Şimdi Ara

Ankara'lılara Özel, Bayram Öncesi TR Trafik Kuralları Özeti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
3
Favori
2.041
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar muhterem forumdaşlar,

    Yaklaşık 1.5 yıldır Ankara'da yaşayan birisi olarak, Ankaraya ilk kez geldiğimde başlarda trafikte zorlansam da takip eden 2-3 hafta sonrasında Ankara'nın, Ankara'ya has trafik kurallarını anladım, uyguladım ve sonuçta kerametine ererek ben de bir Ankara sürücü olup çıktım. Takip eden süreçte Ankara'nın gerçekten de kendine has (Bir antep baklavası kadar olmasa bile) trafik kurallarının olduğunu gördüm ve böyle bir başlık açmaya karar verdim. Değerli vaktinizi toplulumuzun üzerinde ortak olarak anlaşıp uzlaştığı bu trafik hususlarında harcayabilirsem biraz ne mutlu bana ve tabiki siz değerli forumdaşlara.

    Şimdi ise bir amme hizmeti olarak 657'ye tabi ve 399'a bağlı kişiliklerimizden hafiften çıkarak sizlere Ankara dışındaki trafik kurallarının bir özetini geçmek isterim. Tevazu sahibi her insanın uygulayacağını düşündüğüm ve güzel bir bayram öncesi karayollarımızdan bizleri üzmeyecek, strese sokmayacak önerilerle çıkıp geldim. Madde madde sıralamaya, kendi çizdiğim oldukça basit ve özensiz çizimler ve görsellerle destekleyeceğim listeye başlıyorum. Ankara'lılar için oldukça sıradan olup günlük hayata işlemiş bazı kuralları ve doğrularını anlatmaya çalışacağım, zira bu şehirde uzun süre kalınca insan Türkiye'nin kendine özgü, Ankara'nın kendine özgü kuralları olduğunu unutuyor (Bir nevi fabrika körlüğü).

    Listeye başlamadan evvel gereğinden fazla konuştuğum için özür diler, bu kuralların uyulmasında sadece sürücüleri suçlamadığımı, onlardan da birinin belki de ben olduğumu unutmamanızı saygılarımla arz ederim. Suç bizlerin değil fakat ANKARA ve TÜRKİYE'nin geri kalan bölgelerindeki trafik kuralları farklı. Ve bizler bu farkları anlarsak birlik ve beraberliğe en çok ihtiyacımızın olduğu şu günlerde belki de birbirimizi gerçekten daha iyi anlar ve hoşgörü ile anlayış göstererek bu sıkıntılarımızı çözebiliriz.

    Madde 1


    Ankara'nın caddelerinde ve bulvarlarında 70-80 gibi (hele ki sormayın gitsin o vefasız, bizleri cefalara sokmuş 82'ler yok mu ah?!) hızlarda orta şeridi tutup rahatça yol alınıyor (genellikle). Bilgim dahilinde olduğu üzere sağ şeritten giderek yol ayrımına girilip yol değiştirilebilir Ankarada. Bu yüzdendir ki Ankarada sürücüler arasında "yavaş araçlar sağdan gider" uygulaması yoktur. Ancak, güzide çevre yolumuzun gişelerinden otobanlara ve diğer karayollarımıza çıktıktan sonra lütfen uzun sürelerde ve bu hızlarda yerimizi bilelim ve sağdan gidelim.

    Öyle ki Türkiye'nin geri kalanında yavaş araçlar sağdan gider.

    Madde 2

    Harikulade güzellikte ve dolulukta hatta doyuruculukta olan Türkçemizde SOLLAMAK diye bir kelime var iken SAĞLAMAK diye bir kelimenin olmadığını -ne kadar dalga geçersek de geçelim- aklımızın bir köşesinde her daim tutalım. Çünkü Ankara kara sahanlığı içerisinde, sol şeridin çok fazla yoğun olmasına müteakip 3 şeridin ortasındaki 60 ile giden tonton eli öpülesi dedemizi sağlarken tabiki sollarken hiç bir sorun çekmiyor olabiliriz oysa ki Türkiye'nin geri kalan bölgelerinde bu kural tamamen yasaktır. Burada bunun altını çizmek istiyorum, sağdan sollama yapmak kesinlikle çok tehlikeli haraketler arasında yer almaktadır. Sadece karşı için değil, sizlerin güvenliği de burada mühim olandır. Eğer uyulmazsa kendinizi sağ şeritten 60 ile giden bir kamyonun arka barında bulabilirsiniz Allah korusun.

     Ankara'lılara Özel, Bayram Öncesi TR Trafik Kuralları Özeti


    Her ne kadar yol boş olsa da, her ne kadar önümüzdeki zonguldak plaka araç en soldan 90 ile de gitse siz sağdan sollama yapmayınız (yasaktır da kendileri zaten).

    Madde 3


    Sabah ve akşam iş çıkışı trafiğinde oldukça sık görülen 3-4 metre arkanda araç olsa bile pat diye o aracın önüne kırmak suretiyle şerit değiştirmek Ankara sürücüleri için adeta bir sevinç, huzur ve huşu kaynağı olabilir. Lakin, Ankara sürücüsü (önüne geçilen de dahil) bu harekete o kadar alışıktır ki sesiniz çıkartmaz, kaldı ki kendisi de yeri geldiğinde yapıp şeridinin güvenle değiştiriyordur. Bu olayda Ankara'lılar arasında yazılı olmayan mütabakatlara göre bu kurala uyma yükümlülüğü -frene basması gereken- arkada kalan araca aittir.) Ve bu oturmuş bir kuraldır.

    Fakat, Türkiye'nin geri kalan bölümlerinde bu kural tamamen küfür yemenizi, daha da kötüsü kazaya karışma ile kazaya sebebiyet vermenizi sağlayabilir dikkat ediniz. (Her ne kadar da 2 saniye öncesinde verdiğiniz sinyal sizi haklı çıkartmaya yetmese de.)

    Madde 4


    3 şeritli yolda araçların 5 şerit halinde ilerlemesi Ankara'nın günlük yaşamına işlemiş bir kuraldır. Yoksa zaten insanlar işine geç kalır çok mühim işlerini yerine getiremezler efendim. Ancak gelin görün ki Türkiye'nin geri kalanında, özellikle emniyet şeridi isimli en sağda bulunan ve acil durumlar için ayrılması gereken minik şeridi kendi şirinliğiyle boş bırakmaya çalışırlar ki acil durumlarda kullanılsın. Trafiği aksatmasın, acil durumlara ulaşım imkanı verilsin.

    Madde 5

    Ankara'nın ana arterlerinden başka anaç veya olmayan arterlere dönerken şerit sayısından fazla şeridin oluşması insanların çok mühim işleri ve yapacakları olduğundan oluşmaktadır. Ankara sürücüsü 2 km sonra sağ dönecekse soldan gitmeye devam eder çünkü keriz değildir, sağ taraf yavaş akmaktadır. Hesaba katılmayan şey dönüşe iyiden iyiye yaklaşılınca gerçekten de sağ dönülmesi gerekmektedir ve sürücümüz son anda sağa kırmaya çalışarak 2 önemli hataya ve asabiyet bozukluğuna sebebiyet verir.
    1- Araya kaynak yaparak 2 km'dir en sağdan gelen namuslu vatandaşımızın önüne geçer.
    2- Toplamda 5 şerit olan yolun en sağ 3-4 şeridini sağ dönüş için kapatır. (Tabiki kapatacak çünkü yetişmesi gerekn çok mühim ve elzem işleri vardır.)

     Ankara'lılara Özel, Bayram Öncesi TR Trafik Kuralları Özeti


    Fakat bu durum Türkiye'nin geri kalan yollarında hoş karşılanmayabilir, sizin sandığınızdan daha da hızlı akan sağ şeritten veya sizin şeridinizden gelen araçlar size yandan, kaburgadan ve/veya tamponunuzdan sizlere çarpabilir. Bu hususa uymak gerekmektedir.


    Madde 6 (Genel madde)

    Ankara çok önemli bir merkez olduğundan hepimizin aşırı önemli işleri var ve bu sebebiyetle hepimizin bian önce o alışveriş merkezine gitmemiz gerektiği için acilen çok hızlı şekilde ulaşmamız ve trafikte insanların hayatını tehlikeye sokarak kazandığımız 3 dakikanın keyfini avmde telefonumuzdan facebook'a bakarak harcamamız oldukça önemli bir konudur. Bu yüzdendir ki hepimizin bir acelesi, hepimizin bir sabırsızlığı olması oldukça doğaldır. Tahammül kelimesi Ankara trafiğinde üzerine basılıp geçildikten sonra yüzüne tükürülen bir kelimedir. Ancak lütfen, rica ediyorum; Sarı ışık yandıktan saliseler sonra kornaya yüklenmek, kırmızı ışıkta dönemk için bekleyenlere klaksonumuzla psikolojik baskı ile kırmızı yeşil renge çevirttirmek sadece Ankara sınırları içerisinde işlemekte olup diğer sayısız güzellikler barındıran anadolumuzun trafiklerinde hoş karşılanmayacaktır.

    Madde 7 (Diğer)

    - Takip mesafesi Ankara ili sınırları içerisinde tam bir at kafası kadar olabilir. Sürücüler bundan fazla boşluk bıraktıkları takdirde zaten diğer anlayışlı ve yardımsever Ankara sürücüleri bu bırakılan takip mesafesi payını çok geçmeden gazlamak suretiyle dolduracaklardır. Fakat Türkiye'de bu kadar takip mesafesi bırakmak hoş karşılanmayan ve emniyet genel müdürlüğümüz tarafından yasaklanan bir davranıştır. Güvenli bir sürüş için hızınız kadar metre (90 ile gidiyorsak 90 metre) veya o aracın olduğu noktaya erişmemiz 3 saniye (yağmurlu ve çamurlu havalarda 5-6 saniye) sürüyorsa bu takip mesafesi güvenlidir denir.
    .
    .
    .

    Aklıma geldikçe ekleyeceğim efendim.


    Lütfen güvenli sürelim, trafikte her an sorumlu davran kampanyasına destek olalım, emniyet kemerlerimizi takalım, trafik işaretlerine uyalım.

    Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim, herkese iyi bayramlar.







  • Yararlı bir konu hocam, teşekkürler. Bazı yerlere hala medeniyet, insanlık uğramamış.
  • daha dün 06 plaka araç antalya çevreyolunda -

    sağ şeritteyim hız 90-100 . g.tüme girmiş g.tüme.. aramız 1 metre anca

    ve yol bomboş - önümüz arkamız sol şerit bomboş.

    manyakmıdır nedir frene bi ışık yaktım -

    sığır bi anda direksiyona yapıştı o panikle silecekleri açtı.


    böyle giderlerse çok yaşamazlar zaten
  • Mükemmel bir konu olmuş. Otomobil genel'de özlediğimiz türden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hepsine katılıyorum, gülerek okudum eline sağlık :)
  • Araba kullanmayı Ankarada öğrendim söylediklerinize hak vermemek mümkün değil.

    Ancak, bu durumun oluşmasındaki en temel faktör taksi ve dolmuşçuların sağdaki ördeğin kaldırdığı elini görmesi sonucu oluşan kimyasal bir tepkimedir.

    Adamlar isterse en solda olsun, trafik ölümüne aksın onlar için farketmez illaki en sağ şeride kırar o ördeği kaparlar.

    Diğerleri de buna uyum sağlamıştır.


    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • WeiLSiDe W kullanıcısına yanıt
    Şahsen daha çok yol planlarının buna etkisi olduğunu dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Madde 5 teki o kaynakçıların topunun ...

    Hem insanların haklarını çalıyorlar hem yolu tıkıyorlar hem de kazaya sebebiyet veriyorlar bu kendilerini bir b** sanan kişiler.

    Bu tipler ve dengesiz dengesiz park edenler olmasa tr nın trafiği rahatlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Hepsine katılıyorum, gülerek okudum eline sağlık :)

    Ben teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel yazmışsınız ama bu yazdıklarınız sadece ankaraya has durumlar değil. Her yerde aynı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maddie 1 disinda hicbirine katılmıyorum..

    madde 5 için çizilen resim aklıma direk sıhhiye-necatibey ayrimini getirdi
    akay kavsagida ayni

    madde 7 taksiciler takip mesafesini dolduruyor..
    velhasıl, soylenenler asılsızdır. -,-
    Ankaramizin trafiği çok hoştur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize sağlık güzel yazmışsınız. Ama hepsi Ankara'ya özgü değil hemen hemen bütün şehirler de var bu durumlar.

    Ankara'da yol sağdan düz devam eder diye de ekleme yapayım
  • Angara falan salla.. Düzce'ye gel.. 81 plakalar ön camda "LAZKOPAT " tabelası ile tur atıyor. Aman yarabbi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu süper önlerden yer alalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Angara falan salla.. Düzce'ye gel.. 81 plakalar ön camda "LAZKOPAT " tabelası ile tur atıyor. Aman yarabbi..

    Tabiki forumdas bu yorumu yazarken benim duzceli olduğumu bilmemektedir :)

    Düzcede dikkat edilmesi gerekenler kötü planlanmış yollar, çukurlu yollar, göçük yollar ve tümsekler olarak sıralanabilir. Zaten iki cd var topu topu :)


    Duzcede eğer yaya yaya yoluna adımını attıysa pat diye durulur. Bu bir kuraldır dışarıdan gelenler çok dikkat etsin buradan da uyarmış olayım.


    Onun haricinde çok yakın takip ederseniz, pat diye önüne kirarsaniz, tehlikeli kullanırsanız indirip döverler çok net :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam Ankamallın önündeki köprülü kavşak gibi yerlerde en soldan en sağa , yani köprüye son anda girme kısmınıda eklemelisin. Tam anlatamadım ama Çok fazla yapılıyor bu son anda köprüye girme olayı. Refleksleri çok iyi olmayan bir sürücü kesinlikle kurtaramaz diye düşünüyorum.
  • sadece ankara da değil heryer de böyle
  • Güzel konu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Not Afraid

    Hocam Ankamallın önündeki köprülü kavşak gibi yerlerde en soldan en sağa , yani köprüye son anda girme kısmınıda eklemelisin. Tam anlatamadım ama Çok fazla yapılıyor bu son anda köprüye girme olayı. Refleksleri çok iyi olmayan bir sürücü kesinlikle kurtaramaz diye düşünüyorum.

    Kızılay ve sıhhiye taraflarından da ornek verilebilir :) tabi yollarımızın da büyük payı yok değil bunda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeşim emegine saglik,buraya yazanları antakya ya beklerim,ankaraya hatim indirirsiniz.ankarada en azindan arabanin gidecegi asfalt var,onu diyebiliyorum sadece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.