Şimdi Ara

motordan anlayan arkadaslar bakabilirmi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
744
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • opel meriva a 1.6 benzin 04.2003 model 160bin kmde aracimda

    Rölantideki sorunlar;

    rolantide gaza basmadikca gayet saglam calisiyor titremesiz ve sessiz calisiyor

    gaza basinca

    devir saati 3 bini gecmiyor

    3 bine cikinca birden 2500e dusuyor

    gaza yuklenince hava filtresinin bagli oldugu hortumun ordan ses geliyor bogultulu...

    Hareket halindeki sorunlar;;

    araci vitese takip hareket edince gaz yemiyor hizlanmiyor

    2nci ve diger viteslere atinca araba öne dogru silkeleme yaparak gazi kesip gazi verir gibi gidiyor silkeleme yaparak gidiyor

    araba hareket halinde dahi 120 km hiza ulasmasi 10 dakkayi buluyor

    zaten bozulunca bulundugum yerden eve gitmek haricinde sürmedim arabayi

    yokusta cikmiyor yokusu

    arabayi elm 327 ile okuttugumda p0110 hata kodunu verdi bu hata koduna gore hava akismetre temperatur sensoru bozukmus degistirdim

    egr valf degistirdim

    hava filtresi degistirdim

    bujileri ve bobini kontrol ettirdim saglamdi

    sensore giden kablolari test ettim saglam cikti

    yeni sensorude test ettin saglam cikti

    bogaz kelebegini temizledim gaza basi ca acilip kapanmasi normal duzeninde

    araba bozuldugunda yoldaydim ve dehset bir yakit tuketimi oldu arizalandiginda

    20 lt benzin 80 kmde yakti

    gaza basinca ekzostan herhangi bir siyah yada renkli duman gelmiyor

    sorunu anliyamadim gitti..
    tekrar obd2 den okuttum hata bulamadi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilk_ze -- 12 Haziran 2016; 13:40:49 >



  • ilk_ze İ kullanıcısına yanıt
    Baskı balatada sorun olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ruling_S

    Baskı balatada sorun olabilir.
    Hava filtresi hortumuna ve benzin otomatiğine baktırmanızı tavsiye ederim.
  • Exhaust tıkalı olmasın

    Egsoz egzos egzoz egsos..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ruling_S

    Baskı balatada sorun olabilir.

    baski balatada sorun oldugunu sanmam 80le cikiyordum yokusu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilk_ze

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ruling_S

    Baskı balatada sorun olabilir.

    baski balatada sorun oldugunu sanmam 80le cikiyordum yokusu

    Alıntıları Göster
    bende baskı olduğunu düşünüyorum.
  • baski balatada sorun olsa arabayi el freninde geri vitese taktigimda arabanin arka tarafi havaya kalkmazdi dimdik yokusu cikiyorum 80le sorunsuz.. araba vitese takip ilerledigimde sarsila sarsila gidiyor vites yukseltmek sorun oluyor arabanin hava hortumunun oradan sanki abart filtre takmisim gibi ses geliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilk_ze

    baski balatada sorun olsa arabayi el freninde geri vitese taktigimda arabanin arka tarafi havaya kalkmazdi dimdik yokusu cikiyorum 80le sorunsuz.. araba vitese takip ilerledigimde sarsila sarsila gidiyor vites yukseltmek sorun oluyor arabanin hava hortumunun oradan sanki abart filtre takmisim gibi ses geliyor

    hava filtresinin oradaki soketi çekip gazla büyük ihtimal düzelir maf sensörün arızalanmış.
  • almanyadayim ben bir egr valfi sokup takmasina 50 euro odedim o yuzden tamirciye gitmekten cok kendim yapiyorum her arizayi burada hersey mevcut hobby tamiraneleri var 10 euro saati gkdio arabayida kaldiriyorsunuz herseyi yapiyorsunuz ama benim kendi evimde hersey var o yuzden gerekte olmadi buhune kadar en son care kat i sokup onu komtrol edicegim ve katsiz calismasinada bakicagim tamirden sonrada satar bmw alirim dahada opelle ugrasmam triger kayisi su pompasi degistireli 13 bin km oldu tüv daha 1 ay olmadi alali 2018 mayisina kadar ve arabanin altinda tek bir pas yok alti 0 araba gibi temiz yalniz ekszos paslanmisti onuda kata kadar komple yenisini alip degistim egr ventili ikinci degistirmem elimde yedek yeni bir tane daha var ilkini tamirciye degistirtmistim 50 euroyu 2 dakkalik is icin alimca zoruna gitti gittim ne var ne yok butun aletleri aldim kendim yapiyorum artik herseyi kaportada dahil kendim yapiyorum fren degismesinden mekanik olan herseyi garaja cekip altinida kaldiriyorum ama bu sorunu cozemedim hava akismetresi dedi onu degistim olmadi ama.pcye sokup okuttugumda yine orayi gosteriyor p0110 hata kodu degistim parcayi sonra arabaxi calistirip 100 mt denedim ariza devam etti sonra hata kodunu sildim ariza yine aymi sekilde devam etti..

    bujileri soktum bujiler kararmisti cunku gelen benzin miktari fazla ama hava miktari az oldugu icin yanmiyan yakit bujileri is yapmisti bujileri temizledim tekrar taktim.. bujilerde sorun olsa atelemiyen bujinin bulundugu silindir calismazdi ama rolamtide calismada en ufak sorun dahi yok rolantiyide öltum 820 devir ortalamada calisiyor pc yesil isik yakiyor rolanti devrine..

    sorun hava almiyor motora fazla benzin gidiyor ve motorda hararet oluyor takiben fan calisip motor sicakligini normale cekiyor arabada comta yakma sorunu yok cunku su ve yag ayni ayarda duruyor ikisindede kayip yok eksilme yok. egzos cikisina baktigimda renkli bir duman atmiyor gaza basilsada ne siyah ne mavi nede gri renkte egzos cikisi yok..
    hollandaya giderken araba 160 km hizi gecmedi sasirdim sonra geri gelirken son 100 kmde 120yi gecmedi hizim sonrada son 50 km 60dan yukari cikmadi kucuk viteste mecbur hararet yapiyor arac ama fan aninda devreye girdigi icin hicbir zaman tehlike sinirina dahi yaklasmadim..
    yag eksiltme su eksiltme sorunu yok. son carem kati kontrol edicegim eger bouuksa yan sanayi 120 euroya satiliyor bir tane alip degistiricegim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilk_ze

    baski balatada sorun olsa arabayi el freninde geri vitese taktigimda arabanin arka tarafi havaya kalkmazdi dimdik yokusu cikiyorum 80le sorunsuz.. araba vitese takip ilerledigimde sarsila sarsila gidiyor vites yukseltmek sorun oluyor arabanin hava hortumunun oradan sanki abart filtre takmisim gibi ses geliyor

    hava filtresinin oradaki soketi çekip gazla büyük ihtimal düzelir maf sensörün arızalanmış.

    onu denedim ve yine hava yerinden patir patir ses geldi ötuyordu resmen orasidegistigim parca resimde
    Bu mesaja eklenen görseller:

     motordan anlayan arkadaslar bakabilirmi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilk_ze

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilk_ze

    baski balatada sorun olsa arabayi el freninde geri vitese taktigimda arabanin arka tarafi havaya kalkmazdi dimdik yokusu cikiyorum 80le sorunsuz.. araba vitese takip ilerledigimde sarsila sarsila gidiyor vites yukseltmek sorun oluyor arabanin hava hortumunun oradan sanki abart filtre takmisim gibi ses geliyor

    hava filtresinin oradaki soketi çekip gazla büyük ihtimal düzelir maf sensörün arızalanmış.

    onu denedim ve yine hava yerinden patir patir ses geldi ötuyordu resmen orasidegistigim parca resimde
    Bu mesaja eklenen görseller:

     motordan anlayan arkadaslar bakabilirmi?

    Alıntıları Göster
    egzos manifoldunu sokup dene. eger arac sorunsuz calisiyorsa, egzos sistemi uzerine yogunlasmalisin. hatta oksijen sensoru( katalitikten onceki) kolay bir yerdeyse onu cikartip dene.
  • ilk_ze İ kullanıcısına yanıt
    Patır patır ses dediğiniz şeyi bobin arızası da yapar.Ayrıca araç devir almaz.Vites değişimi sonrası silkeleme yapar.Araç arızalı bobinin olduğu subaptan yakılmamış benzin atar.Yakıt tüketimi artar.Araç tekleyerek gider yani bunlar varsa %99 bobin arızası.

    https://www.youtube.com/watch?v=ohfZjWPfaGg

    Sesler bu videodaki yerden mi geliyor?Eğer buradan geliyorsa bobin arızasını olduğunu nasıl kesinleştirebileceğinizi anlatırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ruling_S

    Patır patır ses dediğiniz şeyi bobin arızası da yapar.Ayrıca araç devir almaz.Vites değişimi sonrası silkeleme yapar.Araç arızalı bobinin olduğu subaptan yakılmamış benzin atar.Yakıt tüketimi artar.Araç tekleyerek gider yani bunlar varsa %99 bobin arızası.

    https://www.youtube.com/watch?v=ohfZjWPfaGg

    Sesler bu videodaki yerden mi geliyor?Eğer buradan geliyorsa bobin arızasını olduğunu nasıl kesinleştirebileceğinizi anlatırım.

    hayir seslerin geldigi yer burasi yaris arabasi motoru gibi ses yapiyor burasi ve gaza basip deviri 3 bine cikartinca tekrar 2500 iniyor hemen hava akismetresinin oldugu hava borusu bunu cikartip bogaz kelebegini sokuo temizledim ayrica bogaz kelebegi gaza basildiginda acilip kapanmasinda sorun yoktu onuda kontrol ettim.
    Bu mesaja eklenen görseller:




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilk_ze -- 14 Haziran 2016; 0:56:52 >
  • hata kodlari aldigim

    P0110 intake air temperature circuit

    giriş hava sıcaklık sezicisi devresinde arıza


    P0105 manifold absolute pressure /
    Barometric pressure circuit

    manifold basınç sensörü devresinde arıza

    Tesisat-Manifold basınç sensörü (barametrik sensör)-Motor elektroniği



    P0101 Mas or volume airflow circuit range / performance problem

    Hava Kütle Ölçer devre Sınırı / Performans Sorunu

    Giriş Valfleri Kontrol Selonoidi - Proğram



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilk_ze -- 14 Haziran 2016; 1:07:07 >
  • ilk_ze İ kullanıcısına yanıt
    Ortadaki parça maf sensörünün bulunduğu parça işte.Arıza kodlarının sonuncusu da maf sensörü hatası.
  • https://youtu.be/Fn9vsCMYpto
    videoda goreceginiz gibi araba su an 2bin devri gecmiyor ve motorun oradan gelen seste duyuluyor video sonuna dogru
    egr ventil ve akismetreyide degistim ayni hata devam ediyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilk_ze

    https://youtu.be/Fn9vsCMYpto
    videoda goreceginiz gibi araba su an 2bin devri gecmiyor ve motorun oradan gelen seste duyuluyor video sonuna dogru
    egr ventil ve akismetreyide degistim ayni hata devam ediyor
    Kardeş arabanın aşırı şekilde yakıpta gitmediğini söylediğin için aklıma gelen şey fazla benzinin depoya geri dönmesini sağlayan valf gibi birşey var basınç regülatörü diyorlar sanırım sıkıntı onda olabilir. Fazla benzinde enjektörlere gidiyorsa araba boğuluyordur. Buji ve maf sensörünü kontrol etmişsin zaten ateşlemede sorun yok gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjkkarakartal1903

    Kardeş arabanın aşırı şekilde yakıpta gitmediğini söylediğin için aklıma gelen şey fazla benzinin depoya geri dönmesini sağlayan valf gibi birşey var basınç regülatörü diyorlar sanırım sıkıntı onda olabilir. Fazla benzinde enjektörlere gidiyorsa araba boğuluyordur. Buji ve maf sensörünü kontrol etmişsin zaten ateşlemede sorun yok gibi.

    hava techizatindan gelen o boguk gurultulu ses dusunduruyor gaza basinca.oradan gelen patir patir ses var ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilk_ze

    quote:

    Orijinalden alıntı: bjkkarakartal1903

    Kardeş arabanın aşırı şekilde yakıpta gitmediğini söylediğin için aklıma gelen şey fazla benzinin depoya geri dönmesini sağlayan valf gibi birşey var basınç regülatörü diyorlar sanırım sıkıntı onda olabilir. Fazla benzinde enjektörlere gidiyorsa araba boğuluyordur. Buji ve maf sensörünü kontrol etmişsin zaten ateşlemede sorun yok gibi.

    hava techizatindan gelen o boguk gurultulu ses dusunduruyor gaza basinca.oradan gelen patir patir ses var ya

    Alıntıları Göster
    Bence emme manifoldunda kaçak var, ya borularda ya da manifoldda. Araç havayı çekiyor ama okuyamadığı için sapıtıyor, yakıtı az veriyor, fakir karışımla yürümüyor araç vs.
  • quote:

    gaza basinca

    devir saati 3 bini gecmiyor

    3 bine cikinca birden 2500e dusuyor


    Bu kısımda yaşadığınız sorunu şimdiye kadar iki kez yaşadım..
    Birinde avans ayarı aşırı bozuktu, diğerinde supap iticim eğildiği için tek supap açmıyordu..
    2003 model araçta bu saydığım arızaların (özellikle avans) olup olmama ihtimalini bilemiyorum, ben basit motorlu eski renaultumda yaşamıştım..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.