Şimdi Ara

Transmission Fluid akarken + bosaldiktan sonra arabayi surme yardim lutfen!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
922
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar

    bende otomatik vites bir sedan arac var ve hizli giderken DIP denilen boyle cukurumsu birseye girdim aracin altini 2 kere fena carptirdim hani carpma oyle carpma degil filmlerdeki gibi arabayla havada ucuyordum :D

    neyse sonra kenara cektim bi baktim kirmizimsi siyahimsi birsey deli gibi akiyor kocaman bir delikten motorun altindan neyse panik yaptim gps'e en yakin araba tamircisini koydum surmeye basladim gittikce aracdaki guc azaldi ve vitesler gec atmaya basladi en son arabayla kirmizidi durunca birdaha gitmedi gaz versemde 0 guc neyse arabayi kapattim is geberdi bi cekici cagirdik bekledik .

    Simdi bu akan seyin transmission fluid oldugunu biliyorum ama nasil bir hasar gelmis olabilir arabaya onu merak ediyorum acaba cok pahaliya maal olacak bir hasar falan vermis olabilirmiyim akarken surmekle veya bittikden sonra bir 2-3 kere 3-4 saniyelik gaz vermekten ? ayrica arabayi bosda calirtirmak vs ? + arac calisirken ve calismazken vites bosta iken biryere ittirerek birkac yuz metre surmekten ?

    Yani uzun bir yazi oldu biliyorum ama cidden kafa gitti araba zaten 2000 dolar birsey sadece iyi araci ucuza aldim ama 300 400 dolardan fazla birsey ise tamir ettirmeye degmez suan tamircide pazartesiyi bekliyoruz(burasi 10 saat geri suan saat aksam 6.25 pm cumartesi) netice icin cunku adamlar aradi sorunu cozmek icin delik parcayi vs degistirip siviyi koyup test surusu yapacaklarmis vs .

    Yardimci olacak bilgili arkadaslar abilerimiz varsa lutfen usenmeyin yorumunuzu yazin, bokami geldik yoksa 200 300 dolarla yirticakmiyim .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ILosMasTeR -- 21 Ağustos 2016; 4:32:53 >







  • Bir ustaya pederin araçtaki silkelemeden bahsedince "Böyle olduğunda inatlaşıp gaza yüklenmeyin.Şanzımanı motordan ayırırsın.Ya motoru ya şanzımanı eline alırsın." demişti.Motor ve şanzıman arası bağlantı hasar görmüş olabilir.Eğer öyleyse masraflı olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi general263 -- 21 Ağustos 2016; 11:44:17 >
  • Otomatik vites hidroliği, vites geçişleri için basınç oluşturarak sistemi çalıştırdığından bu yağın boşalması sistemi adeta devre dışı bırakarak şanzımanı çalışmaz hale getirmiştir. Çok zorlayıp selenoidleri bozmadıysanız yağı koyunca düzelebilir. Ama sadece yağ bile en az 150-200 dolar tutar zaten. Delikten kastınızı anlamadım ama oradaki işçilik ve malzemede artısı olur tabi. Geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun, masraf artık servise çekildiğinde ortaya çıkar ancak bir insan niye arabanın altından yağ boşalırken inatla sürmeye devam eder ki?
    Resmen kendiniz kaşınmışsınız her türlü arızaya sebep olmaya. Aracı vurduğunuzda altını kontrol etmişiniz zaten, baktınız yağ kaçağı var motoru stop edip çekici çağırmanız gerekiyordu.
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Oncelikle motor yagi sandim zaten motor yagi belli seviyeye inince uyari veriyor ozaman kenara cekip motoru kapatirim hicbirsey olmaz dusuncesiyle tamirciye kadar surmeyi denedim :) 200 dolar tuttu transmission fluid 90 dolar ve parca vs degismesi . Aracin azina sicmisin 6 ila 1 sene sonra transmission bozulacakmis onuda yapmasi 1800 dolar aracin degerini goz onune alinca degmez valla bunu satip yeni bir tane almak en mantiklisi .
  • Benzeri benim Chevrolet'de oldu. Eskiden mantar contalar vardı, hassastı onlar biraz, değişimden sonra usta fazla sıkmış yağ da akıp boşalmıştı. Yokuşlarda giderek güçten düşünce farkettim. Geece vakti en son, küçük yokuşları bile zor çıkıyordu. Farkedince bagajda kalan 1.5 litreyi ekledim. Birazcık düzelmişti, eve gidebilmiştim.

    Ertesi gün tamamladım, conta değişti. Çalışması düzelmişti ama devri-daim pompası ses yapmaya başlamıştı. Bir kaç ay sonra ses iyice azaldı, sonra ses de kesildi.

    Bence yağı tamamlayıp bakın, çalışıyorsa kullanırsınız. On saat fark olan yerde otm. şanzıman yağları ucuzdur. Mazda'yı hatırlamıyorum ama sanırım Dexron III veya VI isteyebilir. Veya universal/multi-vehicle diye satılan ATF ile tamamlayıp, çalışıyorsa gittiği kadar kullanın bence. Pompa bozulmuşsa da kanatçıklı tipler (vane type) yeniden rodajını bulabiliyor.
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Arac duz yolda gidiyor ama en ufak bir yokusta ne kadar gaza bassanda geri gidiyor tekerleklere motordan guc gitmiyor yani, anca boyle 5,5 6 rpm e kadar hirlatinca yavas yavas gidiyor vs yani sorun vites degismemesi gibi birsey galiba emin degilim ama dedigim gibi yokuslarda cikmiyor geri gidiyor freni birakir birakmaz ve 6000 rpm e cikarinca bile anca hizlaniyor ve arac titriyor vites degisirken ole birseyler yani kisaca surulemez durumda saticam artik napiyim :D 500 600 dolar alsam iyi valla, guzelim 0 sorun aracin azina ettim neyse ders aldik ya o onemli .
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.