Şimdi Ara

LASTİK SEÇİMİ HAKKINDA BİR KAÇ SORU!!.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
706
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR,ARACIMA ÇARPTIKLARI İÇİN KAPORTA İŞLEMLERİ HALA SÜRÜYOR..YANİ ARABA ŞU AN BOŞTA OLDUĞU İÇİN BAZI GEREKEN BAKIM VE ONARIMLARINI DA YAPTIRACAĞIM..ARACIMIN BASKI BALATASI DEĞİŞECEK,GİRMİŞKEN 60000KM BAKIMINI DA YAPTIRAYIM DİYORUM(56500'DE AMA BAŞKA FIRSAT ZOR BULURUM)..ASIL SİZLERE SORMAK İSTEDİĞİM KONU ŞU.ARACIMIN LASTİKLERİNİ DE FIRSATTAN İSTİFADE DEĞİŞTİRMEK İSTİYORUM..ŞU AN AYAĞINDA FABRİKA ÇIKIŞI MİCHELİN PİLOTLAR VAR..ÖLÇÜLERİ 195/55/15..FAKAT SAMİMİ BİR ARKADAŞIM POLOSUNUN JANTINI DEĞİŞTİRMİŞ VE ÖNLERE 195/50/15 ARKALARA 205/50/15 MİCHELİN EXALTO LASTİKLER ALMIŞTI..FAKAT İZMİRDEN ALDIĞI BU JANT LASTİK TAKIMINI SONRADAN BEĞENMEDİ VE BAŞKA BİR JANT LASTİK KOMBİNASYONU YAPTI..ŞU AN LASTİKLERİ ANCA 300-350 KM DÖNDÜ VE SATIYOR..(YANİ LASTİKLER İZMİRDEN DENİZLİYE KADAR DÖNDÜ) SİZE SORMAK İSTEDİKLERİM ŞUNLAR;

    1- ARACIMIN AYAĞINDAKİ LASTİKLERİN YANAKLARI 55,FAKAT ALMAYI DÜŞÜNDÜĞÜM LASTİKLER 50 YANAK..TEKERLEKLER ÇOK UFAK MI GÖRÜNÜR? 5 MM KÜÇÜLECEKLER..

    2- BU 5 MM LİK KÜÇÜLME YOL TUTUŞUNU ETKİLER Mİ?(EKSİ YÖNDE?)

    3- ARKA LASTİKLERİM 195 FAKAT YENİ ALACAĞIM LASTİKLER 205 YOL TUTUŞDA ÖNLERE GÖRE GENİŞ OLMASININ(ALACAĞIM LASTİKLERİN ÖNLERİ 195) ARTI Bİ AVANTAJ OLACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM,DOĞRU MUDUR?

    4- LASTİKLERİN 5 MM UFALMASI HIZ GÖSTERGESİNİ NE KADAR ETKİLER?, ETKİLER Mİ?

    5- MİCHELİN EXALTO KULLANANLAR VAR MI VARSA YORUMLARINI ÖĞRENMEK İSTERİM..

    ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CX2 -- 23 Ocak 2007; 18:37:32 >







  • arkadaşım öncelikli olarak bilmen gereken nokta lastik ölçülerinde 'yanak' olarak tabir edilen 195/55/15 kısmındaki '55' direkt olarak milimetre hesabı değildir.. yanak ölçüsü taban genişliğinin (195) %55i demektir.. yani 245/55/15 ile 185/55/15 in yanakları eşit değildir..
    195/55i 195/50 yaptığında ön lastiklerin çapındaki azalma 6,12 mm olacaktır..
    bu kadrana %3.3 şeklinde daha hızlı gösterme olarak yansır..
    benim tavsiyem 4 lastiği de 205/50/15 yapman.. kadrandaki sapma yarı yarıya azalacaktır ve yol tutuşunuz önemli ölçüde artacaktır..
    tekerlekleriniz 205/55/15 ile küçük de görünmez çünkü 3milimetreden daha az bi daralma olacaktır..
    bu değişim ıslak zeminde bi nebze daha az yol tutmanızı sağlayacaktır (bakarsanız tüm kar lastikleri dardır ( :) bi diğer dezavantajı da taban genişliğinin artması, yani sürtünme yüzeyinin artmasından kaynaklanan sarfiyat artışı olur.. çok fark etmez ama aynı da yakamaz..
    saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ukku -- 22 Ocak 2007; 12:33:32 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SchekiLL

    arkadaşım öncelikli olarak bilmen gereken nokta lastik ölçülerinde 'yanak' olarak tabir edilen 195/55/15 kısmındaki '55' direkt olarak milimetre hesabı değildir.. yanak ölçüsü taban genişliğinin (195) %55i demektir.. yani 245/55/15 ile 185/55/15 in yanakları eşit değildir..
    195/55i 195/50 yaptığında ön lastiklerin çapındaki azalma 6,12 mm olacaktır..
    bu kadrana %3.3 şeklinde daha hızlı gösterme olarak yansır..
    benim tavsiyem 4 lastiği de 205/50/15 yapman.. kadrandaki sapma yarı yarıya azalacaktır ve yol tutuşunuz önemli ölçüde artacaktır..
    tekerlekleriniz 205/55/15 ile küçük de görünmez çünkü 3milimetreden daha az bi daralma olacaktır..
    bu değişim ıslak zeminde bi nebze daha az yol tutmanızı sağlayacaktır (bakarsanız tüm kar lastikleri dardır ( :) bi diğer dezavantajı da taban genişliğinin artması, yani sürtünme yüzeyinin artmasından kaynaklanan sarfiyat artışı olur.. çok fark etmez ama aynı da yakamaz..
    saygılar


    ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM..ÇOK AYDINLATICI OLMUŞ..PEKİ,205 DEDİKLERİ ÖLÇÜ BİRİMİ SABİT MİDİR?




  • AYRICA BU LASTİK YANİ EXALTO SERİSİ PERFORMANS SERİSİ DİYE HATIRLIYORUM..BENİM BİLDİĞİM YÜKSEK HIZ,MAX YOL TUTUŞ,VE ISLAK ZEMİNDE ÇOK GÜZEL Bİ PERFORMANS SUNAN LASTİK DİYE DUYMUŞTUM..YANLIŞ MI ACABA?
    Bİ DE MESELA BEN 100 LE GİDERKEN 103 MÜ GÖSTERECEK? YOKSA TAM TERSİ Mİ?
  • aynen öyle 100le giderken 103 gösterecek..
    exalto serisini üreticiye sorarsan daha net bi bilgi alabilirsin, o model hakkında pek bilgi sahibi değilim.
    evet, 195, 205 diye söylenen taban genişliği sabittir.. milimetre cinsidir..
    rica ederim ( :



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ukku -- 22 Ocak 2007; 13:12:48 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SchekiLL

    aynen öyle 100le giderken 103 gösterecek..
    exalto serisini üreticiye sorarsan daha net bi bilgi alabilirsin, o model hakkında pek bilgi sahibi değilim.
    evet, 195, 205 diye söylenen taban genişliği sabittir.. milimetre cinsidir..
    rica ederim ( :


    PEKİ 195/55 İLE 195/50 ARASINDA YOL TUTUŞ FARKI OLMAYACAK DEĞİL Mİ?
    ŞİMDİ MİCHELİN BAYİSİNİ ARADIM,SAHİBİYLE GÖRÜŞTÜM..EXALTO ÇOK PERFORMANSLI BİR LASTİKTİR,YOL TUTUŞ BAKIMINDAN ŞU AN KULLANDIĞIN PİLOT PRİMACYDEN BİRAZ DAHA İYİDİR DEDİ.EXALTO MİCHELİNİN F1 ARAÇLARINDA KULLANDIĞI TEKNOLOJİNİN BİNEK ARAÇLARDA KULLANILMIŞ HALİ DEDİ..
  • 195/50 195/55'den daha iyi yol tutar.. dar yanak her zaman daha iyidir ( :
    ayrıca araç çok az da olsa alçalacaktır ve ağırlık merkezi birkaç milimetre aşşağı inecektir.. minnacık olumlu bi etkisi olmaz değil ( :
  • schekil oldukça güzel aydınlatmış.Tebrik ederim,meslektaş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SchekiLL

    195/50 195/55'den daha iyi yol tutar.. dar yanak her zaman daha iyidir ( :
    ayrıca araç çok az da olsa alçalacaktır ve ağırlık merkezi birkaç milimetre aşşağı inecektir.. minnacık olumlu bi etkisi olmaz değil ( :



    ÇOK TEŞEKKÜRLER..VERDİĞİN BİLGİLER ÇOK AYDINLATICI OLMUŞ..BU LASTİKLERİ ALMAYA KARAR VERDİM..
    YARDIMIN İÇİN TEŞEKKÜRLER..
  • teşekkür ve rica bi arada ( :
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.