış iç ve dış haliyle civicle megane aynıymış. Megane torpido gözünde halı gibi kadife bir şey kaplı ki bu küçük ama niyeti belli eden bi ayrıntı.

    Motorlarla ilgili nasıl bir kıyas yapılabilir ki.

    Bin yılın klasik atmosferiğine lpg çakılmış, 6400 devirde 125 beygir güç veren, 4000 devirlerde 152 tork veren bi motorla, çift kavrama şanzımanlı dizel motor.

    İkisi de aynı deyip geçmiş arkadaş. İyi peki.

    Niyet baştan çok belli. Honda sevilerek gidilmiş megane a ön yargıyla gidilmiş.

    İki arabada çok pahalı.

    Ama biri çift kavramalı edc otomatik dizel olarak pahalı.

    Diğeri atmosferik cvt şanzımanlı tüplü olarak aynı parayı istediği için pahalı.

    Ne iç mekan kalitesi ve donanımıyla, ne motoruyla ne şanzımanıyla ne tekrlekleriyle, ne donanımıyla ne opsiyonlarıyla civic megane düzeyinde değildir.

    Dış tasarım göreceli. Tasarımda daha iyi denilebilir.

    Zaten tek dertleri tasarımın ekmeğini yemek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İlla ikisi arasında tercih yapılacaksa fiyatları aynı 96.000TL Honda alacagıma Megane HB GT Line 130BG Dizel alırım.
    Bana gore cok daha ustun bir araba ayrıca 96.000 verip LPG de kullanmak ne derece mantıklı tartısılır?
    Onun dısında 60.000 Skoda Octavia 1.0 Turbo 115BG varken 75.000 e Egea HB Lounge Plus 1.6 Dizel , Hyundai İ30 1.6 Dizel varken ,90.000 e Fiat 500X 1.6 Cross Dizel,Jeep Renagade 1.6 Dizel,Skoda SuperB 1.4 150BG varken Honda'yı almam.

    Honda'yı bu fiyata almak icin sadece Honda fanatigi,Hondadan baska arabaya binmeyen kullanıcı olmak lazım kanımca...
  • 2 araca bende bindim fakat iç malzeme kalitesi benim bindiğim araçlarda baya farklıydı,demekki honda iç malzeme kalitesini iyileştirmiş benim incelememden sonra!!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: superegoid

    İç mekanda kalite olarak iki araç da çok yakın dan sonrasını okumadım.

    Yahu koltuk kalitesi farkı fotoğraflardan belli oluyor daha ne diyim. Ön konsol, ekran, torpido gözünün leğen plastiğinden yapılmış iç ve dış haliyle civicle megane aynıymış. Megane torpido gözünde halı gibi kadife bir şey kaplı ki bu küçük ama niyeti belli eden bi ayrıntı.

    Motorlarla ilgili nasıl bir kıyas yapılabilir ki.

    Bin yılın klasik atmosferiğine lpg çakılmış, 6400 devirde 125 beygir güç veren, 4000 devirlerde 152 tork veren bi motorla, çift kavrama şanzımanlı dizel motor.

    İkisi de aynı deyip geçmiş arkadaş. İyi peki.

    Niyet baştan çok belli. Honda sevilerek gidilmiş megane a ön yargıyla gidilmiş.

    İki arabada çok pahalı.

    Ama biri çift kavramalı edc otomatik dizel olarak pahalı.

    Diğeri atmosferik cvt şanzımanlı tüplü olarak aynı parayı istediği için pahalı.

    Ne iç mekan kalitesi ve donanımıyla, ne motoruyla ne şanzımanıyla ne tekrlekleriyle, ne donanımıyla ne opsiyonlarıyla civic megane düzeyinde değildir.

    Dış tasarım göreceli. Tasarımda daha iyi denilebilir.

    Zaten tek dertleri tasarımın ekmeğini yemek.

    Aslında çokta farklı şeyler yazmamışsınız. Tamamını okumamanız benim adıma talihsizlik olmuş.

    Şöyle söyleyeyim ben 5 yıl megane 3 kullandım ve yakın arkadaşımda fd7 civic var . Araçları incelemeye giderken megane a sıcak bakarken hondaya buz gibiydim. Bu konuda yanılmışsınız.

    İç mekan kalitesi olarak şöyle söyleyeyim. Döşeme zaten executive de farklı. İcon ile exe denk.

    Megane da torpido, kapılar, vites ara birimini göğüse bağlayan yerler komple leğen plastiği. Artı olarak çatır çutur sesler geliyor ve ara birim sağa sola oynuyor.

    Kusura bakmayında civic in iç mekanına kötü derken megane ı, a3 gibi lanse etmeye gerek yok. İkiside yakın demiştim halada yakın diyorum.


    Motor şanzıman olarak bana göre 110 dci edc ne kadar yetersizse atmosferik cvt de aynı şekilde yetersiz dedim.


    Bence siz biraz taraflı bakmışsınız yorumlara. Gereksiz savunma moduna girmişsiniz. Yazdıklarımın tamamını inanarak okurdanız belki fikriniz değişir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel alabilecekken LPG li civic almak saçma olur. Alan varsa ya fan dır ya da satış temsilcisi işini iyi yapıyordur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncap

    İki aracı da incelemedim ama testi çok taraflı buldum. birisi 7 litre dizel yakıp diğeri 10 lt benzin harcayan iki araç nasıl da al birini bur ötekine oluyor. Çift kavrama yarı otomatik bir şanzumanı gömüp cvt yi beğenmek de ilginç olmuş. Tek katıldığım yönü zaten birçok aracında da gördüğüm için Megane ın hissiz direksiyonu oldu, bu bence Megane dan soğumak için önemli bir sebep.







    Lpg sayesinde yakıt ve güç olarak hemen hemen aynılar. İkiside parasına göre al birimi vur ötekine. Megane 130 luk olsaydı başka konuşurdum.

    Şanzıman*

    Sakin kullanımda civic, performanslı kullanımda megane iyi.

    Megane sakinde kullansanız olsa yarı kavrama hissi veriyor.
    Honda ise sakin kullanırken çok rahat, oda gazlarken skooter gibi oluyor.

    Orta yaş ve üzeri için bence civic daha tercih edilesi. EDC hoşuma gitmedi.



    Bu paragraftan nasıl edc yi gömüp cvt yi beğendimi çıkardınız ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marmaratic -- 22 Ekim 2016; 11:51:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    quote:

    Orijinalden alıntı: ncap

    İki aracı da incelemedim ama testi çok taraflı buldum. birisi 7 litre dizel yakıp diğeri 10 lt benzin harcayan iki araç nasıl da al birini bur ötekine oluyor. Çift kavrama yarı otomatik bir şanzumanı gömüp cvt yi beğenmek de ilginç olmuş. Tek katıldığım yönü zaten birçok aracında da gördüğüm için Megane ın hissiz direksiyonu oldu, bu bence Megane dan soğumak için önemli bir sebep.







    Lpg sayesinde yakıt ve güç olarak hemen hemen aynılar. İkiside parasına göre al birimi vur ötekine. Megane 130 luk olsaydı başka konuşurdum.

    Şanzıman*

    Sakin kullanımda civic, performanslı kullanımda megane iyi.

    Megane sakinde kullansanız olsa yarı kavrama hissi veriyor.
    Honda ise sakin kullanırken çok rahat, oda gazlarken skooter gibi oluyor.

    Orta yaş ve üzeri için bence civic daha tercih edilesi. EDC hoşuma gitmedi.



    Bu paragraftan nasıl edc yi gömüp cvt yi beğendimi çıkardınız ?

    1.5dci dizel 250nm , 1.6 benzinli 150nm.

    Güçleri aynıysa ve Ankara'daysanız bir gün buluşup deneyelim isterseniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    quote:

    Orijinalden alıntı: ncap

    İki aracı da incelemedim ama testi çok taraflı buldum. birisi 7 litre dizel yakıp diğeri 10 lt benzin harcayan iki araç nasıl da al birini bur ötekine oluyor. Çift kavrama yarı otomatik bir şanzumanı gömüp cvt yi beğenmek de ilginç olmuş. Tek katıldığım yönü zaten birçok aracında da gördüğüm için Megane ın hissiz direksiyonu oldu, bu bence Megane dan soğumak için önemli bir sebep.







    Lpg sayesinde yakıt ve güç olarak hemen hemen aynılar. İkiside parasına göre al birimi vur ötekine. Megane 130 luk olsaydı başka konuşurdum.

    Şanzıman*

    Sakin kullanımda civic, performanslı kullanımda megane iyi.

    Megane sakinde kullansanız olsa yarı kavrama hissi veriyor.
    Honda ise sakin kullanırken çok rahat, oda gazlarken skooter gibi oluyor.

    Orta yaş ve üzeri için bence civic daha tercih edilesi. EDC hoşuma gitmedi.



    Bu paragraftan nasıl edc yi gömüp cvt yi beğendimi çıkardınız ?

    1.5dci dizel 250nm , 1.6 benzinli 150nm.

    Güçleri aynıysa ve Ankara'daysanız bir gün buluşup deneyelim isterseniz

    Neyi deniyorsun dostum, bisikletlede yarışalım istersen. İki tane birbirinden hantal araba işte ? Görende megane ı uçup kaçıyor sanır kaç yıldır kullandığım motor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • civic o transformers robotu gibi tasarımıyla ve ilkel atmosferik motoruyla o paraları hiç haketmiyor. (p.s. bunu diyen eski fanatik hondacıdır )

    en yüksek donanımlısının benim gözümde ederi 60 liradır.

    edit: ilave yapayım. civic 1990-2005 yılları arsında güzel, parasını hakeden, performanslı arabaydı. ama artık atı alan üsküdarı, boynuz da kulağı geçti. civic ve diğer japon araçları yaya kaldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iquique -- 22 Ekim 2016; 12:13:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic


    quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    quote:

    Orijinalden alıntı: ncap

    İki aracı da incelemedim ama testi çok taraflı buldum. birisi 7 litre dizel yakıp diğeri 10 lt benzin harcayan iki araç nasıl da al birini bur ötekine oluyor. Çift kavrama yarı otomatik bir şanzumanı gömüp cvt yi beğenmek de ilginç olmuş. Tek katıldığım yönü zaten birçok aracında da gördüğüm için Megane ın hissiz direksiyonu oldu, bu bence Megane dan soğumak için önemli bir sebep.







    Lpg sayesinde yakıt ve güç olarak hemen hemen aynılar. İkiside parasına göre al birimi vur ötekine. Megane 130 luk olsaydı başka konuşurdum.

    Şanzıman*

    Sakin kullanımda civic, performanslı kullanımda megane iyi.

    Megane sakinde kullansanız olsa yarı kavrama hissi veriyor.
    Honda ise sakin kullanırken çok rahat, oda gazlarken skooter gibi oluyor.

    Orta yaş ve üzeri için bence civic daha tercih edilesi. EDC hoşuma gitmedi.



    Bu paragraftan nasıl edc yi gömüp cvt yi beğendimi çıkardınız ?

    1.5dci dizel 250nm , 1.6 benzinli 150nm.

    Güçleri aynıysa ve Ankara'daysanız bir gün buluşup deneyelim isterseniz

    Neyi deniyorsun dostum, bisikletlede yarışalım istersen. İki tane birbirinden hantal araba işte ? Görende megane ı uçup kaçıyor sanır kaç yıldır kullandığım motor.

    Tamam teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.