Şimdi Ara

1.2 Tsi yağ eksiltme sorunu yaşayanlara çözüm (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
3
Favori
62.057
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • atrix1212 kullanıcısına yanıt
    Siz kullandınız mı?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • erhan9191 kullanıcısına yanıt

    hayır. facebook golf 7 klübünde konusu konusuldu. öneren ve paylaşanlar sorunu en az % 50 çözdügünü söyledi. istersen bir araştır.

  • atrix1212 kullanıcısına yanıt
    Ok teşekkür ederim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhan9191

    Castrol 5w-30 mobil 0w-30 liqui Moly 5w-30 Valvoline 5w-30
    Hepsi motor ustalarının tavsiyesi üzerine aldım denedim sonuç aynı

    Çok araştırdım bende en son shell denicem inşallah çözülür çözülmezse satıp astra almayı düşünüyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siemgi kullanıcısına yanıt
    Denedikten sonra dönüş yapar mısınız?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhan9191

    Denedikten sonra dönüş yapar mısınız?

    Haber veririm sizin sncoil işe yaradımı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siemgi kullanıcısına yanıt

    1.5 tsi tiguan ilk bakım (15,000km) yağ eksilmedi.

    bakım sonrası km 28,000km yağ seviyesi normal.

    servisin kullandığı yağ; Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30⚡️

    Spesifikasyonlar: ACEA C2, C3; VW 504.00/507.00


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  1.2 Tsi yağ eksiltme sorunu yaşayanlara çözüm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • N KUL kullanıcısına yanıt
    Daha öncesinde yağ eksiltme sorunu varmaydı?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • erhan9191 kullanıcısına yanıt

    Daha önce 1.4 tsi 122hp golf7 vardı 5w-30 bir kaç marka yağ denedim,bakımdan bakıma 1-2lt ekliyordun, 120 binden sonra, 2 bin km’de 1Lt eksiktmeye başlamıştım.

    1,5 ETsi 150hp golf 8, 1,800 kö’de yağ seviyesi alt çizgideydi. Aynı motorlu tiguan’ın ilk bakıma kadar (15,000 km)yağ eksiltmemesi ve bakım sınrası 13,000 km’de yağ eksiltmemesini 0w-30 yağla ilgili olduğunu düşünüyorum. İlginçtir 1.5 tsi tiguan yağ değiştiren arkadaşlrın bazıları faturayı paylaşmış,sevis 5w-30 yağ koynuş.

    benim araca beden 0w-30 sebebini bilemiyorum,eski aracımın çok yağ yakıyor şikayetimle ilgili olabilir belki. Gelecek bakıma 2 bin km kalmış, 30,000 km bakımı,yine aynı yağ olsun diyeceğim servise.

    Golf’un motoru yağ yakıyordu lakin motorla ilgili bir sorun yoktu,150 binde sattım aracı. Bütün otomobiller bir mikyar yağ tüketebilir bu normal, ancak 2 binde 1Lt yağ tüketimi odun kesme motorlarında olur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siemgi kullanıcısına yanıt
    Snc oil tamda YouTube yaptıkları reklam gibi işe yaramadı, yalnız biraz km uzattı. Şöyle ki benim araç 1300 km de 750 ml yağ eksiltmesi yapıyordu ve ikaz veriyordu şimdi 2000 km de 750 ml eksiltme oldu. Bir sonraki bakıma kadar kullanmaya devam edeceğim eğer km aralığı dahada uzarsa buradan yazarım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • N KUL kullanıcısına yanıt

    0w30 ile 5w30 arasında pratik anlamda 0w30 aleyhine eksiklik yoktur. 504/507 onayına ya da gerekli VW sahip olduğu sürece 0w30'un sadece avantajı vardır.

    Kısa mesafe veya soğuk iklimlerde 0w30 yağ çok daha hızlı yağ basıncına ulaşarak, yağlama görevini yapmaya başlar.

    Yağ tüketimi yapmayan ve 0w30 kullanan pek çok tsi motor var, bu motorun nasıl kullanıldığı ile alakalıdır.

    Başlığın konusunda, "yağın ateşleme ısısı" diye bir kavram geçiyor, bu yanlış bir kavram.

    Sekman haricinde yağın kendi kendine eksilmesine neden olacak 2 konu var.

    1.Yağın buharlaşma orani (noAck ucuculuk testiVolatililtesi) PCV valfinden yağın kaybına neden olur.

    Noack uçuculuk testi, yüksek sıcaklıktaki hizmetlerde yağlama maddelerinin buharlaşma kaybını belirler. Bu test ASTM D5800 olarak standartlaştırılmıştır. Bu testte, bir örnek 250 ° C'de 60 dakika boyunca üzerinde sürekli bir hava akışı ile ısıtılır. 


    MB229.5/51/52 onayına sahip yağlarda bu 10%'dan azdır.

    Demek ki kullanılan yağın hem VW 504/507 gibi onaya hem de MB 229.52 gibi bir onaya sahip olması yağ nedeniyle buharlaşma azaltacaktır.


    2.Yağın alevlenme derecesi, yağ belli biri sıcaklığa ulaştıktan sonra alevlenmeye başlar, ve kurum oluşturur, bu kurum ufak yağ kanallarında tikanmaya neden olur, ve bir kısmı yağ filtresinde takilir. Normal şartlar altında bu değer göz önüne alınmaz. Çünkü motor yağı ideal koşullarda 85 ile 105°C arasinda çalışır.

    105 ile 130C arasında max değerler oluşur.

    40-85C arasında motor henüz çalışma sıcaklığına ulaşmıştır.

    40C altında ise motor soğuk olarak adledilir.


    Bu koşullar altında Yağın alevlenme derecesi (flash point- parlama noktasi) 205 ile 240 derece arasındadır. Markadan markaya değişiklik gösteren bu değer motorda hersey normal ise ve günlük kullanımda ulaşılması beklenemez. Yine de aşırı seri kullanımları sonucunda kurumlanma normaldir. Ve yağ kaybına eser miktarda neden olur.


    Bütün bu koşullar altında, tsi motorların doğru yağlanması ve sekman ve piston tasarımında oluşan aksaklıklar sonucu(yanlış bakım, yanlış yağ filtre ve parçalar) , her içten yanmalı motorda olduğu gibi yağ tüketimine başlar.


    Doğru yağlama için, soğuk motorda narin kullanim, Doğru parçalar (orijinal) ve yağ. Aşırı ya da az yağ konulmamasi, aracı ekonomik olacak şekilde sürekli ara gaz ile kullanmamak TSI motorlarda daha fazla önem kazanıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codeThoreau -- 25 Temmuz 2021; 7:33:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet hocam dediğiniz gibi,motor soğukken dip gaz yapmak,sürekli yüksek devirlerde kullanmak yağ tüketimini ikiye katlıyor. Tsi motorların bazılarında yağ tüketimi çok yüksek,bence bir yerde hata var.

    yağ seviyesi normalken 10km yüksek hızlarda seyretmekle yarım litre yağ tüketimi normal bir durum değil. Dsg golf7 alt devirlerde avans vuruntusu sesi duyordum,tiguanda böyle bir ses yok. 100 bin km’de motorda sorunlarının başlaması can sıkıcı. Tdi motorlarda da enjektör sorunu var. Vw motor konusunda çok iddialı değil bence,100 bin km dolunca yenisiyle değiştirmek mantıklı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • N KUL kullanıcısına yanıt

    kullandığınız araçların ilk sahibi mi oldunuz bilmiyorum. VAG TSi ile çok hasas motorlar üretti. 1.4Tsi 170-160hp gibi motorlardaki segman ve piston başlarındaki stress o kadar yüksekti ki neredeyse tüm servislerde yanlış yağ kullanımı nedeniyle pistona bağlı sorunlar görüldü.

    elbette bu bir öğrenme döngüsü oldu, metalurji (malzeme bilimi) olarak ciddi kazanımlar elde edilirken, müşteriler mağdur oldu.

    Her seride daha fazla kendini geliştirdi, ama yine de hasas kullanmak şart bu aletleri. Doğru yağ - Orijinal parça - zamanında bakım - ekonomik kullanım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullandığım araçların ilk sahibiyim evet.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dalga mı geçiyorsunuz hepiniz? Bunun neresi normal.... yok 1000 km de 1 litre eksiltiyor, yok 2000 km 1 litre eksiltiyor...


    Demek ki TSİ'de kaputu açmasan, aracın yeni olmasına rağmen bir sonraki bakıma kadar yağ kalmıyor araçta:):):) Böyle araba mı olur Allah aşkına...


    Ve bundan sonra bir daha biri TSİ 5-6 litre yakıyor derse 1000 KM'de 1 litre yağ parasını da eklemesi lazım yakıt giderlerine:):):)


    Yahu arabalarınız birde 70-80 bin km altındaki araçlar, öyle 2-300 binde de değil... anında satarım öyle bir arabayı, kusura bakmayın... yanına bir de DSG arızası eklendi mi, oh mis gibi:)

  • Kime satalım! Sen alır mısın?
    Ben aracı bana satan arkadaşa hakkımı helal etmiyorum, satarken söylemediği için

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhan9191

    Kime satalım! Sen alır mısın?
    Ben aracı bana satan arkadaşa hakkımı helal etmiyorum, satarken söylemediği için

    Şaka mısın? Sen nasıl aldıysan öyle birine sat. Türkiye'de VW'yi de satamıyorsan zaten hiçbir arabayı satmaya uğraşma.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eng.

    Karter havalandırma valfini kontrol eden oldu mu acaba?


    havalandırma valfine baktırdınızmı bir çözüm oldumu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim arabanın kitapçığında yazan ibare. Sizin kitapçıklarda da yazıyor mu?

     1.2 Tsi yağ eksiltme sorunu yaşayanlara çözüm

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.