Şimdi Ara

elektrik gitti geldi klima bozuldu zararı elektrik firmasından alabilirmiyim ....

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
3
Favori
5.881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar geçen hafta elektrik habire gitti geldi 5-6 seferden sonra bizim salonun şarteli de atmaya başladı, sonunda klimanın şarteli attırdığını buldum, enerji girişini çıkarttım. artık şartel atmıyor ama klima bozuldu... dış ünitesinin üst kapağını açıp baktığımda anakartta bazı elemanların kararmış şişmiş ve patlamış olduğunu gördüm.

    Bu durumda elektrik şirketinden bu masrafı alabilirmiyim, nasıl bir yol izlemeliyim...

    NOT: Arçelik servisi tesadüfen sitedeydi, bi bakalım dedi ve kartın yanmış olduğunu söyledi...
    banada gösterdi : dış ünitesinin üst kapağını açıp baktığımızda anakartta bazı elemanların kararmış şişmiş ve patlamış olduğunu gördük. yanan elemanları değiştirsek dediğimde kart tamiride çok kolay değil programı silinmiş olabilir dedi...



  • EPDK nın bağlayıcı hükümleri gereği, hizmet sağlayıcıların STABİL enerji sağlama zorunlulukları mevcuttur. Bu bağlamda yapmanız gerekenler sırasıyla aşağıdadır.

    1- YETKİLİ SERVİSTEN hizmet almak şartı ile, kart onarımı değil, kart değişimi ve gerekiyorsa kompresör değişimi yaptırılmalı
    2- Verilen bu hizmetin bedeli FATURA karşılığı ödenmeli, FATURA ile birlikte, içeriğinde ''Şebeke kaynaklı arıza yapmıştır'' ibaresi bulunan YETKİLİ SERVİS FORMU alınmalı
    3- Alınan bu belgeler ile birlikte arızalı donanım parçası veya parçaları da alınarak bağlı bulunduğunuz elektrik idaresine gidilmeli.
    4- Elektrik idaresine bu belgeler ile birlikte, zararınızın tazmin edilmesini talep ettiğinizi içeren dilekçe RESMİ olarak idareye tebliğ edilmeli (Elden olursa iyi olur)
    5- Elektrik idaresinin yaklaşım tarzına göre (Umursamazlarsa) Noter kanalıyla bu dilekçe 15 gün içerisinde cevap verilmesi şerhi ile resmi kanaldan tebliğ edilmeli.


    Gerisi zaten kendiliğinden gelecektir. Duruma göre 15 gün içerisinde zararınız kurum tarafından tazmin edilmektedir.




  • teşekkürler,
    Çok detaylı olmuş...
  • arc kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Umarım en kısa zamanda işlemleriniz tamamlanır.
    Geçmiş olsun.
  • sonucunu paylasirsaniz cok iyi olur
  • olmadı arkadaşlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arc

    olmadı arkadaşlar.

    Olmayan ne? Servis bu yazılanları kabul mu etmedi?
  • servis yazı vermem dedi.
  • arc kullanıcısına yanıt
    Arızalı olan yedek parça nedir? değiştirdikleri yedek parçanın resmini paylşaşmanız mümkünmüdür?

    Eğer tespiti Şebeke Kaynaklı olduğu yönde ise yetkili servis HANGİ YETKİYE dayanarak rapor vermeyi reddedebilir ki? Eğer şebeke kaynaklı hasar olmasına rağmen servis bu raporu vermiyorsa ve siz işlemi ücretli yaptırdıysanız bu durumda servis değiştirdiği parçayı ve ne hizmet verdiğini açıklayan belgeyi size vermek zorunda olduğundan dolayı siz bu dedliller ile birlikte hakem heyetine gidip bilirkişi aracılığı ile hem servise hem de elektrik dağıtım şirketine yaptırım uygulayabilirsiniz.

    Ancak değişen yedek parça gerçekten şebeke kaynaklı değilse ona yapacak bir şey olduğunu sanmıyorum, bu nedenle daha fazla bilgiye ihtiyacımız var, ne değiştirildi kaç tl ödediniz servis raporu vermeme gerekçesi olarak ne gösterdi vs.
  • Son durum nedir acaba?
  • benim başıma klima değil tüplü tv için geldi.vestel yetkil servisi vermedi aynı yazıyı.bilgi olsun için yazdım geçmiş olsun
  • hcebi11 H kullanıcısına yanıt
    Her arızaya verilmez zaten bu rapor, GERÇEKTEN şebeke kaynaklı arıza olmalı ve bu konponentlerde hasar tespit edilip kayıt altına alınmalı, diğer türlüsü usulsüz tespite girer. O nedenle bu arkadaşımıza da bazı sorular sordum zaten, Değişen veya değişecek konponent nedir vs gibi.

    Sizin tv bilgilerini paylaşırsanız sistemden bakıp neden verilmediğini söyleyebilirim
  • ADO bey iyi akşamlar.yılbaşında ki büyük elektik gitmelerinde oldu.renkleri bozuldu.basit bir arıza esasında.320tl verdim vestel yetkili servise.en çok adamların, faturayı bile benim ısrar etmem üstüne getirmesine bozuldum. alırken değişen parçaları servis kağıdında yazacaz dediler onu bile yapmadılar.yani ayak üstü kazıkladılar.

    ilginiz için teşekkürler gerek yok.bilsem ne olacak bu ülkede hakkımızı hiç bir şekilde alamayız,boş yere kendimi zorlamıyorum.
  • hcebi11 H kullanıcısına yanıt
    Yollarini bildikten sonra sorulmayacak hesap yok, tuplu tv renk arizasi dediginiz olasi ptc sorunudur ki 320tl imkani yok, odeme yaptiginiz belge elinizde ise tv nin seri numarasini verin ben paranizi bile iade ettiririm size.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ADO bey, çok sağolun.iki elektronik mühendisi abim var onların ilgilenmediği kadar ilgilendiniz.ptc arızası idi.youtube da tamirini bile izledim.elektrik korkum olmasa benim bile yapabileceğim kadar basitdi.fatura ve servis alırken olan kağıt var .boşverin ,ama ilginize teşekkürler.

    ama yetkili bir servisin sokak tamircisi gibi dolanbaclı yollara gitmesi moralimi bozdu.tüplü yerine lcd televizyon almayı düşünüyorum annem için ama bu servisleri gördükçe hiç cesaretim kalmadı.ne klima,ne tv alamıyorum bu yüzden.birde reklamlarda gururla yerli demiyormu bu ves..l


    tekrar ilginize teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hcebi11 -- 4 Şubat 2017; 11:34:39 >
  • hcebi11 H kullanıcısına yanıt
    Hocam eleştiriyor gibi olacağım ama bu konuyu VESTEL e bildirmemişsiniz, Seriyi verin ben paranızı bile iade ettireyim diyorum onu da yapmıyorsunuz, buna rağmen servisi yöneten kişisnin aç gözlülüğünü VESTEL e mal ediyorsunuz bu da çok haklı bir yaklaşım olmuyor düşüncesindeyim. İlgili marka bu tarz konulara müsaade etmez, yeter ki bilgisi olsun.

    Şimdi gidip SONY alsanız aynı durumu yaşasanız, servis sizden 3 kuruşluk mal için 350TL alsa ve siz yine böyle BOŞVER modunda olursanız bunda SONY ne yapabilir değil mi?

    Yetkili servisler kuruma bağlı işletmeler değildir lütfen unutmayınız. Onlar sözleşmeli iş ortağı diye geçer, Kurumdan bağımsız işletmelerdir ancak kontrole açıklardır vs vs


    Karar sizindir elbette, sadece sohbet ettik, yardım teklif ettim, o kadar.

    Sağlıcakla kalınız




  • son durumu tekrar edeyim.
    anakart yanmış servis yazı vermedi.
    sonuçta anakart için 800 ila 1000 tl civarı para talep etti. o günden beri ilgilenmedim klima ile...
    En sonunda iş başa düştü, anakartı kendim satın aldım, ve değişimi kendim yaptım.
    150-170 tl arası bi masrafım oldu...
    kart değişince klima önce çalışmadı, sonra kompresör motorunu çalıştıran kapasitörün arızalı ( internetten araştırınca 15 sn de bir gelen dınnn sesi bu arızayı gösteriyormuş) olduğunu anladım. onunda kabloları gevşemiş...bi şekilde taktım...
    sonuçta klima dış ünitesini tamamen dağıtıp topladım.
    şu an çalışıyor.
    önlem olarak klimanın 220 v bağlantılarını fişli yaptım, evde olmadığımız veya çalıştırmadığımız zamanlarda fişten çıkartıyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arc

    olmadı arkadaşlar.
    servis rapor vermez elektrik firması zararı karşılamaz ancak para almayı bilirler, firmalar kurumlar böyledir birbirlerini kollarlar bu ülkede olan yine sıradan vatandaşa olur adalet çarkı tepedekiler için işler, bu tepedeki zengin firma kurumların hepsinin köküne kibrit suyu..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.